Inte så viktigt. Man kanske inte ens har så stort behov av att höras mellan gångerna man ses.Alltså... när jag och F har setts IRL har vi babblat på och det har känts bra. Men i skrift skaver det lite, vi har t ex olika humor. Plus att jag inte vet om jag vill umgås med nån med samma intressen som jag eller om jag vill ha dem för mig själv.
Jag vill inget seriöst, men kanske nåt oseriöst ^^. Hur viktigt hade ni tyckt det varit att klicka i skrift då?
Personligen vill jag ha någon som accepterar mig som den jag är och iaf lyssnar på hur jag fungerar och inte skiter i det och kör rakt över mig.En fundering: Var går gränsen mellan att vilja träffa någon som tar fram ens bästa sidor, eller att vilja träffa någon som ska göra en till någon en inte är? Jag tänker att vi alla vill träffa någon som lyfter fram det bästa i en, men samtidigt ska det ju inte vara så att en behöver en partner för att vara en bra version av sig själv. Tankar?
En fundering: Var går gränsen mellan att vilja träffa någon som tar fram ens bästa sidor, eller att vilja träffa någon som ska göra en till någon en inte är? Jag tänker att vi alla vill träffa någon som lyfter fram det bästa i en, men samtidigt ska det ju inte vara så att en behöver en partner för att vara en bra version av sig själv. Tankar?
Det beror på vad det är tänker jag. Är väldigt enig med @sorbifolia ovan om att det kan vara helt okej om det är någon som är lite mer ordningsam och får den andra att också bli det. Däremot skulle jag slå bakut direkt om någon (partner eller annan person kvittar) hade försökt göra om mig till någon slags träningsnarkoman. Min bror levde ihop i två år med en tjej med ortorexi och hon försökte konstant göra om inte bara honom utan också resten av familjen som att vi var några slags Biggest Loser-projekt. Blev svinsur om hon inte blev åtlydd. Då är vi ändå relativt igång. Finns ju en anledning att jag väljer bort såna som tränar väldigt mycket om man säger så.En fundering: Var går gränsen mellan att vilja träffa någon som tar fram ens bästa sidor, eller att vilja träffa någon som ska göra en till någon en inte är? Jag tänker att vi alla vill träffa någon som lyfter fram det bästa i en, men samtidigt ska det ju inte vara så att en behöver en partner för att vara en bra version av sig själv. Tankar?
En fundering: Var går gränsen mellan att vilja träffa någon som tar fram ens bästa sidor, eller att vilja träffa någon som ska göra en till någon en inte är? Jag tänker att vi alla vill träffa någon som lyfter fram det bästa i en, men samtidigt ska det ju inte vara så att en behöver en partner för att vara en bra version av sig själv. Tankar?
Men precis, menar ens egen önskan om att hitta någon som gör en till en bättre version av sig självJag tror inte du menade "någon som ska göra en" med att den personen har den önskan va? (För det går ju fetbort) Utan ens egen önskan om att hitta någon som gör en till en bra version av sig själv väl?
Spännande fråga, man ser ju ofta den formuleringen. Nu dejtar jag ju inte aktivt just nu, och kanske har jag hybrisEn fundering: Var går gränsen mellan att vilja träffa någon som tar fram ens bästa sidor, eller att vilja träffa någon som ska göra en till någon en inte är? Jag tänker att vi alla vill träffa någon som lyfter fram det bästa i en, men samtidigt ska det ju inte vara så att en behöver en partner för att vara en bra version av sig själv. Tankar?
Inte så viktigt. Man kanske inte ens har så stort behov av att höras mellan gångerna man ses.
Det beror på om det egentligen kommer från mig själv att vilja vara bättre, eller om det kommer från honom att jag ska bli bättre. För jag vill inte vara tillsammans med någon livscoach eller chef, utan man får acceptera läget som det är. Vill däremot jag bli en bättre version av mig själv och sätter krav på mig själv att bli bättre så är det en annan femma. Inget av dem är egentligen positivt eftersom jag är sjukt bra oavsett, men ibland känner man ju att vissa saker som annars bara drabbar en själv också drabbar någon annan om man inte skärper till sig lite.En fundering: Var går gränsen mellan att vilja träffa någon som tar fram ens bästa sidor, eller att vilja träffa någon som ska göra en till någon en inte är? Jag tänker att vi alla vill träffa någon som lyfter fram det bästa i en, men samtidigt ska det ju inte vara så att en behöver en partner för att vara en bra version av sig själv. Tankar?
Jag är ju väldigt mobilberoende och aktiv på mobilen, så för mig är det viktigt att vi klickar i skrift. Men jag tror ditt problem är att ni inte känner varandra riktigt än. När i känner varandra så blir det inga missförstånd i skrift heller.Alltså... när jag och F har setts IRL har vi babblat på och det har känts bra. Men i skrift skaver det lite, vi har t ex olika humor. Plus att jag inte vet om jag vill umgås med nån med samma intressen som jag eller om jag vill ha dem för mig själv.
Jag vill inget seriöst, men kanske nåt oseriöst ^^. Hur viktigt hade ni tyckt det varit att klicka i skrift då?
Jag är ju väldigt mobilberoende och aktiv på mobilen, så för mig är det viktigt att vi klickar i skrift. Men jag tror ditt problem är att ni inte känner varandra riktigt än. När i känner varandra så blir det inga missförstånd i skrift heller.
Jag tänker att vissa människor har svårare att uttrycka sig i skrift helt enkelt. Och hur man uttrycker sig spelar ju stor roll för hur den andre personen läser meddelandet. Därför smileysarna finns för de ska underlätta att utläsa känslor och stämning.Det där var något jag inte hört innan! Jag har bara hört och upplevt motsatsen. Har du lust att utveckla lite?Jag har nog bara upplevt att folk jag funkar ok med irl antingen funkar med i skrift eller så upplever jag dem helt annorlunda i skrift från början och forever typ. Tror mest baserat på att de då inte varit intresserade av att kommunicera via skrift helt enkelt.
Det beror ju lite på vad du menar med oseriöst också. A som jag bara ligger med, skriver bara när han har möjlighet att komma över, annars hörs vi ytterst sällan på sms. Är det någon jag vill träffa och göra annat med så vill jag att vi ligger på lite samma nivå hur ofta vi skriver och så, för att underlätta planering och så vidare.Nej, det har du rätt i.
Jag vet inte riktigt vad han vill (fast jag har förstås sagt att jag inte vill nåt seriöst), jag har försökt fråga, men tja, som sagt vi kommunicerar inte så bra i skrift. Vi får kanske träffas IRL iaf en gång till och se vad som framkommer.
Jag känner att det beror lite på vad du menar med "klicka i skrift". Jag har jättesvårt för att hantera när en person stavar uselt eller använder olika internetförkortningar som om hen gick på högstadiet, lite a la hur folk skrev när de hängde på Lunarstorm back in the days. Jag är, som med typ allting annat, mycket mer tolerant dock om det är en person jag redan känner och vet att det är en vettig person IRL, men retar mig lite för mycket på det för att vara bekväm även med personer jag känner som stavar som krattor eller använder helt galen grammatik (hej OCD).Alltså... när jag och F har setts IRL har vi babblat på och det har känts bra. Men i skrift skaver det lite, vi har t ex olika humor. Plus att jag inte vet om jag vill umgås med nån med samma intressen som jag eller om jag vill ha dem för mig själv.
Jag är ju väldigt mobilberoende och aktiv på mobilen, så för mig är det viktigt att vi klickar i skrift. Men jag tror ditt problem är att ni inte känner varandra riktigt än. När i känner varandra så blir det inga missförstånd i skrift heller.
Däremot hade jag älskat att ha någon med samma intressen, så länge det inte blir krav på att jag måste utöva intressena med honom. Nu är ju du en aktiv tjej med massa ork, men det är ju inte jag, och jag vill verkligen inte tvingas upp tidigt på morgonen för att åka skidor i dåligt väder bara för att han är hurtig och man ska spendera tid ihop. Då ligger jag hellre kvar i sängen och tittar på tv.
Men varför har du sagt att du inte vill ha någonting seriöst? Är det för att du inte vill ha någonting seriöst eller är det för att du vill gardera dig mot något? Säger någon till mig att den inte vill ha något seriöst vill den ju bara ligga, eller träffa andra också, och det är jag inte intresserad av. Men vi är ju alla olika.![]()
Det beror ju lite på vad du menar med oseriöst också. A som jag bara ligger med, skriver bara när han har möjlighet att komma över, annars hörs vi ytterst sällan på sms. Är det någon jag vill träffa och göra annat med så vill jag att vi ligger på lite samma nivå hur ofta vi skriver och så, för att underlätta planering och så vidare.
Jag känner att det beror lite på vad du menar med "klicka i skrift". Jag har jättesvårt för att hantera när en person stavar uselt eller använder olika internetförkortningar som om hen gick på högstadiet, lite a la hur folk skrev när de hängde på Lunarstorm back in the days. Jag är, som med typ allting annat, mycket mer tolerant dock om det är en person jag redan känner och vet att det är en vettig person IRL, men retar mig lite för mycket på det för att vara bekväm även med personer jag känner som stavar som krattor eller använder helt galen grammatik (hej OCD).
Sen håller jag med @Ramona om att det är väldigt lätt att man missuppfattar en person i skrift när man inte hör rösten eller ser personen samtidigt. Jag är egentligen ganska restriktiv med smileys och har fler än en gång fått frågan "är du sur" bara för att jag inte använt de där jäkla gula figurerna. Särskilt om man mejlar eller skypar någon i jobbet eftersom det tar emot något fruktansvärt att skicka en smiley (till en kollega) i ett seriöst jobbmejl.
En fråga bara - du skriver att det skaver för att ni har olika humor? Märks det bara i skrift eller var det mer en allmän fundering på att du är osäker på exakt hur stor skavigheten är eller inte?
Dra inte på för stora växlar än. Ni har träffats ett par gånger och vad jag förstår inte ens kommit nära varandra fysiskt. Ta det som det kommer och ha lite is i magen. Det blir vad det blir.Jo, jag tänkte väl också så typ, kk eller friends with benefits. Men jag vet inte hur han tänker... jag fick inget riktigt svar i skrift, så jag tänker att det är kanske lättare att prata om IRL...som sagt, vi känner ju inte varandra heller och vi har bara setts två gånger, utomhus på lite avstånd, så jag vet ju inte om jag (eller han) vill nåt om/när vi väl hamnat i den situationen heller...