Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så varför är du det då? Ger den relationen dig nåt öht? Nä jag hade sagt upp vänskapen om jag var du, det där verkar var en energibov. Endast.
Ja du, i vanliga fall blir jag bara arg på honom för att han utnyttjar mig och vägrar släppa mig efter att vi avbröt vårt förhållande för 18 år sedan, fattar inte hur länge han kommer vara hooked på mig. Men den här gången blev jag lite ledsen för hans skull när frun lämnat honom. En reaktion han förmodligen önskat sig. Dock grävde jag inte ner mig i hans saker utan la fokus på annat. Nu tänker jag att det nog inte är så synd om honom som han själv tycker. Han började klaga på hur syyyyynd det var för honom att både klä på båda barnen kläder på morgonen och jobba, jag tror nog att dom flesta med barn fixar det. Basic.

Tror han faktiskt blev svartsjuk för att jag har en partner igen, han skrev om och om igen hur lyckligen mannen måste vara, att han hoppades att den nya såg hur fantastisk jag är, att det inte går att få tag på någon lika bra som mig osv.
 
Så varför är du det då? Ger den relationen dig nåt öht? Nä jag hade sagt upp vänskapen om jag var du, det där verkar var en energibov. Endast.
Skulle nog inte ens kalla det vänskap längre, har inte setts på 3-4 år och bara några gånger och bara pratat i telefon ett fåtal gånger dom senaste 10 åren. Så ja, han är väl ingen del i mitt liv alls. Jag orkar inte bry mig längre
 
Ja du, i vanliga fall blir jag bara arg på honom för att han utnyttjar mig och vägrar släppa mig efter att vi avbröt vårt förhållande för 18 år sedan, fattar inte hur länge han kommer vara hooked på mig. Men den här gången blev jag lite ledsen för hans skull när frun lämnat honom. En reaktion han förmodligen önskat sig. Dock grävde jag inte ner mig i hans saker utan la fokus på annat. Nu tänker jag att det nog inte är så synd om honom som han själv tycker. Han började klaga på hur syyyyynd det var för honom att både klä på båda barnen kläder på morgonen och jobba, jag tror nog att dom flesta med barn fixar det. Basic.

Tror han faktiskt blev svartsjuk för att jag har en partner igen, han skrev om och om igen hur lyckligen mannen måste vara, att han hoppades att den nya såg hur fantastisk jag är, att det inte går att få tag på någon lika bra som mig osv.

Han låter rätt… avvikande?
 
Skulle nog inte ens kalla det vänskap längre, har inte setts på 3-4 år och bara några gånger och bara pratat i telefon ett fåtal gånger dom senaste 10 åren. Så ja, han är väl ingen del i mitt liv alls. Jag orkar inte bry mig längre

Jag tycker det verkar stört och fixerat att vara så into nån som man var ihop med på högstadiet. WTF liksom. Ni är vuxna nu, han måste släppa sin fixering. Jag hade lagt benen på ryggen.
 
Han låter rätt… avvikande?
Han är det. Därför vi inte hållit kontakten, han har haft eller kanske har fortfarande alkohol problem, stökig uppväxt, super smart på alla vis förutom när det gäller vardagen. När vi var tillsammans var det många, många som var avundsjuka på mig som var tillsammans med en sångare och musiker som var både duktig på det och super snygg. Och charmig.

Men han har alltid haft problem och ställer till det för sig. Saker verkar bli bättre sen rasar allt igen. Mycket problem får man på köpet med den mannen.
 
Jag tycker det verkar stört och fixerat att vara så into nån som man var ihop med på högstadiet. WTF liksom. Ni är vuxna nu, han måste släppa sin fixering. Jag hade lagt benen på ryggen.
Det var i gymnasiet också, gjorde slut andra året. Det är jätte, jätte konstig men han var så här när vi var tillsammans. Vaktade på mig, bestämde vem jag fick träffa och inte, blev arg om jag pratade med fel killar och styrde och ställde med allt, ringde 6 gånger om dagen för att hålla koll på mig och vad jag gjorde och var jag var. Droppen kom väl när mamma frågade om det var bra mellan mig och killen för att jag alltid såg så rädd ut varje gång han ringde. Då fattade jag att något var fel.
 
Det var i gymnasiet också, gjorde slut andra året. Det är jätte, jätte konstig men han var så här när vi var tillsammans. Vaktade på mig, bestämde vem jag fick träffa och inte, blev arg om jag pratade med fel killar och styrde och ställde med allt, ringde 6 gånger om dagen för att hålla koll på mig och vad jag gjorde och var jag var. Droppen kom väl när mamma frågade om det var bra mellan mig och killen för att jag alltid såg så rädd ut varje gång han ringde. Då fattade jag att något var fel.
Varför har du inte blockat honom för flera år sen?
 
Det var i gymnasiet också, gjorde slut andra året. Det är jätte, jätte konstig men han var så här när vi var tillsammans. Vaktade på mig, bestämde vem jag fick träffa och inte, blev arg om jag pratade med fel killar och styrde och ställde med allt, ringde 6 gånger om dagen för att hålla koll på mig och vad jag gjorde och var jag var. Droppen kom väl när mamma frågade om det var bra mellan mig och killen för att jag alltid såg så rädd ut varje gång han ringde. Då fattade jag att något var fel.
Låter som en toppenkille:angel: Varför ältar du? Jag menar, är det inte bara att blocka och gå vidare med ditt liv om han nu inte kan gå vidare med sitt? Jag hade inte ens lagt energi att diskutera en sådan gammal bekant på ett forum.
 
Ja du, i vanliga fall blir jag bara arg på honom för att han utnyttjar mig och vägrar släppa mig efter att vi avbröt vårt förhållande för 18 år sedan, fattar inte hur länge han kommer vara hooked på mig. Men den här gången blev jag lite ledsen för hans skull när frun lämnat honom. En reaktion han förmodligen önskat sig. Dock grävde jag inte ner mig i hans saker utan la fokus på annat. Nu tänker jag att det nog inte är så synd om honom som han själv tycker. Han började klaga på hur syyyyynd det var för honom att både klä på båda barnen kläder på morgonen och jobba, jag tror nog att dom flesta med barn fixar det. Basic.

Tror han faktiskt blev svartsjuk för att jag har en partner igen, han skrev om och om igen hur lyckligen mannen måste vara, att han hoppades att den nya såg hur fantastisk jag är, att det inte går att få tag på någon lika bra som mig osv.
Varför har du öht någon kontakt med honom? Vad är det som gör att du inte kan släppa honom? Varför tycker du synd om någon som bedragit dig när han själv blir bedragen, vad är det som inte säger att han bedrog henne tidigare/samtidigt och att hon valt någon annan istället.
 
Ja han är ingen att lägga tid på, sa ifrån igår och han verkar ha fattat. Som ni skriver har jag ju ingen skyldighet att fortsätta ta ansvar för honom. Och har heller aldrig haft om man ser tillbaka på det. Tror nog att buke kan ha rätt i mitt val att blocka honom. Vet att han var blockad och trodde att han fortfarande var det så blev lite paff så sent igår men han kan ju ha suttit där med sin öl och tyckt synd om sig själv. Ingen mer energi på honom.
 
Varför har du öht någon kontakt med honom? Vad är det som gör att du inte kan släppa honom? Varför tycker du synd om någon som bedragit dig när han själv blir bedragen, vad är det som inte säger att han bedrog henne tidigare/samtidigt och att hon valt någon annan istället.
Så tänkte jag med, att han med allra största sannolikhet är långt ifrån oskyldig i det hela
 
Får väl berätta om min dejt med kocken, då. Det var mycket trevligt, vi gick först och åt sushi på ett jättefint ställe, beställde en 5-rätters (aldrig varit med om det vad gäller sushi innan) med 5 olika viner till, så jag blev nästan lite på en snurr. Samtalet flöt på ganska bra hela tiden, och efteråt så gick vi till ett vinbar, men då kände jag att det fick räcka med alkohol för min del, så jag drack bara äppelmust där.

Han verkade gilla mig rätt mycket, tog min hand medan vi satt och pratade, gav mig komplimanger, sa saker han skulle vilja att vi gjorde tillsammans, och när vi skildes åt så kysste han mig. Men tyvärr så var det noll och ingen fysisk attraktion från min sida, låter säkert överfladisk nu, men han hade inte en kroppstyp som attraherar mig. När vi träffades så kände jag inte ens igen honom från bilderna, så stod och tittade länge och funderade på om det verkligen kunde vara samma person....

Vi hadde ju redan innan dejten planerat att vi skulle titta på film på söndagen (jättesmart, jag vet), så jag la korten på bordet innan filmkvällen och sa att det nog tyvärr var endast vänskapskänslor från min sida. Han tog det ganska fint som tur var, och det att träffa honom igen, nykter, och hemma hos honom, gjorde mig ännu säkrare på att det inte skulle kunna bli något förhållande. Så det var lite skönt att få det bekräftat.


Oooooch, by the way så trillade jag dit och messade DB på väg hem på lördag kväll.... (näe, det var inte jättesent, rätt normalt för mig att messa honom på den tiden). Ingen lång grej, bara "You didn't even say Goodbye". Nuväl. Han var tydligen fortfarande sur för en del av de saker jag sa senast (att han bara använde mig för "entertainment" bl.a.) så han tyckte inte att jag hade förtjänat ett adjö, eller mera av hans tid... En till bekräftelse att man gjort rätt, trots att det gjorde ont som S*t*n.... 💔
 
Oooooch, by the way så trillade jag dit och messade DB på väg hem på lördag kväll.... (näe, det var inte jättesent, rätt normalt för mig att messa honom på den tiden). Ingen lång grej, bara "You didn't even say Goodbye". Nuväl. Han var tydligen fortfarande sur för en del av de saker jag sa senast (att han bara använde mig för "entertainment" bl.a.) så han tyckte inte att jag hade förtjänat ett adjö, eller mera av hans tid... En till bekräftelse att man gjort rätt, trots att det gjorde ont som S*t*n.... 💔

Så trist att han är en sån skitstövel! Men ibland behöver man liksom överbevisas om det. Om inte annat så för att alla ens känslor ska dö ut en gång för alla... *vet :angel:

Ta hand om dig ❤
 
Så trist att han är en sån skitstövel! Men ibland behöver man liksom överbevisas om det. Om inte annat så för att alla ens känslor ska dö ut en gång för alla... *vet :angel:

Ta hand om dig ❤
Vill bara skriva under på det här. Fick oväntat och plötsligt ny info om han som jag dejtat länge. Han har ett annat förhållande sen lång tid tillbaka…vilket han tokförnekade tills jag sa att jag kunde kolla med den andra personen. Vilket jag gjorde. Sen hade han och jag ändå ett ganska bra samtal i över en timme. Men den personen jag haft känslor för finns ju uppenbarligen inte.

Känns skönt men också väldigt, väldigt tomt att kunna släppa det här nu. Brottas dock lite med tanken på att jag är rätt säker på att den han har ett förhållande med inte har en aning om vidden av det här. Både att han har träffat mig under i princip hela deras förhållande. Men också att han varit aktiv på både HP och Tinder i princip hela tiden. Gissar att han dragit en vals för henne med tanke på hur mycket lögner han dragit för mig.
 
Vill bara skriva under på det här. Fick oväntat och plötsligt ny info om han som jag dejtat länge. Han har ett annat förhållande sen lång tid tillbaka…vilket han tokförnekade tills jag sa att jag kunde kolla med den andra personen. Vilket jag gjorde. Sen hade han och jag ändå ett ganska bra samtal i över en timme. Men den personen jag haft känslor för finns ju uppenbarligen inte.

Känns skönt men också väldigt, väldigt tomt att kunna släppa det här nu. Brottas dock lite med tanken på att jag är rätt säker på att den han har ett förhållande med inte har en aning om vidden av det här. Både att han har träffat mig under i princip hela deras förhållande. Men också att han varit aktiv på både HP och Tinder i princip hela tiden. Gissar att han dragit en vals för henne med tanke på hur mycket lögner han dragit för mig.

Ja man tappar verkligen både hopp och tilltro till män(skligheten)...
 
Så trist att han är en sån skitstövel! Men ibland behöver man liksom överbevisas om det. Om inte annat så för att alla ens känslor ska dö ut en gång för alla... *vet :angel:

Ta hand om dig ❤

Nuväl. Jag tycker kanske "skitstövel" är lite av en överdrift. Men långsint/hög integritet/låter sig inte "pilla på näsan" av någon (jag sa inte så jättesnälla saker senast). Han svarade mig dock sakligt och höfligt/respektfullt då vi messade lite i går kring brottet.

Oavsett så framgår det tydligt att han inte kan tänka sig lägga mera tid på mig eller "oss" än vad han gjort hittils, och det räcker ju helt enkelt inte för mig. Så då finns det ingen framtid för oss tillsammans - jag kan inte vara (kvar) i ett förhållande som är så obalancerat. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 064
Senast: Exile
·
Svar
547
· Visningar
28 890
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp