Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Julångest Deluxe här tror jag! Fått något konstigt tänk att jag verkligen vill hitta den rätta, få dela sånna här högtider ihop med någon, ligga och diskutera saker innan man somnar, vakna bredvid någon, och äta frukost ihop. Känns som att livet går för fort, och att jag vill ha någon där allt klickar, som jag verkligen VILL bli gammal med!

En nära vän till mig tror att jag blir värre och värre ju mer jag ”isolerar” mig, och jag behöver bara komma ut mer och träffa folk så kanske mitt intresse väcks till liv. Han tycker det är nästan tragiskt att jag är så anti att träffa någon. Ett tag trodde jag att det kanske är så, för hur kul är det egentligen att sitta och bli gammal själv?!

I samma veva hittade jag på den här: Visa bifogad fil 41832

Och jag känner bara: I fucking like this! :rofl:

Såååå, jag kommer nog dö gammal och ensam endå tror jag! :o:angel::rofl:
Så kände jag också tills en viss Significant Other dök upp.

Det är jätteskönt, för det gör att jag vet att jag inte är intresserad för att slippa ensamheten - och att jag inte är rädd för att bli ensam igen.
 
Fast ja, jag vet inte ens om det ”skrämmer” mig? Oftast så skrämmer det mig mer att ”sitta fast” med någon.

Jag brukar tänka på att jag har verkligen haft min stora kärlek en gång, och kanske får jag vara nöjd så? Även om vi växte ifrån varandra så är det just det vi hade som är den biten jag saknar. Jag har ju fått allt en gång, och är jättetacksam över det.

Att börja om på nytt känns för svårt och för tungt,och dom senaste åren har såklart format om mig så jag vet inte ens vad jag söker längre. Jag trivs så förbannat bra själv, men samtidigt är det så många stunder man vill dela med någon, speciellt så här runt jul. Då saknar jag verkligen familjelivet.

Jag kommer då definitivt avvakta med dejting tills jag listat ut om det bara är en fas jag går igenom nu över jul, eller om jag faktist börjat längta efter någon på riktigt?
Jag trodde jag hade hitta the one i år. nu vet jag bättre.
Slösade 25 år på ett förhållande som jag mådde dåligt i.
Nu känner jag att jag inte kommer hitta någon som vill ha ett fett gammalt vrak som blir bitter.
allt är mitt eget fel.
 
Jag blir också nedstämd av att jag inser att jag nog aldrig kommer hitta någon att ha en varaktig relation med.
Det beror såklart på mig och mina issues. Vem skulle kunna älska mig om de lärde känna den jag verkligen är liksom?

På utsidan är jag rolig, social och charmig, lätt att tycka om. Men på insidan finns någon svart, missbildad, rutten klump som man hittar efter ett tag. Är alltid rädd för att folk ska hitta den klumpen så jag flyr innan dess.

Jag får mest ångest av det när jag träffar mina barndomsvänner som alla har stabila heterorelationer. Jag passar inte in där. Passade inte ens in när jag hade en relation, för det var en tjej. I vilket fack skulle hon placeras i det stereotypiska heteroumgängesformen? Med oss gamla tjejkompisar eller med deras pojkvänner?
Hon hade svårt att känna sig hemma någon stans.

Jag tror alltid jag kommer förbli singel, mest pga. den ruttna klumpen inom mig.
 
Jag har tyvärr inte ork att ha ett förhållande med personer som mår dåligt.
jag mår dålig stundtals själv. så jag är inte mycket till stöd själv.
behöver all kraft jag har för att bygga upp mig själv.
Jag mår skit att jag stänger ut folk som behöver hjälp. det är fel, taskigt och fegt gjort av mig.
men jag orkar inte när jag knappt orkar med mig själv.
Ska du ha något förhållande alls just nu...? Frågar i all välmening.
 
För mig funkar inte Tinder heller, se en massa ansikten på bild, läsa en kort presentation sen se om det är något för mig? Det blir så platt på nått sätt.
Sen när man pratar med fler ska man skriva 20 gånger vad man gjort i helgen... jag orkar inte riktigt.

Jag pratar endel med mitt ex som såklart sårat mig massor genom de åren vi haft. Men han är min bästa vän när han mår bra, då är allt helt underbart.
Nu ska vi båda jobba på att må bättre på varsitt håll men just nu känner jag att jag vill vänta på honom eller vara singel.
 
Haha, det här var märkligt. Plötsligt dök min gamla ungdomsidol upp på HP.
Jag var 15 år när jag var jättekär i honom, han spelade i elitserien i handboll, var 21 år och dösnygg 😂 Han bodde i Skåne på den tiden och jag skrev till honom på Lunarstorm att jag tyckte att han var den snyggaste spelaren i elitserien (bara en sån sak! 🤦‍♀️😂), han svarade och vi började prata.
Några veckor senare ljög jag för mina föräldrar och sa att jag skulle sova hos min bästa vän men åkte istället ner till honom. Jag stannade en helg och vi gick väl knappt ur sängen, jag var överlycklig och åkte sedan hem med världens bredaste leende på läpparna.

Det blir dock ingen repris. Han har blivit så gammal, inte alls lika snygg nu som han var i ungdomen 😂
 
Haha, det här var märkligt. Plötsligt dök min gamla ungdomsidol upp på HP.
Jag var 15 år när jag var jättekär i honom, han spelade i elitserien i handboll, var 21 år och dösnygg 😂 Han bodde i Skåne på den tiden och jag skrev till honom på Lunarstorm att jag tyckte att han var den snyggaste spelaren i elitserien (bara en sån sak! 🤦‍♀️😂), han svarade och vi började prata.
Några veckor senare ljög jag för mina föräldrar och sa att jag skulle sova hos min bästa vän men åkte istället ner till honom. Jag stannade en helg och vi gick väl knappt ur sängen, jag var överlycklig och åkte sedan hem med världens bredaste leende på läpparna.

Det blir dock ingen repris. Han har blivit så gammal, inte alls lika snygg nu som han var i ungdomen 😂
Inte ens värd en dejt? :)
 
Haha nää, han ser alldeles för gubbig ut numera för min smak :D Jag är ändå bortskämd med Ragget som är jättefin att titta på och som aldrig lär se gammal ut på samma sätt, åtminstone inte om man ska döma av hur hans pappa ser ut.

Nu tänkte jag inte att ni skulle dejta för "framtida partner" utan mer åt "kul att ses", kravlöst. Men jag förstår hur du menar.
 
En gammal dejt skickade en vänförfrågan på fb, jag blev såklart nyfiken på vad han ville och godkände.
Han frågade varför jag tagit bort honom på snap.
Haha, jag har inte kvar snap alls så inget personligt 😁
Upplyste om att jag träffar någon och önskade god jul.

Haft en jättebra korthelg med V med bara en Bergmanfilm, den var hemsk så det räckte mer än nog 😅
Denna vecka är rätt lugn jobbmässigt så vi kan ses mycket. Julen är kaos för mig med jobb så vi får passa på att träffas innan det drar igång.
 
Nu tänkte jag inte att ni skulle dejta för "framtida partner" utan mer åt "kul att ses", kravlöst. Men jag förstår hur du menar.
Haha nää, om jag ska dejta någon nu får det allt vara någon riktigt speciell och inte någon som jag bara kan tänka mig att träffa i brist på annat.
Just på den fronten är ju ragget lite av en börda haha, det är ju inte längre bara att dra hem någon så just nu får jag nöja mig med att skaka på huvudet åt meningslösa mail från förhoppningsfulla män :laugh:
Screenshot_20191216_080609.jpg
 
Haha nää, om jag ska dejta någon nu får det allt vara någon riktigt speciell och inte någon som jag bara kan tänka mig att träffa i brist på annat.
Just på den fronten är ju ragget lite av en börda haha, det är ju inte längre bara att dra hem någon så just nu får jag nöja mig med att skaka på huvudet åt meningslösa mail från förhoppningsfulla män :laugh:
Visa bifogad fil 41844
Nä, inte brist på annat utan som variation! Ta en öl med en gammal bekant, könlöst lixom :D
 
En gammal dejt skickade en vänförfrågan på fb, jag blev såklart nyfiken på vad han ville och godkände.
Han frågade varför jag tagit bort honom på snap.
Haha, jag har inte kvar snap alls så inget personligt 😁
Upplyste om att jag träffar någon och önskade god jul.

Haft en jättebra korthelg med V med bara en Bergmanfilm, den var hemsk så det räckte mer än nog 😅
Denna vecka är rätt lugn jobbmässigt så vi kan ses mycket. Julen är kaos för mig med jobb så vi får passa på att träffas innan det drar igång.
Haha ambitiöst ändå att skicka en vänförfrågan :D

Jag måste erkänna att jag aldrig fattat storheten med Bergmanfilmerna. Tror inte att jag har kunnat kolla mer än en kvart på någon, sen lessnar jag, jag är nog alldeles för okultiverad 🙄
 
Haha ambitiöst ändå att skicka en vänförfrågan :D

Jag måste erkänna att jag aldrig fattat storheten med Bergmanfilmerna. Tror inte att jag har kunnat kolla mer än en kvart på någon, sen lessnar jag, jag är nog alldeles för okultiverad 🙄

Ja, det tyckte jag med 😂
Ett år sedan jag hörde av honom senast.

Jag fattar inte heller 😅
De är ju bara fulla av tragik och alla dör 😂
Jag föredrar att titta på Disney 😒
Men V är inte särskilt mainstream och älskar allt konstigt och svårt.
 
Haha ambitiöst ändå att skicka en vänförfrågan :D

Jag måste erkänna att jag aldrig fattat storheten med Bergmanfilmerna. Tror inte att jag har kunnat kolla mer än en kvart på någon, sen lessnar jag, jag är nog alldeles för okultiverad 🙄
Inte ens Fanny och Alexander?! Det är ju bland de mest fantastiska filmer som finns :love:
 
Jag blir också nedstämd av att jag inser att jag nog aldrig kommer hitta någon att ha en varaktig relation med.
Det beror såklart på mig och mina issues. Vem skulle kunna älska mig om de lärde känna den jag verkligen är liksom?

På utsidan är jag rolig, social och charmig, lätt att tycka om. Men på insidan finns någon svart, missbildad, rutten klump som man hittar efter ett tag. Är alltid rädd för att folk ska hitta den klumpen så jag flyr innan dess.

Jag får mest ångest av det när jag träffar mina barndomsvänner som alla har stabila heterorelationer. Jag passar inte in där. Passade inte ens in när jag hade en relation, för det var en tjej. I vilket fack skulle hon placeras i det stereotypiska heteroumgängesformen? Med oss gamla tjejkompisar eller med deras pojkvänner?
Hon hade svårt att känna sig hemma någon stans.

Jag tror alltid jag kommer förbli singel, mest pga. den ruttna klumpen inom mig.
Samma här. Jag förstår bara alla relationer jag hamnar i. En dag kanske jag kan få bukt på mig själv och kan fungera i en relation. Får nu iaf hjälp med terapi och medicin men är ju också inlagd på psyk. Har ännu ej diagnos men vore skönt o få en så man kanske kan förstå sig själv lite mer och få rätt hjälp.. men ja det är ju ett önsketänkande också att kanske bli tillräckligt frisk för en relation.
 
Samma här. Jag förstår bara alla relationer jag hamnar i. En dag kanske jag kan få bukt på mig själv och kan fungera i en relation. Får nu iaf hjälp med terapi och medicin men är ju också inlagd på psyk. Har ännu ej diagnos men vore skönt o få en så man kanske kan förstå sig själv lite mer och få rätt hjälp.. men ja det är ju ett önsketänkande också att kanske bli tillräckligt frisk för en relation.
Hoppas väl på det jag med. Men känns hopplöst. Medicin och ECT fungerar inte bra för mig och jag är för deprimerad för terapi typ. Så ser inte så bra ut.
Men ja, jag har bättre och sämre dagar numera så läkaren ser iaf hopp.
Jag har ADHD som huvuddiagnos sedan tonåren, och har GAD och svår depression.
Men iaf inte varit inlagd på snart ett halvår (konstigt nog med tanke på att jag tagit en intox så hamnade på akuten).
Trist att du är inlagd!
 
Hoppas väl på det jag med. Men känns hopplöst. Medicin och ECT fungerar inte bra för mig och jag är för deprimerad för terapi typ. Så ser inte så bra ut.
Men ja, jag har bättre och sämre dagar numera så läkaren ser iaf hopp.
Jag har ADHD som huvuddiagnos sedan tonåren, och har GAD och svår depression.
Men iaf inte varit inlagd på snart ett halvår (konstigt nog med tanke på att jag tagit en intox så hamnade på akuten).
Trist att du är inlagd!
Har följt din tråd och hoppas verkligen det blir bättre för dig. Tråkigt att ingen behandling el medicin funkar. Har precis börjat med medicin och det känns väl lite bättre iaf.
Både ja och nej, känner att jag får bra hjälp och dom är väldigt bra här. Skall få prova komma hem imorgon för att ev. Bli utskriven på onsdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
199 867
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 774
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
36 999
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp