Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh @pepp det känns så orättvist att du inte ska få ha det lite enkelt en stund.

Jag är så glad åt att jag ska träffa F (får han heta) och att vi hade tänkt likadant. Jag föreslog en dag, han föreslog en annan. Han bor 1 timme drygt från mig och senast så sågs vi halvvägs, nu ska vi ses i min stad. Han ska ta in på hotell och vi ut på stan. Han och jag känns otroligt synkade. Dessutom en stark attraktion. >hjälp<

För övrigt så gillar jag ändå min kollega också. Hjärtat pratar massor om honom, men hjärnan har synpunkter. Han är mest otroligt söt och allra senast så stannade han kvar på jobbet och visade mig .... de program han gjort med fraktaler. Alltså :love::love:.
Fraktaler! 🤣

Jag förstår verkligen att det blev ett rosa skimmer runt din dag... 🤣
 
Ja, det kan såklart skita sig, men att skriva och tjata på honom för att få svar kommer garanterat få saker att skita sig.

Jo, jag kommer inte höra av mig.
Har ev en dejt ikväll, han bor dock egentligen i Uppsala, så det är hopplöst där redan från början.
 
Jag funderar till och från om jag ska dejta eller ej, men stöter på patrull hos mig själv. För det första vet jag inte hur jag ska palla att ha kontakt med en massa folk. Bara det är ju ett uppenbart problem. Jag skulle i min drömvärld helst bara vilja ta en genväg till en mysig relation. För det andra verkar jag vara asexuell för närvarande. Jag är inte sån egentligen men tror jag har blivit det p.g.a. någon av mina mediciner. Så hur hittar man nån som är okej med det? Jag vill ändå gärna ha annat som en relation kan erbjuda, t.ex. att dela vardagen, laga mat och äta tillsammans, somna tillsammans, vakna tillsammans, kramas. Typ så. Jag vill liksom bara ha en lugn och trygg relation utan drama och där man är ett team.

Så frågan är, ska jag fortsätta skita i att göra något åt saken eller vad kan jag göra som inte bara dränerar mig på energi?
 
F skrev just.
Okej, pepp, jag tycker inte att vi ska ses mer. Jag vill inte det här, det är inte vem jag är och jag vill inte hålla på såhär något mer.

Det bästa är om vi inte ses mer. Det är det bästa för dig och det är det bästa för mig.

Du borde försöka träffa någon på riktigt istället, någon som du kan bygga något med. Du hajar.


Det är så himla fint av honom.
Att han är ärlig ❤

Men jag blev skitledsen 😪 apropå flyt i dejtinglivet.
 
Råkade visst registrera mig på match men känner bara att Hjälp! Svårt att välja profilbild också. Jag har ju blivit så ful. Så jag tog en gammal bild. Men jag vet inte. Kanske borde jag backa och fortsätta livet som ensam singel.
 
Jag funderar till och från om jag ska dejta eller ej, men stöter på patrull hos mig själv. För det första vet jag inte hur jag ska palla att ha kontakt med en massa folk. Bara det är ju ett uppenbart problem. Jag skulle i min drömvärld helst bara vilja ta en genväg till en mysig relation. För det andra verkar jag vara asexuell för närvarande. Jag är inte sån egentligen men tror jag har blivit det p.g.a. någon av mina mediciner. Så hur hittar man nån som är okej med det? Jag vill ändå gärna ha annat som en relation kan erbjuda, t.ex. att dela vardagen, laga mat och äta tillsammans, somna tillsammans, vakna tillsammans, kramas. Typ så. Jag vill liksom bara ha en lugn och trygg relation utan drama och där man är ett team.

Så frågan är, ska jag fortsätta skita i att göra något åt saken eller vad kan jag göra som inte bara dränerar mig på energi?
Min erfarenhet är att det inte är bra att dejta om en inte mår bra/är nöjd med livet åtminstone till den grad att själva dejtandet känns kul och peppande.
 
Min erfarenhet är att det inte är bra att dejta om en inte mår bra/är nöjd med livet åtminstone till den grad att själva dejtandet känns kul och peppande.
Så kan det absolut vara.

Men jag är så jävla introvert. Jag har aldrig tyckt om att umgås med en massa folk. Det lär aldrig ändras. Synd att jag ändå vill ha umgänge.
 
Så kan det absolut vara.

Men jag är så jävla introvert. Jag har aldrig tyckt om att umgås med en massa folk. Det lär aldrig ändras. Synd att jag ändå vill ha umgänge.
Den situationen är du inte ensam om, även om det kanske inte är någon tröst att höra. Men hellre få/inga relationer, än dåliga eller tom destruktiva, säger jag. Bättre då att få en bra relation till dig själv först :heart För din egen skull och potentiella dejters.
 
Den situationen är du inte ensam om, även om det kanske inte är någon tröst att höra. Men hellre få/inga relationer, än dåliga eller tom destruktiva, säger jag. Bättre då att få en bra relation till dig själv först :heart För din egen skull och potentiella dejters.
Jag har ju tidigare provat lite olika varianter för att få mer människor i mitt liv, för jag behöver det verkligen, men inget har funkat. Jag har provat att annonsera efter inneboende. Några svar inkom men det blev inget med någon. Ingen kom ut och tittade. Jag har provat att annonsera efter folk som vill odla men saknar mark med tanken att jag skulle dela min mark med dem till ingen kostnad alls. Samma där. Några svar men ingen som ens kom ut och tittade. Och jag har ignorerat dejtingen i många år. Men jag vill inte vara ensam längre. Jag vill kunna uppge en anhörig när skolan eller vården frågar efter en. Nu sist fick jag annonsera på Facebook efter en anhörig/kontaktperson när skolan inte godtog svaret att jag inte har någon anhörig. Ensamheten tär. Och jag vill ha en kram ibland.
 
Jag har ju tidigare provat lite olika varianter för att få mer människor i mitt liv, för jag behöver det verkligen, men inget har funkat. Jag har provat att annonsera efter inneboende. Några svar inkom men det blev inget med någon. Ingen kom ut och tittade. Jag har provat att annonsera efter folk som vill odla men saknar mark med tanken att jag skulle dela min mark med dem till ingen kostnad alls. Samma där. Några svar men ingen som ens kom ut och tittade. Och jag har ignorerat dejtingen i många år. Men jag vill inte vara ensam längre. Jag vill kunna uppge en anhörig när skolan eller vården frågar efter en. Nu sist fick jag annonsera på Facebook efter en anhörig/kontaktperson när skolan inte godtog svaret att jag inte har någon anhörig. Ensamheten tär. Och jag vill ha en kram ibland.
Kanske om du kan se dejtingen just som ett kravlöst sätt att träffa nya människor då? Så kanske det inte spelar så stor roll med bilder och så vidare, om det bara kan vara en kul grej?
 
Haft ett okej prat med D. Frågat VAD som är fel, och fått svar på det, och att det inte har något med oss/mig att göra. Jag gav min syn på saken hur hans ”backande beteende” får mig att tänka och må, och han sa väll typ att han har varit själv så länge så han kanske har glömt lite hur man kommunicerar, plus att det (egentligen) är en liten grej det handlar om så han vill inte lägga något på mig/dra ner mig över något litet och löjligt som är under en kort period nu, utan hade resonerat ungefär så att han säger inget så slipper jag höra på hans gnäll typ.

Förklarade åter igen att jag vill ju vara med på både bra och dåliga saker, och att jag inte ser han som en sämre person om han kommer fram och säger att han är låg som fan och mår skit just nu över det och det. Utan tvärt om, att det är en styrka att kunna säga vad som är fel, och vet jag då så kan jag ju kanske göra något för att underlätta. Att när han stänger in sig och stänger ute mig så blir det ju bara knas av alltihopa.

Och han förstod verkligen hur jag tänkte och resonerade när han fick höra min syn på saken. Kändes som ett bra samtal. Sen vet jag ju inte utgången av det hela, men just nu så känns det iaf skönt att vi kan prata med varandra igen som vi kunnat innan. Vi har varit iväg hela dagen i dag och har skrattat, skojat, hållit händer och pussats, det har känts som innan allt strul så jag hoppas verkligen det håller i sig.
 
Kanske om du kan se dejtingen just som ett kravlöst sätt att träffa nya människor då? Så kanske det inte spelar så stor roll med bilder och så vidare, om det bara kan vara en kul grej?
Jadu, jag vet ju som sagt inte om jag orkar.

Känns så jobbigt att liksom inte orka göra något åt sin ensamhet. Förra sommaren gick jag med i en grupp på Facebook som var för "vänner som vill träffas". Där annonserade jag efter folk som ville hänga med på utflykter ut i skogen. Jag fick ett svar. Av en man. Duger väl, tänkte jag. Sen när vi pratat med varann insåg jag att han var creepy och då ställde jag in alla utflyktsplaner med honom. Jag provade att annonsera i gruppen ett par gånger till men fick inga svar alls.

Blir ju ännu värre om du klickar med någon som bara sett gamla bilder och sedan ska träffa dig och får helt fel bild innan. :)
Möjligt att det är så. Men jag skäms som sagt över hur jag ser ut. Jag har inte ens en ny bild på mig själv på fb. Alla selfies jag tar numera blir hemska. Jag vill inte visa världen hur jag ser ut.
 
Jadu, jag vet ju som sagt inte om jag orkar.

Känns så jobbigt att liksom inte orka göra något åt sin ensamhet. Förra sommaren gick jag med i en grupp på Facebook som var för "vänner som vill träffas". Där annonserade jag efter folk som ville hänga med på utflykter ut i skogen. Jag fick ett svar. Av en man. Duger väl, tänkte jag. Sen när vi pratat med varann insåg jag att han var creepy och då ställde jag in alla utflyktsplaner med honom. Jag provade att annonsera i gruppen ett par gånger till men fick inga svar alls.


Möjligt att det är så. Men jag skäms som sagt över hur jag ser ut. Jag har inte ens en ny bild på mig själv på fb. Alla selfies jag tar numera blir hemska. Jag vill inte visa världen hur jag ser ut.
Jag tänkte tvärtom då jag för länge sedan var med i Match. Jag tog mindre fördelaktiga bilder och fick istället omvänd respons då vi möttes. Det var lite skönt att sänka förväntningarna för mig som innan det inte dejtat utan bara varit i förhållande med folk jag träffat irl direkt.
 
Möjligt att det är så. Men jag skäms som sagt över hur jag ser ut. Jag har inte ens en ny bild på mig själv på fb. Alla selfies jag tar numera blir hemska. Jag vill inte visa världen hur jag ser ut.
Jo men alltså, jag tror inte att du kommer skämmas mindre vid ett eventuellt möte med någon som bara sett en gammal bild. Nu tror jag inte att du har något att skämmas över, men av erfarenhet så var det ganska mycket att leva upp till IRL när man av fåfänga/komplex bara visat bilder som var lite snyggare än normalläget. Det hände lite oftare när jag var yngre, nu har jag istället försökt visa rätt ohyggliga bilder också för att avdramatisera när man faktiskt ses. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 001
Senast: Exile
·
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
551
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 815
Senast: Lingon
·
Svar
522
· Visningar
27 795
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp