Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag harvar runt här i mitt kaos och när jag bröt ihop igår när jag pratade med pappa var hans råd att jag skulle dejta lite mer igen. Att det ju gick så bra sist, att jag skulle må bra av att hitta någon. Ja om det bara vore så enkelt. Sa att jag inte vill just nu men kanske sen och pappa verkar se det som lösningen på mina problem. Själv börjar jag känna mig som Bridget Jones när hon är enda singeln som alla bara vill para ihop folk med. Men är ändå inte övertygad om att en relation är lösningen på allt.
Nej, det är verkligen jättedumt att gå in i att hitta en relation när man själv har det kaos och mår dåligt. Tror det är mycket bättre att fokusera på att själv må bra först. Man ska aldrig hoppas på att en annan person ska lösa ens problem.
 
Nu är det min tur att hoppa in i denna tråd!
Tog slut med exet för cirka ett halvår sedan efter ca 10 år tillsammans och jag har tagit några vacklande första steg i dejtingvärlden som jag insett att jag har noll koll på efter att ha levt hela mitt vuxna liv i ett förhållande.
Var på några tama dejter innan jul utan klick, fick kontakt med en snubbe över tinder dagen innan jag skulle fara hem för julfirande. Detta följdes av 3 veckors intensivt chattande innan jag till slut var tillbaka hemma och vi kunde träffas, vi sågs och det klickade.
Nästa dejt är inbokad, och han är hittills otroligt fin och annorlunda än vad jag tidigare är van vid.
Nu sitter man här och har inte en aning om hur man gör sådant här, och det är med skräckblandad förtjusning jag försöker orientera mig i vad det än är som händer med den här mannen för har insett att det inte längre är lika lätt som i gymnasiet då jag träffade exet och det mer var en " jag tycker om dig, du tycker om mig, okej då är vi en grej"-situation.
 
Jag harvar runt här i mitt kaos och när jag bröt ihop igår när jag pratade med pappa var hans råd att jag skulle dejta lite mer igen. Att det ju gick så bra sist, att jag skulle må bra av att hitta någon. Ja om det bara vore så enkelt. Sa att jag inte vill just nu men kanske sen och pappa verkar se det som lösningen på mina problem. Själv börjar jag känna mig som Bridget Jones när hon är enda singeln som alla bara vill para ihop folk med. Men är ändå inte övertygad om att en relation är lösningen på allt.

Nä, man mår inte magiskt bra av att "hitta någon".
 
Liten uppdatering kring "vännen som jag inte visste vad det var med".. Det har gått snabbt detta haha.. Jag behövde inte ta upp något för han började bara någon dag efter mitt inlägg här fråga om att sova ihop, vi sov ihop varje dag i en veckas tid och det var väldigt mysigt. Han började prata om framtiden där vi ska bo på gård ihop, han pratade om att våra framtidsvisioner matchar så bra och att jag var så fin och han var glad att det äntligen blivit något mellan oss för han hade tänkt på mig på det sättet länge osv.. tidigt att prata framtid tänkte jag men då vet jag ju vad han känner i alla fall, trodde jag.... Nu igår, plötsligt, började han berätta för mig om en tjej han träffat i några veckor. Jag blev lite paff men tänkte att vi har ju inte sagt något så frågade om henne och lyssnade som en bra vän (konstigt att ta upp med just mig efter allt han sagt kanske men vi har ju inte direkt sagt något eller ens träffats en längre period så tog det ganska lätt) men sedan kläckte han ur sig lite elaka grejer som jag inte kommer gå in på, men summan av allt var: "du är en jättebra person, men inte tillräckligt bra för mig och det förstår du ju själv också?"...

Gör mig inte så mycket att det inte blev något mer, vi har inte hunnit inleda något speciellt känslomässigt så. Men varför ta initiativ till att sova ihop en hel vecka, prata på det sättet han gjorde för att sedan säga till mig att jag "inte är tillräckligt bra för honom" på det viset kändes inte helt sjysst.. så den kontakten är jag nog ganska klar med. Sorgligt för han var en bra vän, men fattar inte vad han ville ha ut av detta och känner mig ganska utnyttjad.
Det där var nåt av det sjukaste jag hört. Vilken fucking idiot ursäkta mig.
 
Nej, det är verkligen jättedumt att gå in i att hitta en relation när man själv har det kaos och mår dåligt. Tror det är mycket bättre att fokusera på att själv må bra först. Man ska aldrig hoppas på att en annan person ska lösa ens problem.
Precis, annars kommer det dessutom bli en förskjutning i relationen ifall partnern går in en beskyddar roll. Det är liksom inte en extra förälder jag är ute efter utan en helt annan sorts och jämställd relation. Klart man vill bli väl behandlad men vissa vänner t.ex. behandlar mig annorlunda sen jag offentligt tappade greppet i gymnasiet och blev sjukskriven väldigt länge från skolan. Efter det var allt annorlunda och det blev aldrig som förr igen.

Nu hoppas jag ju på en förstående kille och att han inte ser mig som skör och svag. Men inte just nu

Hitta en pojkvän i en situation där jag skulle kunna garanterat vara på topp jämnt är omöjligt och nog för dom flesta




F
 
insett att det inte längre är lika lätt som i gymnasiet då jag träffade exet och det mer var en " jag tycker om dig, du tycker om mig, okej då är vi en grej"-situation.
spinner vidare på detta, men att jag skulle vilja backa till typ högstadiet, där man kunde skicka någon annan och fråga om den var intresserad 🙈

Är en kille i stallet jag upplever att jag klickar bra med, och är intresserad av. Vi snackar alltid när tillfälle ges, och jag upplever att han tycker om mig på något sätt med. Har lagt ner det en gång redan, men har nu fått lite pirr igen :/ Tror dock inte han är intresserad av nått mer än bara gött tjöt, och vill inte sabba det heller, så synd att man inte kan låta någon annan fråga och sen låtsas som ingenting när man blir dissad i andra hand 😂
 
Jag är utsatt för matchmaking av en kompis :laugh: på ett lättsamt vis, jag tar inte illa upp. Han har en vän som blivit singel för ett tag sedan, som skulle vara ”en drömmatchning” för mig.
Känner mig fortfarande rätt off för att dejta, men accepterade hans tillägg på snap och har skrivit lite. Verkar vara en gullig kille :)
 
Dyker in i tråden med huvudet före. Skilde mig förra hösten, och har varit oerhört nöjd som singel sen dess och har verkligen inte längtat efter att träffa någon. Sen började plötsligt något hända med en person jag känt i några år. Jag kunde inte sluta tänka på honom, och vi började smsa en hel massa. Nu är jag helt tonårsförälskad och har knappt kunnat äta på en dryg månad O_o han verkar känna samma, pga olika omständigheter kan vi inte ses så ofta, men vi kommunicerar i princip konstant. Och när vi ses är det helt fantastiskt :love:
 
spinner vidare på detta, men att jag skulle vilja backa till typ högstadiet, där man kunde skicka någon annan och fråga om den var intresserad 🙈

Är en kille i stallet jag upplever att jag klickar bra med, och är intresserad av. Vi snackar alltid när tillfälle ges, och jag upplever att han tycker om mig på något sätt med. Har lagt ner det en gång redan, men har nu fått lite pirr igen :/ Tror dock inte han är intresserad av nått mer än bara gött tjöt, och vill inte sabba det heller, så synd att man inte kan låta någon annan fråga och sen låtsas som ingenting när man blir dissad i andra hand 😂
Jag fattar känslan men jag vet att universum har ritat sin karta och det blir som det blir. Jag har ju upplyst kollegan och oavsett vad som pågår i honom är vi minst lika bra samtalspartners som innan upplysningen kanske till och med bättre
 
Jag fattar känslan men jag vet att universum har ritat sin karta och det blir som det blir. Jag har ju upplyst kollegan och oavsett vad som pågår i honom är vi minst lika bra samtalspartners som innan upplysningen kanske till och med bättre
Jo, kanske inte riktigt är på samma nivå som dig och kollegan detta, då vi bara ses när en gång i veckan och inte alltid ens hinner snacka då 😅 tror kanske inte han tagit illa upp heller om jag la in en stöt, men känns som att jag skulle kunna skapa en ångestfylld situation i mig själv och vill inte ha det i stallet..

Ska ju ändå inte dejta nu, då jag ju försöker skaffa barn som ensamstående 🙈 Men går det åt fanders med det, så får jag väl ge det ett försök när jag inte har nått att förlora :p
 
Jo, kanske inte riktigt är på samma nivå som dig och kollegan detta, då vi bara ses när en gång i veckan och inte alltid ens hinner snacka då 😅 tror kanske inte han tagit illa upp heller om jag la in en stöt, men känns som att jag skulle kunna skapa en ångestfylld situation i mig själv och vill inte ha det i stallet..
Det har jag full förståelse för. Vissa ställen ska få vara lufthål.
 
Jag måste släppa segproppen och gå vidare i mitt liv. Så häromdagen tackade jag ja till en jaktdejt med en kille i närheten som egentligen är rätt så söt, men har varit tillsammans med en kollega till mig så jag tycker att han är lite besudlad. :cautious: Hur som haver så såg jag fram emot att i alla fall ta fram mina gevär och få jaga lite, men så ringde chefen och undrade om jag kunde jobba extra under helgen och eftersom jag egentligen är rätt så fattig så tackade jag ja till jobb och fick avboka dejten.

Men det känns ändå som att jag är på rätt väg. Segproppen är inte värd någon som är så bra som mig! :angel: (intalar jag mig själv) :D
 
Och DB är nog inte värd någon som mig...

Men han var ändå här i natt, och jag grät för att jag äntligen fick ligga i hans famn igen, som jag saknat så ofantligt mycket...

Det var fint. Och jag behövde det. Och jag vet innerligt väl att det inte kommer bli något mera än så.
 
Och Wow är inte värd någon så bra som mig. Jag beslutade mig för att hålla tyst. Bättre att bli ledsen i framtiden än att bli ledsen nu, och det känns helt fantastiskt när vi ses så jag vill verkligen njuta så länge det varar.:o

Jag har dock varit iväg på en ett dygn lång dejt med en helt ny kille. Han är till skillnad från tidigare dejter i min ålder. Han var verkligen jätterar och fin! 🤩 Jag vill definitivt ses igen även om det inte var samma känsla som med Wow.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 223
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Årets sista start. Då skrev Sandra Eriksson, 33, travhistoria. Fyra V75-segrar samma dag. – Så skönt, jag har funderat på att sluta...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp