Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering för er som minns killen med "omogen humor"/sunkiga värderingar. Han åkte förbi min hemstad på väg till ett jobb under helgen och frågade om jag ville ses för en snabb kaffe. Jag tänkte att en kaffe kan väl inte skada, så får jag träffa honom och se om magkänslan stämmer (så vet jag senare att jag i alla fall gav det en ärlig chans).. och herregud vad jag ångrade mig direkt.. det tog väl kanske 2 minuter innan jag insåg att detta absolut inte handlade om grov eller "omogen" humor – utan att det låg värderingar bakom som är så långt ifrån allt jag står för man bara kan komma. Blev nästan obehagligt ett par gånger. Skämten handlade delvis om att ”det var tur att vi träffades på en offentlig plats för du ska bara veta vad jag gjort med tidigare dejter”, som han tyckte var ett skämt med glimten i ögat – det tyckte INTE jag var ett roligt skämt. Så blev en snabb kaffe och nästan halvsprang hem..

Visst nu har jag ändå gett det en chans att träffa honom och se om vi kanske bara missförstod varandras humor i meddelande och på telefon.. men återigen lärt mig att magkänslan stämmer nästan alltid. Känns det off så är det antagligen något som är off.. Nu skiter jag i att mina vänner säger att jag är kräsen – nu återgår jag till att vara mitt kräsna jag! 😅😅

Jag tycker inte det ar vidare kraset att inte bli attraherad av folk som skamtar om valdtackt eller annat sexuellt vald; sa tro inte att det ar dina krav/standards som det ar fel pa!
 
Precis!! Kan säga att jag aldrig varit så ”osugen” på en andra dejt som då.. Att han inte heller märkte hur obekväm jag var, jag var inte direkt otydlig utan sa rakt ut att jag inte tyckte att det var roligt utan snarare lite obehagligt första gången vi ses.. Han skrattade bara O_o

Han pratade dessutom väldigt illa om människor runt oss. Jag vill inte sprida hans negativa och i min mening ruttna värderingar och tankesätt här så tänker inte ens gå in på exakt vad han sa (så slipper ni höra det..) men de homofobiska, rasistiska och sexistiska "skämten" han hade i telefon häromdagen fortsatte och det kommenterades hejvilt när personer gick förbi utanför fönstret.. Jag var snabb med att ganska hårt säga att det där inte är åsikter jag håller med om och att det inte är något jag tänker diskutera. Samma där – han bara skrattade..

Men fy! Skönt ändå att det kom fram såpass tidigt... Jag brukar ju inte orka chatta särskilt länge med någon alls, utan föredrar att träffa personer IRL för att se om man klickar.

Sjukt vad svårt det ska vara ändå att hitta ett guldkorn i höstacken, eller vad man ska säga..... :meh:
 
Men shit @Fibusen vilken konstig typ du träffade på :S Jises! Herregud vad jag hade skämts om jag var han när du kom på honom :S

--------

Jag har eventuellt en promenaddejt imorgon em :) Vi får se. Det vore kul om det blir av :) Har inga förväntningar direkt, har inte pratat länge med personen (det är han jag nämnt innan), men han verkar vettig och hoppas det blir trevligt.
 
Jag landar mer och mer i att jag nog ska försöka lägga alla utom kollegan på is.
Jag är ju seriöst förälskad i honom och vill egentligen inte vara med någon annan. Frågan är ju mest om han vill vara med mig eller om jag bara missuppfattar honom totalt
Samtidigt är det en bekräftelseboost som är rätt kul att hänga runt med andra. Jag är tydlig till alla utom kollegan då att jag inte är intresserad av annat än friends with benefits conceptet

Vet inte om jag faktiskt svarat på så många av dina inlägg men jag tycker du är en stor inspiration i att vara rak, tydlig, sätta sina egna behov högst utan att på något vis bete sig respektlöst mot andra. Uppskattar verkligen att få följa dig här! ❤
 
Men shit @Fibusen vilken konstig typ du träffade på :S Jises! Herregud vad jag hade skämts om jag var han när du kom på honom :S

--------

Jag har eventuellt en promenaddejt imorgon em :) Vi får se. Det vore kul om det blir av :) Har inga förväntningar direkt, har inte pratat länge med personen (det är han jag nämnt innan), men han verkar vettig och hoppas det blir trevligt.

Min promenaddejt utan forvantningar slutade med parkbankshangel i regnet (under paraply!), sa jag haller tummarna for dig ocksa ;)
 
Min promenaddejt utan forvantningar slutade med parkbankshangel i regnet (under paraply!), sa jag haller tummarna for dig ocksa ;)

Haha, ja läste det... aaaw. :heart Hångla ska jag dock inte, tycker pandemin är jobbig, det blir prommis på avstånd, väldigt glad att han också verkar tycka det är ok. :) Sen ifall vi känner att vi vill träffas igen får jag ta ställning till fortsättningen då :).
Ska ni träffas igen? :laugh:
 
Haha, ja läste det... aaaw. :heart Hångla ska jag dock inte, tycker pandemin är jobbig, det blir prommis på avstånd, väldigt glad att han också verkar tycka det är ok. :) Sen ifall vi känner att vi vill träffas igen får jag ta ställning till fortsättningen då :).
Ska ni träffas igen? :laugh:

Vi har traffats ehhm.. 3 ganger sen dess? haha, det har gatt fort! 2 ggr har dock varit mer eller mindre "booty calls", men vi bor nara varandra sa det ar latt att slinka in pa vag hem efter en kvall typ.
Ska ses igen pa torsdag for "ordentlig" middagsdejt dock
 
Vi har traffats ehhm.. 3 ganger sen dess? haha, det har gatt fort! 2 ggr har dock varit mer eller mindre "booty calls", men vi bor nara varandra sa det ar latt att slinka in pa vag hem efter en kvall typ.
Ska ses igen pa torsdag for "ordentlig" middagsdejt dock

Men åååh! Vad härligt!! Vill också ha nån som bor sådär nära. Det gör inte han som jag ska träffa, men men ... känner vi något så går det väl att lösa...
 
Vet inte om jag faktiskt svarat på så många av dina inlägg men jag tycker du är en stor inspiration i att vara rak, tydlig, sätta sina egna behov högst utan att på något vis bete sig respektlöst mot andra. Uppskattar verkligen att få följa dig här! ❤
Tack och tack detsamma :heart jag är superinspirerad av dig och en massa andra härliga här. Tänker ofta ... vad skulle xxx på buke tänka och göra i den här sitsen. Och så kan jag få inspo

Jag har verkligen bestämt mig för att inte hamna i diket för att jag själv varit otydlig. Sätta gränser runt mig själv kämpar jag hårt med hela tiden och faktiskt låta mina behov styra. Fan så svårt. Det är dessutom ganska bra att skriva här av just det skälet - när det kommer på pränt blir det också tydligt hur jag vill ha det.
 
Men shit @Fibusen vilken konstig typ du träffade på :S Jises! Herregud vad jag hade skämts om jag var han när du kom på honom :S

--------

Jag har eventuellt en promenaddejt imorgon em :) Vi får se. Det vore kul om det blir av :) Har inga förväntningar direkt, har inte pratat länge med personen (det är han jag nämnt innan), men han verkar vettig och hoppas det blir trevligt.

Ja, han skäms nog rejält! 😅 Har varit totalt knäpptyst! 😂

Tänk själv, det är ju ingen liten vit lögn som slank förbi i farten, utan något han pratat om sen vi började prata!

Hur han hade tagit ledigt halvdag på jobbet, plockat upp kompanjonen från tågstationen, köra upp, diskutera trafiken, stannar och äter, checkar in på hotell där rummet är ”helt okej”, hur han i första omgången gick till semifinal, hur det var mobilförbud, att han tänkte på mig hela vägen upp i bilen och innan hans start, att han skulle skynda sig hem på söndagen så vi skulle hinna ses, att han skickar en bild från en träning och låtsas att den är därifrån, sen att han kom på sjunde plats. 😂😂😂😂😂
 
Ja, han skäms nog rejält! 😅 Har varit totalt knäpptyst! 😂

Tänk själv, det är ju ingen liten vit lögn som slank förbi i farten, utan något han pratat om sen vi började prata!

Hur han hade tagit ledigt halvdag på jobbet, plockat upp kompanjonen från tågstationen, köra upp, diskutera trafiken, stannar och äter, checkar in på hotell där rummet är ”helt okej”, hur han i första omgången gick till semifinal, hur det var mobilförbud, att han tänkte på mig hela vägen upp i bilen och innan hans start, att han skulle skynda sig hem på söndagen så vi skulle hinna ses, att han skickar en bild från en träning och låtsas att den är därifrån, sen att han kom på sjunde plats. 😂😂😂😂😂
Det blir ju ännu värre när du radar upp allt.
 
Ja, han skäms nog rejält! 😅 Har varit totalt knäpptyst! 😂

Tänk själv, det är ju ingen liten vit lögn som slank förbi i farten, utan något han pratat om sen vi började prata!

Hur han hade tagit ledigt halvdag på jobbet, plockat upp kompanjonen från tågstationen, köra upp, diskutera trafiken, stannar och äter, checkar in på hotell där rummet är ”helt okej”, hur han i första omgången gick till semifinal, hur det var mobilförbud, att han tänkte på mig hela vägen upp i bilen och innan hans start, att han skulle skynda sig hem på söndagen så vi skulle hinna ses, att han skickar en bild från en träning och låtsas att den är därifrån, sen att han kom på sjunde plats. 😂😂😂😂😂

Alltså NÅGOT döljer han ju absolut, som han inte vill att du ska få reda på.... I "bästa" fall kanske bara att han är sjuk och spenderar det mesta av sitt liv hemma i sängen... Evt som du skriver att han åkt på besök till någon annan tjej, vilket jag kan tycka är okej om ni endast setts en gång, och förstår att han inte direkt ville berätta det för dig om det var så att han hade planerat en övernattingsdejt med någon annan, men ändå rätt drygt med en såpass avancerad lögn...!

Vore onekligen interessant att veta vad, du har inte tänkt fråga honom vad han EGENTLIGEN gjorde under helgen? :angel:
 
Alltså NÅGOT döljer han ju absolut, som han inte vill att du ska få reda på.... I "bästa" fall kanske bara att han är sjuk och spenderar det mesta av sitt liv hemma i sängen... Evt som du skriver att han åkt på besök till någon annan tjej, vilket jag kan tycka är okej om ni endast setts en gång, och förstår att han inte direkt ville berätta det för dig om det var så att han hade planerat en övernattingsdejt med någon annan, men ändå rätt drygt med en såpass avancerad lögn...!

Vore onekligen interessant att veta vad, du har inte tänkt fråga honom vad han EGENTLIGEN gjorde under helgen? :angel:

Ja absolut hade det det varit helt okej om han träffade någon annan, vi hade ju verkligen långt ifrån lovat varandra något. 😅 Det är bara själva grejen att han drar jordens lögn, istället för bara ”jag är upptagen typ hela helgen, men kanske nästa vecka?”

Nej, jag har inte frågat, kompisen tyckte också jag skulle fråga honom varför för hon är så jäkla nyfiken 😅, men jag har verkligen noll intresse av honom så då tänker jag att det kvittar. Vill verkligen inte att han ska börja tro att det finns något intresse kvar från min sida. Och oavsett om jag skulle få något svar så är det ju (uppenbarligen) inte säkert att det stämmer iallafall. 😂
 
Vi sågs 5 dagar förra veckan varav fredag,lördag och söndag i rad. Vi har pratat i timmar, fått massage, sett på TV, promenerat med hundarna, ätit, gosat och igår var vi på loppis. Tröttnar aldrig på honom.

Har några mycket viktiga saker jag vill prata om med honom, vi pratar redan om det mesta men det finns några saker till jag vill få ur mig. Vet bara inte hur, inte för att jag inte litar på honom utan det är mig det är jobbigt för att tänka och prata om men tror det är viktigt.

Ikväll kan vi inte ses för jag har hundkurs men imorgon är det dags igen.
 
Ja absolut hade det det varit helt okej om han träffade någon annan, vi hade ju verkligen långt ifrån lovat varandra något. 😅 Det är bara själva grejen att han drar jordens lögn, istället för bara ”jag är upptagen typ hela helgen, men kanske nästa vecka?”

Nej, jag har inte frågat, kompisen tyckte också jag skulle fråga honom varför för hon är så jäkla nyfiken 😅, men jag har verkligen noll intresse av honom så då tänker jag att det kvittar. Vill verkligen inte att han ska börja tro att det finns något intresse kvar från min sida. Och oavsett om jag skulle få något svar så är det ju (uppenbarligen) inte säkert att det stämmer iallafall. 😂
Visst finns det en lustig aspekt men till största delen tycker jag bara att det är obehagligt. Jag tänker att de flesta människor väl har en spärr som gör att man håller eventuellt ljugande till ett minimum och bara gör det när man inte ser någon annan riktig utväg, inte att man drar omständliga genomtänkta lögner bara för att. Jag tycker faktiskt att det känns olustigt att läsa det du skriver.
 
Vi sågs 5 dagar förra veckan varav fredag,lördag och söndag i rad. Vi har pratat i timmar, fått massage, sett på TV, promenerat med hundarna, ätit, gosat och igår var vi på loppis. Tröttnar aldrig på honom.

Har några mycket viktiga saker jag vill prata om med honom, vi pratar redan om det mesta men det finns några saker till jag vill få ur mig. Vet bara inte hur, inte för att jag inte litar på honom utan det är mig det är jobbigt för att tänka och prata om men tror det är viktigt.

Ikväll kan vi inte ses för jag har hundkurs men imorgon är det dags igen.

Jag brukar antingen börja med att skriva att det är något jag måste säga/prata om eller skriva det. Sedan brukar det komma lättare för mig antingen lite senare, när vi ses nästa gång eller flera dagar senare. Ibland behöver jag bara liksom få det ur mig att det är något för då vet jag att nästa steg är att berätta när jag är redo. Det krävs ju en del av den andra parten men din kille känns som en väldigt förstående och bra person. Det kommer gå bra när du är redo!
 
Ja, han skäms nog rejält! 😅 Har varit totalt knäpptyst! 😂

Tänk själv, det är ju ingen liten vit lögn som slank förbi i farten, utan något han pratat om sen vi började prata!

Hur han hade tagit ledigt halvdag på jobbet, plockat upp kompanjonen från tågstationen, köra upp, diskutera trafiken, stannar och äter, checkar in på hotell där rummet är ”helt okej”, hur han i första omgången gick till semifinal, hur det var mobilförbud, att han tänkte på mig hela vägen upp i bilen och innan hans start, att han skulle skynda sig hem på söndagen så vi skulle hinna ses, att han skickar en bild från en träning och låtsas att den är därifrån, sen att han kom på sjunde plats. 😂😂😂😂😂
Luktar mytoman lång väg imho.
 
Visst finns det en lustig aspekt men till största delen tycker jag bara att det är obehagligt. Jag tänker att de flesta människor väl har en spärr som gör att man håller eventuellt ljugande till ett minimum och bara gör det när man inte ser någon annan riktig utväg, inte att man drar omständliga genomtänkta lögner bara för att. Jag tycker faktiskt att det känns olustigt att läsa det du skriver.

Absolut är det olustigt! Det känns som du säger att det fattas lite spärrar där, och vilka fler spärrar är saknade då?

Jag skulle aldrig ens VÅGA träffa han igen, även om jag hade varit fortsatt intresserad. Det är otäckt, på riktigt! Han måste lida av mytomani eller nått. Kompisen tog i och nämnde ordet ”psykopat” t.o.m.

Det enda jag tänker på är hur många han lurat och kommer att lura i framtiden också. Har han en stackars tjej som han ljuger lika mycket för där hemma också? Är han van att bli påkommen så han helt enkelt inte bryr sig? Hur är han att jobba med? Har han ens ett jobb?!
 
Jag brukar antingen börja med att skriva att det är något jag måste säga/prata om eller skriva det. Sedan brukar det komma lättare för mig antingen lite senare, när vi ses nästa gång eller flera dagar senare. Ibland behöver jag bara liksom få det ur mig att det är något för då vet jag att nästa steg är att berätta när jag är redo. Det krävs ju en del av den andra parten men din kille känns som en väldigt förstående och bra person. Det kommer gå bra när du är redo!
Tack för tipset, jag brukar också göra så. Just med den här saken har det dock inte fungerat, jag har börjat säga att jag har något jag vill säga men sen låser det sig. Antingen tar jag inte upp det sen när jag sagt eller så kommer det inte ut något ur munnen på mig, låser sig helt och jag får byta ämne. Han är lyhörd och pressar inte men jag vet inte om det är för hans skull eller min det är viktigast att få det sagt. Antagligen för bådas för nu har vi som ett litet moln som skymmer en del av himlen men vet inte om det kan hjälpa eller förstöra att säga det.

Vill inte att han ska se på mig med andra ögon, sämre ögon. Vill att det ska hjälpa och inte förstöra. Men jag litar ju på honom, jag vet ju att han är trogen och oerhört trygg och har stått ut med många av mina små egenheter, fast jag antar att alla har saker som kan vara lite jobbiga att prata om.
 
Tack för tipset, jag brukar också göra så. Just med den här saken har det dock inte fungerat, jag har börjat säga att jag har något jag vill säga men sen låser det sig. Antingen tar jag inte upp det sen när jag sagt eller så kommer det inte ut något ur munnen på mig, låser sig helt och jag får byta ämne. Han är lyhörd och pressar inte men jag vet inte om det är för hans skull eller min det är viktigast att få det sagt. Antagligen för bådas för nu har vi som ett litet moln som skymmer en del av himlen men vet inte om det kan hjälpa eller förstöra att säga det.

Vill inte att han ska se på mig med andra ögon, sämre ögon. Vill att det ska hjälpa och inte förstöra. Men jag litar ju på honom, jag vet ju att han är trogen och oerhört trygg och har stått ut med många av mina små egenheter, fast jag antar att alla har saker som kan vara lite jobbiga att prata om.

Ni har ju inte träffats så länge så var bara inte hård mot dig själv. Men förstår verkligen den där beskrivningen med molnet. Molnet tar snabbt över för mig 🙈 Kan det hjälpa att skriva istället? För hand eller på tex sms. Eller att prata i mörkret utan ögonkontakt? Eller att börja med något liknande men lättare. Oavsett så ge det tid och stressa dig inte. Eller bara kasta dig ut oförberedd. Man vet fasen aldrig vad som är enklast 😒
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 230
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
79
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Årets sista start. Då skrev Sandra Eriksson, 33, travhistoria. Fyra V75-segrar samma dag. – Så skönt, jag har funderat på att sluta...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp