Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hänger lite halvhjärtat på Tinder trots att jag inte känner mig särskilt peppad. Råkade matcha med min kompis kompis och skriver en hel del med honom och han verkar väldigt trevlig. Min kompis har dessutom redan gått i god för honom. ☺️

Annars skriver jag lite med en amerikan som är på vift i Sverige. Stilig man. Verkar väldigt trevlig, men ja … Jag hade föredragit att få kommunicera på svenska även om det absolut funkar med engelska också.
 
Helgen hos TL blev bra, kände mig omhändertagen och uppskattad 🥰 han är helt olik någon annan kille jag träffat, verkligen mån om att jag ska känna mig bekväm osv. Han byggde till och med en kuddmur mellan oss när vi skulle sova, så jag kunde känna mig trygg med mitt space (jag märkte knappt detta då jag tagit sömntabletter innan men märkte det på natten sen när jag vaknade av hans snarkningar 🙄) och checkade hela tiden av när vi myset att det kändes bra (vi tog det lugnt på fredagen, bara mys då, inget sex) osv.
Känns ju egentligen sjukt att sånt här beteende känns "främmande", att samtycke i alla lägen inte har blivit checkat förut i dejtandet..
 
Hade situationen varit annorlunda hade detta varit en jätterolig uppdatering 😅
(Nu är det bara en vanlig lunch…)

Kollegan: Vill du luncha med mig imorgon?
Jag: Ja, gärna!
Kollegan: På mitt rum?
Jag: Okej… :o

Nu retas jag lite med er, det här var bara så komiskt i sammanhanget. Men tyckte det var ett ytterst bra förslag för jag gillar inte att gå till matsalen 😁

(Vilket hon kanske också vet)
 
Alltså det är så intetsägande att i en profil beskriva sig som snäll. Det är alldeles för brett för att ens säga något. På vilket vis är du snäll? Jämfört med vad? Är jag elak för att jag inte säger att jag är snäll? Gärna i kombination med ett par till breda och vanligt använda personlighetsdrag som rolig eller lugn. Ok tack, nu vet jag precis vem du är.
 
Alltså det är så intetsägande att i en profil beskriva sig som snäll. Det är alldeles för brett för att ens säga något. På vilket vis är du snäll? Jämfört med vad? Är jag elak för att jag inte säger att jag är snäll? Gärna i kombination med ett par till breda och vanligt använda personlighetsdrag som rolig eller lugn. Ok tack, nu vet jag precis vem du är.
Håller med, och jag också kan tycka att det är väl omgivningen bättre lämpad att avgöra än en själv. Såg en som beskrev sig själv som charmig, lite samma sak där.

Lite på samma tema har jag sett flera beskriva sig själva som antifascister. Tänker att det knappast finns så många fascister på tinder att man riskerar att matcha med någon om man inte skriver ut att man är antifascist. Det känns mer som att man har det som någon typ av identitetsmarkör.
 
Alltså det är så intetsägande att i en profil beskriva sig som snäll. Det är alldeles för brett för att ens säga något. På vilket vis är du snäll? Jämfört med vad? Är jag elak för att jag inte säger att jag är snäll? Gärna i kombination med ett par till breda och vanligt använda personlighetsdrag som rolig eller lugn. Ok tack, nu vet jag precis vem du är.
För mig är snäll detsamma som menlös i ett förhållande. Jag är inte ute efter någon var största egenskap är att vara snäll. Det innebär att den personen behöver en projektledare för att ta sig för någonting. Min mosters exman kallade alla för snäll, men egentligen var han ju helt elak eftersom han inte tog ansvar för någonting utan bara gick omkring helt menlös i livet.
 
Alltså det är så intetsägande att i en profil beskriva sig som snäll. Det är alldeles för brett för att ens säga något. På vilket vis är du snäll? Jämfört med vad? Är jag elak för att jag inte säger att jag är snäll? Gärna i kombination med ett par till breda och vanligt använda personlighetsdrag som rolig eller lugn. Ok tack, nu vet jag precis vem du är.
Jag tänker att det i grunden varken är konstigt eller problematiskt att någon beskriver sig själv som snäll. Det är nog en rimlig självskattning från väldigt många, och även rättvisande i många fall - min uppfattning är att de flesta människor är snälla.

MEN... jag funderar ändå litet när någon, ffa en man, nämner det som en av några få framträdande egenskaper i en dejtingprofil. Dels eftersom snällhet borde vara så normalt och vanligt att det inte ens borde behöva poängteras. Dels eftersom jag har en känsla av att somliga som aktivt beskriver sig som snälla gör det utifrån "jag är faktiskt snäll, inte alls jobbig eller scary som somliga säger". :cautious: Dels, fast det är jämförelsevis oproblematiskt, är snäll en så luddig och intetsägande egenskap att det i sig säger något om den som väljer att framhålla den i dejtingsammanhang. Är snäll det mest intressanta du har att komma med, liksom? Samtidigt vill jag inte förringa egenskapen, det finns ju singlar som faktiskt inte har mer specifika förväntningar eller krav på en partner än just att h*n skall vara snäll.
 
Ska till E på tisdag. Planerar att äta lite och sen ligga i fosterställning och gråta lite över hur eländigt livet är (mest för andra).

Eventuellt har jag passerat det stadiet innan jag kommer dit så vi kan göra roligare saker men den som lever får se.

🥳🥺
 
Vet inte om jag börjar få kalla fötter innan vi ens träffats, jag har det ju egentligen ganska lugnt och skönt utan karlar även om han verkar ha de kvaliteter jag tycker en partner ska ha. Humor, intelligens, allmänbildning, är omtänksam och sen gör det ju inte ont att han i mina ögon ser mycket bra ut. Vi har löjligt mycket gemensamma beröringspunkter i livet från det vi föddes och våra livsval fram till nu.

Gillar däremot inte den här oron jag alltid känner när det är någon intressant, tycker inte om andnöd och hjärtklappning. Hatar osäkerhet. 😵‍💫
 
Snart slut på denna tråd. Min dejting är ickeexisterande. Jag har kollegan och det är liksom ingen annan som jag blir det minsta intresserad av. Till och från har vi mkt kontakt. Denna helg kanske 50 sms back and forth. Om våra gemensamma intressen och så lite allmänna funderingar. Jag trivs så.
 
Då tar jag sista(?) inlägget? Vi har tillbringat timmar med att texta varandra i helgen när jag jobbar och gissar att det blir minst ett par till ikväll, beroende på hur länge han är uppe.

Många skratt blir det, diskuterar allt mellan himmel och jord och det är så kul, vi hoppar i full fart mellan ämnen och erfarenheter och bägge hänger med i kasten. Snabba repliker och ofta vi skriver samma sak samtidigt.

Vi har även pratats vid några gånger och allt flyter så lätt och ledigt, även vid mer allvarsamma och sorgligare ämnen. Har vi olika åsikter så är det inga vattendelare, grundsynen är gemensam i stort och vi har som tidigare sagts så många gemensamma livsval och beröringspunkter att det egentligen är lite konstigt att vi aldrig kommit i kontakt med varandra tidigare. Vi är födda på samma BB, åkt utför i samma slalombackar, hängt på samma afterski, liknande utbildningar och bakgrund mm mm. Vad är oddsen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Är det ok att flytta gamla hästar till ett nytt hem? Eller är det istället bättre att låta dem somna in? Det är en fråga som flera...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
314
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 394
Senast: pepp
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp