Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill i alla fall inte slösa tid på en person som är i ett förhållande med någon annan och som antingen bara har tänkt ha ett litet äventyr vid sidan om eller som inte är rak nog att berätta det. Och ja, det har hänt både mig och vänner så många gånger att jag anser risken som hög.
 
Men hur många människor är kriminella? Eller för den delen oärliga så till den milda grad att man behöver kolla upp att det nån sagt att den ska göra en lördag verkligen stämmer?

I Lexbase står dessutom alla typer av rättsfall med, även när nån varit offer, bestridit fortkörningsböter osv. Men givetvis bestämmer alla var deras gräns för vem de vill ha kontakt med går.

Ringer ni som kollar upp dejter med förstoringsglas även Kronofogden och frågar om personen har skulder hos dem?

Tillräckligt många 😅
Jag hade kollat startlistor pga nyfiken. Nu fick ju @Fibusen en dålig magkänsla dessutom.
 
Tillräckligt många 😅
Jag hade kollat startlistor pga nyfiken. Nu fick ju @Fibusen en dålig magkänsla dessutom.
Om en dålig magkänsla infinner sig kan man väl lösa saken på två olika sätt: 1. Diskutera med den andra personen om sina farhågor.
2. Helt enkelt konstatera att det här inte var någon att fortsätta med och sluta hålla kontakten.

Jag tror inte alls att det är bra för någon, oavsett egen osäkerhet att hålla på och övervaka vad andra gör.

Jag kan förstå att man vill kolla så att den andra inte är dömd, t.ex. Det förstår jag.
 
Så om dina vänner börjar hålla koll på att du befinner dig där du sagt att du ska vara, då är det helt okej?
Bra, då vet jag.

Haha, läste du mitt förra inlägg där jag skrev att inte kollar vänner/partner?
Detta handlar om nya dejter.

Men skulle någon om mina vänner kolla upp vad jag gör skulle jag faktiskt inte bry mig så hårt.
De är väl nyfikna och vill veta hur det gått antar jag 😊
 
Om en dålig magkänsla infinner sig kan man väl lösa saken på två olika sätt: 1. Diskutera med den andra personen om sina farhågor.
2. Helt enkelt konstatera att det här inte var någon att fortsätta med och sluta hålla kontakten.

Jag tror inte alls att det är bra för någon, oavsett egen osäkerhet att hålla på och övervaka vad andra gör.

Jag kan förstå att man vill kolla så att den andra inte är dömd, t.ex. Det förstår jag.

Ja, skulle jag kolla en startlista och inte se personen skulle jag fråga om det 😊
 
Haha, läste du mitt förra inlägg där jag skrev att inte kollar vänner/partner?
Detta handlar om nya dejter.

Men skulle någon om mina vänner kolla upp vad jag gör skulle jag faktiskt inte bry mig så hårt.
De är väl nyfikna och vill veta hur det gått antar jag 😊
Jag såg ditt inlägg men jag förstår inte varför det är okej att hålla koll på en ny partner men inte t.ex en sambo eller en vän.
 
Frågade min sambo vad han tycker och han höll med om att alla gör väl en koll på en människa de inte känner för att se att den är den som den utger sig för att vara.
Samt att Tinder används rätt flitigt för otrohet och att människor överlag är idioter 🙄
Sen tyckte han det var en väldigt avancerad lögn om det nu skulle vara så.
"Man kan väl bara säga att man vill vara hemma och söööva"
Det håller jag med om 😁
 
Som sagt.
För att skydda sig och inte involvera sig djupare med oärliga personer.
Märker jag något skumt/får dålig magkänsla så kollar jag upp det lite närmare och beroende på vad jag hittar så tar jag upp det eller avslutar.

Så tänker jag med.

Det blir bara creepy för mig när man gör som killen som vägrade respektera mitt nej. Snokade upp var jag jobbade, cyklade dit och envisades med att vi skulle prata (efter några dejter). För mig kan man snoka respektlöst eller rimligt.
 
Så tänker jag med.

Det blir bara creepy för mig när man gör som killen som vägrade respektera mitt nej. Snokade upp var jag jobbade, cyklade dit och envisades med att vi skulle prata (efter några dejter). För mig kan man snoka respektlöst eller rimligt.

Ja, men precis.

Det sa sambon med. Det är ju en himla skillnad att kolla en startlista mot att krypa runt i buskarna utanför någon hus för att se om personen egentligen är hemma 😅
 
Jag hade nog hoppats den jag dejtade kunde köpa min anledning utan att kolla upp mig. Eventet kan ju öppna 09 men starta med tävling 10 t.ex

Alla kommer ju med nån form av bagage och har man erfarenhet av lögner är det svårt att lita på en ny bekantskap. Men jag tror inte lösningen är att söka upp information på internet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 139
Senast: Exile
·
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 133
Senast: Lingon
·
Svar
666
· Visningar
34 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp