Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Voff Så tråkigt att höra ❤

Tack ❤
Lite bittert att känna att jag inte riktigt fick någon ärlig chans att visa vem jag är pga alla omständigheter som gjorde att jag blev lite hämmad.
Samtidigt känner jag så väl igen mig i hans sitts (tror många som separerat med yngre barn gör det)
Skuldkänslor, funderingar, outredda känslor och svar. Och mitt i juletider....

Jag får väl fila på en ny Tinderprofil i helgen :meh:
 
Tack ❤
Tröstar mig i att jag som är konflikträdd, ffa när det gäller känslor...hellre vänder ryggen till och går med rak rygg än att bli sårad, jag vågade ställa frågorna.
Jag måste bli bättre på detta så att jag inte blir frånkörd i relation efter relation.
Så tråkigt!!
 
Funderar på att avboka med DB ikväll pga det blir stressigt med två dejter på samma dag + jag är trött på att alltid behöva anpassa mig efter honom.... Känns som det vore bra att lägga en liten halvhalt, s.a.s..

Den andra killen verkar trevlig och rätt easygoing. Han gillar animationsfilmer, att dansa och skriver poesi. Flera positiva sidor mao. :up:
 
Har nu raderat F:s nummer. Han får vara kvar på Facebook iallafall.

Han tyckte att vi skulle ta en paus och sen vara vänner, men jag kan inte vara vän med nån jag tycker om såpass mycket, då vill man ju bara vara nära och ta på personen :(
 
Gick upp som en sol och ner som en pannkaka för mig och Sp häromdan. Så fint häng hos honom, han hade i vanlig ordning köpt hem alla vegangrejer han vet att jag gillar, lagat en grym middag och fixat efterrätt. Sen softade vi bara och det var underbart känslosprängfyllt och härligt att vara nära varann.
Messade senare och efter lite utbyte av kärleksförklaringar kom vi in på att prata sex. Vi hade testat nåt nytt, han skrev att han gillade det och bubblade iväg en massa om hur han nu var redo att släppa loss mer ohämmat, att det inte bara behövde vara fint och mysigt osv
Och där blev det skitjobbigt för mig. Jag har med många tidigare sexpartners haft issues av att känna mig tråkig i sängen, nöjd som jag är med just det där mysiga.
Med Sp har det känts så väldigt bra, det som jag fått kämpa med är bara tankar om att "om det känns så här bra, nästan perfekt, för mig, så måste det ju vara sämre för honom?" Men jag har försökt slå det ur huvet för han har ju visat hur mycket han också njuter.
Nu kändes det som att jag fick mina farhågor besannade och mitt dåliga sexsjälvförtroende/prestationsångest kom tillbaks med full kraft. Han fick ju panik när han förstod detta och har bett om ursäkt och försökt förklara att han inte alls menade som jag tolkade det. Jag har varit för trött och haft för intensiva dagar för att orka prata mer och det har nog stressat honom men jag har bara inte pallat. Vi ska ses ikväll i alla fall så får tröska igenom det då. Hatar att sånt här ska vara så knasigt känsligt.
 
Vi hade testat nåt nytt, han skrev att han gillade det och bubblade iväg en massa om hur han nu var redo att släppa loss mer ohämmat, att det inte bara behövde vara fint och mysigt osv
Och där blev det skitjobbigt för mig. Jag har med många tidigare sexpartners haft issues av att känna mig tråkig i sängen, nöjd som jag är med just det där mysiga.
Med Sp har det känts så väldigt bra, det som jag fått kämpa med är bara tankar om att "om det känns så här bra, nästan perfekt, för mig, så måste det ju vara sämre för honom?" Men jag har försökt slå det ur huvet för han har ju visat hur mycket han också njuter.
Nu kändes det som att jag fick mina farhågor besannade och mitt dåliga sexsjälvförtroende/prestationsångest kom tillbaks med full kraft. Han fick ju panik när han förstod detta och har bett om ursäkt och försökt förklara att han inte alls menade som jag tolkade det. Jag har varit för trött och haft för intensiva dagar för att orka prata mer och det har nog stressat honom men jag har bara inte pallat. Vi ska ses ikväll i alla fall så får tröska igenom det då. Hatar att sånt här ska vara så knasigt känsligt.


Jag tycker ändå det låter som att ni har en bra kommunikation runt det som är jobbigt. Jag tror det blir bra. Slå inte på dig själv för jag är övertygad om att SP tycker att du är toppen
 
Om nån timme ska jag på konsert med en vän, och efter det ringa Musikern.
Har sovit max tre timmar i natt pga alla grubblerier och alla tankar i dag har snurrat runt det här.
Jag både våndas inför samtalet och samtidigt vill få det gjort NU. Jag är helt inställd på att utgången kommer bli att han vill avsluta det nu pga att han inte är redo. Egentligen förstår jag inte varför vi ska prata. Det hade varit mycket lätt att göra det avslutet i går med tanke på hur diskussionen såg ut. Jag skulle bli extremt förvånad om han vill fortsätta ses.

Det borde finnas någon form av test att göra innan man reggar sig på dejtsidor som avgjorde om man var redo att dejta eller inte :meh:
 
Om nån timme ska jag på konsert med en vän, och efter det ringa Musikern.
Har sovit max tre timmar i natt pga alla grubblerier och alla tankar i dag har snurrat runt det här.
Jag både våndas inför samtalet och samtidigt vill få det gjort NU. Jag är helt inställd på att utgången kommer bli att han vill avsluta det nu pga att han inte är redo. Egentligen förstår jag inte varför vi ska prata. Det hade varit mycket lätt att göra det avslutet i går med tanke på hur diskussionen såg ut. Jag skulle bli extremt förvånad om han vill fortsätta ses.

Det borde finnas någon form av test att göra innan man reggar sig på dejtsidor som avgjorde om man var redo att dejta eller inte :meh:

Skickar styrkepepp!
 
Vi har pratat och jag har kännt av allt rätt. Det är över just nu och det finns inga planer på att ses mer.
Precis som jag trodde så handlade det inte om att ex och barnen hade dykt upp vid huset. Den händelsen fanns en vettig förklaring på. Och det fanns ingen lust att gå tillbaka till exet.
Han hade helt enkelt bara känt att han inte var redo för en relation trots allt. Han behöver landa i sin nya vardag och sig själv helt enkelt. Precis som jag trodde.
Vi pratade en del om det, jag sa att jag förstod till fullo och inte håller något emot honom i detta eller är arg på honom. Det är ju inget han planerat eller kunde hjälpa.

Jag förklarade mina känslor. Att det började grymt bra på alla sätt men att grejerna som kom emellan gjorde mig osäker på var jag hade honom och då åkte min skyddsmur upp. Jag har inte känt mig avslappnad på så vis att jag varit mig själv utan stundvis varit lite "tillrättalagd"
Han förstod precis och hade känt samma. Så vi kom väl fram till att vi på så vis hamnat i en nedåtgående spiral isf att släppa loss känslorna. Vi kände båda att på sätt och vis fick vi ingen ärlig chans.
Oavsett hade han ändå inte varit redo.
Jag avlutade med att säga att jag tyckte att han var en väldigt bra människa och att jag ville att han skulle ta kontakt om han kände för det. Även om jag inte väntar på honom så stänger jag inte några dörrar heller utan kanske vi har bättre tajming nästa gång. Eller inte.
Han sa att han blev väldigt glad att jag sa så.

Just nu gör det rätt ont i hjärtat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 562
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 802
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 181
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 121
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp