Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tycka att det känns som lite trist stil om man redan har flera bilder i sin profil. Det blir som att man är ett köttstycke som ska vändas och vridas på för att den andra ska se om man duger.
Enkelt sätt att få reda på att personen inte "lånat" bilder (jättevanligt) eller använder typ 20 år gamla bilder (ännu vanligare) utan faktiskt har dagsaktuella bilder på sig själv så för nig är det inte ens en lite suspekt/trist sak.
 
Enkelt sätt att få reda på att personen inte "lånat" bilder (jättevanligt) eller använder typ 20 år gamla bilder (ännu vanligare) utan faktiskt har dagsaktuella bilder på sig själv så för nig är det inte ens en lite suspekt/trist sak.
Ja, den känns som rätt vanligt när man svepte på folk över 35 😅
 
Jag tycker att om man har gemensama interessen så kan det ju bli en trevlig dejt oavsett, så varför inte ge det en chans? Om man kan ha en "open mind" vill säga - känner man att man inte VILL eller absolut inte kommer attraheras av personen så är det ju ingen poäng.
Vad är det som gör att du tänker att det inte kommer bli något eller att du inte skulle dra hem honom till föräldrarna?
Är lite osäker på vad du menar med Comfort Zone? Tänker dock att om du tycker att han är gullig (redan innan dejten) och ni har gemsamma intressen så kan absolut ett tycke uppstå.
Jag gav honom en chans. Kanske mest för att komma undan mina känslor från stridspiloten och få se något annat. Denna, vi kan kalla honom grävmaskinisten, är supergullig, trevlig och mysig. Som vanligt kollade jag upp honom så gott det gick inom mitt sociala nätverk och det var flera negativa kommentarer. Jag har inte kunnat verifiera några, men jag kan se tendensen. Vi kommer inte få se heller för han är inte mannen i mitt liv. Gullig och omtänksam, men det fanns inte jättemycket attraktion. Han kommer dock att göra någon annan lycklig. Ordning och reda, fint hemma, vill ha ett tryggt familjeliv.
 
Hej jag har gett mig ut i dejtingsvängen igen. Haft tre dejter. Den senaste var bäst, en schysst gubbe men inget mera.
Jag är ju över 50 och det är ganska tunnsått med karlar i min ålder. Sen vill jag inte att de skall bo alltför långt borta heller. Verkar svårt att få ihop det.
Har dejtat från Badoo och happy pancake. Mötesplatsen är lika öde som gatorna här i stan. Är väl bara att fortsätta och kanske rätt som det är händer det, eller?
 
Jag, som ska leva mitt liv ensam, ska tydligen på dejt på lördag :laugh:

Det är matchmaking-snubben. Han verkar väldigt rar och är rolig att skriva med. Känns öppen och rak, och en av mina närmsta vänner som har träffat honom en del via sin man, ger honom mycket goda vitsord.

Jaja, jag ska ju ändå äta något 🤷🏽‍♀️
 
Ikväll var fransmannen hemma hos mig på middag. Mest en test på hur allergisk han skulle bli. Det gick bra, han var fullproppad med medikament och fick noll reaktioner på djuren, han skulle höra av sig senare och rapportera om det kom nån eftersläng av allergi. Det känns väldigt chill att umgås med honom. Han vet mycket väl hur det ligger till med mig och han verkar ha landat i att vi inte ska vara ett par på det sättet, väldigt bra eftersom jag varit så tydlig med vad jag vill och med vem, men han har varit väldigt förtjust. Jag tror att vår kommunikation om horizonten gjort sitt till. Han och jag har olika drömmar om hur det framtida livet ska se ut. Han vill ha gemensamt hus utomlands och egna boenden i Sverige, jag vill inte ha hus utomlands, jag tror det är en dealbreaker för båda. Oavsett så fortsätter vi att hänga och ha det fint.

Kollegan :heart han och jag hade ett jättelångt snack igår på hans initiativ om olika viktiga saker. Väldigt fint att han vill prata med mig om det som är så personligt. Det enda svåra var att hejda impulsen att krama honom. I övrigt så tipsar han mig om filmer och serier. Alla har hittills varit fullträffar. Alla har starka smarta kvinnliga karaktärer och han vet att det gillar jag. Jag känner mig sedd av honom i en sån liten detalj.
 
Jag var pa dejt igen igar - har tydligen bestamt mig att kora ganska hart med dejtandet just nu

Filmjournalist som bor i narheten sa vi traffades pa en lokal pub (andrade dock vilken efter att ha messat med en van och fatt reda pa att hon ocksa hade en forsta dejt i samma pub pa samma tid! Tankte att det kunde vara lite distraherande, sa andrade lage :p !)
Trevligt snubbe dar snacket gick pa bra, ar definitivt oppen for en andra dejt - ar val bara 2 saker som gnagde pa mig lite - Hans profil sa att han var 6ft - alltsa 183cm. Det kanns definitivt som en optimistisk lasning - jag uppfattade honom mer som min egen langd, alltsa 175.

Traden har sakert behantlat langd redan och jag vet att killar upplever att de far manga fler matchningar om de ar langre - jag har sjalv lite problem med min egen sjalvbild nar det kommer till korta killar, men det kanns anda trakigt nar nagon ljugit sadar.

Andra grejen var att vi sa hejda bara med en kram - svart att veta men vi hade redan snackat lite lost om en andra dejt, sa jag tror intresset var dar, och gissar att han kanske bara ar lite blyg - men jag hade garna hanglat lite..!
 
Jag var pa dejt igen igar - har tydligen bestamt mig att kora ganska hart med dejtandet just nu

Filmjournalist som bor i narheten sa vi traffades pa en lokal pub (andrade dock vilken efter att ha messat med en van och fatt reda pa att hon ocksa hade en forsta dejt i samma pub pa samma tid! Tankte att det kunde vara lite distraherande, sa andrade lage :p !)
Trevligt snubbe dar snacket gick pa bra, ar definitivt oppen for en andra dejt - ar val bara 2 saker som gnagde pa mig lite - Hans profil sa att han var 6ft - alltsa 183cm. Det kanns definitivt som en optimistisk lasning - jag uppfattade honom mer som min egen langd, alltsa 175.

Traden har sakert behantlat langd redan och jag vet att killar upplever att de far manga fler matchningar om de ar langre - jag har sjalv lite problem med min egen sjalvbild nar det kommer till korta killar, men det kanns anda trakigt nar nagon ljugit sadar.

Andra grejen var att vi sa hejda bara med en kram - svart att veta men vi hade redan snackat lite lost om en andra dejt, sa jag tror intresset var dar, och gissar att han kanske bara ar lite blyg - men jag hade garna hanglat lite..!
ha ha och jag som har upptäckt hur otroligt härligt det är med killar i lagom längd - dvs som mig. Lätthånglat liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 989
Senast: Exile
·
Svar
519
· Visningar
27 575
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp