Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haller med de andra har.
Sen skulle jag vilja saga att han inte bara har "dalig humor". Dalig humor ar typ fiskuddar eller bananskal (i min bok). Denna mannen verkar bara anvanda humor som ett skynke for att vadra daliga varderingar. Alltsa det ar inte att ni har olika humor (for sant kan man leva med), det ar att han har kassa varderingar och varldssyn (och sant ska man inte leva med)
Tog första bästa inlägg nu, men vill bara flika in att liknande skämt inte alls behöver betyda dåliga värderingar. Det finns ju en massa olika komiker som skämtar om diverse saker som de egentligen inte står för.

Självklart ska man inte träffa nån om det inte känns bra i magen innan.
Men att tro att de har dåliga åsikter för att de har en grov humor/humor som inte överensstämmer med ens egen tycker jag blir ett tråkigt antagande.

Jag har personligen både dejtat och umgåtts mycket med personer som jobbar som komiker. Samt har kompisar med grov humor, jag själv har det också. Och bara för att vi tillsammans kan skratta åt skämt om att sparka på nån som redan ligger ner (dåligt exempel men det får duga) så betyder inte det att vi gör så på riktigt!

Nu vet jag ju inte hur @musicmakesit kille har uttryckt sig, det kanske upplevs mer obehagligt än skämtsamt och då är det förmodligen ingen bra grund för en relation.

Innan det här spårar ur till en diskussion om "får man skämta om allt" så vill jag ändå avsluta med att man inte behöver få allt för förutfattade meningar. Men känns det inte alls bra så är det ju bara onödigt och slöseri med tid att träffa en person man inte delar humor och kanske också andra åsikter med så pass att det bara kommer bli obekvämt.
 
Jag har pratat med en kille i snart en vecka nu. Vi pratar i telefon i 4-5 timmar sträck utan att det blir tråkigt, har alltid något nytt att prata om och diskutera. MEN (och det är ett stort men..) han började igår slänga in lite skämt om exempelvis självskadebeteende, (skriver inte ut vad han sagt här eftersom det kan vara triggande), skämt som jag tolkar som homofobiska och sexistiska (skämt om feminism, även om han samtidigt menar på att han såklart är för jämställdhet..), sexskämt som jag kan se som lite omogna..

En vän jag diskuterade detta med tycker att jag är för kräsen, ”letar fel”, att jag är ”tråkig och stolpig” och inte borde döma honom så fort eftersom han annars verkar vara ”en vettig kille”.. En vän menade på att ”han behöver inte vara sexistisk bara för att han skämtar så.. han kanske bara har en omogen humor som många män har” och nej kanske, men i min värld skämtar man inte om psykisk ohälsa och andra människors sexuella läggning oavsett om man är ”en omogen man” eller inte. Jag tycker att det är oerhört respektlöst och visar på en stor okunskap.

Han frågar om att träffas, och jag ”borde” kanske vara intresserad eftersom vi klickar så bra annars. Min vän har ju delvis rätt i att jag har ju inte träffat någon än så jag kanske inte ska döma någon för fort, det kanske kan bli bra ändå – och om det skulle bli något kan man ju alltid hoppas att mina värderingar och tankesätt kan få honom att öppna ögonen och förstå att det inte alltid är helt okej att skämta om vad som helst.. Suck alltså. När jag efter att ha försökt släppa de två killarna jag egentligen har intresse för äntligen trodde att jag börjat prata med någon som är rolig, vettig och intresserad kommer detta.. Något som egentligen brukar vara en total dealbreaker för mig – och nog faktiskt kommer vara det nu med.
Jag röstar för att träffa honom.
Iallafall jag har absolut sagt lite halvdumma grejer bara för att verka roligare/intressantare eller nått inte alls genomtänkt när jag är lite nervös.
 
@musicmakesit Jag hade tagit upp det direkt nästa gång ni hördes a la "detta du sa gjorde mig illa till mods/jag blev osäker på vad du egentligen tycker" eller hur du nu kände och utifrån vilken diskussion och vilket svar det blir av det gått vidare.

Själv är jag hyperkänslig men mer mot sunkiga värderingar än humor. Jag har typ ingen humor så det mesta går liksom mig förbi där/uppskattas inte av mig 😅 Tycker det ger en bra avstämning att uttrycka att något gör mig illa till mods hur personen ser på saken och ser på hur det påverkar mig som person.
 
Jag skulle nog också vilja skilja på omogen/barnslig humor (det har definitivt jag, kan skratta i en halvtimme åt ett kiss- och bajsskämt som i övrigt enbart uppskattades av en femåring, typ) och att ha sunkiga kvinnoförnedrande/rasistiska/homofobiska åsikter. Det första kan jag leva med. Det andra kan jag inte leva med. Hade som motvikt heller inte orkat leva med en person som är extremt politiskt korrekt och som man inte får säga hon/han för (typ som i Solsidan när de letar förskoleplats och måste kalla barnet för person/hen trots att hon har ett namn) eller skämta om minsta lilla grej som någon kan tänka sig bli kränkt för (på den nivån som jag såg på Facebook häromdagen, ett uppenbart skämt om att man inte får kalla det isbergssallad längre för att någon kan bli kränkt med hänvisning till Titanic). Jobbar med en del såna personer och hade aldrig pallat leva med någon som ska analysera sönder allting hela tiden.

Å andra sidan skulle säkert en sån person inte uppskatta min kiss- och bajshumor heller, så det är förmodligen väldigt ömsesidigt.

Å andra sidan så ska man väl inte döma en person helt utan att faktiskt ha en bra grund för det. Jag träffade en kille en gång via jobb (jag visste dock vem han var redan innan) som jag på förhand hade dömt ut enbart p.g.a. hans utseende och intressen som jag tyckte tydde på neandertalar-mentalitet. Det är den absolut finaste, mest tänkande och intelligenta kille jag träffat någonsin i mitt liv, när man väl lärde känna honom och kom innanför det där skalet. Men han har samtidigt aldrig vräkt ur sig något kvinnoförnedrande/rasistiskt/homofobiskt, utan det var jag som var fördomsfull.
 
Giv mig styrka att inte kasta mig över den söte.

Idag var det så jäkla fint väder så jag bestämde mig för att ta en promenad på lunchen.
Jag frågade om han ville med - det ville han så vi gick i snigelns takt en vända. Vi kom tillbaka 20 minuter efter att lunchen var slut och ändå satte vi oss och fikade tillsammans. En sak är säker och det är att han undviker inte mig i allafall. Jag hade nog kunnat hångla upp honom men jag var för feg....men jag tror inte han hade sagt nej och jag tror att det är jag som kommer behöva göra hela jobbet, men det har jag trott hela tiden
 
Tog första bästa inlägg nu, men vill bara flika in att liknande skämt inte alls behöver betyda dåliga värderingar. Det finns ju en massa olika komiker som skämtar om diverse saker som de egentligen inte står för.

Självklart ska man inte träffa nån om det inte känns bra i magen innan. Men att tro att de har dåliga åsikter för att de har en grov humor/humor som inte överensstämmer med ens egen tycker jag blir ett tråkigt antagande.

Jag har personligen både dejtat och umgåtts mycket med personer som jobbar som komiker. Samt har kompisar med grov humor, jag själv har det också. Och bara för att vi tillsammans kan skratta åt skämt om att sparka på nån som redan ligger ner (dåligt exempel men det får duga) så betyder inte det att vi gör så på riktigt!

Nu vet jag ju inte hur @musicmakesit kille har uttryckt sig, det kanske upplevs mer obehagligt än skämtsamt och då är det förmodligen ingen bra grund för en relation.

Innan det här spårar ur till en diskussion om "får man skämta om allt" så vill jag ändå avsluta med att man inte behöver få allt för förutfattade meningar. Men känns det inte alls bra så är det ju bara onödigt och slöseri med tid att träffa en person man inte delar humor och kanske också andra åsikter med så pass att det bara kommer bli obekvämt.

Som sagt, magkänslan.
Jag har ofta grov och galen humor, mina kompisar med.
Bästis kan säga/skriva helt vansinniga saker till mig som jag skrattar åt.
Skulle däremot "fel" person säga samma, saker skulle jag tycka den var en creepy jävel med riktigt sunkiga värderingar 😂
 
Okej flickor och pojkar. Hur mycket kan man lita på Tinderappen? 🙄

Han jag var på dejt med här om dagen har jag fortsatt daglig kontakt med, och vi har pratat om att ev hinna ses en stund på söndag, beroende när han skulle komma hem. Enligt honom är han på ett ställe 80+ mil bort i helgen på tävling, jag har inte tyckt det varit något konstigt alls då han håller på med detta, men jag var nyss in på Tinder och skulle spana in hans bilder där och drömma mig bort lite då han är fräsch och då står det att han är typ 3 mil bort, alltså där han bor. 😳

Jag kanske överdriver men jag orkar inte med något ljugande igen. Ingen skada skedd då vi bara setts på en fika och promenad så noll feelings än, men jag blir ju såklart fundersam på detta. Han kunde inte ses i helgen pga denna tävling. Nu går ju tankarna om det inte alls är någon tävling för honom och att han kanske t.o.m. är upptagen med typ sambo/särbo. 🙈😅 Och som en extra tvist så säger han sig bo med sin ”kusin” i väntan på lägenhet. Han har ganska nyligen flyttat dit enligt honom, vilket stämmer (japp, jag har googlat han nu! 🙈🤣) och bor med en 10 år yngre tjej (som enligt honom är hans kusin) och jag har såklart köpt det eftersom jag vet hur svårt det är att få tag på boende och han har nyligen flyttat hit pga jobb. Men det kanske inte alls är hans kusin tänker jag nu! 🤣

Så, bör jag dra öronen åt mig? Och hur sjutton ifrågasätter man detta utan att verka vara en stalker? Jag tänker ju självklart avvakta och se om jag får någon snap från tävlingen i morgon eller inte, vilket jag borde få om han faktist är där. Vi har mest kontakt på snap, och lite på Insta, och hörs ganska många ggr om dagen!

Jag har ju självklart ingen lust att träffa han mer om han skulle vara upptagen och måste alltså klura ut detta innan Söndag då vi planerar att ses då. 🙈 Vill inte bidra till någon otrohet eller sånt såklart! 😅

Just nu spelar jag bara med och hoppas att det kommer någon bild från tävlingen i morgon så jag slipper fundera, eller kan jag helt blint lita på att han är hemma i sin stad enligt Tinder och inte 80+ mil bort där han säger sig vara?

(Och självklart så struntar jag i om han är där eller inte, vi har verkligen inte lovat varandra något alls och har bara setts ett par timmar, men jag vill ju INTE fortsätta träffas om han ljuger!)
 
@Fibusen
En tanke är att om han inte öppnat appen sen han åkte så tror jag att avståndet är kvar på där han sist var när han använde appen.

Annars brukar den vara ganska rätt i avståndet tycker jag.

OM han faktiskt är "hemma" och inte på tävling så känns det som en väldigt invecklad anledning till att inte ha tid/möjlighet att ses.
 
Han jag var på dejt med här om dagen har jag fortsatt daglig kontakt med, och vi har pratat om att ev hinna ses en stund på söndag, beroende när han skulle komma hem. Enligt honom är han på ett ställe 80+ mil bort i helgen på tävling, jag har inte tyckt det varit något konstigt alls då han håller på med detta, men jag var nyss in på Tinder och skulle spana in hans bilder där och drömma mig bort lite då han är fräsch och då står det att han är typ 3 mil bort, alltså där han bor. 😳
Jag har testat detta på segproppen och appen stämmer inte. Antagligen är det så att han har inställningen att den säger vart han är när han öppnar appen. För han berättade på messenger att han var i Luleå och skickade till och med bilder på hotellrummet, men på appen stod det 74 km bort, vilket är hans hem.
 
Ja, jag hoppas då verkligen att det inte är något fuffens. Och vill absolut inte ”anklaga” han heller för hittepå, i sånt fall hade jag frågat direkt, men jag blev väldigt paff bara.

Han nämnde när vi sågs att han laddade ner Tinder i somras men har knappt varit in på den så det var rena turen att vi matchade öht enligt honom. Så hoppas att det är så enkelt att den visar avståndet till dit han använde den sist. 😊
 
Senast ändrad:
Ja, jag hoppas då verkligen att det inte är något fuffens. Och vill absolut inte ”anklaga” han heller för hittepå, i sånt fall hade jag frågat direkt, men jag blev väldigt paff bara.

Han nämnde när vi sågs att han laddade ner Tinder i somras men har knappt varit in på den så det var rena turen att vi matchade öht enligt honom. Så hoppas att det är så enkelt att den visar avståndet till dit han använde den sist. 😊
Om det är så att han inte är superintresserad av Tinder, verkar ju så om han säger att han knappt varit inne där, så kanske han inte gått in där mer efter att ni träffats? Jag hade nog kunnat göra så. Eftersom jag absolut inte vill dejta/dejta flera på en gång egentligen utan i så fall hade sett det som ett nödvändigt ont för att hitta ”rätt” person, så hade jag nog kunnat… inte ta bort appen med en gång men i alla fall inte gå in om jag hittat en person med potential?

Har du snubben på fler ställen, som instagram eller Facebook? Ibland kan man ju ganska snabbt luska ut folks olika relationer av att kolla där. En del anger väl till och med vem de är syskon eller kusin med på Facebook?
 
Ja, jag hoppas då verkligen att det inte är något fuffens. Och vill absolut inte ”anklaga” han heller för hittepå, i sånt fall hade jag frågat direkt, men jag blev väldigt paff bara.

Han nämnde när vi sågs att han laddade ner Tinder i somras men har knappt varit in på den så det var rena turen att vi matchade öht enligt honom. Så hoppas att det är så enkelt att den visar avståndet till dit han använde den sist. 😊
Kan du inte se honom på snapkartan?
 
Kan du inte se honom på snapkartan?

Nej, det går inte att se.
Alltså tankarna har malt på morgonen. Och det blev just ännu mer konstigt. 🙈😅

Han skrev typ ”Godmorgon, hoppas du sovit gott! Det har då jag! 😊” Svarade att det hade jag och jag önskade han lycka till i dag, och han får be sin kompanjon att ta lite bilder på honom när han tävlar.

Han skrev, slutade skriva, skrev, slutade skriva. Sen efter en stund kom ett ”japp”
(Svårt att veta hur han skulle lösa det?)

Vi pratade innan jag började bli fundersam om detta, varpå han sa att tävlingarna började kl 10, så 5 i 10 skrev han från ingenstans ”Nu blir det mobilförbud här en stund bara så att du vet! 😊

Bara jag som tycker att det låter som en ganska bra bortskyllning till att det inte kan tas några bilder? 🤣

Hittade dessutom på evenemanget och det drog igång kl 9, inte 10. PLUS att det ligger startlistor ute på hemsidan som han INTE står med på. 🙄

Knepigt sammanband va? 🤣😂
Men som någon här sa, var det inte lite överdrivet ”hittepå” för att ha en anledning till att inte ses? En tävling 80 mil bort, hade väll varit lättare att bara säga att man är upptagen fre/lör och att söndagen är osäker? Han är jättepå att ses på söndag, men ”beroende på när han kommer hem från tävlingen”. 🙄

Jaja, jag ska grilla han lite till, men skulle jag få någon bild från tävlingen nu så skulle jag bli så chockad att jag smällde av ungefär. 😂 Detta blev en mycket konstig historia, men det kommer bli intressant att se hur han ska försöka ta sig ur detta. 😂

Och nej, han har inte facebook, så där går det inte att snoka vidare heller på släkten. Bara Instagram och Snapchat.
 
Nej, det går inte att se.
Alltså tankarna har malt på morgonen. Och det blev just ännu mer konstigt. 🙈😅

Han skrev typ ”Godmorgon, hoppas du sovit gott! Det har då jag! 😊” Svarade att det hade jag och jag önskade han lycka till i dag, och han får be sin kompanjon att ta lite bilder på honom när han tävlar.

Han skrev, slutade skriva, skrev, slutade skriva. Sen efter en stund kom ett ”japp”
(Svårt att veta hur han skulle lösa det?)

Vi pratade innan jag började bli fundersam om detta, varpå han sa att tävlingarna började kl 10, så 5 i 10 skrev han från ingenstans ”Nu blir det mobilförbud här en stund bara så att du vet! 😊

Bara jag som tycker att det låter som en ganska bra bortskyllning till att det inte kan tas några bilder? 🤣

Hittade dessutom på evenemanget och det drog igång kl 9, inte 10. PLUS att det ligger startlistor ute på hemsidan som han INTE står med på. 🙄

Knepigt sammanband va? 🤣😂
Men som någon här sa, var det inte lite överdrivet ”hittepå” för att ha en anledning till att inte ses? En tävling 80 mil bort, hade väll varit lättare att bara säga att man är upptagen fre/lör och att söndagen är osäker? Han är jättepå att ses på söndag, men ”beroende på när han kommer hem från tävlingen”. 🙄

Jaja, jag ska grilla han lite till, men skulle jag få någon bild från tävlingen nu så skulle jag bli så chockad att jag smällde av ungefär. 😂 Detta blev en mycket konstig historia, men det kommer bli intressant att se hur han ska försöka ta sig ur detta. 😂

Och nej, han har inte facebook, så där går det inte att snoka vidare heller på släkten. Bara Instagram och Snapchat.
Oj, jag tycker ditt beteende känns otroligt obehagligt.
 
Oj, jag tycker ditt beteende känns otroligt obehagligt.
För vad? Kolla upp ett öppet evenemang som alla har tillgång till? Eller be om bilder på när han tävlar? Vi har alltså pratat mycket om denna tävlingen innan, och jag tyckte det verkade spännande och har varit peppande att det kommer gå bra för han, och sagt att han måste uppdatera hur det går och önskade han verkligen lycka till, är det konstigt då som ”dejt” att önska en bild på honom när han tävlar?

Jag blev fundersam pga avståndet på Tinder och jag frågade om det här, men fick förklaring på det. Sen att det dock fortsätter med annat konstigt då istället som får det hela att verka misstänksamt.

Ja, då får jag vara obehaglig i sånt fall. Hellre det än att börja dejta en man som kanske redan är upptagen.
 
För vad? Kolla upp ett öppet evenemang som alla har tillgång till? Eller be om bilder på när han tävlar? Vi har alltså pratat mycket om denna tävlingen innan, och jag tyckte det verkade spännande och har varit peppande att det kommer gå bra för han, och sagt att han måste uppdatera hur det går och önskade han verkligen lycka till, är det konstigt då som ”dejt” att önska en bild på honom när han tävlar?

Jag blev fundersam pga avståndet på Tinder och jag frågade om det här, men fick förklaring på det. Sen att det dock fortsätter med annat konstigt då istället som får det hela att verka misstänksamt.

Ja, då får jag vara obehaglig i sånt fall. Hellre det än att börja dejta en man som kanske redan är upptagen.

Ja, jag tycker det är rätt weird hur du ska kontrollera vart han är, be om bilder, snokar på alla appar/sociala media du kan, kollar upp så att fakta stämmer för att du tror att han ljuger osv. när ni träffats en? ett par? gånger. Känns som rejält överdrivet kontrollbehov av en person du knappt känner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 230
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
534
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 539
Senast: Lingon
·
Svar
44
· Visningar
1 515
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp