Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad härligt att ändå känna så starka känslor! Jag är inte ens 30 ännu och känner att jag blir allt mer cynisk och allt mindre lättcharmad med åren. Känns som att jag aldrig kommer att bli förälskad igen. Var förälskad senast vid 21 och det börjar bli en del år sedan nu. :meh:
I hear you… Jag träffade en man när jag var strax över 20, som jag verkligen blev så fruktansvärt himlastormande kär i. Han var väl dessutom den förste som det var lite mer ”på riktigt” med och inte på ett barns förälskelsenivå. Det blev ganska stormigt i slutet av många skäl som mest handlade om mig, och efter honom har jag typ inbillat mig att jag är kär i personer som visat intresse för mig. Lite som att den här personen vill ha mig, det är enklast för alla om jag tvingar mig att vilja ha honom.

Det är lite som att jag vet hur ont det gör när det är på riktigt, så att det är bättre att inte vilja ha någon alls. Jag är 32 nu och det är år sen jag ens såg en man som jag inte bara kände mjä för.
 
I hear you… Jag träffade en man när jag var strax över 20, som jag verkligen blev så fruktansvärt himlastormande kär i. Han var väl dessutom den förste som det var lite mer ”på riktigt” med och inte på ett barns förälskelsenivå. Det blev ganska stormigt i slutet av många skäl som mest handlade om mig, och efter honom har jag typ inbillat mig att jag är kär i personer som visat intresse för mig. Lite som att den här personen vill ha mig, det är enklast för alla om jag tvingar mig att vilja ha honom.

Det är lite som att jag vet hur ont det gör när det är på riktigt, så att det är bättre att inte vilja ha någon alls. Jag är 32 nu och det är år sen jag ens såg en man som jag inte bara kände mjä för.

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver!
Jag inbillar mig att jag är kär i F. Men jag tror det bara är en sån sjuk attraktion..
 
Har hittills inte träffat en enda man som håller på med hästar som inte ser sig själv som proffs även om han är i början av sin ridkarriär och har mycket kvar att lära. Jag personligen tycker det är extremt ocharmigt och det har därför inte blivit något med någon. Har inte dejtat verkliga proffs (och inte alla hästmän heller) så det finns säkert såna med behaglig inställning till sitt kunnande också.
Jag har dejtat folk med realistisk bild av sitt hästkunnande :)
Som velat lära sig mera men var relativt ok ryttare.
En tidigare sambo hade aldrig suttit på en häst tidigare. Nu, 16år senare rider han mer än mig, rider jakter på Irland och var nog på tio helgkurser i Sverige förra året :o så kan det oxå gå!
 
Kommer erkänna en sak nu. Jag var full när vi sågs i torsdags.
Inte dyngrak, och jag skrev innan att jag var full.
(Nej det är inte okej nånstans, men har det lite jobbigt med sommaren)

Är ändå förvånad att han vill ses igen. Han är också en sån som brygger öl själv. Hur kan jag förklara detta?

Jag avskyr att berätta om mitt beroende för nån pga tänker att det är ett så stort minus att ingen kommer vilja träffa mig igen :D
 
Kommer erkänna en sak nu. Jag var full när vi sågs i torsdags.
Inte dyngrak, och jag skrev innan att jag var full.
(Nej det är inte okej nånstans, men har det lite jobbigt med sommaren)

Är ändå förvånad att han vill ses igen. Han är också en sån som brygger öl själv. Hur kan jag förklara detta?

Jag avskyr att berätta om mitt beroende för nån pga tänker att det är ett så stort minus att ingen kommer vilja träffa mig igen :D

Och det är en stor grej för mig att träffa nån = dricker extremt lite under den tiden om inte alls.
 
Kommer erkänna en sak nu. Jag var full när vi sågs i torsdags.
Inte dyngrak, och jag skrev innan att jag var full.
(Nej det är inte okej nånstans, men har det lite jobbigt med sommaren)

Är ändå förvånad att han vill ses igen. Han är också en sån som brygger öl själv. Hur kan jag förklara detta?

Jag avskyr att berätta om mitt beroende för nån pga tänker att det är ett så stort minus att ingen kommer vilja träffa mig igen :D
Jag tror det är viktigt att vara öppen med dina alkoholproblem, speciellt nu när det faktiskt är ett rätt stort problem för dig. Om jag skulle dejta någon med dom problemen skulle jag behöva att hon är öppen och ärlig med mig.
Och visst, det kanske får endel att dra sig bort från dig, men det kommer ju komma fram till slut ändå. Jag skulle uppskattat om det kom fram redan i början.
 
Jag tror det är viktigt att vara öppen med dina alkoholproblem, speciellt nu när det faktiskt är ett rätt stort problem för dig. Om jag skulle dejta någon med dom problemen skulle jag behöva att hon är öppen och ärlig med mig.
Och visst, det kanske får endel att dra sig bort från dig, men det kommer ju komma fram till slut ändå. Jag skulle uppskattat om det kom fram redan i början.

Ja tack!
Jag tänker att han måste ju ha undrat när jag var full en torsdag och jobbade dagen efter.
Men hur börjar man ens? 😫
 
Jag tror det är viktigt att vara öppen med dina alkoholproblem, speciellt nu när det faktiskt är ett rätt stort problem för dig. Om jag skulle dejta någon med dom problemen skulle jag behöva att hon är öppen och ärlig med mig.
Och visst, det kanske får endel att dra sig bort från dig, men det kommer ju komma fram till slut ändå. Jag skulle uppskattat om det kom fram redan i början.

Jag själv hade inte haft något emot att dejta en alkis.
Så länge vi stöttar varandra och inte dricker (drack ju i princip aldrig under tiden med F och S)
 
Och apropå dejting, lyckas verkligen något av alla dessa par på Tinder någonsin hitta en till tjej? Eller är det bara en önskedröm?

Vet inte, känns inte som om det fungerar speciellt ofta. Jag vägrar träffa poly-par själv för att jag upplever att folk har dålig kommunikation och att det alltid blir drama. Sen så är jag så fruktansvärt ICKE-attraherad av kvinnor så skulle nog aldrig fungera ändå.
 
Själv undrar jag om alla dessa män som söker betydligt yngre kvinnor någonsin lyckas. Jag ser jämt det fenomenet i Facebookgrupperna och blir alltid så fundersam över det önskade åldersspannet. Själv skulle jag aldrig ta kontakt med en man som aktivt söker mycket yngre kvinnor, det är så himla oattraktivt att de inte kan act their age.
 
Själv undrar jag om alla dessa män som söker betydligt yngre kvinnor någonsin lyckas. Jag ser jämt det fenomenet i Facebookgrupperna och blir alltid så fundersam över det önskade åldersspannet. Själv skulle jag aldrig ta kontakt med en man som aktivt söker mycket yngre kvinnor, det är så himla oattraktivt att de inte kan act their age.
Det fungerar för Ulf Lundell i alla fall 😆
 
Vet inte, känns inte som om det fungerar speciellt ofta. Jag vägrar träffa poly-par själv för att jag upplever att folk har dålig kommunikation och att det alltid blir drama. Sen så är jag så fruktansvärt ICKE-attraherad av kvinnor så skulle nog aldrig fungera ändå.

Även i relationer där man lever uttalat poly alltså? Jag trodde att det vanliga i de relationerna var att man agerade genomtänkt och visste var man stod så att säga. I alla fall i relation till de par som bara söker någon extra för att krydda till det. Även om jag såklart förstår att det kan uppstå fnurror i alla relationer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 230
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
534
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
Svar
44
· Visningar
1 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp