Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker jag bara ser sådant 😅 Har en kollega som verkar ha en så himla fin relation till sin sambo. De har inga barn och har varit tillsammans sedan de var jätteunga. Båda två är otroligt respektfulla och har rika liv både var för sig och tillsammans och verkar sådär harmoniskt o fint lyckliga. Det är riktigt fint! Men det är nog enda relationen där jag känner att jag faktiskt tror på tvåsamheten så som jag velat ha det typ. Jag reagerar i princip dagligen på att så mycket i relationer skaver för mig så jag får tvärtom mest avsmak 😆

Håller med, ser nästan bara trasiga relationer. Det var största anledningen till att det tog mig hundra år av dejtande för att känna att jag kunde gå in i en relation igen.
 
Jag tycker jag bara ser sådant 😅 Har en kollega som verkar ha en så himla fin relation till sin sambo. De har inga barn och har varit tillsammans sedan de var jätteunga. Båda två är otroligt respektfulla och har rika liv både var för sig och tillsammans och verkar sådär harmoniskt o fint lyckliga. Det är riktigt fint! Men det är nog enda relationen där jag känner att jag faktiskt tror på tvåsamheten så som jag velat ha det typ. Jag reagerar i princip dagligen på att så mycket i relationer skaver för mig så jag får tvärtom mest avsmak 😆

Samma här, majoriteten av de relationer jag ser IRL och på sociala medier ger mig rysningar 😅
Usch och blä 😂
 
@Bison Rysningar är rätt ord!



Flera av kollegorna på jobbet som vet om The Guy har frågat hur vi kan ses nu när vi båda jobbar 5-skift men inte i samma skiftlag. Det går nog faktiskt bättre än när vi/jag jobbade 3-skift faktiskt, mest pga att jag hade så svårt att få ihop min tid tror jag 😅 eller så har vi bara hittat lösningar istället för problem. Vi ses 2 gånger på 10 dagar på jobbet på överlämning bara.

Men typ idag jobbade jag natt och han kväll. Åkte hem till honom direkt efter jobbet så vi träffades i morse vid 7 o snackade en stund och sedan stack han till gymmet och jag somnade. Jag minns att jag vaknade när han kom hem från gymmet för han var kall efter duschen när jag la mig på hans axel. Sedan hade jag tydligen sovit där i 1.5 h och inte ens märkt när han gick ut i lägenheten igen. Och sedan vaknade jag när han sa hejdå och stack till jobbet och så fanns det scones till mig till frukost 🤤 Jag gillar att det kan vara så här enkelt även när man jobbar om varandra. Nu har jag hängt i hans lägenhet sedan jag vaknade och ska strax köra till stallet.
 
Även om det inte är ett av de värsta, så undrar jag ändå om de brukar få svar när de skriver såhär? Jag menar, om de inte får svar så borde de ju rimligen ändra hur de skriver?
Vad kan man ens svara på detta? "Thihi, tack :love:"? :meh:

Ja, jag är bitter idag. En hel del matchningar, men när där äntligen är någon som svarar så får man detta och jag känner att jag vill mest kräka :D

Screenshot_20210914-192022_Tinder.jpg
 
Även om det inte är ett av de värsta, så undrar jag ändå om de brukar få svar när de skriver såhär? Jag menar, om de inte får svar så borde de ju rimligen ändra hur de skriver?
Vad kan man ens svara på detta? "Thihi, tack :love:"? :meh:

Ja, jag är bitter idag. En hel del matchningar, men när där äntligen är någon som svarar så får man detta och jag känner att jag vill mest kräka :D

Visa bifogad fil 76949
Jag vill också kräkas rakt ut på såna och blir helt vrång. Speciellt såna som har uppenbar hangup på nåt trivialt drag, hade ju en kille som tyckte det var så sexigt med rödhåriga att han försökte övertala mig att jag nog var lite rödlätt som allra minst.

Inte att jag skulle färga, utan att det sexigaste med mig var mitt röda hår...

(...som i själva verket snarare är mörkblont/ljusbrunt)

Hoppas han hittat sin rödhåriga sköna böna
 
Även om det inte är ett av de värsta, så undrar jag ändå om de brukar få svar när de skriver såhär? Jag menar, om de inte får svar så borde de ju rimligen ändra hur de skriver?
Vad kan man ens svara på detta? "Thihi, tack :love:"? :meh:

Ja, jag är bitter idag. En hel del matchningar, men när där äntligen är någon som svarar så får man detta och jag känner att jag vill mest kräka :D

Visa bifogad fil 76949

Haha, han sorterade raskt in sig i den lågbegåvade skaran den där. Bra att veta!

Bara för att jag är nyfiken - hade han ngn profiltext? Sista vändan jag var på Tinder så swipeade jag enbart ja på snubbar med vettig, lång, välskriven text. Funkade faktiskt, slapp puckon. ✌🏼
 
Idag så ska vi ses.
Det kommer bli mycket intressant. Shit alltså. Antingen fyrverkerier eller fiasko, ingen mellanmjölk här inte. Men med avseende på sist vi sågs så gissar jag på det förstnämnda.

Han är en smart, känslig och annorlunda människa. Jag tror vi matchar bra.

PS: Jag är fortfarande kär i kollegan om nån undrar. Fan skit alltså. Förra veckan när han kom till jobbet och hade cyklat hit och var snyggsvettig höll jag fan på att dö. I måndags tittade han på mig sådär så jag blev knäsvag. Gav komplimang (som han gör rätt ofta) och jag vill typ kasta mig över honom eller sjunka genom golvet - stryk det som icke önskas. Sen vann jag VM i maskhållning som vanligt.

Fyrverkerier!
Herregud så kul vi har. Vi ska ses på torsdag igen.
Hoppas att han överlever det iom att han är extremt allergisk mot alla pälsdjur. Jag har 6 katter som bor hos mig och 2 hundar. Men värst är hästar - tur att mina 11 hästar inte bor hemma
 
Haha, han sorterade raskt in sig i den lågbegåvade skaran den där. Bra att veta!

Bara för att jag är nyfiken - hade han ngn profiltext? Sista vändan jag var på Tinder så swipeade jag enbart ja på snubbar med vettig, lång, välskriven text. Funkade faktiskt, slapp puckon. ✌🏼
Den körde jag också på, ofta kollade jag profiltexten först innan jag ens funderade på vad bilden utstrålade. Och håller med, det funkade bra, det var bara när jag nån gång lämnade den strategin och matchade med nån snygg med ingen eller obetydlig profiltext som det blev puckovarning.
Att själv lägga krut på en bra och ärlig text , och ta med saker som kan skrämma bort icke likasinnade är också en god idé för den som vill ha få men bra matchningar.
 
Jag vill ha den sortens relation mina föräldrar har, dom är mina förebilder. Och precis lika mycket vill jag ha det som min bror och hans sambo har det. Båda paren har sån självklarhet, det är tryggt och stabilt, mysigt, kärleksfullt,bästa vänner, romantiskt, hittar på saker ihop och när min bror och hans sambo tittar på varandra eller rör varandra så ser man hur mycket dom älskar varandra.
 
Okej, dom flesta här vet antagligen hur svårt jag har med fysisk kontakt så ni kanske förstår det som annars låter väldigt löjligt. Igår pussades vi på riktigt första gången:love:. Förut har det varit kindpussar, kramar, massage men nu tog vi ännu ett steg. Åh vad barnsligt det låter :o:angel: men det är så stort för mig, och det var JAG som tog initiativet. Jag kramade honom och viskade i hans öra om jag fick ge honom en puss på munnen. Han var inte svårövertalad🙈 Och så blev det ännu en och jag kan inte låta bli men jag går runt och kramar honom hela tiden och lutar mig mot honom. Det räcker med att han drar med fingrarna mjukt på min hand och jag blir helt pirrig.🙈

Kvällens hundpromenad gav mycket skratt. Han höll i Milous koppel och Milou är ung och intensiv och lite av ett yrvädret och man behöver vara tydlig och konsekvent och lugn för att det ska fungera. Typ bara mig han går bra med men mamma klarar det helt ok men han är ju energisk som få även med mig. I alla fall så tog Milou över styret med killen och sprang fram och tillbaka från sida till sida av vägen (inga bilar), fick glädjeryck, sprang rakt fram i full fart, tvärvände helt plötsligt, hoppade på bakbenen och vet inte allt. Frågade om vi skulle byta hund. Men killen sa då att han tyckte det var jätte kul att gå med Milou för att det är så spännande och man aldrig vet vad som kommer hända. Som att provköra en sportbil sa han 🤣🤣
 
Fyrverkerier!
Herregud så kul vi har. Vi ska ses på torsdag igen.
Hoppas att han överlever det iom att han är extremt allergisk mot alla pälsdjur. Jag har 6 katter som bor hos mig och 2 hundar. Men värst är hästar - tur att mina 11 hästar inte bor hemma
Nästa avsnitt av cirkus egen dokusåpa i dejtingvärlden kommer idag.

Dejten idag blev inställd pga han var på begravning i förmiddags och blev så otroligt tagen att han bara grät. Inget bra upplägg för en dejt tyckte vi båda. Jag led verkligen med honom

Så hamnade jag i ett långt samtal med han jag är kär i på telefon när han frågade hur jag mår - men öppna inte dammluckorna för helvete tänkte jag och gjorde just det. Vi pratade aslänge om en massa viktiga saker alltid lika obesvärat och lätt att öppna sig från båda håll. Sen flög fan i mig och jag skrev ett mail till honom att det var nog så att någon har krupit in under skinnet på mig och gjort det svårt för mig att träffa nån och att jag var både sårbar och kall samtidigt. Samtidigt så känns det bra att jag inte är helt död inuti. Vändande post - han frågar om det är exet eller han... Här blev jag sjukt förvånad - ett sånt svar hade jag INTE väntat mig alls. Slutsats - man frågar inte så om man inte vill veta svaret. Jag svarar: På a svarar jag nej på b svarar jag ja. Sen kompletterade jag med att säga att det inte är jobbigt för mig men ber om ursäkt om det blev jobbigt för honom nu + att han säkert mår bra av att marinera sig i känslan av att nån tycker att han är fantastisk. Sex timmar senare svarade han med ett märkligt svar typ såhär: hej hmmm jag vet inte vad jag ska svara - tack ;-) - han var nog rätt oförberedd ändå och vill köpa sig tid tänker jag. Det är ingen lätt situation - vi jobbar ihop och vår gemensamma chef är mitt ex. Att han är en försiktig människa vet jag. To be continued.
Jag tycker det ska bli sjukt kul att gå till jobbet imorgon
 
Nästa avsnitt av cirkus egen dokusåpa i dejtingvärlden kommer idag.

Dejten idag blev inställd pga han var på begravning i förmiddags och blev så otroligt tagen att han bara grät. Inget bra upplägg för en dejt tyckte vi båda. Jag led verkligen med honom

Så hamnade jag i ett långt samtal med han jag är kär i på telefon när han frågade hur jag mår - men öppna inte dammluckorna för helvete tänkte jag och gjorde just det. Vi pratade aslänge om en massa viktiga saker alltid lika obesvärat och lätt att öppna sig från båda håll. Sen flög fan i mig och jag skrev ett mail till honom att det var nog så att någon har krupit in under skinnet på mig och gjort det svårt för mig att träffa nån och att jag var både sårbar och kall samtidigt. Samtidigt så känns det bra att jag inte är helt död inuti. Vändande post - han frågar om det är exet eller han... Här blev jag sjukt förvånad - ett sånt svar hade jag INTE väntat mig alls. Slutsats - man frågar inte så om man inte vill veta svaret. Jag svarar: På a svarar jag nej på b svarar jag ja. Sen kompletterade jag med att säga att det inte är jobbigt för mig men ber om ursäkt om det blev jobbigt för honom nu + att han säkert mår bra av att marinera sig i känslan av att nån tycker att han är fantastisk. Sex timmar senare svarade han med ett märkligt svar typ såhär: hej hmmm jag vet inte vad jag ska svara - tack ;-) - han var nog rätt oförberedd ändå och vill köpa sig tid tänker jag. Det är ingen lätt situation - vi jobbar ihop och vår gemensamma chef är mitt ex. Att han är en försiktig människa vet jag. To be continued.
Jag tycker det ska bli sjukt kul att gå till jobbet imorgon

Woho, jag har väntat på denna utvecklingen! Hoppas det landar bra för er båda oavsett vad som händer :)
 
Woho, jag har väntat på denna utvecklingen! Hoppas det landar bra för er båda oavsett vad som händer :)

Ha ha ja det var förvånande som fan. Jag trodde jag hade VMguld i maskhållning.
Det känns bra att han vet. Jag sa det i dagens samtal att jag kommer aldrig backa för frågor för att jag är rädd för svaret så jag tog tag i det tillfälliga modet och släppte sargen.
 
Ha ha ja det var förvånande som fan. Jag trodde jag hade VMguld i maskhållning.
Det känns bra att han vet. Jag sa det i dagens samtal att jag kommer aldrig backa för frågor för att jag är rädd för svaret så jag tog tag i det tillfälliga modet och släppte sargen.

Skitbra tycker jag som kan hålla noll hemligt 😅 Kul också att det ändå lät som en mer positiv än negativ respons 😊
 
Skitbra tycker jag som kan hålla noll hemligt 😅 Kul också att det ändå lät som en mer positiv än negativ respons 😊
Jag är så förvånad över hans första svar. Om han varit helt ointresserad eller inte velat veta hade han antingen inte svarat eller svarat på ett helt annat sätt. Sen blev han nog lite överrumplad ändå. Vi får se. Det är ändå bra att han får landa detta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 219
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
533
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
Svar
23
· Visningar
607
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp