Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det där är otroligt vanligt att kvinnor råkar ut för. Tyvärr! Jag skulle aldrig i livet, som singel eller ej, svara om en random snubbe skrev till mig via sociala medier. Man har ju tyvärr insett att så många tror att bara för att man är normalt trevlig och svarar eller kanske pratar lite så ska man dejta/ligga. Jag pallar liksom inte säga ifrån hela tiden. Så jag svarar bara inte ever.
Tråkigt iom att jag ju tycker det är kul att lära känna nytt folk etc. Men jag orkar inte med alla gränslösa snubbar.

Men typ. Vilket är trist, då jag precis som du skriver också uppskattar att lära känna nytt folk. Jag har inget stort umgänge här.
Ett fenomen som jag tycker är intressant är den till synes totala oförmågan att förstå att kvinnor inte faller för smickret ju mer man får av det. Som att den högsta dröm jag har i livet är att få en massa smicker från okända män. Att de inte ens tänker tanken att det kan uppfattas obehagligt och få direkt motsatt effekt? Är de helt främmande för den verklighet vi lever i , där kvinnor alltid måste vara på vår vakt mot (okända) män som kontaktar och vill ses?
 
Snubbar är helt störda i bland… Här är ett exempel på en snubbe som hade sett mig på tinder, vi hade INTE matchat eller något alls, men via mitt namn,ålder och ort så lyckades han hitta på mig på facebook… Och han gav sig fan inte…
A99ACD3B-4092-4FF1-A0FF-6DAEA3EF13DB.jpeg


Han började med att han tyckte han kände igen mig, och frågade om jag brukade åka skidor. Svarade att det gör jag inte, och jag tror inte du känner igen mig för jag bor i Dalarna och han i Stockholm, då fortsatte han mata på och kläckte sen ”men du, det är nog från Tinder! Jag brukar passera Dalarna så kanske fått upp dig då?”

Jag fortfarande helt ointresserad, sa att jag låg sjuk efter vaccinet så skulle lägga mig igen, och han malde på att ”han kunde ju komma förbi någon gång när han ändå skulle passera” och där blev det nästan obehagligt så slutade svara. Det gjorde inte han. Blev en block tillslut!

Fattar inte hur dom tänker? Om vi inte ens hade matchat, (och inte då ens heller!!!) varför söka upp en på facebook för? Och varför fortsätta skriva när dom får NOLL respons?!
 
Snubbar är helt störda i bland… Här är ett exempel på en snubbe som hade sett mig på tinder, vi hade INTE matchat eller något alls, men via mitt namn,ålder och ort så lyckades han hitta på mig på facebook… Och han gav sig fan inte… Visa bifogad fil 71235

Han började med att han tyckte han kände igen mig, och frågade om jag brukade åka skidor. Svarade att det gör jag inte, och jag tror inte du känner igen mig för jag bor i Dalarna och han i Stockholm, då fortsatte han mata på och kläckte sen ”men du, det är nog från Tinder! Jag brukar passera Dalarna så kanske fått upp dig då?”

Jag fortfarande helt ointresserad, sa att jag låg sjuk efter vaccinet så skulle lägga mig igen, och han malde på att ”han kunde ju komma förbi någon gång när han ändå skulle passera” och där blev det nästan obehagligt så slutade svara. Det gjorde inte han. Blev en block tillslut!

Fattar inte hur dom tänker? Om vi inte ens hade matchat, (och inte då ens heller!!!) varför söka upp en på facebook för? Och varför fortsätta skriva när dom får NOLL respons?!

Helt sjukt! Man skäms ju ihjäl för deras skull dessutom, avsaknaden av taktkänsla och grundläggande social kompetens är förbluffande.
 
Helt sjukt! Man skäms ju ihjäl för deras skull dessutom, avsaknaden av taktkänsla och grundläggande social kompetens är förbluffande.

Verkligen. Och jag undrar alltid om detta är lika vanligt bland kvinnor? Jag kan ju inte riktigt uttala mig för jag kontaktas ju inte av kvinnor men hade varit intressant att veta. Om det är ett beteende som kan kopplas till kön, vore det än mer intressant att veta vad som gör att de tänker att detta ska leda till nåt vettigt?
Finns det nån nivå av självrannsakan hos dessa personer? Känns som att detta är sådana som blir incels. Ingen vill ha mig (nähä?) och det är inte mitt fel...
 
Verkligen. Och jag undrar alltid om detta är lika vanligt bland kvinnor? Jag kan ju inte riktigt uttala mig för jag kontaktas ju inte av kvinnor men hade varit intressant att veta. Om det är ett beteende som kan kopplas till kön, vore det än mer intressant att veta vad som gör att de tänker att detta ska leda till nåt vettigt?
Finns det nån nivå av självrannsakan hos dessa personer? Känns som att detta är sådana som blir incels. Ingen vill ha mig (nähä?) och det är inte mitt fel...

Svårt att veta tänker jag, förekommer säkert hos kvinnor också. Sedan är vi väl ändå generellt uppfostrade att ta mindre plats och vara extremt självkritiska så vi kanske backar lättare. 🤷🏻‍♀️

Blir alltid förvirrad också för jag tänker att det där KAN ju inte funka. Men varför skulle de fortsätta om det inte gjorde det? :meh:
 
Verkligen. Och jag undrar alltid om detta är lika vanligt bland kvinnor? Jag kan ju inte riktigt uttala mig för jag kontaktas ju inte av kvinnor men hade varit intressant att veta. Om det är ett beteende som kan kopplas till kön, vore det än mer intressant att veta vad som gör att de tänker att detta ska leda till nåt vettigt?
Finns det nån nivå av självrannsakan hos dessa personer? Känns som att detta är sådana som blir incels. Ingen vill ha mig (nähä?) och det är inte mitt fel...
Jag, som dock är HSP, skulle aldrig tänka tanken på att bete mig såhär! Jag läser ju in DIREKT vad det är för något, hur hur intresset ligger. För mig så hade det varit ganska uppenbart för länge sen (långt innan vi kom hit) att det inte fanns något intresse öht.
 
Verkligen. Och jag undrar alltid om detta är lika vanligt bland kvinnor? Jag kan ju inte riktigt uttala mig för jag kontaktas ju inte av kvinnor men hade varit intressant att veta. Om det är ett beteende som kan kopplas till kön, vore det än mer intressant att veta vad som gör att de tänker att detta ska leda till nåt vettigt?
Finns det nån nivå av självrannsakan hos dessa personer? Känns som att detta är sådana som blir incels. Ingen vill ha mig (nähä?) och det är inte mitt fel...
Jag upplever att tjejer som inte kan läsa signaler kan bli rätt påstridiga också. Men det är mer jobbigt än obehagligt.
 
Snubbar är helt störda i bland… Här är ett exempel på en snubbe som hade sett mig på tinder, vi hade INTE matchat eller något alls, men via mitt namn,ålder och ort så lyckades han hitta på mig på facebook… Och han gav sig fan inte… Visa bifogad fil 71235

Han började med att han tyckte han kände igen mig, och frågade om jag brukade åka skidor. Svarade att det gör jag inte, och jag tror inte du känner igen mig för jag bor i Dalarna och han i Stockholm, då fortsatte han mata på och kläckte sen ”men du, det är nog från Tinder! Jag brukar passera Dalarna så kanske fått upp dig då?”

Jag fortfarande helt ointresserad, sa att jag låg sjuk efter vaccinet så skulle lägga mig igen, och han malde på att ”han kunde ju komma förbi någon gång när han ändå skulle passera” och där blev det nästan obehagligt så slutade svara. Det gjorde inte han. Blev en block tillslut!

Fattar inte hur dom tänker? Om vi inte ens hade matchat, (och inte då ens heller!!!) varför söka upp en på facebook för? Och varför fortsätta skriva när dom får NOLL respons?!
Nu vet jag inte om jag blandar ihop dig med någon, men... är det inte du som haft en stalker som ringt dig mitt i nätterna?
 
När det gäller kollegan då
Magkänslan säger åt mig att ligga lågt över sommaren så jag gör det. Vi har samma bra kontakt hela tiden och jag gillar verkligen honom.


(för övrigt så är exet dumpat av sin nya vilket gör att jag tror att han kommer kunna börja bearbeta vår separation, hittills har han ju varit kär och glad och tagit den lite med en klackspark. Jag hoppas på förståelse för hur trist han behandlat mig och kanske till och med en ursäkt när han är redo för det - nu ska han slicka såren ett tag vilket jag förstår)
 
Snubbar är helt störda i bland… Här är ett exempel på en snubbe som hade sett mig på tinder, vi hade INTE matchat eller något alls, men via mitt namn,ålder och ort så lyckades han hitta på mig på facebook… Och han gav sig fan inte… Visa bifogad fil 71235

Han började med att han tyckte han kände igen mig, och frågade om jag brukade åka skidor. Svarade att det gör jag inte, och jag tror inte du känner igen mig för jag bor i Dalarna och han i Stockholm, då fortsatte han mata på och kläckte sen ”men du, det är nog från Tinder! Jag brukar passera Dalarna så kanske fått upp dig då?”

Jag fortfarande helt ointresserad, sa att jag låg sjuk efter vaccinet så skulle lägga mig igen, och han malde på att ”han kunde ju komma förbi någon gång när han ändå skulle passera” och där blev det nästan obehagligt så slutade svara. Det gjorde inte han. Blev en block tillslut!

Fattar inte hur dom tänker? Om vi inte ens hade matchat, (och inte då ens heller!!!) varför söka upp en på facebook för? Och varför fortsätta skriva när dom får NOLL respons?!
Åh, det där är så jäkla vanligt och så jäkla tröttsamt, det är rätt ofta män inte begriper en hint utan skickar flera meddelanden på raken fastän man inte gett minsta respons tillbaka.
Jag minns en tråd där vi la upp galna kontaktförsök från dejtingsajter där det här fenomenet var vanligt förekommande - och galet nog försvarades av vissa! ("Jamen han kanske inte förstår", "Han kanske inte trodde att du hade läst hans första meddelande", etc etc.) Helt absurt.
 
Svårt att veta tänker jag, förekommer säkert hos kvinnor också. Sedan är vi väl ändå generellt uppfostrade att ta mindre plats och vara extremt självkritiska så vi kanske backar lättare. 🤷🏻‍♀️

Blir alltid förvirrad också för jag tänker att det där KAN ju inte funka. Men varför skulle de fortsätta om det inte gjorde det? :meh:
Jag har aldrig upplevt att random kvinna kontaktat mig på sociala medier eller ropat efter mig på stan eller vägrat ge upp raggningsförsöken på krogen.
Men av en jäkla massa män däremot.
 
Har aldrig någonsin blivit sådär gränslöst kontaktad av någon kvinna eller ickebinär. Bara en himla massa snubbar. Så det är inte heller som att det är "förunnat" kvinnor att bli behandlade så, utan det ligger verkligen hos just dessa gränslösa män. Om det någonsin fungerar vet jag inte. Jag har alltid bara tyckt det är obehagligt, eller åtminstone jävligt jobbigt.
 
Har aldrig någonsin blivit sådär gränslöst kontaktad av någon kvinna eller ickebinär. Bara en himla massa snubbar. Så det är inte heller som att det är "förunnat" kvinnor att bli behandlade så, utan det ligger verkligen hos just dessa gränslösa män. Om det någonsin fungerar vet jag inte. Jag har alltid bara tyckt det är obehagligt, eller åtminstone jävligt jobbigt.

Jag har blivit det av ickebinära personer. Och har vänner som blivit kontaktade av kvinnor som betett sig totalt gränslöst. Så nej, ligger inte enbart hos gränslösa män, även om jag mest stöter på sådana själv och själv är mest rädd för män.
 
Jag har blivit det av ickebinära personer. Och har vänner som blivit kontaktade av kvinnor som betett sig totalt gränslöst. Så nej, ligger inte enbart hos gränslösa män, även om jag mest stöter på sådana själv och själv är mest rädd för män.
Jag har varit med om gränslösa kvinnor. Dock så har det aldrig känts obehagligt på samma sätt som när män beter sig så. Känner mig mer hotad av män då det är större risk att det blir farligt då.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har blivit det av ickebinära personer. Och har vänner som blivit kontaktade av kvinnor som betett sig totalt gränslöst. Så nej, ligger inte enbart hos gränslösa män, även om jag mest stöter på sådana själv och själv är mest rädd för män.
Kan ju vara att jag också minns mäns beteende som mer hotfullt/obehagligt/jobbigt men inte tolkar enbys och kvinnor på samma sätt även om de gör samma sak. Lite som @parellikusken känns män för mig mer hotfulla. Stack från grindr ganska fort på grund av gränslösa män men upplevde inte alls samma på tinder till exempel.
 
Jag har varit med om gränslösa kvinnor. Dock så har det aldrig känts obehagligt på samma sätt som när män beter sig så. Känner mig mer hotad av män då det är större risk att det blir farligt då.

Ja precis, det är mer läskigt/obehagligt när män beter sig så även för mig.
 
Usch, på tal om snubbar som söker upp folk de sett på Tinder etc... Jag har varit så nöjd med att min telefon är reggad på företaget, så det varit rätt svårt att leta upp mig och inte gått för vanligt folk att koppla mitt namn till vart jag bor. MEN - nu var jag tvungen att skaffa et privat telefonabbonement för att använda till min övervakningskamera i stallet, och upptäckte häromdan att nu ligger fanimig detta nummer (som jag iofs inte använder) samt min adress ute på en Eniro-liknande sida.....! Måste få bort det därinfrån lite snabbt, så jag kan återgå till att känna mig trygg när jag dejtar/skriver med okända killar....
 
Usch, på tal om snubbar som söker upp folk de sett på Tinder etc... Jag har varit så nöjd med att min telefon är reggad på företaget, så det varit rätt svårt att leta upp mig och inte gått för vanligt folk att koppla mitt namn till vart jag bor. MEN - nu var jag tvungen att skaffa et privat telefonabbonement för att använda till min övervakningskamera i stallet, och upptäckte häromdan att nu ligger fanimig detta nummer (som jag iofs inte använder) samt min adress ute på en Eniro-liknande sida.....! Måste få bort det därinfrån lite snabbt, så jag kan återgå till att känna mig trygg när jag dejtar/skriver med okända killar....

Jo jag kör också på jobbtelefon-tricket med folk jag inte känner. Om de snokar reda på min privata via Eniro (fullt möjligt men rätt avslöjande) så får det stå för dom. Han som höll på härja igår ringde på messenger dock. Men så länge folk vet vad man heter är det ju omöjligt att undanhålla vart en bor....
 
Jo jag kör också på jobbtelefon-tricket med folk jag inte känner. Om de snokar reda på min privata via Eniro (fullt möjligt men rätt avslöjande) så får det stå för dom. Han som höll på härja igår ringde på messenger dock. Men så länge folk vet vad man heter är det ju omöjligt att undanhålla vart en bor....

Inte i Norge, min adress står inte uppfört någon annan stans som är sökbart. Ger dessutom inte ut mitt efternamn eller vart jag jobbar innan jag känner mig någorlunda trygg på personen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 223
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
534
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 476
Senast: Lingon
·
Svar
27
· Visningar
964
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp