Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lite rolig anekdot...

Senaste snöstormen som var här innebar ett kaos på jobbet och lastbilen som jag brukar köra fastnade i flera decimeter lössnö. Fredag kväll naturligtvis och den unga killen som körde jobbade sin första dag. Chefen låg hemma med kräksjuka. Kort sagt, jag kände ett behov av att rycka in.
Vi började skotta och försöka få loss skiten men det satt som berget och bara slirade iväg åt fel håll. Jag ringde en maskinförare jag känner, han hade såklart druckit öl och kunde inte komma. Jag fick ringa en firma som vanligtvis jobbar med snöröjning och där fick vi hjälp. Så kommer det dit en karl med en maskin som kunde hjälpa oss, vi hann prata en hel del innan allting var bärgat och loss och ja, han var riktigt jäkla trevlig :angel:

Döm om min förvåning när jag springer ihop med honom i mitt trapphus för ett par veckor sedan :o Det visar sig att en släkting till honom bor granne med mig. Världen är liten. Först kopplade det inte i min skalle att det var han, men polletten trillade snabbt ner och jag grämde mig över att jag inte hade nåt att säga. Men så idag stod han ute på gården när jag kom hem från en hundpromenad. Han såg lite ställd ut, men han verkade känna igen mig, om inte annat när jag öppnade mun för min dialekt är rätt unik här i byn. Jag frågade om han hade bärgat några lastbilar på sistone eller hur det var med det. Det hade han inte gjort, snön tog ju slut... Ser fram emot att springa ihop med honom fler gånger :angel:
Alltså det är såna här historier som ger mig någon form av "det kanske visst går att springa på någon vid konstiga tillfällen"-känsla. Som motvikt då till att min syster röt i måndags "du kommer ju aldrig träffa någon om du inte går ut på krogen eller Tinder", vilket är två alternativ jag aldrig kommer ens ta i beaktande.
 
Tänk om jag var ful eller något? Har faktiskt en ansiktsbild denna gång (med solglasögon), men ingen helkroppsbild...
Jag upplever lite lika om jag är på sån sajt. Jävlar vad det tjatas om bilder. Tydligen lägger folk ändå ut asgamla bilder eller såna som är med massa filter så det är ändå ingen som ser ut som den gör egentligen.
 
Alltså det är såna här historier som ger mig någon form av "det kanske visst går att springa på någon vid konstiga tillfällen"-känsla. Som motvikt då till att min syster röt i måndags "du kommer ju aldrig träffa någon om du inte går ut på krogen eller Tinder", vilket är två alternativ jag aldrig kommer ens ta i beaktande.

Ja jag har som sagt aldrig provat tinder, eller träffat nån på krogen. Jag är inte lagd åt det hållet, jag tar tid på mig. Men i mitt fall är det väl inte direkt en nackdel att jag jobbar med manligt kodade grejer dvs träffar en hel drös med män via mina två olika jobb i gravt mansdominerade branscher. Jag är dessutom nördig och intresserad av det jag gör, vilket såklart ger fler samtalsämnen med okända personer.
Nu kan jag inte påstå att jag raggar på jobbet, men jag raggar ju inte heller nånsin. Jag lär känna folk och via det har jag ibland fått intresse för nån. I mitt fall tror jag att det absolut viktigaste är att inte söka, jag är social i min arbetsroll och om det gör att jag träffar nån så är det en bonus. Jag tror aldrig att man finner när man söker. Iaf inte jag.

Men se inte mig som nån förebild vad gäller att skapa relationer. Det är ju allmänt känt hur väl jag lyckas med relationsbildandet :angel: Däremot har jag med tiden insett att det inte handlar om att jag aldrig träffarnån som ev kan vara ett partnermaterial, utan om att jag inte är speciellt öppen för det. Anknytningsmönster osv ställer till det rejält i mitt fall. Jag har lätt för att få inledande kontakt men resten not so much...
 
Ja jag har som sagt aldrig provat tinder, eller träffat nån på krogen. Jag är inte lagd åt det hållet, jag tar tid på mig. Men i mitt fall är det väl inte direkt en nackdel att jag jobbar med manligt kodade grejer dvs träffar en hel drös med män via mina två olika jobb i gravt mansdominerade branscher. Jag är dessutom nördig och intresserad av det jag gör, vilket såklart ger fler samtalsämnen med okända personer.
Nu kan jag inte påstå att jag raggar på jobbet, men jag raggar ju inte heller nånsin. Jag lär känna folk och via det har jag ibland fått intresse för nån. I mitt fall tror jag att det absolut viktigaste är att inte söka, jag är social i min arbetsroll och om det gör att jag träffar nån så är det en bonus. Jag tror aldrig att man finner när man söker. Iaf inte jag.

Men se inte mig som nån förebild vad gäller att skapa relationer. Det är ju allmänt känt hur väl jag lyckas med relationsbildandet :angel: Däremot har jag med tiden insett att det inte handlar om att jag aldrig träffarnån som ev kan vara ett partnermaterial, utan om att jag inte är speciellt öppen för det. Anknytningsmönster osv ställer till det rejält i mitt fall. Jag har lätt för att få inledande kontakt men resten not so much...
Jag känner precis samma. Har tidigare jobbat i rent mansdominerade yrken och i grupper där resten bara råkade vara mest män i "lämplig" ålder och det har både hänt att jag fått intresse för någon via detta, eller att någon fått intresse för mig. Skulle aldrig ge någon en rättvis chans om jag träffade denne via nätet, så väl känner jag mig själv efter 32 år, och krogen är verkligen, verkligen inte min grej. Jag hade bara stått där och hatat hela grejen, inte världens bästa förutsättningar. Syrran är precis tvärtom, hon älskar krogen och hon älskar att vara social. Hon hade lätt kunnat bli kompis med 300000 olika killar från Tinder och få ut något av det, även utan att det hade lett till en relation. Jag hade bara blivit arg för att jag slösat bort tid på någon jag aldrig vill träffa igen.

Hon träffade dessutom sin pojkvän på krogen. Både hon och han vill fortsätta gå på krogen även efteråt. Mardrömmen att träffa någon som vill fortsätta med det helvetet även efter att man blivit ett par. :nailbiting:
 
Jag upplever lite lika om jag är på sån sajt. Jävlar vad det tjatas om bilder. Tydligen lägger folk ändå ut asgamla bilder eller såna som är med massa filter så det är ändå ingen som ser ut som den gör egentligen.
Haha ja som om man inte märker det om man väl ses :confused:. Har varit med om det en gång, faktiskt en från Buke som skickat en bild som måste varit minst 15 år gammal. Det var lite av en chock måste jag säga. Det skulle aldrig falla mig in att skicka en bild som är "snyggare" än verkligheten (vilket iofs är lite omöjligt eftersom jag blir rätt dålig på bild).

Jag har iofs också kvinnor som alternativ och det är mååånga som har massor med bilder med väldigt lite kläder och väldigt mycket smink. Så det är kanske jag som upplevs som udda?
 
Ja jag har som sagt aldrig provat tinder, eller träffat nån på krogen. Jag är inte lagd åt det hållet, jag tar tid på mig. Men i mitt fall är det väl inte direkt en nackdel att jag jobbar med manligt kodade grejer dvs träffar en hel drös med män via mina två olika jobb i gravt mansdominerade branscher. Jag är dessutom nördig och intresserad av det jag gör, vilket såklart ger fler samtalsämnen med okända personer.
Nu kan jag inte påstå att jag raggar på jobbet, men jag raggar ju inte heller nånsin. Jag lär känna folk och via det har jag ibland fått intresse för nån. I mitt fall tror jag att det absolut viktigaste är att inte söka, jag är social i min arbetsroll och om det gör att jag träffar nån så är det en bonus. Jag tror aldrig att man finner när man söker. Iaf inte jag.

Men se inte mig som nån förebild vad gäller att skapa relationer. Det är ju allmänt känt hur väl jag lyckas med relationsbildandet :angel: Däremot har jag med tiden insett att det inte handlar om att jag aldrig träffarnån som ev kan vara ett partnermaterial, utan om att jag inte är speciellt öppen för det. Anknytningsmönster osv ställer till det rejält i mitt fall. Jag har lätt för att få inledande kontakt men resten not so much...
Jag är helt motsatt, har lätt för att träffa folk på tinder, har lätt för att bli attraherad och hyfsat snabb med att bli förälskad. Men sen svalnar det snabbt. Har aldrig kunnat få till det där med en stabil och långvarig relation där man fortfarande gillar varandra. Numera är jag bekväm med det, och nu är jag försiktig med idiotbeslut som att flytta ihop snabbt eller lova guld och gröna skogar.
 
Haha, en kollega hade drömt att vi hånglade i skrivarrummet 😂 kul att man finns i nåns fantasi 😆

Haha, jag har också en kollega som tydligen drömmer om mig:


CEBD90DF-8B65-48BA-9F60-9AA579D21335.jpeg


Jag är dock lite vrång i hans drömmar… 🙈😂😂😂 Eller så går han efter hur anti karlar jag sagt att jag är just nu. 😂
 
Jag är helt motsatt, har lätt för att träffa folk på tinder, har lätt för att bli attraherad och hyfsat snabb med att bli förälskad. Men sen svalnar det snabbt. Har aldrig kunnat få till det där med en stabil och långvarig relation där man fortfarande gillar varandra. Numera är jag bekväm med det, och nu är jag försiktig med idiotbeslut som att flytta ihop snabbt eller lova guld och gröna skogar.
Jag gillar också tinder! Blir däremot inte lätt attraherad eller kär i folk, men jag tyckte det var ett kul sätt att träffa folk och hitta på saker med dom. Skulle önska att det fanns Tinder för kompisar/vänskapsrelationer nu när jag inte letar efter en partner/KK. :D
 
Haha ja som om man inte märker det om man väl ses :confused:. Har varit med om det en gång, faktiskt en från Buke som skickat en bild som måste varit minst 15 år gammal. Det var lite av en chock måste jag säga. Det skulle aldrig falla mig in att skicka en bild som är "snyggare" än verkligheten (vilket iofs är lite omöjligt eftersom jag blir rätt dålig på bild).

Jag har iofs också kvinnor som alternativ och det är mååånga som har massor med bilder med väldigt lite kläder och väldigt mycket smink. Så det är kanske jag som upplevs som udda?
Syrran har en kompis som inte ser ut som sig själv på en enda bild på sociala medier. Det är en person med hennes drag, men det är så retuscherat och har så mycket filter att en person som bara skulle sett bilderna och sen träffat henne hade förmodligen inte fattat att det är samma person. Det är en sak som skrämmer mig med nätdejting, även om det kanske inte är riktigt lika utbrett om man som jag är intresserade av heterosexuella killar, att personen kommer till dejten och inte alls ser ut som på bilderna. Jag hade blivit sur för det också, samtidigt som det självklart hade kunnat vara så att han också hade kunnat bli besviken på mig, det är f-n tur att jag inte nätdejtar. :rofl:

Träffar man en person IRL kan han inte göra så mycket åt sitt utseende, då ser man ju hur han ser ut på riktigt från början. Även om det säkert hade skämt mig om jag hade träffat en man via jobbet, som är typ det enda stället jag är sminkad på, och sen skulle han se mig första gången utan. Men så är det ju alltid, förutsatt att man sminkar sig. Lite smink kan ju inte ändra någons utseende så radikalt som vissa appar och filter.
 
Kul på kollege-temat att jag och en kollega insett att vi har känslor för varandra precis 😁 (eller, hen har haft känslor för mig länge, men det tog lite längre för poletten att trilla ner för mig 😂)
Hen är dock poly och i en annan relation, så vi kommer nog hålla det mest till härliga snack och lite extra närhet på jobbet. Känns väldigt mysigt ändå :love:
 
Tydligen lägger folk ändå ut asgamla bilder eller såna som är med massa filter så det är ändå ingen som ser ut som den gör egentligen.
Men visst är det märkligt. Vem gör så? Hellre att jag lägger upp bilder som visar verkligheten som den är. Jag ser ju hellre att en Tinder-dejt blir positivt överraskad än tvärtom besviken på hur man såg ut i verkliga livet.
 
Matchat med en ny som skriver långa och välformulerade svar men som inte ställer så mycket frågor. Får se om det utvecklar sig. Verkar ha ett rikt socialt liv = stort plus. Har inte skrivit ut sin längd (ALLA gör det nu eftersom det är "viktigt "??? Vanligt med vikt också, som om vågen skulle säga mer än bilder?), betyder det att han är liten och nätt? Ser väldigt ung och vältränad ut på sina bilder, så antingen har han ett riktigt babyface eller så är han en av dem som postar gamla bilder...
 
Jag provade Facebook dejting förra veckan. Gillar att man kan välja att bara svepa på folk som redan gillat en, matchnigarna hittills känns lite mer kvalitativa än från tinder. Men fortfarande ingen jag är tillräckligt intresserad av för att träffa
 
Syrran har en kompis som inte ser ut som sig själv på en enda bild på sociala medier. Det är en person med hennes drag, men det är så retuscherat och har så mycket filter att en person som bara skulle sett bilderna och sen träffat henne hade förmodligen inte fattat att det är samma person. Det är en sak som skrämmer mig med nätdejting, även om det kanske inte är riktigt lika utbrett om man som jag är intresserade av heterosexuella killar, att personen kommer till dejten och inte alls ser ut som på bilderna. Jag hade blivit sur för det också, samtidigt som det självklart hade kunnat vara så att han också hade kunnat bli besviken på mig, det är f-n tur att jag inte nätdejtar. :rofl:

Träffar man en person IRL kan han inte göra så mycket åt sitt utseende, då ser man ju hur han ser ut på riktigt från början. Även om det säkert hade skämt mig om jag hade träffat en man via jobbet, som är typ det enda stället jag är sminkad på, och sen skulle han se mig första gången utan. Men så är det ju alltid, förutsatt att man sminkar sig. Lite smink kan ju inte ändra någons utseende så radikalt som vissa appar och filter.
Ja jag får upp väldigt mycket retuscherade bilder, djupa urringningar och plutande läppar på kvinnorna på min tinder (söker på alla kön). Uppenbart att detta inte är så man ser ut om man väl ses. Vill de att man ska fantisera om den bilden medan man sitter och fikar? Oftast kombinerat med ganska lite text också. Vet inte riktigt vilken typ av kontakt de söker? "Hej du verkar trevlig och intressant"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
314
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
590
Senast: Kristall10
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: mysboll
·
Hemmet Jag hade för mig att jag redan sett en sån här tråd för ett tag sen, men gick bet på sökfunktionen. Vi vill införskaffa nya sängkläder...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp