Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag har kommit över han än i dag vet jag inte. Jag tänker på han då och då och undrar fortfarande vad som hände. Om det handlar om att jag har känslor kvar eller om jag bara vill veta för att få ett riktigt avslut vet jag inte. Det känns ju som om det aldrig blev ett riktigt avslut. Sen sög det ju med tanke på att jag verkligen verkligen hade starka känslor för honom. Han fick mig att känna saker som det var väldigt längesen jag hade gjort. Jag kunde lita på honom framförallt, och han behandlade mig med respekt, och jag kände mig trygg och omtyckt. Jag ville aldrig att det skulle ta slut, och någonstans trots den korta tiden vi hade så trodde jag att jag hade hittat någon jag ville vara med väldigt väldigt länge. Men ja, det blev ju inget av det, och jag insåg ju ganska tidigt att jag aldrig skulle ta tillbaka han heller, så varför då sitta och vänta och drömma sig bort?

Jag tror att hjärtat fortfarande skulle hoppa högt om jag såg han, eller att jag skulle få ett smärre hjärtstopp och rusande puls om jag skulle se hans namn på mobilen, men det spelar ändå liksom ingen roll nu. Skulle aldrig kunna slappna av och lita på att samma sak inte skulle hända igen. Så det tåget har ju liksom gått nu.

Skriver under, ffa på det fetade. Jag tror också att i detta haltar hjärnan och hjärtat i otakt innan de liksom synkar. Man vet intellektuellt men hjärtat lever sitt eget liv. Men jag tror det fetade är det viktiga att påminna sig om när hjärtat är där och grubblar igen. Att tilliten är borta oavsett, det tåget har liksom gått, och då spelar resten inte så stor roll...
För min egen del var det den viktigaste insikten, att det spelar ingen roll vad du gör eller säger för tilliten är borta. Det insåg jag verkligen med Dikeskörningen sista gångerna vi sågs. Och den insikten var nog väldigt bra för att kunna släppa honom, även om jag fortfarande får en tagg i hjärtat när jag påminns om honom så tror jag att med tiden kommer det gå över. På ett helt annat sätt än om jag inte kommit till den insikten och bara gått runt och grubblat och drömt mig tillbaka.
 
Men var det inte han som du tidigare skrev att du var trött på att han alltid kontaktade dig? Han med 2 barn och otrogen fru och som inte var speciellt snäll mot dig ens när ni var ihop? Eller jag kanske blandar ihop historien med nån annan....
Nej det är två olika killar, kärlek nummer ett var alltid snäll och saknad. Men den killen du beskriver är den första jag hade ett längre förhållande med. Träffade båda inom loppet av ett år. Vi gick i samma klass.
 
Apropå att inte släppa folk... Han jag pratade om strax innan jul.. Well, vi ska ses för tredje dagen i rad idag, sov hos honom från igår till idag (det där med att hålla tassarna borta från varandra går sådär...). Alla gånger på hans initiativ. Vi får se vart detta hamnar. Har helt släppt honom som någon jag vill dejta, han är ju uppenbart inte intresserad av det (eller i alla fall inte i den hastigheten vi körde på). Nu ska jag strax snöra på mig kängorna för att ses för en promenad, tror det blir en bra och lagom kväll.
Kom precis hem. Vi tog en ordentlig promenad sen middag och lite dryck på en pub. Han frågade om jag ville följa med honom hem men jag tackade nej, känns bäst så. Sa att jag antagligen skulle sova hos honom om jag följde med, och jag ville sova hemma. Han förtydligade att han inte hade några förväntningar på att något skulle hända, att jag gärna fick sova hos honom ändå om jag ville och så, men jag åkte hem ändå. Litar inte riktigt på någon av oss efter vad som hände igår (obs, samtycke osv fanns igår, kände att jag behövde förtydliga det). Tror det även är bra för mig känslomässigt att faktiskt bara hänga så att tankar inte skenar iväg på egna upptåg allt for fort..!
 
Igår kväll hade jag en riktig dipp. Jag har träffat mitt Wow sedan i juni och jag gillar honom verkligen. Det finns dock några parametrar som gör att jag bara vill ge mig själv en lavett och säga åt mig själv att skärpa mig, men hjärtat säger såklart att alla dessa småsaker är oväsentliga. Han är åtminstone inte gift och upptagen. :up:

Vi sågs under julhelgen och det var verkligen fantastiskt och vi planerar en helg ihop inom kort, igen. Men, jag tror nu att det är dags att avsluta istället. Han säger att han gillar mig, och det är genuint för det hör jag på honom, men han vill inte ha någon seriös relation p.g.a. vissa saker. Det ville inte jag heller förut, men nu skenar känslorna och jag känner inte längre för ”hellre ledsen sen, än ledsen nu”.

Jag har försökt att avsluta förut, men det är verkligen jättesvårt för han har alltid svar på tal och jag mjuknar. Han är erfaren och vet vad han ska säga. Vi hade en dipp i höstas då vi knappt hördes under en period, sen hörde han av sig och sa att han gillar mig och verkligen hade saknat mig, o.s.v. Han lever dock inte som han lär, och eftersom jag börjar gilla honom lite för mycket försöker jag intala mig att det blir bäst såhär.

Närmaste dagarna kommer jag försöka få lite distans till allt, komma på vad jag ska säga och sedan får jag bara riva av plåstret och göra det. Den här gången tror jag att jag ska lyckas.

Har förberett en ny tinderprofil som jag ska släppa lös sedan när jag behöver tidsfördriv för att komma över Wow:et. :o
 
Kom precis hem. Vi tog en ordentlig promenad sen middag och lite dryck på en pub. Han frågade om jag ville följa med honom hem men jag tackade nej, känns bäst så. Sa att jag antagligen skulle sova hos honom om jag följde med, och jag ville sova hemma. Han förtydligade att han inte hade några förväntningar på att något skulle hända, att jag gärna fick sova hos honom ändå om jag ville och så, men jag åkte hem ändå. Litar inte riktigt på någon av oss efter vad som hände igår (obs, samtycke osv fanns igår, kände att jag behövde förtydliga det). Tror det även är bra för mig känslomässigt att faktiskt bara hänga så att tankar inte skenar iväg på egna upptåg allt for fort..!

Är det han som dumpade dig innan jul? Hörde han av sig igen sen? Var rädd om dig!
 
Tog ju kontakt med första kärleken igår och fick snabbt svar. Han har precis flyttat ihop med en tjej. Jag skrev att jag tänker på honom ibland och han svarade att han tänker på mig med. Så vi skrev ganska mycket och bestämde att vi ska ses när han kommer hem nästa gång.

Jag är inte avundsjuk på tjejen, funderade på om jag var det med insåg att jag är glad över att bara känna att jag och första kärleken fortfarande tänker på varandra och vill träffas även fast vi träffades för 20 år sedan. Det är fint nog. Vänskap ska inte underskattas. Vi gick i samma klass från åttan till trean i gymnasiet. Alltid haft en stark dragning till varandra men det fungerar med vänskap också bara jag kan ha honom i mitt liv.
 
Igår kväll hade jag en riktig dipp. Jag har träffat mitt Wow sedan i juni och jag gillar honom verkligen. Det finns dock några parametrar som gör att jag bara vill ge mig själv en lavett och säga åt mig själv att skärpa mig, men hjärtat säger såklart att alla dessa småsaker är oväsentliga. Han är åtminstone inte gift och upptagen. :up:

Vi sågs under julhelgen och det var verkligen fantastiskt och vi planerar en helg ihop inom kort, igen. Men, jag tror nu att det är dags att avsluta istället. Han säger att han gillar mig, och det är genuint för det hör jag på honom, men han vill inte ha någon seriös relation p.g.a. vissa saker. Det ville inte jag heller förut, men nu skenar känslorna och jag känner inte längre för ”hellre ledsen sen, än ledsen nu”.

Jag har försökt att avsluta förut, men det är verkligen jättesvårt för han har alltid svar på tal och jag mjuknar. Han är erfaren och vet vad han ska säga. Vi hade en dipp i höstas då vi knappt hördes under en period, sen hörde han av sig och sa att han gillar mig och verkligen hade saknat mig, o.s.v. Han lever dock inte som han lär, och eftersom jag börjar gilla honom lite för mycket försöker jag intala mig att det blir bäst såhär.

Närmaste dagarna kommer jag försöka få lite distans till allt, komma på vad jag ska säga och sedan får jag bara riva av plåstret och göra det. Den här gången tror jag att jag ska lyckas.

Har förberett en ny tinderprofil som jag ska släppa lös sedan när jag behöver tidsfördriv för att komma över Wow:et. :o
Tror du ska lita på din magkänsla, göra det som är bäst för dig i längden. Verkar som du vet vad du vill. Heja, heja för att dra av plåstret!
 
Är det han som dumpade dig innan jul? Hörde han av sig igen sen? Var rädd om dig!
Det är det. Vi har haft spontan kontakt sedan dess. Då vi har många genemsamma vänner sågs vi exempelvis på julafton, så detta var inte första gången vi hördes men sågs ensamma. Eller, i onsdags var vi med gemensamma vänner, torsdag-fredag själva.
Har fortfarande noll känslor, har "kommit över" honom på så sätt även om jag gärna börjar dejta honom igen om han vill. Väntar dock inte på honom, kommer dejta andra och liksom göra min grej, men har inte stängt dörren helt. Därför (förutom att jag var trött och ville hem) följde jag inte med hem igår för jag känner att vi inte ska hamna i samma hjulspår som sist igen.
Därav "ta ett steg tillbaka och se vad som händer", men jag vill fortfarande umgås med honom för jag älskar att vi kan sitta en hel kväll och diskutera nördiga saker och bli sjukt exalterade över typ arkeologiska grävrapporter. Allt jag behöver i en vän :)
 
Det är det. Vi har haft spontan kontakt sedan dess. Då vi har många genemsamma vänner sågs vi exempelvis på julafton, så detta var inte första gången vi hördes men sågs ensamma. Eller, i onsdags var vi med gemensamma vänner, torsdag-fredag själva.
Har fortfarande noll känslor, har "kommit över" honom på så sätt även om jag gärna börjar dejta honom igen om han vill. Väntar dock inte på honom, kommer dejta andra och liksom göra min grej, men har inte stängt dörren helt. Därför (förutom att jag var trött och ville hem) följde jag inte med hem igår för jag känner att vi inte ska hamna i samma hjulspår som sist igen.
Därav "ta ett steg tillbaka och se vad som händer", men jag vill fortfarande umgås med honom för jag älskar att vi kan sitta en hel kväll och diskutera nördiga saker och bli sjukt exalterade över typ arkeologiska grävrapporter. Allt jag behöver i en vän :)
Vet han om att du ser honom som någon som vill vara hans vän?
 
Det är det. Vi har haft spontan kontakt sedan dess. Då vi har många genemsamma vänner sågs vi exempelvis på julafton, så detta var inte första gången vi hördes men sågs ensamma. Eller, i onsdags var vi med gemensamma vänner, torsdag-fredag själva.
Har fortfarande noll känslor, har "kommit över" honom på så sätt även om jag gärna börjar dejta honom igen om han vill. Väntar dock inte på honom, kommer dejta andra och liksom göra min grej, men har inte stängt dörren helt. Därför (förutom att jag var trött och ville hem) följde jag inte med hem igår för jag känner att vi inte ska hamna i samma hjulspår som sist igen.
Därav "ta ett steg tillbaka och se vad som händer", men jag vill fortfarande umgås med honom för jag älskar att vi kan sitta en hel kväll och diskutera nördiga saker och bli sjukt exalterade över typ arkeologiska grävrapporter. Allt jag behöver i en vän :)

Aha, så förstod inte jag situationen när du beskrev den i december. Men det är ju jättebra om ni trivs i varandras sällskap och kan fortsätta umgås som vänner.
 
Aha, så förstod inte jag situationen när du beskrev den i december. Men det är ju jättebra om ni trivs i varandras sällskap och kan fortsätta umgås som vänner.
Då var jag fruktansvärt ledsen, och jag tycker fortfarande att han är en j*vla idiot som tog upp det när/hur han gjorde. Jag har fortfarande mentalt en armlängds avstånd från honom för jag tycker att han är lite tvetydig i hans beteende ibland. Men, nu vet jag hur det blev sist och därför läser jag inte in känslomässigt någonting i vad som hände i helgen liksom. För jag tror fortfarande inte han haft några känslor.
 
Vi har återigen diskuterat vår relation. Tänk att något som varit så otroligt ångestfyllt nu känns så typ... enkelt? Jag minns dagen efter vi setts första gången som igår. Jag mådde så dåligt att jag höll på att kräkas nere på min avdelning och hade sådan panik över vad jag skulle skriva och visste att han började 1 h efter mig uppe på sin avdelning och att vi skulle stöta på varandra under dagen. Skrev något om att jag förstod om han inte ville ses igen. Och han undrade så om han gjort något fel. Redan den gången löste det sig supersnabbt, via text, och så har det fortsatt vara.

Jag som alltid undrat hur folk står ut med varandra när de är tillsammans så länge, eller till och med själva tänker att det ska hålla livet ut. För mig har det ju alltid varit mer mer saker som gjort mig obekväm och som aldrig löst sig. Till slut blir det ju omöjligt.

Det har varit så himla bekvämt och skönt hela tiden att bli mer trygg, få mer förståelse, känns sig mer uppskattad, hitta mer gemensamhet. Jag kan förstå varför man fortsätter träffas då, nu kan jag förstå det 😁
 
Jag har lyckats ha en lång träff med "vad han nu är för nånting" under ledigheten, nästan en hel dag. Vi hann med flera olika saker, bl a har jag provat på alldeles ny sport och hade kul under tiden. Och det är ett bra betyg till hans utlärning, jag kan så lätt få prestationsångest och tjura ihop i såna situationer. Det är lätt och okomplicerat att umgås med honom helt enkelt! Nu kan vi inte ses på ett längre tag av diverse anledningar, men jag är lovad bad i badtunna när vi ses. Lät spännande tycker jag, så tiden får väldigt gärna gå fort fram tills dess...
 
Insåg att jag glömt uppdatera ang. vad som hänt på dejtingfronten här, har varit lite mycket annat i livet på sistonde.

Skatteverks-killen som jag var på två dejter med kring jul fortsatte höra av sig och vilja ses precis efter nyår, jag kände dock att han hade lite för "bråttom" att vilja ha något seriöst, medan jag fortfarande var lite osäker på om vi var en bra match. När han dessutom började hinta att han tyckte en partner ("käresta") borde vara prio 1 i livet - underförstått; att jag spenderade för mycket tid på mina hästar - så insåg vi båda rätt snabbt att vi inte ville det samma. Så det blev tyvär inget mera där, utan hej då till honom.

Den andra, 3-barns-pappan, var jag på en till dejt med och åt sushi, jag tyckte fortfarande vi klickade bra och hade en god kemi, även om det visade sig att vi inte var helt överens politiskt. Så han är nog ingen jag skulle kunna gifta mig med, men skulle definitivt vilja fortsätta dejta honom lite kravlöst. Han har dock inte hört av sig sedan dess, men han har haft barnen och skulle iväg på jobb några veckor, så håller tummarna för att han inte redan tröttnat på mig.


Minns inte om jag skrev det förut, men hade även en längre prat IRL med DB i mellandagarna, där vi redde ut lite missförstånd, och han verkade vilja försöka hitta ett sätt vi kan fortsätta ses. Men efteråt har han inte gjort några vidare ansträngningar utan mera fortsatt som förut, så näe.... blir nog lite som @_Taggis_ skrev här tidigare att man inser det inte är lönt att fortsätta drömma....
 
Senast ändrad:
Liten uppdatering kring "vännen som jag inte visste vad det var med".. Det har gått snabbt detta haha.. Jag behövde inte ta upp något för han började bara någon dag efter mitt inlägg här fråga om att sova ihop, vi sov ihop varje dag i en veckas tid och det var väldigt mysigt. Han började prata om framtiden där vi ska bo på gård ihop, han pratade om att våra framtidsvisioner matchar så bra och att jag var så fin och han var glad att det äntligen blivit något mellan oss för han hade tänkt på mig på det sättet länge osv.. tidigt att prata framtid tänkte jag men då vet jag ju vad han känner i alla fall, trodde jag.... Nu igår, plötsligt, började han berätta för mig om en tjej han träffat i några veckor. Jag blev lite paff men tänkte att vi har ju inte sagt något så frågade om henne och lyssnade som en bra vän (konstigt att ta upp med just mig efter allt han sagt kanske men vi har ju inte direkt sagt något eller ens träffats en längre period så tog det ganska lätt) men sedan kläckte han ur sig lite elaka grejer som jag inte kommer gå in på, men summan av allt var: "du är en jättebra person, men inte tillräckligt bra för mig och det förstår du ju själv också?"...

Gör mig inte så mycket att det inte blev något mer, vi har inte hunnit inleda något speciellt känslomässigt så. Men varför ta initiativ till att sova ihop en hel vecka, prata på det sättet han gjorde för att sedan säga till mig att jag "inte är tillräckligt bra för honom" på det viset kändes inte helt sjysst.. så den kontakten är jag nog ganska klar med. Sorgligt för han var en bra vän, men fattar inte vad han ville ha ut av detta och känner mig ganska utnyttjad.
 
Liten uppdatering kring "vännen som jag inte visste vad det var med".. Det har gått snabbt detta haha.. Jag behövde inte ta upp något för han började bara någon dag efter mitt inlägg här fråga om att sova ihop, vi sov ihop varje dag i en veckas tid och det var väldigt mysigt. Han började prata om framtiden där vi ska bo på gård ihop, han pratade om att våra framtidsvisioner matchar så bra och att jag var så fin och han var glad att det äntligen blivit något mellan oss för han hade tänkt på mig på det sättet länge osv.. tidigt att prata framtid tänkte jag men då vet jag ju vad han känner i alla fall, trodde jag.... Nu igår, plötsligt, började han berätta för mig om en tjej han träffat i några veckor. Jag blev lite paff men tänkte att vi har ju inte sagt något så frågade om henne och lyssnade som en bra vän (konstigt att ta upp med just mig efter allt han sagt kanske men vi har ju inte direkt sagt något eller ens träffats en längre period så tog det ganska lätt) men sedan kläckte han ur sig lite elaka grejer som jag inte kommer gå in på, men summan av allt var: "du är en jättebra person, men inte tillräckligt bra för mig och det förstår du ju själv också?"...

Gör mig inte så mycket att det inte blev något mer, vi har inte hunnit inleda något speciellt känslomässigt så. Men varför ta initiativ till att sova ihop en hel vecka, prata på det sättet han gjorde för att sedan säga till mig att jag "inte är tillräckligt bra för honom" på det viset kändes inte helt sjysst.. så den kontakten är jag nog ganska klar med. Sorgligt för han var en bra vän, men fattar inte vad han ville ha ut av detta och känner mig ganska utnyttjad.
Men vilken idiot!
 
Liten uppdatering kring "vännen som jag inte visste vad det var med".. Det har gått snabbt detta haha.. Jag behövde inte ta upp något för han började bara någon dag efter mitt inlägg här fråga om att sova ihop, vi sov ihop varje dag i en veckas tid och det var väldigt mysigt. Han började prata om framtiden där vi ska bo på gård ihop, han pratade om att våra framtidsvisioner matchar så bra och att jag var så fin och han var glad att det äntligen blivit något mellan oss för han hade tänkt på mig på det sättet länge osv.. tidigt att prata framtid tänkte jag men då vet jag ju vad han känner i alla fall, trodde jag.... Nu igår, plötsligt, började han berätta för mig om en tjej han träffat i några veckor. Jag blev lite paff men tänkte att vi har ju inte sagt något så frågade om henne och lyssnade som en bra vän (konstigt att ta upp med just mig efter allt han sagt kanske men vi har ju inte direkt sagt något eller ens träffats en längre period så tog det ganska lätt) men sedan kläckte han ur sig lite elaka grejer som jag inte kommer gå in på, men summan av allt var: "du är en jättebra person, men inte tillräckligt bra för mig och det förstår du ju själv också?"...

Gör mig inte så mycket att det inte blev något mer, vi har inte hunnit inleda något speciellt känslomässigt så. Men varför ta initiativ till att sova ihop en hel vecka, prata på det sättet han gjorde för att sedan säga till mig att jag "inte är tillräckligt bra för honom" på det viset kändes inte helt sjysst.. så den kontakten är jag nog ganska klar med. Sorgligt för han var en bra vän, men fattar inte vad han ville ha ut av detta och känner mig ganska utnyttjad.
Vilken idiot! 🤬
 
Liten uppdatering kring "vännen som jag inte visste vad det var med".. Det har gått snabbt detta haha.. Jag behövde inte ta upp något för han började bara någon dag efter mitt inlägg här fråga om att sova ihop, vi sov ihop varje dag i en veckas tid och det var väldigt mysigt. Han började prata om framtiden där vi ska bo på gård ihop, han pratade om att våra framtidsvisioner matchar så bra och att jag var så fin och han var glad att det äntligen blivit något mellan oss för han hade tänkt på mig på det sättet länge osv.. tidigt att prata framtid tänkte jag men då vet jag ju vad han känner i alla fall, trodde jag.... Nu igår, plötsligt, började han berätta för mig om en tjej han träffat i några veckor. Jag blev lite paff men tänkte att vi har ju inte sagt något så frågade om henne och lyssnade som en bra vän (konstigt att ta upp med just mig efter allt han sagt kanske men vi har ju inte direkt sagt något eller ens träffats en längre period så tog det ganska lätt) men sedan kläckte han ur sig lite elaka grejer som jag inte kommer gå in på, men summan av allt var: "du är en jättebra person, men inte tillräckligt bra för mig och det förstår du ju själv också?"...

Gör mig inte så mycket att det inte blev något mer, vi har inte hunnit inleda något speciellt känslomässigt så. Men varför ta initiativ till att sova ihop en hel vecka, prata på det sättet han gjorde för att sedan säga till mig att jag "inte är tillräckligt bra för honom" på det viset kändes inte helt sjysst.. så den kontakten är jag nog ganska klar med. Sorgligt för han var en bra vän, men fattar inte vad han ville ha ut av detta och känner mig ganska utnyttjad.
Fy så elakt, kanske bra att det visade sig redan nu så det inte kommer upp senare när man investerat ännu mer. Inte okej från hans sida.
 
Jag harvar runt här i mitt kaos och när jag bröt ihop igår när jag pratade med pappa var hans råd att jag skulle dejta lite mer igen. Att det ju gick så bra sist, att jag skulle må bra av att hitta någon. Ja om det bara vore så enkelt. Sa att jag inte vill just nu men kanske sen och pappa verkar se det som lösningen på mina problem. Själv börjar jag känna mig som Bridget Jones när hon är enda singeln som alla bara vill para ihop folk med. Men är ändå inte övertygad om att en relation är lösningen på allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 230
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Årets sista start. Då skrev Sandra Eriksson, 33, travhistoria. Fyra V75-segrar samma dag. – Så skönt, jag har funderat på att sluta...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp