Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in lite snabbt... En kollega på nya jobbet flirtar hej vilt. Jag tycker att det är roligt och flirtar tillbaka. Stor potential att bli besvärligt, jag är tilltänkt för en position som han har och då kommer han behöva lära upp mig. Don't shit where you eat och hela baletten. Jag har dock intalat mig att det kommer stanna vid flirt för min del.

MEN så får jag ett meddelande i morse att han inte kan sluta tänka på mig. Fan fan fan. Det kan vara så att han bara är intensiv som person, och man tänker ju mycket på personer man flirtar med. Men det har gjort mig lite kallsvettig. Jag har svarat att jag bara är ute efter att ha kul, påmint om att jag har en fast partner (för nya i tråden: jag och min käresta har ett öppet förhållande). Kanske övertolkar jag, men bättre att vara tydlig, eller hur? Men vågar man fortsätta flirta nu eller är detta varningsklockor man inte ska ignorera?
Jag håller med, var tydlig så han inte har några andra förväntningar. Det kan bli jobbigt då i er relation.
 
Ja, lite så!
Det är såhär jag går vidare. Jag ligger mig vidare :o det kanske inte alls är bra. Men det funkar och har gjort det i alla dessa år :D
Funkar?? Under den tid jag läst om dina äventyr så verkar du inte ha mått speciellt bra av sättet du hanterar dina problem och ditt liv. Kortsiktigt hjälper det kanske, men du borde kanske börja satsa på långsiktigt välmående. Det är jobbigt och skrämmande att bryta ett mönster, men om det ska bli gjort måste man börja någonstans...och jobba för belöningen - ett tryggare liv i och tillsammans med dig själv.
 
Nu pratar hon om gud! :cautious: (Ö)
Jag är typ Ärke-Kättaren! :rofl:
Nej hon får tro vad hon vill jag är inte intresserad av att tro på någon rymd tomte.
Men jag försöker respektera andras tro.
 
Tack :heart
Så mycket till issues har han nog inte. Typ "bara" ett...att landa i sin nya vardag som ensamstående förälder med heltidsjobb, företag, fritidsintressen, hemmet osv. Han kommer få göra omprioriteringar.
Ytterligare en sak som tar tid....en relation...fanns inte utrymme för.
Där var vi lika, vi ville båda ha en tvåsamhet, inget tidsfördriv när man fick en stund över.

Reggade mig på Badoo (Väntar m Tinder) men det är verkligen tunt utbud där

Låter som Joakim Unge när han kör standupn han har bara två problem. Det är jättefå problem! En katastrofalt skött personlig ekonomi och fetma. Ja, han är alkad också, tre. Tre problem är fortfarande få.

Skämt åsido, det där, att han måste ladda i sin nya vardag låter jobbigt nog.
 
Kan det inte bli en spinofftråd om vad som händer på dejtingsajter av det där istället för det finns inte direkt något att fundera eller diskutera runt det och det tar plats från funderingar och tankar om folks riktiga dejting.
 
Bra att det kom fram tidigt?
Jag har tyvärr inte ork att ha ett förhållande med personer som mår dåligt.
jag mår dålig stundtals själv. så jag är inte mycket till stöd själv.
behöver all kraft jag har för att bygga upp mig själv.
Jag mår skit att jag stänger ut folk som behöver hjälp. det är fel, taskigt och fegt gjort av mig.
men jag orkar inte när jag knappt orkar med mig själv.
 
Jag har tyvärr inte ork att ha ett förhållande med personer som mår dåligt.
jag mår dålig stundtals själv. så jag är inte mycket till stöd själv.
behöver all kraft jag har för att bygga upp mig själv.
Jag mår skit att jag stänger ut folk som behöver hjälp. det är fel, taskigt och fegt gjort av mig.
men jag orkar inte när jag knappt orkar med mig själv.
Det är det verkligen inte, särskilt inte när det gäller en person som du nyss har träffat. Du ska ta hand om dig själv, för dig och din dotters skull.
 
Jag har tyvärr inte ork att ha ett förhållande med personer som mår dåligt.
jag mår dålig stundtals själv. så jag är inte mycket till stöd själv.
behöver all kraft jag har för att bygga upp mig själv.
Jag mår skit att jag stänger ut folk som behöver hjälp. det är fel, taskigt och fegt gjort av mig.
men jag orkar inte när jag knappt orkar med mig själv.

Tycker det är ödmjukt och ärligt att ha sådan självinsikt! En bra grund i mina ögon.
 
Låter som Joakim Unge när han kör standupn han har bara två problem. Det är jättefå problem! En katastrofalt skött personlig ekonomi och fetma. Ja, han är alkad också, tre. Tre problem är fortfarande få.

Skämt åsido, det där, att han måste ladda i sin nya vardag låter jobbigt nog.

Hur stort problemet är för honom är omöjligt att svara på. Jag landade i de bitarna på ett par månader och hade alltså varit klar för länge sen där han är nu. Min bror behövde två år....
Men så är mitt liv rätt okomplicerat. Jag driver inte företag vid sidan om osv.
 
Julångest Deluxe här tror jag! Fått något konstigt tänk att jag verkligen vill hitta den rätta, få dela sånna här högtider ihop med någon, ligga och diskutera saker innan man somnar, vakna bredvid någon, och äta frukost ihop. Känns som att livet går för fort, och att jag vill ha någon där allt klickar, som jag verkligen VILL bli gammal med!

En nära vän till mig tror att jag blir värre och värre ju mer jag ”isolerar” mig, och jag behöver bara komma ut mer och träffa folk så kanske mitt intresse väcks till liv. Han tycker det är nästan tragiskt att jag är så anti att träffa någon. Ett tag trodde jag att det kanske är så, för hur kul är det egentligen att sitta och bli gammal själv?!

I samma veva hittade jag på den här:
963B49CB-185E-4EE4-BF07-532BFB4E3B40.jpeg


Och jag känner bara: I fucking like this! :rofl:

Såååå, jag kommer nog dö gammal och ensam endå tror jag! :o:angel::rofl:
 
Raderade Badoo.
Skaffade Tinder.
Chattar med 5-6 st. Känner sådär men ska ge det ett ärligt försök. Kan inte sitta och hänga läpp över Musikern.
Började chatta med en riktigt trevlig kille. Så visar det sig att han har släkt i samma minihåla på kusten där jag har min släkt.
Jodå...han kände alla mina kusiner och det gick upp för mig att jag jobbat för en del av hans familj. De personerna är INTE kul.
Typiskt.
 
Julångest Deluxe här tror jag! Fått något konstigt tänk att jag verkligen vill hitta den rätta, få dela sånna här högtider ihop med någon, ligga och diskutera saker innan man somnar, vakna bredvid någon, och äta frukost ihop. Känns som att livet går för fort, och att jag vill ha någon där allt klickar, som jag verkligen VILL bli gammal med!

En nära vän till mig tror att jag blir värre och värre ju mer jag ”isolerar” mig, och jag behöver bara komma ut mer och träffa folk så kanske mitt intresse väcks till liv. Han tycker det är nästan tragiskt att jag är så anti att träffa någon. Ett tag trodde jag att det kanske är så, för hur kul är det egentligen att sitta och bli gammal själv?!

I samma veva hittade jag på den här: Visa bifogad fil 41832

Och jag känner bara: I fucking like this! :rofl:

Såååå, jag kommer nog dö gammal och ensam endå tror jag! :o:angel::rofl:
Välkommen till klubben, jag kommer nog dö ensam. vet inte om jag kommer bli gammal.
 
Raderade Badoo.
Skaffade Tinder.
Chattar med 5-6 st. Känner sådär men ska ge det ett ärligt försök. Kan inte sitta och hänga läpp över Musikern.
Började chatta med en riktigt trevlig kille. Så visar det sig att han har släkt i samma minihåla på kusten där jag har min släkt.
Jodå...han kände alla mina kusiner och det gick upp för mig att jag jobbat för en del av hans familj. De personerna är INTE kul.
Typiskt.
Jag gillar inte tider, den bryter ner folk.
 
Äsch, jag har lite ångest jag med över att inte ha någon att fira jul med. :( Saknar tvåsamheten och att göra romantiska saker tillsammans.... Blir liksom ännu värre att vara själv när man har en specifik person man egentligen skulle vilja vara ihop med. :(

Jag hade ju planerat för flera veckor sedan vad jag skulle köpa till DB i julklapp, men som tur var så avvaktade jag med att faktiskt köpa det då jag inte ville ta ut något i förskott...

Skriver lite med ett par killar på Tinder, men lär väl knappast hinna skaffa en pojkvän (eller evt flickvän) innan nyår oavsett. :meh: Aja, en tröst iaf att min bästis kommer vara själv på jul och nyår med, så vi kan hänga med varandra. 🥰
 
Välkommen till klubben, jag kommer nog dö ensam. vet inte om jag kommer bli gammal.
Välkommen till klubben, jag kommer nog dö ensam. vet inte om jag kommer bli gammal.

Fast ja, jag vet inte ens om det ”skrämmer” mig? Oftast så skrämmer det mig mer att ”sitta fast” med någon.

Jag brukar tänka på att jag har verkligen haft min stora kärlek en gång, och kanske får jag vara nöjd så? Även om vi växte ifrån varandra så är det just det vi hade som är den biten jag saknar. Jag har ju fått allt en gång, och är jättetacksam över det.

Att börja om på nytt känns för svårt och för tungt,och dom senaste åren har såklart format om mig så jag vet inte ens vad jag söker längre. Jag trivs så förbannat bra själv, men samtidigt är det så många stunder man vill dela med någon, speciellt så här runt jul. Då saknar jag verkligen familjelivet.

Jag kommer då definitivt avvakta med dejting tills jag listat ut om det bara är en fas jag går igenom nu över jul, eller om jag faktist börjat längta efter någon på riktigt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 393
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 799
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 094
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp