Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem är dejtingtrådens mest överanalyserande människa dårå?
(Det är jag :angel:)


I helgen kände jag mig mysig på morgonen och lade mig och skedade Värmland. Han sov, men vaknade efter ett tag och sträckte sig efter ett glas vatten, och lade sig sedan ännu mer med ryggen mot mig. Jag backade lite och strök honom längs ryggen ett par minuter. Jag fick ingen respons, så tänkte att han låg så still för att jag skulle sluta. Vände mig då om och kände mig värdelös. Låg och tänkte och lipade lite. Efter 20-30 min vände han sig om och skedade mig och strök min rygg, men då var jag ju fortfarande ledsen och fullt upptagen med att diskret dölja faktumet att jag gråtit. Vi låg väldigt tyst ett tag så tills det var dags att gå upp, och då var väl allt som vanligt egentligen.

Men jag funderade på det här hela dagen, så tog mig i kragen och skickade ett sms efter han åkt hem:

"Förlåt om det blev lite weird imorse förresten. Låg och funderade på varför liggandet inte alltid funkar för oss, om det är för att du bara inte vill ligga 24/7 eller om det är något med mig. Kom fram till att du ändå är snubbe, så det borde vara något med mig.
Låg och lipade lite (att gråta tyst är min paradgren), och kände varken för att prata om det eller vända mig om och säga "TJABBA" och låtsas som ingenting."

"Oj, det märkte jag inte alls! Det är inget med dig, jag är bara lite segstartad när det kommer till att ligga. Absolut inget fel på dig någonstans. Vill typ ligga med dig 10 gånger varje gång vi ses, men är kass på att få till det bara."

"Men vad bra, då vet jag! Inget fel med att vara segstartad heller såklart.
Tror bara att jag är känslig med vibbar och bekfräftelse och så nu när vi ändå setts ett tag."

"Det är min mening att skicka ut bra vibbar och bekräftelse, men jag kanske inte är så bra på det."

"Jag är också lite tafatt känner jag, så vi kanske inte är så bra på det någon utav oss.
Men bra, då är vi cool va?"

"Vi är coolast i hela världen om du frågar mig!"

:D
 
Igår kom jag mig för att snacka med Sp om det där med att träffa andra. Det blev jobbigt, jag kände direkt att han hade hoppats på nån annan utgång av samtalet jag påbörjade, en annan bekräftelse och efteråt kände jag själv att jag bara ville backa bandet, ha det där sköna samtalet i stället. Han drog hem ganska snart och i mellanrummet innan vi hördes igen hann jag bli livrädd för att han skulle funderat och säga att vi får nog lägga ner det här. Insåg väl i det att han betyder mycket för mig. Att jag kanske slarvar bort nåt fint för att jag är nätdejtskadad, fick ligga för lite som tjugoåring, är dryg, vill ha kakan och äta den eller vad det nu beror på. Det hade varit annat om jag känt ett undertryckt behov av att leva flersamt i hela mitt liv, men så är det ju inte, mina monogama relationer har funkat fint, och nu under mina struligare dejtår där jag levt annorlunda har jag ju ändå längtat efter en mer intensiv och nära relation med en person. Jag har blivit öppen och nyfiken på okonventionella relationer, men tror nog inte det är nåt måste för mig, egentligen.

Vi hördes senare i alla fall, och han berättade mer om hur han kände. Att det gnagt lite för honom att inte ha vetat om jag träffat några andra under tiden vi dejtat, men han har stoppat huvet i sanden och inte velat fråga. Att han kände ganska snabbt att han bara ville träffa mig. Att han har jobbiga erfarenheter sen innan av när en partner börjat träffa en annan. Att kanske skulle det funka annorlunda nu, med mig, men han vet inte. Och hade nog helst velat slippa ta reda på det.

Så här står vi nu och vill olika. Samtidigt som vi vill samma sak, vara tillsammans, ha en seriös relation. Jag vill inte tro att det måste vara kört, det får bli en process antar jag att komma fram till vad som betyder mest. Båda hade kunnat kommunicera bättre kring det här från början såklart, men från början hade vi ju ingen aning om var det skulle bära av och hur det skulle kännas.
 
Haft en grym dejt i kväll (som vanligt) med Musikern. De blir bara bättre och bättre. Denna människa...undra om han har alla rätt?
Han är iaf min soon to bee-exmakes raka motsats och det är som sonens far sa "Då är hälften vunnet redan där" :grin:
Det är så stimulerande för alla sinnen att umgås med en allmänbildad, ödmjuk, lyhörd, humoristisk, femenistisk, trygg och empatisk människa.
 
Har inte hört av M idag. Igår när vi pratade lite kort och jag gav förslag på dagar att ses, sa när jag kunde och att vi kunde ses här eller att jag kan åka till honom men då måste det ju anpassas efter tågtiderna. Han upprepade dagarna när vi skulle lägga på, varav ena kvällen var ikväll. Han sa igen att han ville ses. Jag vet att han har mycket och känner sig utbränd osv men när jag sagt att jag vill ses, gett förslag på flera kvällar och sagt att det inte spelar mig nån roll om det är hos honom eller mig, då hade det varit fint med nåt sms iaf. Nu känner jag mig mest fånig 🙄.
 
Alltså. Skjut mig?
I helgen träffade jag en person via gemensam vän. Vi hamnade att prata en del, hade det trevligt och jag letade sedan upp honom på Facebook. Nu har vi chattat massor och han är otroligt trevlig, verkar vettig, vi har liknande intressen osv. Frågade idag gemensamma vännen om han brukar vara pratig och nämnde hur mycket vi chattat. "Jag tänkte väl att det där skulle vara en match made in heaven!" svarade vännen och skrattade lite. Har chattat vidare och tja, han är inte helt ointresserad iaf. Det är tydligt.

Problemet? Jag tänker "Om han bara var lite mer si, lite mer så..." och inser att alla fel jag kommer på är att han inte är exakt som en annan vän :grin: Vid närmare eftertanke så jämför jag alla män med den vännen och har gjort så sen vi började lära känna varandra. Den vännen har otroligt många fina och bra sidor, inga så dåliga sidor att det påverkar något negativt och är dessutom både snygg och attraktiv.

Men. Han är såklart helt ointresserad av alla andra typer av relationer än vanliga vän-relationer. Misstänker att han egentligen mest är rädd att släppa andra nära och ibland känns det som att han inte är helt ointresserad ändå, vilket å andra sidan kan vara önsketänkande från min sida.

Så... eh. Jag vet inte vad jag vill med det här. Gnälla lite allmänt bara kanske. Samtidigt är allt egentligen bra nu, jag har fått så många underbara vänner senaste tiden, har jobb, fantastiska hundar osv. Jag borde bara vara glad istället för att gnälla såhär.
 
Vem är dejtingtrådens mest överanalyserande människa dårå?
(Det är jag :angel:)


I helgen kände jag mig mysig på morgonen och lade mig och skedade Värmland. Han sov, men vaknade efter ett tag och sträckte sig efter ett glas vatten, och lade sig sedan ännu mer med ryggen mot mig. Jag backade lite och strök honom längs ryggen ett par minuter. Jag fick ingen respons, så tänkte att han låg så still för att jag skulle sluta. Vände mig då om och kände mig värdelös. Låg och tänkte och lipade lite. Efter 20-30 min vände han sig om och skedade mig och strök min rygg, men då var jag ju fortfarande ledsen och fullt upptagen med att diskret dölja faktumet att jag gråtit. Vi låg väldigt tyst ett tag så tills det var dags att gå upp, och då var väl allt som vanligt egentligen.

Men jag funderade på det här hela dagen, så tog mig i kragen och skickade ett sms efter han åkt hem:

"Förlåt om det blev lite weird imorse förresten. Låg och funderade på varför liggandet inte alltid funkar för oss, om det är för att du bara inte vill ligga 24/7 eller om det är något med mig. Kom fram till att du ändå är snubbe, så det borde vara något med mig.
Låg och lipade lite (att gråta tyst är min paradgren), och kände varken för att prata om det eller vända mig om och säga "TJABBA" och låtsas som ingenting."

"Oj, det märkte jag inte alls! Det är inget med dig, jag är bara lite segstartad när det kommer till att ligga. Absolut inget fel på dig någonstans. Vill typ ligga med dig 10 gånger varje gång vi ses, men är kass på att få till det bara."

"Men vad bra, då vet jag! Inget fel med att vara segstartad heller såklart.
Tror bara att jag är känslig med vibbar och bekfräftelse och så nu när vi ändå setts ett tag."

"Det är min mening att skicka ut bra vibbar och bekräftelse, men jag kanske inte är så bra på det."

"Jag är också lite tafatt känner jag, så vi kanske inte är så bra på det någon utav oss.
Men bra, då är vi cool va?"

"Vi är coolast i hela världen om du frågar mig!"

:D
"Kom fram till att du var snubbe"?
Va? För snubbar vill alltid ligga?

Den myten förstör så mycket för så många snubbar, tyvärr. Många skulle må väldigt dåligt av att höra den frasen.
 
"Kom fram till att du var snubbe"?
Va? För snubbar vill alltid ligga?

Den myten förstör så mycket för så många snubbar, tyvärr. Många skulle må väldigt dåligt av att höra den frasen.

Jag hade aldrig skrivit så till någon jag inte kände, fattar ju att det kan göra att någon blir ledsen eller får prestationsångest. Avdramatiserade ju det i samma meddelande också, att det inte är en grej att inte vilja ligga 24/7 :)
Valde att skriva så till Värmland eftersom vi har en väldigt sarkastisk jargong och vi känner varandra. Han vet baserat på tidigare konversationer att när jag säger "snubbe" syftar jag på en stereotyp.
 
F skrev senare när jag hade lagt mig att han hade tänkt komma förbi men hade börjat må pyton. Men att han kommer förbi idag istället om jag är hemma.

Måste stänga av min jäkla hjärna.
 
Jag hade aldrig skrivit så till någon jag inte kände, fattar ju att det kan göra att någon blir ledsen eller får prestationsångest. Avdramatiserade ju det i samma meddelande också, att det inte är en grej att inte vilja ligga 24/7 :)
Valde att skriva så till Värmland eftersom vi har en väldigt sarkastisk jargong och vi känner varandra. Han vet baserat på tidigare konversationer att när jag säger "snubbe" syftar jag på en stereotyp.

Jag tolkade det också som snubbig snubbe, inte män generellt 😄
 
@pepp @Henbane m.fl. - visst är det helt otroligt hur nojjig och överanalyserande man blir när man börjar få känslor för någon?

Även jag som brukar vara världens mest rationella, lugna och självsäkra person, blir ju typ ett osäkert vrak när det gäller någon jag gillar... :o Ganska irriterande! :p
 
Ska träffa garaget killen på fredag :D ska bli kul att se hur han är!

Just nu är jag förkyld dock så hoppas det hinner lägga sig lite innan dess... elementet i mitt rum fungerar inte.
Men så jäkla bra! (Ja alltså, att du ska träffa honom, inte att du är förkyld :D) Känns som att det verkligen kan behövas en dejt med en normal, sund kille efter allt du skrivit om.
 
Kommer ju hem en tjej till mig på torsdag, men jag är sjukt otaggad och funderar på att ställa in. Är inne i en dålig period mentalt, så känns sådär att ha middag hemma och mest troligt ligga just nu.
Knappt bytt några ord med henne heller, så känns som att det mest handlar om sex.

Jag som skulle börja dejta seriöst..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
199 867
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 774
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
36 999
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp