Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag tycker det är rätt weird hur du ska kontrollera vart han är, be om bilder, snokar på alla appar/sociala media du kan, kollar upp så att fakta stämmer för att du tror att han ljuger osv. när ni träffats en? ett par? gånger. Känns som rejält överdrivet kontrollbehov av en person du knappt känner.

Men oj! Okej.. Jag var som sagt in på Tinder och kikade då in på hans profil när jag ändå var där då jag ville kika på hans bilder då jag tycker han är fin, annars så har han inga bilder ute på sig själv. Avståndet står klart och tydligt på hans profil och jag blev fundersam som sagt.

Be om bilder när han tävlar är liksom inget konstigt, speciellt inte när vi kommunicerar mest på snap = bilder hela dagarna, och självklart hade jag velat se när han tävlade också då vi som sagt pratat väldigt mycket om denna tävling då det är den sista han gör inom denna gren då han ska byta inriktning sen. Jag kan absolut säga samma sak till vänner som tävlar ”lycka till i dag, och skicka bilder sen!”

Är det lika obehagligt från hans sida när han bad om bilder när jag var hemma hos min pappa för han ville se sjön där vi hade pratat om? Var det för att kontrollera att jag verkligen var hos min pappa då? Knappast…

Snokar på sociala media? Han har snap och insta och vi följer varandra på Instagram?
 
Men oj! Okej.. Jag var som sagt in på Tinder och kikade då in på hans profil när jag ändå var där då jag ville kika på hans bilder då jag tycker han är fin, annars så har han inga bilder ute på sig själv. Avståndet står klart och tydligt på hans profil och jag blev fundersam som sagt.

Be om bilder när han tävlar är liksom inget konstigt, speciellt inte när vi kommunicerar mest på snap = bilder hela dagarna, och självklart hade jag velat se när han tävlade också då vi som sagt pratat väldigt mycket om denna tävling då det är den sista han gör inom denna gren då han ska byta inriktning sen. Jag kan absolut säga samma sak till vänner som tävlar ”lycka till i dag, och skicka bilder sen!”

Är det lika obehagligt från hans sida när han bad om bilder när jag var hemma hos min pappa för han ville se sjön där vi hade pratat om? Var det för att kontrollera att jag verkligen var hos min pappa då? Knappast…

Snokar på sociala media? Han har snap och insta och vi följer varandra på Instagram?

Du skriver själv att det inte finns fler sociala media att snoka vidare på honom eller släkten. Googlat på vem han bor med, analyserar att det kanske inte alls är hans kusin för att det är en kvinna som är 10 år yngre än honom, när eventet han ska på verkligen börjar etc. Det är anledningen till att det känns som om han ska bevisa för dig att han är på tävling genom att skicka bilder, så att du kan kontrollera om hans story stämmer. Det hela känns bara så himla osäkert och inte alls speciellt friskt som beteende. Har man så mycket trust issues när man knappt ens träffat en person kanske man bör jobba på sig själv? Hade en man betett sig likadant så känns det som om alla skulle skriva "SPRING".
 
Du skriver själv att det inte finns fler sociala media att snoka vidare på honom eller släkten. Googlat på vem han bor med, analyserar att det kanske inte alls är hans kusin för att det är en kvinna som är 10 år yngre än honom, när eventet han ska på verkligen börjar etc. Det är anledningen till att det känns som om han ska bevisa för dig att han är på tävling genom att skicka bilder, så att du kan kontrollera om hans story stämmer. Det hela känns bara så himla osäkert och inte alls speciellt friskt som beteende. Har man så mycket trust issues när man knappt ens träffat en person kanske man bör jobba på sig själv?
Är det verkligen det? Det är väl inte konstigt alls att googla en person?
 
@Fibusen jag tycker inte det är ett dugg konstigt att kolla upp något när man får en konstig känsla.
Alltså jag har alltid googlat dejter, kollat lexbase, snokat hur de bor osv.
Det gör jag för att skydda mig själv.
Jaaaaaa alltså jag vill inte dejta nån som bor med sitt "ex" eller är dömd för kvinnofridsbrott osv. Som nu, en person jag känner ytligt sedan flera år tillbaka, självklart googlar jag för att se om han har eget boende eller fortfarande är skriven hos tjejen han haft av-och-på med i fem år?

Jag smyger däremot inte i buskar eller åker till ställen jag tror jag kommer träffa personen "oväntat" för att kontrollera historian han byggt upp...
 
Tänker att det beror på kontext typ? Hade det bara vart att man googlat så hade det inte alls känts lika hetsigt. Men nu är det inte bara en googling, utan snokande om allt som går att plocka fram.
Men vad är det för uppgifter ens? Skulle en kille säga att han ska rida 120 på Grannortens Ryttarförening så kommer jag självklart kolla Equipe? Kanske till och med följa för att skriva grattis vid målgång?

Det är ju väldigt få som blir illa till mods över att funktionen bevaka finns där.
 
Jag smyger däremot inte i buskar eller åker till ställen jag tror jag kommer träffa personen "oväntat" för att kontrollera historian han byggt upp...
Eller hur, håller med. Nu hade ju inte @Fibusen ens misstänkt att han inte skulle vara på tävlingen om hon inte råkat gå in på hans Tinder och råkat se informationen där. Hon har inte hängt utanför hans hus.

Jag dejtade en kille back in the days som visade sig bo ihop med en tjej (ja, jag snokade också på typ ratsit), men när jag konfronterade honom med det var han åtminstone ärlig och sa att det var hans flickvän men de hade haft det dåligt ett tag och hon var på g ut (de bröt också upp bara några veckor senare, så i det fallet var det faktiskt sant!), jag hade lättare för det än om han ljugit ihop en historia om en ”kusin” som sen visade sig vara en flickvän, oavsett om det tagit slut mellan dem sen eller inte.

I det här fallet kanske Tinder och avståndet fick sig en naturlig förklaring, men jag hade också blivit misstänksam och exempelvis kollat startlistan då till den tävling han sa sig vara anmäld till. Om han inte ens står med där hade jag känt ännu mer varningsflagg.

Nu har ju @Fibusen haft en tråkig historia i dejtsammanhang i sommar och jag förstår absolut om hon är extra nojig och försiktig för att involvera sig igen i något hon löper stor risk att bli sårad av.
 
Men oj! Okej.. Jag var som sagt in på Tinder och kikade då in på hans profil när jag ändå var där då jag ville kika på hans bilder då jag tycker han är fin, annars så har han inga bilder ute på sig själv. Avståndet står klart och tydligt på hans profil och jag blev fundersam som sagt.

Be om bilder när han tävlar är liksom inget konstigt, speciellt inte när vi kommunicerar mest på snap = bilder hela dagarna, och självklart hade jag velat se när han tävlade också då vi som sagt pratat väldigt mycket om denna tävling då det är den sista han gör inom denna gren då han ska byta inriktning sen. Jag kan absolut säga samma sak till vänner som tävlar ”lycka till i dag, och skicka bilder sen!”

Är det lika obehagligt från hans sida när han bad om bilder när jag var hemma hos min pappa för han ville se sjön där vi hade pratat om? Var det för att kontrollera att jag verkligen var hos min pappa då? Knappast…

Snokar på sociala media? Han har snap och insta och vi följer varandra på Instagram?

Jag tycker inte det är speciellt obehagligt.

Har dock trust issues just för att så många ljugit för mig. Så ja, jag kollar upp folk innan, dom kan lika gärna vara gifta, sambos eller ha flickvän.

Det är ju liksom inget han alls kommer få reda på.
 
Jag skulle bli sjukt irriterad om jag fick veta att någon (oavsett vem) höll på och kollade upp anmälningslistor och höll koll på appar för att jag säkert är där jag sagt att jag ska vara.

Okej om någon gör en liten allmän googling för att få ett hum om vad jag är för en. (Jag gör i.o.fr.s inte ens det iom att jag föredrar att folk får berätta själva om sig för mig, på sitt sätt. Istället för att jag ev drar förhastade slutsatser om något som står på nätet).
Men att gå in på diverse klubbsidor för att se så att jag faktiskt står i startlistan: NEJ.

Ursäkta men jag ryser av blotta tanken på att någon är så oerhört intresserad av att kolla upp mig att jag inte får ha något ifred utan att det ska finnas bevis för precis allt.

Ok att skicka bilder från dagen, sånt gör jag även oombedd. :) Typ: "hälsningar från aktiviteten" men that's it.

Skulle säga upp all kontakt med folk som internetstalkade, oavsett om det var en dejt eller en kompis. Vill INTE känna mig kontrollerad eller redovisningsskyldig.
 
Jag skulle bli sjukt irriterad om jag fick veta att någon (oavsett vem) höll på och kollade upp anmälningslistor och höll koll på appar för att jag säkert är där jag sagt att jag ska vara.

Okej om någon gör en liten allmän googling för att få ett hum om vad jag är för en. (Jag gör i.o.fr.s inte ens det iom att jag föredrar att folk får berätta själva om sig för mig, på sitt sätt. Istället för att jag ev drar förhastade slutsatser om något som står på nätet).
Men att gå in på diverse klubbsidor för att se så att jag faktiskt står i startlistan: NEJ.

Ursäkta men jag ryser av blotta tanken på att någon är så oerhört intresserad av att kolla upp mig att jag inte får ha något ifred utan att det ska finnas bevis för precis allt.

Ok att skicka bilder från dagen, sånt gör jag även oombedd. :) Typ: "hälsningar från aktiviteten" men that's it.

Skulle säga upp all kontakt med folk som internetstalkade, oavsett om det var en dejt eller en kompis. Vill INTE känna mig kontrollerad eller redovisningsskyldig.
Var drar du gränsen? "Aha, undrar vad han har för starttid?", Är det lika illa som "ÄR HAN ENS ANMÄLD?"
 
Var drar du gränsen? "Aha, undrar vad han har för starttid?", Är det lika illa som "ÄR HAN ENS ANMÄLD?"
Jag räknar med att det är sånt som jag i så fall frågar om efteråt/före.
Skulle inte gå in på några listor och hålla koll.

Man pratar väl lite före och efter om tävlingar, då kan man ju fråga om starttider om det intresserar en. Efteråt är det väl lämpligt att diskutera hur tävlingen gick, om det var något särskilt som personen är extra nöjd med i sin presentation.

Oavsett är det knappast MIN sak att hålla koll på var andra vuxna människor befinner sig.
 
Om jag FICK en länk till startlistan, eller en uppmaning om att gå in på app ditt och datt för att där kunna följa tävlingen — det tycker jag är en annan sak än att själv ta reda på.

För mig är det viktigt att lita på folk och inte hela tiden kräva bevis för det ena och det andra. Jag tycker det är lite tärande när det inte finns några marginaler, utan allt ska vara EXAKT så som rapporterat på förhand och diverse skriftliga bevis för att det faktiskt är så som man kommit överens bör finnas.

Eftersom jag själv föredrar att vara ganska spontan på min fritid, och kunna ändra mina planer, så betyder det inte att det är något lurt på gång. Bara att jag ändrat mig av någon anledning som jag kanske inte vill behöva redovisa för nån annan.
 
Jag skulle bli sjukt irriterad om jag fick veta att någon (oavsett vem) höll på och kollade upp anmälningslistor och höll koll på appar för att jag säkert är där jag sagt att jag ska vara.

Okej om någon gör en liten allmän googling för att få ett hum om vad jag är för en. (Jag gör i.o.fr.s inte ens det iom att jag föredrar att folk får berätta själva om sig för mig, på sitt sätt. Istället för att jag ev drar förhastade slutsatser om något som står på nätet).
Men att gå in på diverse klubbsidor för att se så att jag faktiskt står i startlistan: NEJ.

Ursäkta men jag ryser av blotta tanken på att någon är så oerhört intresserad av att kolla upp mig att jag inte får ha något ifred utan att det ska finnas bevis för precis allt.

Ok att skicka bilder från dagen, sånt gör jag även oombedd. :) Typ: "hälsningar från aktiviteten" men that's it.

Skulle säga upp all kontakt med folk som internetstalkade, oavsett om det var en dejt eller en kompis. Vill INTE känna mig kontrollerad eller redovisningsskyldig.

Jag räknar med att dejter kollar upp mig. Ser inga problem alls med det faktiskt 😁
Jag skulle dock aldrig ens drömma om att kolla upp mina vänner eller min sambo 😅

Mitt stalkande har däremot besparat mig flera otrevliga överraskningar och en massa tid.
Jag har noll intresse av att träffa kriminella eller oärliga människor 🤷‍♀️
 
Jag räknar med att det är sånt som jag i så fall frågar om efteråt/före.
Skulle inte gå in på några listor och hålla koll.

Man pratar väl lite före och efter om tävlingar, då kan man ju fråga om starttider om det intresserar en. Efteråt är det väl lämpligt att diskutera hur tävlingen gick, om det var något särskilt som personen är extra nöjd med i sin presentation.

Oavsett är det knappast MIN sak att hålla koll på var andra vuxna människor befinner sig.
Men är det verkligen alltid FÖR ATT HÅLLA KOLL, kan det inte vara för att man är nyfiken men tror/vet att personen har för fullt upp för att lämna uppdateringar på mobilen?
 
Mitt stalkande har däremot besparat mig flera otrevliga överraskningar och en massa tid.
Jag har noll intresse av att träffa kriminella eller oärliga människor 🤷‍♀️
Men hur många människor är kriminella? Eller för den delen oärliga så till den milda grad att man behöver kolla upp att det nån sagt att den ska göra en lördag verkligen stämmer?

I Lexbase står dessutom alla typer av rättsfall med, även när nån varit offer, bestridit fortkörningsböter osv. Men givetvis bestämmer alla var deras gräns för vem de vill ha kontakt med går.

Ringer ni som kollar upp dejter med förstoringsglas även Kronofogden och frågar om personen har skulder hos dem?
 
Men hur många människor är kriminella? Eller för den delen oärliga så till den milda grad att man behöver kolla upp att det nån sagt att den ska göra en lördag verkligen stämmer?

I Lexbase står dessutom alla typer av rättsfall med, även när nån varit offer, bestridit fortkörningsböter osv. Men givetvis bestämmer alla var deras gräns för vem de vill ha kontakt med går.

Ringer ni som kollar upp dejter med förstoringsglas även Kronofogden och frågar om personen har skulder hos dem?
Jag har varit målsägande i fall som nått fällande dom och står inte med på Lexbase.


Alla män begår inte brott mot kvinnofriden men iom hur farligt det kan vara att ha en relation till någon man tror sig känna förstår jag om man vill kolla upp det som går vad gäller kriminell bakgrund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 234
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
534
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 607
Senast: Lingon
·
Svar
46
· Visningar
1 795
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp