Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som skriver att ni kommer vara vänner oavsett om det inte blir nåt mer, hur känner ni inför det?

F har nämligen nämnt det. Men det finns inte en chans att vi kommer vara vänner om detta inte blir något mer, är alldeles för attraherad och "inne i honom".
Skulle nog göra alldeles för ont.
Jag känner mig kluven! Jag har överlevt den typen av övergångar förr. Ni minns kanske ”kollegan” som jag blev mer eller mindre besatt av häromåret? Jag var ju i hans bröllop så småningom, och med distans till allt så hittade vi tillbaka till en bra vänskap. Vi ses inte lika ofta som förr, men det känns bra nu. Jag hade ett jättebehov av honom ett tag (och han av mig) men känner inte någon hjärtesorg alls. Tvärtom är jag glad för hans skull och hans fru börjar bli en nära vän till mig! :) Det hade jag aldrig trott. Jag trodde aldrig att såren skulle läka. Så det kan gå att vara vänner.

Kapet känns det lite annorlunda med. För honom har jag annorlunda känslor för. Kollegan var en mer ensidig förälskelse. Jag kan fortfarande inte säga att jag riktigt känner Kapet, men jag verkligen tokgillar honom och vill helst ha fysisk kontakt konstant när vi ses. Men jag vet inte om det går över när jag lär känna honom. Och gör det det såpass att jag känner mig neutral mot honom kan jag absolut ha honom som vän, vi lär mötas igen så det känns vettigt att försöka vara vänner om det inte blir mer. Och det är ju det där ”om det ska bli mer” som tar lite mer än en helg på tu man hand för att reda ut.

Men om det inte blir mer och kommer någon annan kvinna in i bilden så behöver jag nog rätt lång tid på mig innan det känns ok. (Alternativt att jag själv hittar ett nytt kap och är lycklig med den personen)
 

Tack. :heart Har ju inte helt gett upp hoppet än om att han ska respondera på ett bra sätt så vi kan fortsätta ses... :nailbiting: Men bara det att han ser mitt första meddelande, frågar vad jag menar, och sedan loggar av och blir "borta" på de 10 minuterna jag tar på mig att svara, talar ju rätt tydligt om att "he's not that into me". Och jag kan inte ha det såhär, det är inte bra för mig.


@pepp jag tror det beror på hur mycket känslor som är inblandat om det ska funka att vara vänner.

Exmaken och jag var ju vänner innan vi blev tillsammans, när vi inte varit ihop har vi ändå varit mkt goda vänner för det mesta, men när en av oss dejtat andra så har den andra backat av. Nu senast då jag började träffa DB så blockade exet mig ett tag på alla sociala medier för att få distans...
 
Jag ringde M, hade laddat för ett "ordentligt snack". Jag orkar inte känna mig i vägen hela tiden. Han svarade inte men ringde upp sen och sa nästan direkt att han inte skulle ha jour kommande vecka som det var tänkt, så han ville komma hit nån kväll och sova här 😊. Planerat för onsdag, bara hoppas det inte dyker upp nåt för honom som gör att han inte kan... Vet att det är så, och jag minns hur jobbigt det var med oförstående människor när jag hade hästar och fick förhinder för att jag blev fast i stallet med sjuk eller skadad häst. Så även om det inte handlar om hästar för honom, så försöker jag tänka tålamod. Torsdag var också en möjlighet så om det inte blir onsdag finns en chans till. Fan, vill träffa honom nu.
 
Jag ringde M, hade laddat för ett "ordentligt snack". Jag orkar inte känna mig i vägen hela tiden. Han svarade inte men ringde upp sen och sa nästan direkt att han inte skulle ha jour kommande vecka som det var tänkt, så han ville komma hit nån kväll och sova här 😊. Planerat för onsdag, bara hoppas det inte dyker upp nåt för honom som gör att han inte kan... Vet att det är så, och jag minns hur jobbigt det var med oförstående människor när jag hade hästar och fick förhinder för att jag blev fast i stallet med sjuk eller skadad häst. Så även om det inte handlar om hästar för honom, så försöker jag tänka tålamod. Torsdag var också en möjlighet så om det inte blir onsdag finns en chans till. Fan, vill träffa honom nu.
Minuspoäng dock att han troligtvis skulle åka hit direkt från jobbet, jag frågade om jag skulle laga vegansk mat till honom (lite skämtsamt) och han svarade nej fan, köper pizza 😅
 
Men bara det att han ser mitt första meddelande, frågar vad jag menar, och sedan loggar av och blir "borta" på de 10 minuterna jag tar på mig att svara, talar ju rätt tydligt om att "he's not that into me". Och jag kan inte ha det såhär, det är inte bra för mig.
Nej, det där är jobbigt 😔. Hoppas på nåt vettigt svar från honom!
 
Förresten, vad tänker ni om att ni skriver öppet här om folk ni dejtar? Jag tycker det är skönt att skriva lite här, säger knappt nånting till mina vänner om M. Försöker också tänka på att jag kan skriva personligt om mig själv, men inte om den jag träffar. Och att som nu med M, jag skriver ju saker som han redan vet om, så om han mot förmodan skulle läsa så är det inga nyheter för honom vad jag tänker om vår kontakt. Försöker hålla det anonymt men nojar lite ändå, jag är ju inte så anonym här.
 
Förresten, vad tänker ni om att ni skriver öppet här om folk ni dejtar? Jag tycker det är skönt att skriva lite här, säger knappt nånting till mina vänner om M. Försöker också tänka på att jag kan skriva personligt om mig själv, men inte om den jag träffar. Och att som nu med M, jag skriver ju saker som han redan vet om, så om han mot förmodan skulle läsa så är det inga nyheter för honom vad jag tänker om vår kontakt. Försöker hålla det anonymt men nojar lite ändå, jag är ju inte så anonym här.

Jag utelämnar massor och har lagt ett par "trollspår" om honom så han inte ska bli så lättidentifierad.
 
Har tänkt på dig men inte velat fråga. Skönt att ha kommit till ett beslut, det låter helt rätt. Du kan inte betala av släpet på något vis/via någon annan? Jag har fortfarande en liten skuld kvar till mitt ex 😅 men där var det ju aldrig drama på det viset.

Nej det är inget alternativ, jag skulle kunna göra det men det får bara bli en clean break om du förstår.

Alltså jag skulle gärna vilja bryta IRL men jag tror fan inte ens jag vågar, jag har aldrig haft någon anledning alls innan att vara rädd och har säkert inte det nu heller, men vem fan vågar lita på det idag?
Det får bli på telefonen faktiskt... 😬
 
Nej det är inget alternativ, jag skulle kunna göra det men det får bara bli en clean break om du förstår.

Alltså jag skulle gärna vilja bryta IRL men jag tror fan inte ens jag vågar, jag har aldrig haft någon anledning alls innan att vara rädd och har säkert inte det nu heller, men vem fan vågar lita på det idag?
Det får bli på telefonen faktiskt... 😬

Jag har noll skrupler med att dumpa en man per telefon, just sayin' 🙄 Man ska inte lita på något.
 
Matchade med en snygg och trevlig kille igår. Visade sig att han bor 80 mil bort...hur är det ens möjligt? Ingen av oss har varit i närheten av den andre.
 
Matchade med en snygg och trevlig kille igår. Visade sig att han bor 80 mil bort...hur är det ens möjligt? Ingen av oss har varit i närheten av den andre.

Jag bor 6 mil norr om Göteborg och hade 6 mil som sökområde. Fick på slutet in fler Stockholmare än Göteborgare. Helt klart en bugg i appen. Det sista krånglade den så mycket att jag tillslut tog bort den.
Jag tycker Tinder bråkar en hel del.
 
Jag bor 6 mil norr om Göteborg och hade 6 mil som sökområde. Fick på slutet in fler Stockholmare än Göteborgare. Helt klart en bugg i appen. Det sista krånglade den så mycket att jag tillslut tog bort den.
Jag tycker Tinder bråkar en hel del.

Ja just ja, när du säger det så fick jag in en hel del göteborgare en period (fast jag bor mer åt Stockholmshållet). Men då var det liksom en hel hög i samma veva. Nu fick jag in en karl från norraste delen av landet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 417
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 800
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 125
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 111
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp