Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade en riktigt trevlig kille ikväll. Lätt att prata med, underbar röst, vi körde kallprat utan att det blev stelt och tråkigt. Problemet? Jag är 1.61, han över 2m.. Kommer aldrig funka, kommer ju ha nackspärr av att kramas :D
Haha! Jag dissar män av den anledningen. Jag är runt 1.63 och vill inte ha män över 1.90, det är så jäkla opraktiskt :D Jag vill ha en bra arbetshöjd oavsett om jag ska pussas på munnen eller på något annat :laugh:
 
Raggets mamma ringde mig igår, helt spontant. Vi har pratat i telefon tidigare när hon har ringt ragget (typ: "-Ragget, ge nu telefonen till Zinfernia så att jag får snacka med henne också!") men igår ringde hon direkt till min telefon. Hon är helt fantastisk! Ragget hade helt rätt när han förutspådde att vi skulle bli bästisar, även om han inte är helt bekväm med det :rofl:

Än så länge har jag inte träffat Raggets syster. Hon var inte med på middagen vi hade med hans föräldrar men igår skickade Ragget en bild på delar av min smyckesamling till hennes telefon och skrev att jag hälsade att hon gärna fick komma och låna vad som helst, anytime. Det tog ungefär tre sekunder innan hon ringde upp på Facetime och bad att få titta närmare på min blygsamma samling 🙄😂
Ragget lämnade över telefonen till mig så att jag fick hälsa på henne. Hon är en yngre kopia av mig, hon är 18 år gammal och älskar kläder, smycken och skor så trots åldersskillnaden fann vi varandra direkt och när vi efter en halvtimmes prat la på luren hade jag inte bara blivit utsedd till hennes nya BFF, jag hade också fått ansvaret att hitta passande smycken till hennes kommande studentbal framöver :love:
 
Jaha, nu har jag direktkontakt med min svärmor. Hon hittade mig på facebook och skickade ett direktmeddelande. En aning oväntat men än så länge inte oangenämt.

Dessutom har vi på allvar börjat nysta i allt pappersarbete som ska till för att han ska kunna komma hit i mer än 3 månader. Så fruktansvärt mycket byråkrati som ska till, och satan vad dyrt och omständigt! Är så glad att vi är två vuxna människor som har flera privilegier på vår sida i detta - stackars alla jävlar som ska ha med migrationsverket att göra samtidigt som de är mitt uppe i flykt och tragedier :(
 
Lite snyggare än som så kan man väl sköta det, om man varit tillsammans i många år....
@fio, lycka till och hoppast det löser sig med minst möjligt drama.




Tror du inte att det kommer lugna sig efter ett tag, när ni sas (förhoppningsvis?) är i en mera etablerat/stabil relation? Känslostormar brukar väl vara "värst" såhär i början....?
Att göra slut via postit var givetvis ett skämt. Det är väl ingen som på allvar tror att det är ett snyggt sätt att göra slut på? https://www.elle.com/culture/movies...-behind-the-sex-and-the-city-post-it-breakup/
 
Jaha, nu har jag direktkontakt med min svärmor. Hon hittade mig på facebook och skickade ett direktmeddelande. En aning oväntat men än så länge inte oangenämt.

Dessutom har vi på allvar börjat nysta i allt pappersarbete som ska till för att han ska kunna komma hit i mer än 3 månader. Så fruktansvärt mycket byråkrati som ska till, och satan vad dyrt och omständigt! Är så glad att vi är två vuxna människor som har flera privilegier på vår sida i detta - stackars alla jävlar som ska ha med migrationsverket att göra samtidigt som de är mitt uppe i flykt och tragedier :(

Ja det är himla krångligt om man inte kommer ifrån EU faktiskt. :(
 
Haha! Jag dissar män av den anledningen. Jag är runt 1.63 och vill inte ha män över 1.90, det är så jäkla opraktiskt :D Jag vill ha en bra arbetshöjd oavsett om jag ska pussas på munnen eller på något annat :laugh:

jag är 158 och tycker också det känns avigt med långa män, brukar dock skylla på att dom ändå inte får plats i mitt hus :angel: huset är från 1890 med allmänt lågt i tak och på ett ställe är det till och med så normallånga män slår i huvet. Tycker ändå det är en rimligt förväntan att dom ska få plats inomhus :cool:
 
Jag har bara dejtat kortare tjejer, är 172 själv så inte jättelång. Men ja, de flesta tjejer är ju kortare än mig så inte så konstigt. 🙂
 
Ja det är himla krångligt om man inte kommer ifrån EU faktiskt. :(
USA är ju ändå rätt ok. Förutom att han måste åka till Washington för att kunna söka uppehållstillstånd då... Ett ganska stort och dyrt projekt om man bor i Sverige eller på västkusten. Och så det där att det tar TVÅ MÅNADER att få ut sitt pass :crazy::down: Så även i bästa bästa fall så kan han inte vara här för än Juni....
 
USA är ju ändå rätt ok. Förutom att han måste åka till Washington för att kunna söka uppehållstillstånd då... Ett ganska stort och dyrt projekt om man bor i Sverige eller på västkusten. Och så det där att det tar TVÅ MÅNADER att få ut sitt pass :crazy::down: Så även i bästa bästa fall så kan han inte vara här för än Juni....

Lagom för att du ska kunna chocka honom med Svensk midsommar.
Har han inte flytt tillbaka över atlanten efter sill och små grodorna så är han en keeper :D
 
jag är 158 och tycker också det känns avigt med långa män, brukar dock skylla på att dom ändå inte får plats i mitt hus :angel: huset är från 1890 med allmänt lågt i tak och på ett ställe är det till och med så normallånga män slår i huvet. Tycker ändå det är en rimligt förväntan att dom ska få plats inomhus :cool:
Ja lite trist blir det ju om du bara kan ha dom på baksidan av huset😅
 
Ett tag dejtade jag bara män över 190 cm, gärna väldigt vältränade.
Men det är rätt opraktiskt, de äter mycket och tar massa plats. Typ som stora hästar, mycket enklare med en liten 😁
Kollegan ser ut som någon placerat en stor actionfigur i ett dockhus när han är hos mig, han matchar inte mina möbler 😒

Nu har jag ändrat mina preferenser till runt 180 cm och lättare modell 😁
 
Ja lite trist blir det ju om du bara kan ha dom på baksidan av huset😅

Tydligen är man inte en "bra flickvän" om man säger dom kan va i vedboden eftersom det är högre i tak där
:angel:

On topic
Jag försöker att inte tänka för mycket på just längden, jag hade en pojkvän som va runt 190 men jag tycker det är osmidigt. Absolut när det gäller sex men det stör mig nog mer när det gäller sånt som att kramas och hålla varandra i handen även om jag nu inte är personen med mest behov av det. Dessutom tycker jag det är SJUKT SKÖNT att bo i ett hus som inte är gjort för långa människor, här finns inga jävla överskåp och omöjligt grejer att nå. Jag kan byta glödlampan i vardagsrummet utan att ens behöva en pall :D
 
Ett tag dejtade jag bara män över 190 cm, gärna väldigt vältränade.
Men det är rätt opraktiskt, de äter mycket och tar massa plats. Typ som stora hästar, mycket enklare med en liten 😁
Kollegan ser ut som någon placerat en stor actionfigur i ett dockhus när han är hos mig, han matchar inte mina möbler 😒

Nu har jag ändrat mina preferenser till runt 180 cm och lättare modell 😁

Min preferens är nog runt 180 med. Sambon är en bit längre så jag hamnar med näsan i armhålan på honom när man kramas. Charmigt värre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
199 844
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 773
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
36 882
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 926
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp