Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på dejt igår!
Det var en väldigt trevlig kväll, där han lagade trerätters och vi pratade bort flera timmar. Han känns väldigt rar, öppen, spontan och rolig. Vi kom in på en del djupare samtalsämnen och jag är inte riktigt van vid en man som pratar så obrytt och med sådan liksom relation till sina känslor. Det var väldigt fint.

Han, precis som jag, är dessutom en nörd, (på tal om det tidigare i tråden!) och jag bara älskar nördar :D tycker det är en väldigt attraktiv egenskap, har lite svårt för män utan några intressen.

Vi har hörts mera idag och ska nog försöka ses till veckan igen :)
 
Haha jag också 😂 varför lyckas jag alltid träffa antingen någon som redan har ett förhållande eller någon som är hur fin som helst i början och sen blir som ombytt. Eller någon som har jättemycket problem psykiskt så får vara deltidspsykolog 😅

Just nu tar jag inte upp något. Men ja blir det nått sen så absolut. Kommer ta upp det

Låter som en bra plan! Tänker att så länge det är kul och känns ok för dig så gör det väl inget om han beter sig skumt, men 🤷🏽‍♀️
 
Kollade upp personen nu idag bara för det och såg att han redan bodde med någon. Det var nog lika bra det. Orkar inte med en massa drama.
Kollar någon upp mig så bor jag också med någon.
Men han har flyttat och hyr ett annat ställe sen ett år tillbaka. Jag vet inte varför han inte är skriven på sin nya adress egentligen och jag bryr mig inte. Däremot så har han satt sitt namn på brevlådan utanför jobbet (är ju hans firma så inget konstigt) jag hade inte noterat det alls, det var min söta kollega som noterade det efter en promenad i höstas.
 
Jag har slutat förvånas över hur öppet och obrytt somliga söker sidospår.

En närstående till mig träffade en kille från en annan stad, de hade ett särboförhållande i närmare ett år. För att göra en lång och tråkig historia kort upptäckte jag att killen levde dubbelliv, hans "ex" som var skriven tillsammans med honom var i högsta grad en aktiv samborelation. :banghead:

(Killen hade hyfsat rimliga förklaringar till en massa omständigheter som var för sig inte var alarmerande men som, så småningom och i kombination, bildade en suspekt helhet som fick mig att titta närmare på honom.)
 
Detta har säkert varit uppe i tråden innan men tänkte bara kolla hur ni andra upplever att se bilder på någon på tinder, sedan skriva ett tag och prata i telefon och sedan träffas.
Bilderna på tinder är ju oftast riktigt bra selfies och man bygger ju upp en bild omedvetet av personen i sitt eget huvud.

Första killen jag dejtade (efter ett långt förhållande) såg inte alls ut som på bilderna på tinder. Dom måste varit minst 10 år gamla. Han såg vrål bra ut på dessa bilder. Jag är inte ytlig utan träffade honom ett par gånger eftersom jag gillade hans personlighet. Dock uppstod aldrig nån attraktion från min sida. Detta var så nytt för mig och jag kan än idag undra varför man lägger upp sånna bilder på sin profil? Är ju mer han som är ytlig än jag i mina ögon? Är jag galen?

Har ni andra liknande erfarenheter?
 
Detta har säkert varit uppe i tråden innan men tänkte bara kolla hur ni andra upplever att se bilder på någon på tinder, sedan skriva ett tag och prata i telefon och sedan träffas.
Bilderna på tinder är ju oftast riktigt bra selfies och man bygger ju upp en bild omedvetet av personen i sitt eget huvud.

Första killen jag dejtade (efter ett långt förhållande) såg inte alls ut som på bilderna på tinder. Dom måste varit minst 10 år gamla. Han såg vrål bra ut på dessa bilder. Jag är inte ytlig utan träffade honom ett par gånger eftersom jag gillade hans personlighet. Dock uppstod aldrig nån attraktion från min sida. Detta var så nytt för mig och jag kan än idag undra varför man lägger upp sånna bilder på sin profil? Är ju mer han som är ytlig än jag i mina ögon? Är jag galen?

Har ni andra liknande erfarenheter?
Om bilderna är typ 10 år gamla och personen inte liknar det som syns på bilderna så skulle jag inte heller vara intresserad av personen.
 
Detta har säkert varit uppe i tråden innan men tänkte bara kolla hur ni andra upplever att se bilder på någon på tinder, sedan skriva ett tag och prata i telefon och sedan träffas.
Bilderna på tinder är ju oftast riktigt bra selfies och man bygger ju upp en bild omedvetet av personen i sitt eget huvud.

Första killen jag dejtade (efter ett långt förhållande) såg inte alls ut som på bilderna på tinder. Dom måste varit minst 10 år gamla. Han såg vrål bra ut på dessa bilder. Jag är inte ytlig utan träffade honom ett par gånger eftersom jag gillade hans personlighet. Dock uppstod aldrig nån attraktion från min sida. Detta var så nytt för mig och jag kan än idag undra varför man lägger upp sånna bilder på sin profil? Är ju mer han som är ytlig än jag i mina ögon? Är jag galen?

Har ni andra liknande erfarenheter?
Jag gillar dem som har flera gamla bilder och sen en ny på slutet! Så bläddrar man och tänker hmm.. jo.. kanske. Tills sista bilden NEJ!! 🤣
 
Detta har säkert varit uppe i tråden innan men tänkte bara kolla hur ni andra upplever att se bilder på någon på tinder, sedan skriva ett tag och prata i telefon och sedan träffas.
Bilderna på tinder är ju oftast riktigt bra selfies och man bygger ju upp en bild omedvetet av personen i sitt eget huvud.

Första killen jag dejtade (efter ett långt förhållande) såg inte alls ut som på bilderna på tinder. Dom måste varit minst 10 år gamla. Han såg vrål bra ut på dessa bilder. Jag är inte ytlig utan träffade honom ett par gånger eftersom jag gillade hans personlighet. Dock uppstod aldrig nån attraktion från min sida. Detta var så nytt för mig och jag kan än idag undra varför man lägger upp sånna bilder på sin profil? Är ju mer han som är ytlig än jag i mina ögon? Är jag galen?

Har ni andra liknande erfarenheter?

Jag fattar inte heller det. Det blir ju jättekonstigt att träffa nån som ser helt annorlunda ut än på bilderna. Jag hade skämts.
 
Jag har slutat förvånas över hur öppet och obrytt somliga söker sidospår.

En närstående till mig träffade en kille från en annan stad, de hade ett särboförhållande i närmare ett år. För att göra en lång och tråkig historia kort upptäckte jag att killen levde dubbelliv, hans "ex" som var skriven tillsammans med honom var i högsta grad en aktiv samborelation. :banghead:

(Killen hade hyfsat rimliga förklaringar till en massa omständigheter som var för sig inte var alarmerande men som, så småningom och i kombination, bildade en suspekt helhet som fick mig att titta närmare på honom.)

Jag är också förvånad. Det är hur många som helst som vill ha nån på sidan av. Rätt sorgligt hur många som verkar ha döda relationer. Där man bor i ett praktiskt team men allt som faktiskt gör en till ett par är borta. De söker närhet och sex. Men verkar inte vilja ta tag i det på hemmaplan. Märkligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 999
Senast: Exile
·
Svar
522
· Visningar
27 712
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp