Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exaktamundo. Jag tror dock hon menade att han var driftig och behövde en likasinnad. Fine by me. Men det var väl också allt.

Driftig är ju världens mest diffusa begrepp också. Driftig i att klättra corporate ladder eller i att skapa en biodling? Jag tror alla tycker att det är sexigt med personer som vill saker och arbetar för det, men vad det är kan ju skilja sig en hel del åt.
 
Ta en paus från att träffa andra än O ett tag? Har minst sagt full förståelse för hat mot dejting :p
Det finns ju tid för det framöver med :) kan ju bara vara skönt med en paus! Du har ju ändå träffat en hel del nytt folk (i mina mått mätt :D )

Sorterade bort en person idag. Den pratade om att vi snackat rätt länge och att den vanligtvis inte gör det, och jag svarade då "Ja men det är ganska vanligt för mig, känns bra att lära känna folk innan man ses så att man kanske kan sortera bort gränslösa personer, för jag har haft oturen att stöta på sådana människor"

Får då tillbaka något om att personen inte är gränslös osv och jag svara "Ja men vad skönt, det känns ju som om du är en person som skulle acceptera att man inte vill bli tagen på" och får då "Skulle uppskatta om du ville att jag skulle ta på dig dock". :meh: Liten grej, men blir direkt en varningssignal. Här pratar jag om att folk har tagit på mig utan att jag vill och får den typen av svar. Läs rummet lite... känns som om snubbar är bra på att cockblocka sig själva, känner mig absolut inte direkt trygg att träffa den personen nu.

Bokade in att träffa O istället. Har insett att han ser ut som ett lovechild mellan Frodo och Samwise och kan inte unsee detta. Men det är helt okej. :laugh:
 
Ja, alltså han är otroligt söt, vill typ sy en hobbit-outfit åt honom?

Det tar mig nog 1-2 månader innan jag reflekterat över någons utseende lite mer på djupet har jag insett, så tycker det är jätteroligt att jag kommit till den här slutsatsen nu. :rofl:
Känns som ett bra sätt att ta relationen till nästa steg att börja ge honom lite hobbit-kläder då och då:up:
 
Sorterade bort en person idag. Den pratade om att vi snackat rätt länge och att den vanligtvis inte gör det, och jag svarade då "Ja men det är ganska vanligt för mig, känns bra att lära känna folk innan man ses så att man kanske kan sortera bort gränslösa personer, för jag har haft oturen att stöta på sådana människor"

Får då tillbaka något om att personen inte är gränslös osv och jag svara "Ja men vad skönt, det känns ju som om du är en person som skulle acceptera att man inte vill bli tagen på" och får då "Skulle uppskatta om du ville att jag skulle ta på dig dock". :meh: Liten grej, men blir direkt en varningssignal. Här pratar jag om att folk har tagit på mig utan att jag vill och får den typen av svar. Läs rummet lite... känns som om snubbar är bra på att cockblocka sig själva, känner mig absolut inte direkt trygg att träffa den personen nu.

Bokade in att träffa O istället. Har insett att han ser ut som ett lovechild mellan Frodo och Samwise och kan inte unsee detta. Men det är helt okej. :laugh:
En av mina kompisar hade en fling med en av de som spelade hobbitar i filmerna. Jag kan verkligen inte fatta hur man kan antingen gå igång på en hobbit eller unsee det.
Men tur för dem att andra verkar kunna det. :laugh:
 
Sorterade bort en person idag. Den pratade om att vi snackat rätt länge och att den vanligtvis inte gör det, och jag svarade då "Ja men det är ganska vanligt för mig, känns bra att lära känna folk innan man ses så att man kanske kan sortera bort gränslösa personer, för jag har haft oturen att stöta på sådana människor"

Får då tillbaka något om att personen inte är gränslös osv och jag svara "Ja men vad skönt, det känns ju som om du är en person som skulle acceptera att man inte vill bli tagen på" och får då "Skulle uppskatta om du ville att jag skulle ta på dig dock". :meh: Liten grej, men blir direkt en varningssignal. Här pratar jag om att folk har tagit på mig utan att jag vill och får den typen av svar. Läs rummet lite... känns som om snubbar är bra på att cockblocka sig själva, känner mig absolut inte direkt trygg att träffa den personen nu.

Bokade in att träffa O istället. Har insett att han ser ut som ett lovechild mellan Frodo och Samwise och kan inte unsee detta. Men det är helt okej. :laugh:

Förstår dig till fullo. Jag hade också sorterat bort någon som börjar prata om att han vill ta på mig innan vi ens träffats.

Det är så förbannat oattraktivt när män försöker dra igång en konversation om vad vi ska göra när vi väl ses a la "åhhh jag vill krama och pussa dig och hålla handen och sen myyyyysa hela natten lång". Jag är spontan, uppstår attraktion och jag vill ligga fem minuter in i första dejten så gör jag det men att hålla på att snacka om vad som ska hända redan i förväg är inte min grej.
 
Förstår dig till fullo. Jag hade också sorterat bort någon som börjar prata om att han vill ta på mig innan vi ens träffats.

Det är så förbannat oattraktivt när män försöker dra igång en konversation om vad vi ska göra när vi väl ses a la "åhhh jag vill krama och pussa dig och hålla handen och sen myyyyysa hela natten lång". Jag är spontan, uppstår attraktion och jag vill ligga fem minuter in i första dejten så gör jag det men att hålla på att snacka om vad som ska hända redan i förväg är inte min grej.
Precis så! Jag kan inte alls avgöra attraktion innan jag träffat en person.

Sen har det ju hänt att man blir så attraherad av någon att man nästan dör. Men det händer ju inte ofta. :p
 
Precis så! Jag kan inte alls avgöra attraktion innan jag träffat en person.

Sen har det ju hänt att man blir så attraherad av någon att man nästan dör. Men det händer ju inte ofta. :p
Eller hur! Jag känner ingen attraktion genom skrift och bilder. Jag måste kunna se personen, ta på personen, känna personens doft, se rörelsemönster och liknande för att kunna känna något.

Ja hade jag bara haft några fler träffas-i-tre-minuter-och-sen-slita-av-kläderna-dejter i mitt liv så hade jag nog inte varit singel nu :laugh:
 
Eller hur! Jag känner ingen attraktion genom skrift och bilder. Jag måste kunna se personen, ta på personen, känna personens doft, se rörelsemönster och liknande för att kunna känna något.

Ja hade jag bara haft några fler träffas-i-tre-minuter-och-sen-slita-av-kläderna-dejter i mitt liv så hade jag nog inte varit singel nu :laugh:

Hahah! Har nog träffar en sådan person. Jag var så sjukt nervös för jag tänkte att han måste vara way out of my league. Men han kastade sig typ över mig när vi hamnade ensamma inne på en konstutställning så han kände uppenbarligen samma sak. 😁
 
Många män tror dessutom att det är en komplimang 🤦‍♀️
"-Men jag tycker ju att du är snyyyygg och då vill jag ju mysa med dig!"

tenor.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 063
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp