Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett smakprov av vad jag fick för start på konversationer igår på Tinder (från olika personer):

"When are we planning the wedding?"
"jag har fått tunghäfta, har du något bra lösningsmedel?"
"Vad skulle jag få ge för att få shoppa med dig en hel dag? :)"

:confused: :confused:
Vad tänker de sig för svar undrar jag ?!
 
Ett smakprov av vad jag fick för start på konversationer igår på Tinder (från olika personer):

"When are we planning the wedding?"
"jag har fått tunghäfta, har du något bra lösningsmedel?"
"Vad skulle jag få ge för att få shoppa med dig en hel dag? :)"

:confused: :confused:
Vad tänker de sig för svar undrar jag ?!

1: Never.
2: Nej.
3: Några miljoner minst (hästar och hästgårdar är dyra)

:p
 
Det eviga problemet, vad för kläder ska man ha på sig på dejten?
Ska äta middag hos dejten idag, alltså en vardag. Men samtidigt ska jag hem till henne, så kan ju inte ha myskläder direkt.

Klänning?
Blus och jeans?
Halsband?

Känner mig alltid lite uppklädd i klänning, men en del bär ju det jämt, så behöver inte vara uppklätt..

Borde jag ta med vin?
Haha, åker aldrig på middagsdejt hos någon annan.. Brukar träffas hos mig och då är det aldrig ett problem. Och åker jag hem till någon är det mest för att ligga liksom..
 
Det eviga problemet, vad för kläder ska man ha på sig på dejten?
Ska äta middag hos dejten idag, alltså en vardag. Men samtidigt ska jag hem till henne, så kan ju inte ha myskläder direkt.

Klänning?
Blus och jeans?
Halsband?

Känner mig alltid lite uppklädd i klänning, men en del bär ju det jämt, så behöver inte vara uppklätt..

Borde jag ta med vin?
Haha, åker aldrig på middagsdejt hos någon annan.. Brukar träffas hos mig och då är det aldrig ett problem. Och åker jag hem till någon är det mest för att ligga liksom..
Blus och jeans är ju aldrig fel :) det kan ju vara väldigt avslappnat eller väldigt uppklätt beroende på jeansen och blusen.

Jag hade tagit med vin :D vet du vad för mat det blir så du kan matcha vinet?
 
Blus och jeans är ju aldrig fel :) det kan ju vara väldigt avslappnat eller väldigt uppklätt beroende på jeansen och blusen.

Jag hade tagit med vin :D vet du vad för mat det blir så du kan matcha vinet?
Vi ska laga mat tillsammans då hon har dålig koll på det veganska köket. Så svårt att matcha vinet.. Men får ta med något neutralt.

Jeans och blus får det bli. Haha, känns som jag börjar bli seriös i mitt dejtande nu. Läskigt. 😅
 
Tjejen svarade inte när jag skrev att jag gärna ses igen. Däremot fortsatte hon chatta rätt intensivt. Efter några dagar frågade jag igen om hon ville träffa mig igen, och då skrev hon att hon ärligt talat inte funderat på det, att hon tyckte att min situation var komplicerad (vet inte riktigt vad hon menade med det; att jag separerade för ett halvår sen och har två barn på halvtid…?) och att hon absolut kunde tänka sig att vara vän. Det är inte intressant för mig så jag svarade bara att jag förstår. Hon har inte ens läst meddelandet.

Det känns helt okej, jag tog det inte alls personligt. Men det känns svårt att hitta någon . Jag får INGA likes på tinder. Förstår ej.

Min dejt i söndagsförmiddag var dock MYCKET intressant. Vi ska ses igen på tisdag.

J var hemma hos mig i morse och vi försökte prata ut om en fnurra på tråden. Vi får se hur det går. Vi bestämde att vi skulle fundera på var sitt håll och höras av.

Forskaren vill träffa mig så snart som möjligt men jag har ev. börjat tröttna lite. Vi har i alla fall bestämt att ses nästa lördag.
 
Apropå barn så skrev jag med en som jag har för mig hade två. Han frågade mig om jag hade barn.
- Nej
- Tråkigt
- Jaså?
Han svarar nåt om hur mycket han gillar barn.
- Jag har inte velat ha barn så jag tycker inte det är tråkigt att vara utan.

Jag kommer inte ihåg ordagrant, men att jag inte hade barn verkade göra att hans intresse dog och hur han skrev om barn och hur viktigt det var att den han träffade hade barn gjorde mig väldigt illa till mods :crazy:.
 
hur han skrev om barn och hur viktigt det var att den han träffade hade barn gjorde mig väldigt illa till mods :crazy:.

Men varför blev du illa till mods av det, det är ju hans preferens bara? Jag kan kanske lite förstå det - det är ett ständigt krånglande och anpassande på alla fronter om man har barn, och det underlättar om en potentiell partner har upplevt och förstår detta. Jag har barn och skulle bli stressad om jag hade en "fri" partner som ständigt fick vänta och anpassa sig. Jag skulle nog kunna känna att mina barn var störande för den andre (som kanske vill göra en massa saker som jag inte kan pga barn, t ex "vara ifred" :) ).
Kanske. Teoretiskt.
 
Men varför blev du illa till mods av det, det är ju hans preferens bara? Jag kan kanske lite förstå det - det är ett ständigt krånglande och anpassande på alla fronter om man har barn, och det underlättar om en potentiell partner har upplevt och förstår detta. Jag har barn och skulle bli stressad om jag hade en "fri" partner som ständigt fick vänta och anpassa sig. Jag skulle nog kunna känna att mina barn var störande för den andre (som kanske vill göra en massa saker som jag inte kan pga barn, t ex "vara ifred" :) ).
Kanske. Teoretiskt.
Håller med lite här. Jag har själv dejtat en barnfri snubbe och det var en del onödigt tjaffs som bottnade i att han inte förstod mina prioriteringar. Dock skulle jag inte välja bort någon pga att de inte har barn. Tycker mer hänger på ålder på barn, antal och hur personen är i sin inställning.
 
Men varför blev du illa till mods av det, det är ju hans preferens bara? Jag kan kanske lite förstå det - det är ett ständigt krånglande och anpassande på alla fronter om man har barn, och det underlättar om en potentiell partner har upplevt och förstår detta. Jag har barn och skulle bli stressad om jag hade en "fri" partner som ständigt fick vänta och anpassa sig. Jag skulle nog kunna känna att mina barn var störande för den andre (som kanske vill göra en massa saker som jag inte kan pga barn, t ex "vara ifred" :) ).
Kanske. Teoretiskt.
Hur han skrev om barn gjorde mig illa till mods. Pedofil-vibbar. Jag är uppvuxen med pedofiler omkring mig och känner igen det.
 
Apropå barn så skrev jag med en som jag har för mig hade två. Han frågade mig om jag hade barn.
- Nej
- Tråkigt
- Jaså?
Han svarar nåt om hur mycket han gillar barn.
- Jag har inte velat ha barn så jag tycker inte det är tråkigt att vara utan.

Jag kommer inte ihåg ordagrant, men att jag inte hade barn verkade göra att hans intresse dog och hur han skrev om barn och hur viktigt det var att den han träffade hade barn gjorde mig väldigt illa till mods :crazy:.
Fast det är väl inte konstigt att hans intresse dog om det är viktigt för honom. Tvärtom var det väl bra att han tog upp det tidigt.

Min sambo, som jag träffade via nätdejting för 9 år sen i år, frågade tidigt om jag ville ha barn i framtiden. Det var viktigt för honom så hade det kommit ett nej från mig hade han inte velat inleda nåt med mig.
 
Men usch, vilken trist stämning i tråden i kväll! Kram till alla som behöver det! 🤗

Jag kan tyvärr inte bidraga med något särskilt positivt, ställde in kvällens träff med DB pga stul hos honom med jobbet och barnen. Han ville komma i morgon istället, så håller tummarna att det blir av då.

Enda haken är att jag har en till dejt inbookat imorgon.... En kille jag skrivit en del med på Tinder och iom att det verkat vara rätt låg interesse från DB's sida på sistonde, planerade jag in en kaffe med den andra killen. Men det borde kunna funka, en snabb kaffe direkt efter jobbet, sedan stallet och sedan hem och förhoppningsvis träffa DB...
 
Då var det slutdejtat med Musikern.
Jag ställde de obekväma frågorna i dag (på chatten av alla ställen men jag lessnade på att känna att något var knas och inte tala om det) Jag frågade rakt ut om han var ok eftersom han reagerat som han gjorde. Svaret blev nej och att han åkte på en bergodalbana av känslor.
Jag sa att jag känt av detta och därför haft svårt att vara mig själv och att jag undrat om han verkligen var redo att dejta. Jag poängterade också att det varit mycket bra och kännts grymt från början men att allt som kommit emellan med tiden fått mig att hindra mig från att vara mig själv och släppa loss.
Så jag frågade rakt ut om han ville ha mer kontakt/ses eller om dejting var för tidigt för honom. Svaret blev att jag prickat in allt.
Han var toktrött och orkade inte prata i kväll men ville ringa i morgon. Vi bestämde att han ska ringa i morgon kväll efter 21:00. Min magkänsla har stämt hela vägen och den säger att det är över med denna fantastiska man.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 358
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 796
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 065
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 103
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp