Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte tvärtom då jag för länge sedan var med i Match. Jag tog mindre fördelaktiga bilder och fick istället omvänd respons då vi möttes. Det var lite skönt att sänka förväntningarna för mig som innan det inte dejtat utan bara varit i förhållande med folk jag träffat irl direkt.
Okej, men du har ju ett bättre utgångsläge än jag. Hos mig är det inte bara mimiken som är fel utan hela jag är fel.
 
Jo men alltså, jag tror inte att du kommer skämmas mindre vid ett eventuellt möte med någon som bara sett en gammal bild. Nu tror jag inte att du har något att skämmas över, men av erfarenhet så var det ganska mycket att leva upp till IRL när man av fåfänga/komplex bara visat bilder som var lite snyggare än normalläget. Det hände lite oftare när jag var yngre, nu har jag istället försökt visa rätt ohyggliga bilder också för att avdramatisera när man faktiskt ses. :D
Jag tänker liksom att jag kan säga något om hur jag ser ut innan ett eventuellt möte, så slipper det bli en chock. Och jag tänker också att man skriver rätt mycket innan man ses. Då lär man få veta om det är någon vits med att ses.
 
Jag tänker liksom att jag kan säga något om hur jag ser ut innan ett eventuellt möte, så slipper det bli en chock. Och jag tänker också att man skriver rätt mycket innan man ses. Då lär man få veta om det är någon vits med att ses.
Fast jag tror inte att du ska underskatta hur jobbigt det kan kännas, det kan liksom bli ett helt eget moment av ångest om man inte är så bekväm med sig själv. Å andra sidan så håller jag med dig om att man kan skriva ganska mycket innan man ses, och att det inte behöver vara så bildorienterat (även om många nog vill ha det tvärt om, men det låter inte som din typ direkt! :)).
 
Jadu, jag vet ju som sagt inte om jag orkar.

Känns så jobbigt att liksom inte orka göra något åt sin ensamhet. Förra sommaren gick jag med i en grupp på Facebook som var för "vänner som vill träffas". Där annonserade jag efter folk som ville hänga med på utflykter ut i skogen. Jag fick ett svar. Av en man. Duger väl, tänkte jag. Sen när vi pratat med varann insåg jag att han var creepy och då ställde jag in alla utflyktsplaner med honom. Jag provade att annonsera i gruppen ett par gånger till men fick inga svar alls.


Möjligt att det är så. Men jag skäms som sagt över hur jag ser ut. Jag har inte ens en ny bild på mig själv på fb. Alla selfies jag tar numera blir hemska. Jag vill inte visa världen hur jag ser ut.
Med lite fotoknep kommer man långt utan att vara oärlig. Googla på hur man tar bra selfies! T ex blir bilden otroligt mycket bättre om man fotar lite ovanifrån än underifrån.
 
Med lite fotoknep kommer man långt utan att vara oärlig. Googla på hur man tar bra selfies! T ex blir bilden otroligt mycket bättre om man fotar lite ovanifrån än underifrån.
Jag känner till det knepet, men det blir ändå dåligt.
@Wille Man behöver ju faktiskt inte ha en selfie som profilbild alls. Det går bra att prova utan också (välj typ en blomma eller något annat du tycker passar), och sedan dela bilder när man är lite mer bekväm med varandra. :)
Jag provade att lägga upp en blomma först men bilden godtogs inte.
 
Men det är väl bara fullt av oseriösa där? Jag orkar liksom inte med folk som inte läser min profilinformation utan skickar bara iväg ett "hej, hur är läget?"
Tror det finns lite av varje där, liksom på de flesta sajter. Det görs nog ingen personlighetskontroll vid ansökan för att kolla att bara puckon får komma in 😂
 
Tror det finns lite av varje där, liksom på de flesta sajter. Det görs nog ingen personlighetskontroll vid ansökan för att kolla att bara puckon får komma in 😂
Jo, jag har varit medlem där för några år sedan. Enormt tröttsamt.

Jag har f.ö. lyckats få till en profilbild nu som jag kände var ok att lägga upp. Jag ser åtminstone någotsånär glad och snäll ut. Om det nu är bra?
 
Såna kommer du nog få dras med oavsett. Det blir du som får sköta sållningen.
Ett tips är att testa facebook dejting.
Det är just sånt som fått mig att hålla mig ifrån dejtingsidor tidigare. Så jävla drygt att behöva hantera.

Om jag testar facebook dejting, syns det då för ens vänner att man använder det?
 
F skrev just.
Okej, pepp, jag tycker inte att vi ska ses mer. Jag vill inte det här, det är inte vem jag är och jag vill inte hålla på såhär något mer.

Det bästa är om vi inte ses mer. Det är det bästa för dig och det är det bästa för mig.

Du borde försöka träffa någon på riktigt istället, någon som du kan bygga något med. Du hajar.


Det är så himla fint av honom.
Att han är ärlig ❤

Men jag blev skitledsen 😪 apropå flyt i dejtinglivet.
Åh vad tråkigt 😔❤️
Men vad menar han med att ”det är inte vem jag är”?
 
Det är just sånt som fått mig att hålla mig ifrån dejtingsidor tidigare. Så jävla drygt att behöva hantera.

Om jag testar facebook dejting, syns det då för ens vänner att man använder det?

Ingen aning men jag tror inte det.

Det går att ställa in så att man ser om man har gemensamma vänner eller är med i samma grupper, rätt bra tycker jag.
 
Men det är väl bara fullt av oseriösa där? Jag orkar liksom inte med folk som inte läser min profilinformation utan skickar bara iväg ett "hej, hur är läget?"
Jag träffade särbon på HP, och hade några trevliga dejter därifrån innan honom. Men fick ju sålla friskt! Tider var lättare så.

Men jag håller med om att det kanske inte är lysande att dejta om en mår dåligt.
 
Ja verkligen :( men tror det är bra.
Tror han menar att hålla på såhär fram och tillbaka...
Okej, tror jag förstår bättre. Så det är känslor inblandade även från hans håll, men det fungerar inte pga avstånd eller hur var det nu? Så tråkigt för dig, men bra ändå att han avslutar innan det blir ännu mer komplicerat. Kanske kan du försöka släppa honom lite mer då ❤️
 
Okej, tror jag förstår bättre. Så det är känslor inblandade även från hans håll, men det fungerar inte pga avstånd eller hur var det nu? Så tråkigt för dig, men bra ändå att han avslutar innan det blir ännu mer komplicerat. Kanske kan du försöka släppa honom lite mer då ❤️

Tror inte han har känslor, eller vi har väl aldrig riktigt pratat om det.
Han är iaf inte redo för en relation, med nån. Och jag vill väl och har alltid velat ha lite mer än det vi har :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 234
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
534
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 618
Senast: Lingon
·
Svar
48
· Visningar
1 922
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp