Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fazeem Haha, gött att du slipper gå på bio själv då iaf. Spännande det här 😋.
Visst är det spännande! :rofl: Han fortsatte med att han kände att det var svårt att upprätthålla längden och frekvensen på svaren så länge, och kände väl att vi inte behövde skriva så intensivt nu när vi har planer på att ses igen. Duh, varför kläcker du inte ur dig det innan då? :confused: Jag har liksom påtalat flertalet gånger under de senaste veckorna att jag aldrig brukar skriva så mycket (alltså många och långa meddelanden) med någon under så lång tid, så jag har absolut ingenting emot att chilla på meddelandefronten :p

Nu behöver jag iaf inte känna att vi ska ha någon superkontakt via meddelanden, utan vi sparar allt det göttiga tills när vi ses istället :D
 
Visst är det spännande! :rofl: Han fortsatte med att han kände att det var svårt att upprätthålla längden och frekvensen på svaren så länge, och kände väl att vi inte behövde skriva så intensivt nu när vi har planer på att ses igen. Duh, varför kläcker du inte ur dig det innan då? :confused: Jag har liksom påtalat flertalet gånger under de senaste veckorna att jag aldrig brukar skriva så mycket (alltså många och långa meddelanden) med någon under så lång tid, så jag har absolut ingenting emot att chilla på meddelandefronten :p

Nu behöver jag iaf inte känna att vi ska ha någon superkontakt via meddelanden, utan vi sparar allt det göttiga tills när vi ses istället :D
Många verkar tänka så, att man inte behöver ha så mycket kontakt då man redan bestämt att ses. Konstigt, tycker jag (också).
 
Varför ska det vara så likadant för?
Har man nåt att skriva så skriv, om inte så inte. Detta kommunikationskåteri är hopplöst avtändande. Bara för att jag inte har huvud och ork att svara just där och då så innebär det inte att jag inte uppskattar att där kommer ett meddelande, men blir det krav på att genast svara så blir det tvärstopp, särskilt med skrivande. Än dummare blir det om det inte duger att man tar upp tlefonen och slår en signal istället.
Mitt huvud, min tid - delar gärna med mig men på mina vilkor, har inget med att göra hur mycket jag uppkattar eller tycker om perssonen i andra änden.
 
Varför ska det vara så likadant för?
Har man nåt att skriva så skriv, om inte så inte. Detta kommunikationskåteri är hopplöst avtändande. Bara för att jag inte har huvud och ork att svara just där och då så innebär det inte att jag inte uppskattar att där kommer ett meddelande, men blir det krav på att genast svara så blir det tvärstopp, särskilt med skrivande. Än dummare blir det om det inte duger att man tar upp tlefonen och slår en signal istället.
Mitt huvud, min tid - delar gärna med mig men på mina vilkor, har inget med att göra hur mycket jag uppkattar eller tycker om perssonen i andra änden.
Jag håller definitivt med. I just detta fallet var ju dock svårigheten att han fortsatte att skriva, svara och ställa frågor, även om han verkade sjukt distansierad och off. Jag är helt och hållet för att man svarar när och om man vill och man behöver absolut inte vara a jour hela tiden, så länge man är rak och tydlig i kommunikationen :)
 
Jag håller definitivt med. I just detta fallet var ju dock svårigheten att han fortsatte att skriva, svara och ställa frågor, även om han verkade sjukt distansierad och off. Jag är helt och hållet för att man svarar när och om man vill och man behöver absolut inte vara a jour hela tiden, så länge man är rak och tydlig i kommunikationen :)
Men rak och tydlig i kommunikation borde då även innefatta att du är tydlig med att fråga när du undrar och om du känner dig osäker. Kommunikation är två parter och om man inte förstår budskapet från den andra parten så är det upp till en själv att se till att informationen upprepas eller klargörs genom förfrågan man kan inte förvänta sig att den andre ska "gissa" att du inte förstår hans budskap eller informationen han förmedlar.
 
Men rak och tydlig i kommunikation borde då även innefatta att du är tydlig med att fråga när du undrar och om du känner dig osäker. Kommunikation är två parter och om man inte förstår budskapet från den andra parten så är det upp till en själv att se till att informationen upprepas eller klargörs genom förfrågan man kan inte förvänta sig att den andre ska "gissa" att du inte förstår hans budskap eller informationen han förmedlar.
Menar du att jag inte varit tydlig i kommunikationen?
 
Menar du att jag inte varit tydlig i kommunikationen?
Du har väntat på vad han svarar istället för att fråga direkt själv. Då lämnar du det i hans händer att se om det blir klargjort med nästa uppdatering om information istället för att se till att uppdatering sker på dina villkor. Ingen kan veta precis hur er kommunikation har skett och vem som har förstått eller inte förstått utom ni två som vet er del i det hela, det enda vi vet är det du kommunicerar här dvs dina undringar om "vad han egentligen vill/tänker/osv".

Det är inte riktat specifikt mot dig utan mer allmänt för det är ganska vanligt förekommande att det undras om "vad han vill" eller "om han är intresserad". Det är inget fel i sig att undra det och man behöver inte fråga eller klargöra heller om man inte vill eller vågar men det jag reagerade på i just det här fallet var just att du tog upp att vara rak och tydlig i kommunikationen.
 
Visst är det spännande! :rofl: Han fortsatte med att han kände att det var svårt att upprätthålla längden och frekvensen på svaren så länge, och kände väl att vi inte behövde skriva så intensivt nu när vi har planer på att ses igen. Duh, varför kläcker du inte ur dig det innan då? :confused: Jag har liksom påtalat flertalet gånger under de senaste veckorna att jag aldrig brukar skriva så mycket (alltså många och långa meddelanden) med någon under så lång tid, så jag har absolut ingenting emot att chilla på meddelandefronten :p

Nu behöver jag iaf inte känna att vi ska ha någon superkontakt via meddelanden, utan vi sparar allt det göttiga tills när vi ses istället :D

Haha, ja då kan man väl säga det?

Det var nog så det blev för Versen, som jag började skriva lite med, vi skrev såna där långa meddelanden som man behövde ladda för att svara på liksom... när jag inte fått svar på ett par dagar tänkte jag skicka nåt kort och lättsvarat, men sen tänkte jag att nej, varför ska jag om intresset inte var större än så? 🙃 så då fick det va...
 
Du har väntat på vad han svarar istället för att fråga direkt själv. Då lämnar du det i hans händer att se om det blir klargjort med nästa uppdatering om information istället för att se till att uppdatering sker på dina villkor. Ingen kan veta precis hur er kommunikation har skett och vem som har förstått eller inte förstått utom ni två som vet er del i det hela, det enda vi vet är det du kommunicerar här dvs dina undringar om "vad han egentligen vill/tänker/osv".

Det är inte riktat specifikt mot dig utan mer allmänt för det är ganska vanligt förekommande att det undras om "vad han vill" eller "om han är intresserad". Det är inget fel i sig att undra det och man behöver inte fråga eller klargöra heller om man inte vill eller vågar men det jag reagerade på i just det här fallet var just att du tog upp att vara rak och tydlig i kommunikationen.
Fast i mitt fall frågade jag ju direkt själv när kontakten klingade av, är han fortfarande intresserad? Och ja - det var han. Sen diskuterar vi det vidare och kommer fram till en bra nivå på kommunikationen. Vi kanske tycker olika, men jag anser att jag varit rak och tydlig :)
 
Fast i mitt fall frågade jag ju direkt själv när kontakten klingade av, är han fortfarande intresserad? Och ja - det var han. Sen diskuterar vi det vidare och kommer fram till en bra nivå på kommunikationen. Vi kanske tycker olika, men jag anser att jag varit rak och tydlig :)
Du behöver väl ändå inte fokusera på just den delen utan poängen är mer att kommunicera det man känner och tycker och det innefattar båda parterna istället för att försöka gissa och tolka. Om du gjorde det så gjorde du det och som jag skrev så var det inget specifikt anklagande mot just dig och den situationen eftersom bara du vet precis hur det förhöll sig för dig utan det var ett generellt tips.
 
Jag träffade den nya killen igen igår, och får nog säga att det är ett under att han fortfarande vill ha kontakt efter den kaosdejten... O_o
Tanken var att vi på andra dejten skulle ses lite avslappnat hemma hos mig, lyssna på musik, laga mat tillsammans, ja lite hångel fanns väl också i huvudet. Jag hade städat upp i hemmets soptipp och skickat honom före och efter-bilder, och skulle precis gå och möta honom på busshållplatsen, när mitt ex ringde och hade blivit akut sjuk, jag blev tvungen att ha sonen. Det bara låste sig i mitt huvud. Ska jag skicka hem dejten nu efter att han åkt 2,5 timme för att träffa mig (kollektivtrafik, flera byten)? Eller kan han komma hit ändå fast det säkert är oansvarigt idiotiskt? Det blev så att jag messade och förklarade läget, skrev att han var välkommen men att kändes det alltför skumt och han hellre drog hem så förstod jag det såklart. Han valde att komma, och vi hann prata en stund innan jag blev tvungen att lämna honom i ett främmande kök där han lagade mat medan jag stack och hämtade sonen på förskolan. :p Sen fortsatte han laga käk medan jag gick mellan kök och lekrum, och vi åt middag framför barnprogrammen, lekte lite på gården, tills det var dags för honom att dra hem. Flöt faktiskt på helt okej, även om jag var mycket splittrad av situationen och dessutom orolig över exet. För sonen var det ingen big deal att mamma hade en ny kompis på besök.

Senare på kvällen messade vi ett par timmar, och tänka sig, han hade INTE blivit avskräckt. Vi kunde i stället skämta om hur det blev och hade en jättehärlig konversation. Vi triggar samma knäppa sidor hos varann, och de sociala reglerna hamnar lite på sned, det är så skönt. Samtidigt har han allvarliga och fina sidor. Idag när vi hördes var t.ex. det första han frågade "har du hört nåt mer om hur ditt ex mår?" (ingen fara med honom.) Kan det vara ett kap detta, eller är det en galning, just nu vet jag inte riktigt, bara att han är speciell och att vi ska ses på söndag igen.:) Det blir ingen hemmadejt då men hoppas väl ändå att vi kanske kan få känna lite på varann även fysiskt, igår blev det av förklarliga skäl väldigt distanserat på den fronten.
 
Jag mötte en gammal dejt ute idag... Det var nästan 10 år sen vi umgicks och jag tror inte att han kände igen mig. Han var dock lätt att känna igen och jäklar vad snygg han är :cautious: Att vi slutade ses var dock för att han hade delvis trist människosyn och även om det verkade bli bättre sedan så känns det inte som en bra idé att ta upp kontakten igen. Tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 657
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 921
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 792
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp