Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte outa för mycket men helt isär i ett halvår. Egentligen mer...
Nej det förstår jag, därför jag skrev om du ville berätta :).
Ja dom säger väl att det ofta tar längre tid för män att komma över uppbrott än kvinnor då vi pratar och ältar med vänner m.m. Medans de ofta håller allt inne och att det då inte blir bearbetat. Sen beror det också på varför det inte höll. Tog mig lång tid att komma över exmaken, men det va inte för att jag saknade honom utan min självkänsla blev så oerhört skadat av att han var otrogen. Så det va själva otroheten som tog lång tid, för lång tid att komma över..
 
Det är nog även oftast för den som var den som avslutade (om det nu var en part mer) eftersom det då var personens val och den personen oftast redan processat det undet längre tid. Oftast är det den personen som blir lämnad som har svårast att gå vidare eftersom den inte fick "sitt" avslut.
 
Nej det förstår jag, därför jag skrev om du ville berätta :).
Ja dom säger väl att det ofta tar längre tid för män att komma över uppbrott än kvinnor då vi pratar och ältar med vänner m.m. Medans de ofta håller allt inne och att det då inte blir bearbetat. Sen beror det också på varför det inte höll. Tog mig lång tid att komma över exmaken, men det va inte för att jag saknade honom utan min självkänsla blev så oerhört skadat av att han var otrogen. Så det va själva otroheten som tog lång tid, för lång tid att komma över..

Tror inte det har ett skit med könstillhörighet att göra.
 
Utan att säga mer så i detta fall har det nog inget att göra med köntillhörighet, vem som gick eller om uppbrottet var i samförstånd. Tror inte heller det handlar speciellt mycket om känslor kvar för den andra.
 
Jag tycker ältande är mer till ondo när det gäller att komma ur nått. Upplever att de som ältar ist tenderar att fastna i problemet.
Bästa medicinen tror jag är reflektera, med eller utan att prata.
Absolut det håller jag med helt och hållet. Men ofta hjälper det att prata om det för att befästa det om du förstår hur jag menar?
 
Kunde jag hålla mig från att skriva?
Nej
Ja, jag är svag!

Först pratade jag länge med min fd KK i telefon för att ventilera allt. Han tyckte att jag skulle backa men inte ge upp.
Så jag drog iväg ett kort : hoppas dagen varit bra och godnatt-typish.
Lite småprat fram å tillbaka på några meddelanden. Svårtydligt. Inte flirtigt men det är vi iof inte så ofta men ändå....magkänslan gnager.
 
@sorbifolia Grattis på födelsedagen.
Hur har det gått med DB, om du vill berätta?


Tack snälla! :) Näe alltså, jag vette fan.... Vi har skrivit lite fram och tillbaks, men han svarar rätt undvikande.

Kan ju säga att jag gjorde nog precis tvärt om av att backa undan och ge honom space, så han blev nog rätt överrumplad...! :angel::p Men känns mest som han försöker hitta ett sätt att "hålla dörren öppen" (som @durachiny sa), utan att behöva förplikta sig till något.

Mitt enda "krav" som jag ställt till honom är dock att han berättar för mig vad för typ av förhållande han är interesserad av, hurvida han träffar andra med, och när vi evt kan ses igen. Får jag inte svar på detta så kan det faktiskt kvitta.
 
Dålig magkänsla med F. Men det är när vi inte ses, vi hörs ju knappt av då...
När vi väl ses är ju allt frid och fröjd. Blir så trött på mig själv 😅

Folk på jobbet hade sett oss på marknaden i helgen så jag blev utfrågad igår... privatliv, vad är det :D
 
Bara en vecka tills S kommer nu :) Vi har inte träffats på ett halvår (helt galet hur fort tiden går!) så det kommer bli helt underbart fantastiskt, men jag har så himla mycket att göra innan att jag känner mig så stressad nu :p Sliter verkligen med plugget som är stentuff just nu, men som jag vill bli klar med innan han kommer. Har ett PM och en föreläsning att hålla nu närmsta veckan plus 3 pluggdagar med mitt gäng inplanerat. Jag sliter också med att hinna klart med scrapbooken han ska få i julklapp och inser ju att jag tog på mig ett alldeles för stort projekt. Har jobbat på den sen i september :rofl: Blir inte helt nöjd men hoppas ändå att han uppskattar den :)

Sen är den lilla jäkeln dammallergiker också och jag har typ inte dammat sen han var här sist :cautious: Hade varit enkelt om det inte vore så att jag har hundratals böcker som verkligen suger åt dig damm, så jag skulle behöva ta ner dem och damma av dem en och en.. Urk! Men vad gör man inte för kärleken :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
199 844
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 773
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
36 882
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 926
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp