Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är ju dock äldre än mig 😁
Äldre och yngre brukar fungera bäst, min egen ålder är oftast sämsta matchen 😆

Jösses så jag känner igen mig i det här 😂 Jag har helt klart lättare att umgås med äldre eller yngre än mig än med jämngamla. Finns undantag såklart men oftast är det så.
 
Då är han inte mycket att ha kan jag tycka och då är det väl lika gott det att han sålla ut sig själv tidigt? Visst att närhet och sex är viktigt i ett förhållande- absolut men man kan också få vänta till en början och visa att det inte är det enda man vill ha tycker jag, speciellt om det faktiskt är så att det inte är möjligt "med en gång"... :heart

Fast om det är viktigt för en person så är det väl bra att man uttrycker det? Man är ju uppenbarligen inte kompatibla om så är fallet och då är det lika bra att ha det överstökat. Även om det inte är det enda man vill ha så är det kanske något man inte kan leva utan i ett förhållande.
 
Fast om det är viktigt för en person så är det väl bra att man uttrycker det? Man är ju uppenbarligen inte kompatibla om så är fallet och då är det lika bra att ha det överstökat. Även om det inte är det enda man vill ha så är det kanske något man inte kan leva utan i ett förhållande.
Absolut! Men tänker kanske att en inte alltför lång tidsaspekt kan man stå ut med om känslorna är de rätta, men är det nått man omgående vill göra så är det nog bäst för båda parter att söka vidare på varsitt håll.
 
Hjälp, jag har börjat dejta :o

Via bekanta gick jag på blinddate med en man som visade sig vara riktigt trevlig. Vi träffades för 4 dagar sedan för lite mat efter jobbet. Vi bestämde att ses igen, och i förrgår var vi på en liten utflykt/promenad, middag och sen te hos mig. Han åkte hem till natten. Två små pussar då vi skildes åt.
I övermorgon ska vi ses på en lunchdate. ...men det känns alldeles för långt dit...

Tänk att en 55-åring kan ha så mycket fjortispirr i kroppen. Njuter och lider...och måste erkänna att jag längtar. Lite rädd är jag också.
...men där sket det sig. Vi träffades för lunch idag och han vill/vågar inte ses mera. Det är ett år sedan hans tuffa skilsmässa och han är alldeles för rädd och virrig.
Jag blir SÅ JÄVLA trött på att det ska vara så svårt. Helvetes helvete!!!
 
...men där sket det sig. Vi träffades för lunch idag och han vill/vågar inte ses mera. Det är ett år sedan hans tuffa skilsmässa och han är alldeles för rädd och virrig.
Jag blir SÅ JÄVLA trött på att det ska vara så svårt. Helvetes helvete!!!

Men nej :( fy vad tråkigt!!
 
Nej, jag förstod att den framför allt gällde bristen på information och annat, men jag valde att spinna vidare på religionsfrågan via knapplån ändå. Helt fräckt! :D
Att skriva katolik under värderingar låter ändå som att det är mer viktigt än bara "katolik för att mamma är det".

Min mamma är katolik och säger det gärna med stolthet(?) eller hävdar att hon absolut är det, i alla fall. Det är dock något som jag aldrig någonsin märkt av på henne, eller i min uppväxt. Men för många katoliker verkar det ändå finnas någon märklig pride i att säga det, trots att man är hur sekulariserad som helst?

Hon är då mer spirituell/tror slaviskt på ”law of attraction”. Men det är något hon kommit på på senare år efter att ha läst den där boken alla snackar om. 😅

(Vet att jag är sen på diskussionen, men ville tillföra min sida av saken)
 
...men där sket det sig. Vi träffades för lunch idag och han vill/vågar inte ses mera. Det är ett år sedan hans tuffa skilsmässa och han är alldeles för rädd och virrig.
Jag blir SÅ JÄVLA trött på att det ska vara så svårt. Helvetes helvete!!!
Fy vad trist.❤️ Jag vet precis hur du känner det. Det där är precis anledningen till att det gått som det gått med Wow. Fast här var det inte en skilsmässa, utan andra orsaker.

Så djävla trist när det man har verkligen är utöver det vanliga.
 
Ska åka till dejten på fredag, vara kvar till söndag 😊 ska bli intressant att se hur det går att sova tillsammans 😂 Mvh hon som måste ha mörkt, tyst och varmt (just nu ylle pyjamas, raggsockor och dubbla täcken) för att sova
Och, jag hoppas på att gå ligga lite 😇😁
 
Planerar ett lunch-ligg imorgon. Någon i den här tråden måste ju ligga lite 😉😇
Å, vad härligt, lyllo dig :love:.
Har ju hoppet uppe om att få till nåt liknande, eller åtminstone en snabb lunchdejt med nån liten puss iaf, innan veckan är slut.
Fan, marigt att hinna ses alls när jobb, djur, ungar och andra åtaganden finns med i bilden, ju!
Ny erfarenhet för mig som inte dejtat sedan typ, -95 :o? Då behövde en ju knappt hålla reda på sig själv ens... :cool:
 
Å, vad härligt, lyllo dig :love:.
Har ju hoppet uppe om att få till nåt liknande, eller åtminstone en snabb lunchdejt med nån liten puss iaf, innan veckan är slut.
Fan, marigt att hinna ses alls när jobb, djur, ungar och andra åtaganden finns med i bilden, ju!
Ny erfarenhet för mig som inte dejtat sedan typ, -95 :o? Då behövde en ju knappt hålla reda på sig själv ens... :cool:

Ja det där med tiden är inte så himla lätt. Speciellt inte om båda har ”barn och hela kittet” 🙈
 
Planerar ett lunch-ligg imorgon. Någon i den här tråden måste ju ligga lite 😉😇

Det blev lite mer mot eftermiddagen efter en jakt på lämpligt ställe 😂😂😂 så tiden som blev över var inte så långt ifrån just fyra sekunder 🤭

Sen blev helt plötsligt E spontan så jag har svängt förbi jobbet, duschat och ska sen förbi en en snabbis (höhö) innan jag åker hem.

Jag tror jag har min tonårsperiod eller nåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Är det ok att flytta gamla hästar till ett nytt hem? Eller är det istället bättre att låta dem somna in? Det är en fråga som flera...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
315
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 422
Senast: pepp
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp