Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag överlevde flytten 😁

Vi har också samma förfarande för att avverka Ikea, gick runt i typ 3.5 h 😍 Sedan dröjde hans säng och det kändes så himla mysigt på något vis när han föreslog att vi skulle sova första natten (dagen haha, vi hade jobbat natt) i den ihop. Och sedan gulligt konstaterade att jag idag (igår 😅) kommer ha sovit mest i hans säng eftersom jag brukar sova längre än honom (och hade två nätter kvar).

Älskar verkligen hur många saker man kan tänka och fungera lika på som jag aldrig upplevt innan. Hur lätt det blir och hur sedd och uppskattad man känner sig. Jag trivs tex väldigt bra med hur han alltid förvissar sig om hur och när jag vill bli väckt och om jag har någon tid att passa och hur viktig den är. Jag har inga problem med att hålla reda på det själv men han vet hur mycket jag hatar att vakna och gå upp och hur dåligt jag ofta mår så det känns ändå fint att bli lite gullad med i de sämsta stunderna 😅
 
Fy för att vara så här förtjust i någon. Det som är häftigt är att det är exakt samma känsla av allt möjligt som när jag var typ 16. Han ser mig helt klart, men jag har lite svårt att tolka på vilket sätt magkänslan ropar fortfarande åt mig att jag måste vara tålmodig. För övrigt pratade vi nästan en timme idag igen, det är jag som pratar mest (fan alltså jävla mundiarré) men han har så kloka vinklar. Jag kommer behöva prata mer med honom om vissa saker - han är så himla smart.
 
Jag förstår verkligen inte dessa personer som kontaktar en helt random okänd människa och frågar efter en dejt utan att man på något sätt har signalerat ens att man skulle vara öppen för en relation med någon överhuvudtaget? Hände mig för ett par veckor sen, ska tillägga att jag har inte funnits på några dejtingssajter på nätet på bortåt tio år, så personen kan absolut inte fått upp mig där. Det var en person som kontaktade mig via Facebook, vi arbetar på samma arbetsplats men inte på samma avdelning, jag har aldrig pratat med människan. Aldrig. Inte ens sagt hej i korridoren. Han umgås dock en del med ett par personer privat som jag jobbat med tidigare, men dels bytte jag avdelning i april förra året och har sen dess inte jobbat med dessa personer heller, och dels har vi jobbat hemifrån sen mars -20, så jag har inte ens sett människan sen dess.

Han går från att skriva hej till att bjuda ut mig på fika och promenad runt stan. Jag anade ugglor i mossen redan då, och skrev att jag för det första är väldigt restriktiv med att träffa personer jag normalt sett inte träffar med hänvisning till pågående pandemi, och dels att jag inte visste vad han var ute efter, men jag är noll och åter noll intresserad av att dejta någon. Självklart var det det som var hans mission, han svarade att han "ville träffas och se om detta kunde leda till något stadigvarande".

Vi har alltså inte ens hälsat på varandra i verkliga livet, han vet inte vem jag är, hur jag är, om jag ens är singel, utan grundar detta enbart på mitt utseende. Jag frågade senare vår gemensamma bekant om hon sagt något (hon kan ibland bli lite eh..... frustrerad på mitt ointresse för att dejta det motsatta könet och tänkte om detta var något hon iscensatt), men hon bedyrar att hon aldrig ens nämnt mig i hans närvaro. Jag som inte ens hade vågat ta kontakt med en person jag verkligen hade varit intresserad av, av risk för att det skulle bli pinsamt (såvida det inte förekommit väldigt tydliga vibbar om att det skulle vara ömsesidigt) förstår verkligen inte?

Det har hänt en gång tidigare, en kille som kom till min gamla arbetsplats för att utföra en extern tjänst åt företaget (=inte en kollega och inte någon jag sa mer än hej till) kontaktade mig, också via Facebook och i princip frågade om vi kunde bli ihop (vi snackar en kille i 35-årsåldern, jag höll på att skriva tillbaka att vi inte går på mellanstadiet längre och det fungerar inte så). Han gav sig inte heller vid mitt tack men nej tack, utan till slut fick jag skriva att jag hade en annan kille i mitt liv, först då gav han sig, men undrade samtidigt om det inte var något han kunde bräda. :eek:O_o:meh:
 
En Facebook dejting fråga:

Ser man om den man skickat meddelande till har läst det?

Om det är facebooks vanliga PM-funktion så gör man det. När personen läst meddelandet så syns personens profilbild som en cirkel längst ner till höger i meddelandet. Innan dess är det en liten blå cirkel med en bock i.
 
Vi ska ha fyra veckors semester tillsammans i år 😍
Det känns underbart och jag längtar massor!
Det enda "problemet" är maten 😅
Vanligtvis äter vi tillsammans tre till fyra dagar varje vecka, bara det kan vara jobbigt att variera och nu ska vi komma på saker flera veckor i sträck.
Hur gööör folk?
Skriver olika maträtter på lappar, lägger i en hatt och drar en för varje dag?
Matkasse är säkert toppen men inte om man heter el kräso del gnäll 🙄
 
Vi ska ha fyra veckors semester tillsammans i år 😍
Det känns underbart och jag längtar massor!
Det enda "problemet" är maten 😅
Vanligtvis äter vi tillsammans tre till fyra dagar varje vecka, bara det kan vara jobbigt att variera och nu ska vi komma på saker flera veckor i sträck.
Hur gööör folk?
Skriver olika maträtter på lappar, lägger i en hatt och drar en för varje dag?
Matkasse är säkert toppen men inte om man heter el kräso del gnäll 🙄
Jag vet inte hur man gör. Det är det värsta tycker jag, att komma på variationen.
 
Jag vet inte hur man gör. Det är det värsta tycker jag, att komma på variationen.

Ja, det är ju det.
Vi är överens om tacos en dag i veckan och fisk en dag.
Sen är det bara resten kvar 🙃
V är easy going, han skulle kunna köpa en tunna Bullens varmkorv, äta det alla, andra dagar och vara jättenöjd.
Jag är pipig, vill ha variation samtidigt som jag inte tycker det är ett dugg kul att testa nya "spännande" smaker 😒
 
Ja, det är ju det.
Vi är överens om tacos en dag i veckan och fisk en dag.
Sen är det bara resten kvar 🙃
V är easy going, han skulle kunna köpa en tunna Bullens varmkorv, äta det alla, andra dagar och vara jättenöjd.
Jag är pipig, vill ha variation samtidigt som jag inte tycker det är ett dugg kul att testa nya "spännande" smaker 😒
Börja med att skriva ner de rätter du äter/tycker om idag och se hur många de blir. Kanske fler än du tror? Det kanske räcker långt att variera mellan? Sen, leta fram några nya recept som verkar goda och lägg till listan, det räcker kanske med några stycken för att det ska kännas mer varierat.
 
En Facebook dejting fråga:

Ser man om den man skickat meddelande till har läst det?

Nej, jag kan inte se det på min Facebook dejting iaf.

Skriver f.ö. med en kille där nu som verkar vara riktigt bra, enda kruxet är att han bor nästan 3 timmar härifrån....


@Bison - jag är nog lite som du, kräsen men tröttnar på att ständigt äta det samma. Brukar köra olika variationer på wraps, wok, pasta, såna saker som man enkelt kan göra annorlunda genom att ändra typ av kött/sås/grönsaker. Grilla kan man ju göra om det är sommar, kan grilla massor med olika saker som kyckling, lax, hamburgers, osv. osv. Eller om det är varmt kan det ju vara gott med bara en matig sallad, evt lite ost och skinka, "tapasbord" etc....

Känner att jag verkligen saknar någon att äta med nu när jag skriver detta! Exmaken var jo kock, helt underbart faktiskt... :angel:
 
Ja, det är ju det.
Vi är överens om tacos en dag i veckan och fisk en dag.
Sen är det bara resten kvar 🙃
V är easy going, han skulle kunna köpa en tunna Bullens varmkorv, äta det alla, andra dagar och vara jättenöjd.
Jag är pipig, vill ha variation samtidigt som jag inte tycker det är ett dugg kul att testa nya "spännande" smaker 😒
Kina en dag :angel:
 
Det där med semester...
Jag är så nyblivet singel (eller i allafall första riktiga semestern utan exet) att jag njuter av att kunna planera mina grejer själv och välja vad jag vill göra. Han höll aldrig mig tillbaka men var inte heller så intresserad av att planera nånting direkt utan överlät allt till mig, lite trist minst sagt. Igår så pratade jag med han jag är förtjust i och han sa att han tycker att just sånt som att inte ha nån att planera saker/semester med är trist. Det höll fan på att slinka ur mig att då tycker jag vi planerar nåt ihop - men näpp, inte nu. Jag kommer sondera den terrängen efter att jag haft del 1 av min semester som börjar efter nästa vecka, sen är jag ledig i tre veckor och sen jobbar vi tillsammans i tre veckor och sen har bägge semester. Jag har redan en idé om att bjuda över honom på bad (han badar mycket, en av de saker som fascinerat mej länge, han kan vara ute på resa och bara svänga in där han ser att det finns en sjö och sen hitta nånstans att bada), han pratade bad senast igår och han vet att jag bor vid vattnet så jag tror nog att det kan bli så att han vill det, jag tror det kommer ske väldigt snart faktiskt.
 
Börja med att skriva ner de rätter du äter/tycker om idag och se hur många de blir. Kanske fler än du tror? Det kanske räcker långt att variera mellan? Sen, leta fram några nya recept som verkar goda och lägg till listan, det räcker kanske med några stycken för att det ska kännas mer varierat.
Jag gjorde faktiskt så för egen del för jag är också sjukt kräsen och kände att det inte ens fanns en maträtt per dag som jag kan äta. Men när jag verkligen spaltade ner det var det faktiskt fler maträtter än jag trodde som jag äter, så det är ett bra tips.

@Bison Om han inte är kräsen så underlättar det ju en aning. Min mardröm = att vara ihop med någon som är lika kräsen som jag, men gillar helt andra maträtter. :nailbiting:
 
Det där med semester...
Jag är så nyblivet singel (eller i allafall första riktiga semestern utan exet) att jag njuter av att kunna planera mina grejer själv och välja vad jag vill göra. Han höll aldrig mig tillbaka men var inte heller så intresserad av att planera nånting direkt utan överlät allt till mig, lite trist minst sagt. Igår så pratade jag med han jag är förtjust i och han sa att han tycker att just sånt som att inte ha nån att planera saker/semester med är trist. Det höll fan på att slinka ur mig att då tycker jag vi planerar nåt ihop - men näpp, inte nu. Jag kommer sondera den terrängen efter att jag haft del 1 av min semester som börjar efter nästa vecka, sen är jag ledig i tre veckor och sen jobbar vi tillsammans i tre veckor och sen har bägge semester. Jag har redan en idé om att bjuda över honom på bad (han badar mycket, en av de saker som fascinerat mej länge, han kan vara ute på resa och bara svänga in där han ser att det finns en sjö och sen hitta nånstans att bada), han pratade bad senast igår och han vet att jag bor vid vattnet så jag tror nog att det kan bli så att han vill det, jag tror det kommer ske väldigt snart faktiskt.
Jag hade varit singel en vecka, var jävligt bitter och gnällde över en lunch med en väldigt trevlig kollega. En av grejerna jag gnällde över var att det var så tråkigt att de semesterplaner jag haft blivit inställda sen separationen. På kvällen skickade kollegan ett SMS och frågade om jag kanske ville göra något med honom på semestern.

Det blev lite konserter och när jag nämnde fjällvandring så var han helt på! (Han var ingen friluftskille alls, ägde inte ens en regnjacka). Vi hade sjukt trevligt och på vägen hem gick han från kollega till dejt.
Typ 3 år senare är vi sambos och jag är fortfarande kär och glad!

Så jag kan varmt rekommendera att boka in något på semestern med kollegan ;)
 
Jag gjorde faktiskt så för egen del för jag är också sjukt kräsen och kände att det inte ens fanns en maträtt per dag som jag kan äta. Men när jag verkligen spaltade ner det var det faktiskt fler maträtter än jag trodde som jag äter, så det är ett bra tips.

@Bison Om han inte är kräsen så underlättar det ju en aning. Min mardröm = att vara ihop med någon som är lika kräsen som jag, men gillar helt andra maträtter. :nailbiting:

Ja, fy, det hade aldrig gått 😅
Vi gillar samma mat, filmer, serier, musik osv. Väldigt enkelt att leva med en likasinnad 😁
 
Nej, jag kan inte se det på min Facebook dejting iaf.

Skriver f.ö. med en kille där nu som verkar vara riktigt bra, enda kruxet är att han bor nästan 3 timmar härifrån....


@Bison - jag är nog lite som du, kräsen men tröttnar på att ständigt äta det samma. Brukar köra olika variationer på wraps, wok, pasta, såna saker som man enkelt kan göra annorlunda genom att ändra typ av kött/sås/grönsaker. Grilla kan man ju göra om det är sommar, kan grilla massor med olika saker som kyckling, lax, hamburgers, osv. osv. Eller om det är varmt kan det ju vara gott med bara en matig sallad, evt lite ost och skinka, "tapasbord" etc....

Känner att jag verkligen saknar någon att äta med nu när jag skriver detta! Exmaken var jo kock, helt underbart faktiskt... :angel:
@sorbifolia får man avisering då någon har sktivit/svarat? Var syns den avisering isf?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 219
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
533
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
Svar
23
· Visningar
607
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp