Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har pratat och jag har kännt av allt rätt. Det är över just nu och det finns inga planer på att ses mer.
Precis som jag trodde så handlade det inte om att ex och barnen hade dykt upp vid huset. Den händelsen fanns en vettig förklaring på. Och det fanns ingen lust att gå tillbaka till exet.
Han hade helt enkelt bara känt att han inte var redo för en relation trots allt. Han behöver landa i sin nya vardag och sig själv helt enkelt. Precis som jag trodde.
Vi pratade en del om det, jag sa att jag förstod till fullo och inte håller något emot honom i detta eller är arg på honom. Det är ju inget han planerat eller kunde hjälpa.

Jag förklarade mina känslor. Att det började grymt bra på alla sätt men att grejerna som kom emellan gjorde mig osäker på var jag hade honom och då åkte min skyddsmur upp. Jag har inte känt mig avslappnad på så vis att jag varit mig själv utan stundvis varit lite "tillrättalagd"
Han förstod precis och hade känt samma. Så vi kom väl fram till att vi på så vis hamnat i en nedåtgående spiral isf att släppa loss känslorna. Vi kände båda att på sätt och vis fick vi ingen ärlig chans.
Oavsett hade han ändå inte varit redo.
Jag avlutade med att säga att jag tyckte att han var en väldigt bra människa och att jag ville att han skulle ta kontakt om han kände för det. Även om jag inte väntar på honom så stänger jag inte några dörrar heller utan kanske vi har bättre tajming nästa gång. Eller inte.
Han sa att han blev väldigt glad att jag sa så.

Just nu gör det rätt ont i hjärtat.
Fy så tråkigt! Fint att ni kunde ha ett bra samtal kring det hela, men ja... :( Den där magkänslan alltså... Den är bra att lita på ändå. Såå många gånger som jag haft känslan av att något varit "fel" (framförallt när det gäller i olika typer av relationer med män) och det enda jag någonsin ångrat har varit just att jag inte litat på magkänslan utan försökt tänka att jag bara inbillat mig saker.
 
Så himla trist @Voff! :( Men hoppast verkligen att det kan bli ni ändå, någon gång längre fram när han är redo....

Jag har en rätt så dåligt magkänsla igen med DB med. Beslöt att inte avboka våran träff i går ändå, då jag har sett så enormt fram emot att få vara med honom igen. Men vid 20.30 hade han fortfarande inte hört av sig ang när han tänkte komma, så då skickade jag iväg ett mess och frågade om han verkligen ville komma över. Fick svar att han tyvärr inte orkade pga han var för trött och hade ont i huvudet. Sedan inget svar mer förens i morse, där han beklagade sig igen, men inget förslag på ny tid att träffas...

Min starka misstanke är att han är på väg att bli tillsammans med sin exfru igen, och att jag i "bästa" fall är hans backup.. Men vore bra att faktiskt veta, inte bara gissa..


Dejten med poesikillen var helt okej, vi träffades på ett kafè och satt i nästan en timme och pratade. Han var söt, trevlig och interessant, men tyvärr inte helt min "typ". Kommer möjligtvis ge honom en till chans dock, om han skulle vilja följa med ut och dansa eller nåt. Men främst skulle jag vilja para ihop honom med min kompis, tror de vore en bättre match. :p
 
Vi har pratat och jag har kännt av allt rätt. Det är över just nu och det finns inga planer på att ses mer.
Precis som jag trodde så handlade det inte om att ex och barnen hade dykt upp vid huset. Den händelsen fanns en vettig förklaring på. Och det fanns ingen lust att gå tillbaka till exet.
Han hade helt enkelt bara känt att han inte var redo för en relation trots allt. Han behöver landa i sin nya vardag och sig själv helt enkelt. Precis som jag trodde.
Vi pratade en del om det, jag sa att jag förstod till fullo och inte håller något emot honom i detta eller är arg på honom. Det är ju inget han planerat eller kunde hjälpa.

Jag förklarade mina känslor. Att det började grymt bra på alla sätt men att grejerna som kom emellan gjorde mig osäker på var jag hade honom och då åkte min skyddsmur upp. Jag har inte känt mig avslappnad på så vis att jag varit mig själv utan stundvis varit lite "tillrättalagd"
Han förstod precis och hade känt samma. Så vi kom väl fram till att vi på så vis hamnat i en nedåtgående spiral isf att släppa loss känslorna. Vi kände båda att på sätt och vis fick vi ingen ärlig chans.
Oavsett hade han ändå inte varit redo.
Jag avlutade med att säga att jag tyckte att han var en väldigt bra människa och att jag ville att han skulle ta kontakt om han kände för det. Även om jag inte väntar på honom så stänger jag inte några dörrar heller utan kanske vi har bättre tajming nästa gång. Eller inte.
Han sa att han blev väldigt glad att jag sa så.

Just nu gör det rätt ont i hjärtat.

Så tråkigt att höra, men nu vet du i alla fall. Jag tycker att det kan vara lättare att hantera en situation när man vet hur det ligger till, då har man något att utgå ifrån.

Det är smärtsamt att dejta. Man ger av sig själv, och det gör ont när den andra inte vill ha det.
 
Har installerat tinder. Är inte övertygad men det kryllar inte av spontana mötestillfällen i min vardag precis. Två matchningar hittills, varav ingen svarar i chatten.

Fortfarande lite svajigt med mina känslor gentemot vännen, men hoppas att det lättar med tiden. Nyttig ögonöppnare dock, att förstå att jag faktiskt saknar någon/något.
 
Imorse sa jag hejdå till dejten för ett ses-uppehåll på 5 veckor. Han går på barnvecka idag, jag åker till usa på onsdag, är borta 3,5v och kommer såklart hem precis när han går på barnvecka igen. Vi KAN ju ses ändå men det är långt att åka när det är vinter o mörkt för någon timmes häng. Jag har också bara träffat ena barnet en gång och det andra ytterligare en gång- men väldigt kort bägge gånger.
Det var inte alls kul med hejdå men men.

Vi har fortfarande inte snackat om vad relationen är. 😂 jag har varannan dag velat och varannan inte velat definiera så jag har mest bara låtit det vara. Men så kände jag att nu när jag ska iväg så länge är det ju skönt att veta var man har varandra kanske... men igår så väntade jag lite för sent med att lägga upp en boll som han inte riktigt nappade på men som jag försöker att inte analysera icke-nappet eftersom jag själv lite i samma veva viftade bort det. Så imorse kändes det som att jag måste så efter lite insvep frågade jag om vi var exklusiva. Vilket han absolut tyckte att vi var. Så då var det uttalat i alla fall. 😂😍
 
Ägnat dagen åt att slicka mina sår. Detta tog hårdare än jag var förberedd på :(
Planerar att begrava mig i jobb fram till året är slut. Hoppas på att han bara har storhelgsfrossa och känner annorlunda sen.

Nej...jag har inga falska förhoppningar om det. Bara önsketänkande.
 
Angående det här med barn och dejtande.

Jag är ju barnfri och vill vara det. Jag ville helst hitta en barnfri kille men insåg att det blev lite snävt. Jag skrev tydligt att jag är barnfri och troligtvis inte kommer vilja ha egna barn för att vara tydlig med det.

Dejten hade inte skrivit något om barn i sin presentation men skrev tidigt att han hade två, ålder och att han ändå förstår helt om man inte vill ha.

Det är inte helt oproblematiskt. Jag har full förståelse för att han måste sätta barnen först men blir såklart inte glad de få gånger det kommit emellan och tycker det är tråkigt att inte kunna ses. Men på hans veckor är det ju just tråkigt bara, där vet jag ju att det är så det är. Däremot om det dyker upp något när det inte är hans vecka, det är då jag blir besviken.

Jag skulle nog föredra att träffa någon utan barn och förstår att det kan bli skitjobbigt även åt andra hållet. Speciellt eftersom jag faktiskt inte är intresserad av familjeliv alls. Jag förstår ju dock också att om det ska vara långsiktigt så kommer jag inte kunna stå i princip utanför som jag hittills gjort.
 
Angående det här med barn och dejtande.

Jag är ju barnfri och vill vara det. Jag ville helst hitta en barnfri kille men insåg att det blev lite snävt. Jag skrev tydligt att jag är barnfri och troligtvis inte kommer vilja ha egna barn för att vara tydlig med det.

Dejten hade inte skrivit något om barn i sin presentation men skrev tidigt att han hade två, ålder och att han ändå förstår helt om man inte vill ha.

Det är inte helt oproblematiskt. Jag har full förståelse för att han måste sätta barnen först men blir såklart inte glad de få gånger det kommit emellan och tycker det är tråkigt att inte kunna ses. Men på hans veckor är det ju just tråkigt bara, där vet jag ju att det är så det är. Däremot om det dyker upp något när det inte är hans vecka, det är då jag blir besviken.

Jag skulle nog föredra att träffa någon utan barn och förstår att det kan bli skitjobbigt även åt andra hållet. Speciellt eftersom jag faktiskt inte är intresserad av familjeliv alls. Jag förstår ju dock också att om det ska vara långsiktigt så kommer jag inte kunna stå i princip utanför som jag hittills gjort.

Ja det är ju så att man är 100% förälder även vid varannan vecka. Avslutningar, matcher, uppvisningar, föräldrarmöten osv.
 
Angående det här med barn och dejtande.

Jag är ju barnfri och vill vara det. Jag ville helst hitta en barnfri kille men insåg att det blev lite snävt. Jag skrev tydligt att jag är barnfri och troligtvis inte kommer vilja ha egna barn för att vara tydlig med det.

Dejten hade inte skrivit något om barn i sin presentation men skrev tidigt att han hade två, ålder och att han ändå förstår helt om man inte vill ha.

Det är inte helt oproblematiskt. Jag har full förståelse för att han måste sätta barnen först men blir såklart inte glad de få gånger det kommit emellan och tycker det är tråkigt att inte kunna ses. Men på hans veckor är det ju just tråkigt bara, där vet jag ju att det är så det är. Däremot om det dyker upp något när det inte är hans vecka, det är då jag blir besviken.

Jag skulle nog föredra att träffa någon utan barn och förstår att det kan bli skitjobbigt även åt andra hållet. Speciellt eftersom jag faktiskt inte är intresserad av familjeliv alls. Jag förstår ju dock också att om det ska vara långsiktigt så kommer jag inte kunna stå i princip utanför som jag hittills gjort.

Jag har ju provat att dejtat män med barn och det går verkligen inte.
Tappar tålamodet direkt när det inte går att vara varken spontan eller planera utan en väldans massa anpassning från min sida hela tiden.
 
Med V är allt bra. Inget mer surande från något håll, det är positivt 😁
Vi blir bättre och bättre på att prata och inte anta saker.
Jag blir en bättre person när mina djur mår bra. När Molnet varit dålig har jag haft en ständig oro som gjort mig mer känslig och lättretlig. Nu mår han bra och jag är som vanligt, glad och obekymrad 😁

V har laddat upp med en hel trave med Bergman-filmer, den ena konstigare efter den andra. Men efter att ha sett sjunde inseglet typ fem gånger är det trevligt med något annat 😁

Han ska följa med på både julklappshoppning och julkonsert på söndag så det är inte mer än rätt att jag tittar på hans filmer med honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
199 866
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 774
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
36 977
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp