Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig avundsjuk på dem som hittat en partner att dela livet med. För mig verkar det helt hopplöst. Jag matchade med en på fb idag, men han har ju liksom inga intressen. Han gillar tydligen bara att träffa vänner och se på film.

Jag vill hitta någon som gillar att odla och som är passionerad av att plantera träd.

Jag har suttit och funderat och i princip alla jag följer online men även folk irl som gör det de drömmer om och har en verksamhet, har en partner som delar deras passion. Att ha en partner verkar väldigt vitalt för att kunna förverkliga sig själv och sina idéer.

Och jag vet inte var jag ska hitta min man som vill samma sak som jag.

Jag är också avundsjuk ❤💔
 
Jag känner mig avundsjuk på dem som hittat en partner att dela livet med. För mig verkar det helt hopplöst. Jag matchade med en på fb idag, men han har ju liksom inga intressen. Han gillar tydligen bara att träffa vänner och se på film.

Jag vill hitta någon som gillar att odla och som är passionerad av att plantera träd.

Jag har suttit och funderat och i princip alla jag följer online men även folk irl som gör det de drömmer om och har en verksamhet, har en partner som delar deras passion. Att ha en partner verkar väldigt vitalt för att kunna förverkliga sig själv och sina idéer.

Och jag vet inte var jag ska hitta min man som vill samma sak som jag.
Finns där inga föreningar och grupper för folk som håller på med växter? Tänker inte man skall se det som ett dejting tillfälle "per say" men kan ju vara man träffa någon ;)
 
Finns där inga föreningar och grupper för folk som håller på med växter? Tänker inte man skall se det som ett dejting tillfälle "per say" men kan ju vara man träffa någon ;)
Jo. Den föreningen är full med äldre damer. Det finns inga män i min egen ålder där.
 
Men de damerna kanske känner folk? Att utöka sitt kontaktnät är ju bra av massa skäl men ökar ju även chansen att träffa på dejtingmaterial. :)
Jag har inte råd med medlemskapet längre och orkar aldrig läsa medlemstidningen så de samlas bara på hög. Och föreningens (få) aktiviteter har jag bara lyckats gå på en gång.
 
Jag känner mig avundsjuk på dem som hittat en partner att dela livet med. För mig verkar det helt hopplöst. Jag matchade med en på fb idag, men han har ju liksom inga intressen. Han gillar tydligen bara att träffa vänner och se på film.

Jag vill hitta någon som gillar att odla och som är passionerad av att plantera träd.

Jag har suttit och funderat och i princip alla jag följer online men även folk irl som gör det de drömmer om och har en verksamhet, har en partner som delar deras passion. Att ha en partner verkar väldigt vitalt för att kunna förverkliga sig själv och sina idéer.

Och jag vet inte var jag ska hitta min man som vill samma sak som jag.
Jag tycker det finns massor män som är trädgårdsintresserade 🤔. Det kanske har med ålder att göra i och för sig, jag är 40 och dejtar folk i ungefär min ålder. Gissar att intresset är mindre i yngre åldrar.
 
Jag tycker det finns massor män som är trädgårdsintresserade 🤔. Det kanske har med ålder att göra i och för sig, jag är 40 och dejtar folk i ungefär min ålder. Gissar att intresset är mindre i yngre åldrar.
Jag söker inte folk under 40. Är 48 själv.

Jag lyckas inte matcha med folk som är trädgårdsintresserade. (Och framförallt matchar jag inte med någon som har min inriktning på intresset). Får knappt några matchningar alls faktiskt. Och skulle jag ändå göra det så får jag inte svar på tilltal.
 
Jag söker inte folk under 40. Är 48 själv.

Jag lyckas inte matcha med folk som är trädgårdsintresserade. (Och framförallt matchar jag inte med någon som har min inriktning på intresset). Får knappt några matchningar alls faktiskt. Och skulle jag ändå göra det så får jag inte svar på tilltal.
Fast man kan ju få intresset om man träffar någon som är intresserad trädgård.
Jag bor i lägenhet och har noll trädgårdsintresse, men skulle jag träffa någon som hade det och hade en trädgård skulle jag säkert bli intresserad.
 
Den bekanta och jag har fortfarande inte fått till någon dejt, tror jag ev lägger ner det.

Den där jag skulle träffa sist när vi var till veterinären blev det inget av med, det tog en väldig tid för mig hos veterinären så vi hann inte helt enkelt! Får se om vi gör ett nytt försök eller inte. Vi skriver fortfarande dagligen, men jag börjar fundera på om han krockar med min introverta sida. 🙈😅

Han verkar hänga med kompisar och hitta på saker mest hela tiden, jag är lite mer…tvärt om! Trivs så bra här hemma eller ute i naturen i lugn och ro. Känns som om jag skulle tråka ut honom rejält! 😂 Vi får se hur det blir där helt enkelt.

Sen fick jag en ny matchning här om dagen, han verkar lite mer som jag, sitter hemma i lugn och ro och glor eller är ute med hunden. Verkar trevlig så får se om det kan bli en kaffe någon dag här i helgen.

Samtidigt så slåss jag med tankarna att det är så himla skönt att vara själv också! Att inte behöva anpassa sig till någon alls och göra precis vad man vill, när man vill, utan att planera. Jag vet ju att jag kände så när jag träffade D också, men sen blev jag ju tokkär och ville inget hellre än att vara med han. Så det kanske händer att jag går från att vilja sitta hemma själv till att faktist vilja vara med någon annan människa så mycket det går om man hittar rätt?

Nu kommer ju vår och sommar också och många restriktioner har släppt, och för första gången på några år kan man om man vill vara sjukt spontan, då kanske det är skönt att inte ha någon i sitt liv som bryr sig? 😅

Äh, jag vet inte!!! Ser att många här längtar efter en partner, men där är inte jag! Men mitt i allt så är det lite trist i bland att alltid vara själv i allt..

Jag förstår mig inte på mig själv längre! 🤣
 
Fast man kan ju få intresset om man träffar någon som är intresserad trädgård.
Jag bor i lägenhet och har noll trädgårdsintresse, men skulle jag träffa någon som hade det och hade en trädgård skulle jag säkert bli intresserad.
Fast jag känner inte att jag orkar ta på mig uppgiften att frälsa någon med permakultur och skogsträdgård.
 
Jag söker inte folk under 40. Är 48 själv.

Jag lyckas inte matcha med folk som är trädgårdsintresserade. (Och framförallt matchar jag inte med någon som har min inriktning på intresset). Får knappt några matchningar alls faktiskt. Och skulle jag ändå göra det så får jag inte svar på tilltal.

Tråkigt att det funkar dåligt för dig. Har du både presentation och bilder?

Det där med att inte ens svara när man matchat förstår jag mig inte på. Vissa verkar tyvärr bara hänga på dejtingappar för bekräftelsen.
 
Jag tycker det finns massor män som är trädgårdsintresserade 🤔. Det kanske har med ålder att göra i och för sig, jag är 40 och dejtar folk i ungefär min ålder. Gissar att intresset är mindre i yngre åldrar.
Jag vet inte, jag tror tvärt om! Här är det jättepoppis med eko-living och att odla sin egen mat bland de yngre. De som är femtio och uppåt har typ sin potatis och de som är som mig är lite lagom blandat, men visst finns det karlar! :D De allra flesta trädgårdmästare som finns är ju män fortfarande.
 
Tråkigt att det funkar dåligt för dig. Har du både presentation och bilder?

Det där med att inte ens svara när man matchat förstår jag mig inte på. Vissa verkar tyvärr bara hänga på dejtingappar för bekräftelsen.
Ja, jag har bilder och en kort men kärnfull presentation. Jag har dock bara två bilder då jag blir så ful på bild numera. Den ena är från i somras, den andra är äldre.

Men nej, jag kommer aldrig så långt som till en träff ens.
 
Jag vet inte, jag tror tvärt om! Här är det jättepoppis med eko-living och att odla sin egen mat bland de yngre. De som är femtio och uppåt har typ sin potatis och de som är som mig är lite lagom blandat, men visst finns det karlar! :D De allra flesta trädgårdmästare som finns är ju män fortfarande.
På trädgårdsutbildningen jag nyligen gick var det två män, resten var kvinnor. Med det som underlag drar jag slutsatsen att det är betydligt vanligare bland kvinnor att vara intresserad av trädgård, än det är bland män.
 
Ja, jag har bilder och en kort men kärnfull presentation. Jag har dock bara två bilder då jag blir så ful på bild numera. Den ena är från i somras, den andra är äldre.

Men nej, jag kommer aldrig så långt som till en träff ens.

Presentationen kanske är FÖR kort och kärnfull? Så personligheten inte lyser igenom alls.
Nu vet jag vare sig hur du ser ut på bild eller irl, men det är inte så att alla män är skitsnygga och förväntar sig matcha med modeller heller. En bild där det syns att du håller på med något du älskar, t ex i din trädgård, kanske säger mer än en mer tillrättalagd bild?

Du kanske inte ville ha några tips förresten, ber om ursäkt i så fall.
 
På trädgårdsutbildningen jag nyligen gick var det två män, resten var kvinnor. Med det som underlag drar jag slutsatsen att det är betydligt vanligare bland kvinnor att vara intresserad av trädgård, än det är bland män.

Nu utbildade jag mig förvisso specifikt mot ekologisk grönsaksodling men vi hade fler män än kvinnor på utbildningen. I de mer professionella grupperna för odling jag är med i på FB är en mycket stor andel män.
 
Presentationen kanske är FÖR kort och kärnfull? Så personligheten inte lyser igenom alls.
Nu vet jag vare sig hur du ser ut på bild eller irl, men det är inte så att alla män är skitsnygga och förväntar sig matcha med modeller heller. En bild där det syns att du håller på med något du älskar, t ex i din trädgård, kanske säger mer än en mer tillrättalagd bild?

Du kanske inte ville ha några tips förresten, ber om ursäkt i så fall.
Jag tänker att folk inte orkar läsa en roman. Sen har jag ingen som kan ta kort på mig så får förlita mig på selfies. Jag avskyr för övrigt att se bilder på mig själv så jag vill faktiskt inte lägga upp helkroppsbilder.
 
Jag är ju själv trädgårdsintresserad men det flesta män jag träffat är väl mer intresserade av att odla grönsaker (det är inte jag) eller så är dom mer för träd. Jag vill gärna dela mitt intresse för naturen men skulle nog bli tokig om nån la sig i vad jag ville plantera
 
Jag tänker att folk inte orkar läsa en roman. Sen har jag ingen som kan ta kort på mig så får förlita mig på selfies. Jag avskyr för övrigt att se bilder på mig själv så jag vill faktiskt inte lägga upp helkroppsbilder.
Vill du matcha med någon som inte orkar läsa en roman, är kanske frågan du ska ställa dig?

Mobilerna brukar ha självutlösare, så man kan ta bild utan hjälp. Men vill du inte ha en sån bild ska du såklart inte ha det 🙂.
 
Jag känner mig avundsjuk på dem som hittat en partner att dela livet med. För mig verkar det helt hopplöst. Jag matchade med en på fb idag, men han har ju liksom inga intressen. Han gillar tydligen bara att träffa vänner och se på film.

Jag vill hitta någon som gillar att odla och som är passionerad av att plantera träd.

Jag har suttit och funderat och i princip alla jag följer online men även folk irl som gör det de drömmer om och har en verksamhet, har en partner som delar deras passion. Att ha en partner verkar väldigt vitalt för att kunna förverkliga sig själv och sina idéer.

Och jag vet inte var jag ska hitta min man som vill samma sak som jag.

Jag känner likadant. Fast jag får väl skylla mig själv, jag söker ju inte ens aktivt. Men jag träffar så jäkla mkt karlar i min vardag så det borde rent statistiskt inte vara svårt. Men det är det. Iofs är jag inte så sugen på att "träffa" nån dvs lär känna, dejta osv. Jag är mer intresserad av att ha en partner att dela livet med, där man redan passerat de där jobbiga faserna. Det är ju såklart svårt att hamna där om man inte vill dejta....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
320
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
516
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
405
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp