Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, tinder har varit bråkig här också. Själv ska jag på dejt på tisdag, ganska ung kille men verkar vettig och han är väldigt gullig. Tyvärr verkar de vara lite bakgrunds problematik, mamma med psykiska problem, misshandlande styvfar osv. Och sådant brukar ju smyga sig på personens syn på relationer, men vi får se :)
 
Jag tycker att det är rätt spännande hur man som person, på vissa områden, förändras ganska lite över åren. Nu sitter jag här som värsta fjortisen och ler jättestort för att Köpenhamn har skrivit att han är ganska förtjust i mig. Den känslan är verkligen oförändrad. Det känns exakt likadant nu när jag är 37 som när jag var 20. Men samtidigt så är det andra saker i personligheten som har förändrats otroligt mycket, och det är bland annat förmågan att njuta av stunden. Som 20-åring så hade jag redan varit full av tankar, förväntan och lite oro. Nu tänker jag ”han gillar mig. Det är najs. Jag gillar honom också”.

Summa summarum. Att dejta i min ålder är awsome, och jag gissar att det bara blir bättre :love:
 
Jag tycker att det är rätt spännande hur man som person, på vissa områden, förändras ganska lite över åren. Nu sitter jag här som värsta fjortisen och ler jättestort för att Köpenhamn har skrivit att han är ganska förtjust i mig. Den känslan är verkligen oförändrad. Det känns exakt likadant nu när jag är 37 som när jag var 20. Men samtidigt så är det andra saker i personligheten som har förändrats otroligt mycket, och det är bland annat förmågan att njuta av stunden. Som 20-åring så hade jag redan varit full av tankar, förväntan och lite oro. Nu tänker jag ”han gillar mig. Det är najs. Jag gillar honom också”.

Summa summarum. Att dejta i min ålder är awsome, och jag gissar att det bara blir bättre :love:


Åååh, vad härligt! :D Jag har varit lite deppig i dag över att min dejt från i går kväll inte verkar gilla mig alls på det sättet som jag gillar honom... Men så såg jag ett par filmar på oss från festen och då kan jag ändå glädjas över att jag hade en fin kväll och var lite förtjust. :heart) Så ja, jag håller med om att det är trevligare att dejta nu som man är lite mer vuxen och reflekterad!


Anyway, så har jag slängt mig right back in the game och frågat den vackra tjejen, hon som jag knappt vågade skriva till i början, om vi ska träffas nästa helg, vilket hon ville! :D Blir mitt livs första tjej-dejt, spännande och lite nervöst....! :o
 
Här är en som hade en riktigt midsommarnattsdröm till firande i fredags. Bubbel, snaps, lekar och hångel. Jag fick några frågor om oss som gick på temat varför jag inte bara haffar honom när jag har chansen. Någon sa att hon trodde att han är helt omedveten om hur snygg han är, vilket jag nog tror också. På vägen tillbaka till stugan på nattkvisten så hamnade vi efter sällskapet och la oss i gräset vid vattnet och kollade på månen. Alla känslor bara bubblade i mig och jag ville så gärna säga att jag älskar honom. Men jag känner att jag får stå tillbaka lite just nu, jag behöver inte dra med honom i mina svängningar.

På morgonen låg jag och pillade honom i håret och frågade om han är medveten om att han är väldigt snygg. "Ganska genomsnittlig" svarade han och jag fnissade åt det. Sa att jag tycker att han ser ut lite som en nordisk prins. Sådär lång och ståtlig, med ljust hårsvall och blåa ögon. Hade kunnat klippa in honom i en Disneyfilm. Han tyckte jag var fånig :p
 
Nu är vi på väg hem igen.
Det var väl både bra och mindre bra. Han är verkligen jättegullig och bra på alla vis, men jag är så avtrubbad, undrar om jag någonsin kommer kunna känna något för någon.

Ruben var lika chill som vanligt, så skönt att han är så enkel att ha med sig överallt, lika ointresserad av sin omvärld som jag.
 
Han är verkligen jättegullig och bra på alla vis, men jag är så avtrubbad, undrar om jag någonsin kommer kunna känna något för någon.

Jag börjar misstänka att min avtrubbighet och apati kan bero på att det helt enkelt blivit för mycket i perioder. Att någonting har känts jobbigt och i stället för att rida igenom stormen så stänger hjärnan helt enkelt av i stället. Jag är inte en person som brukar vara så kylig och apatisk som jag varit den här våren, varför jag också misstänker att det är omständigheterna som skapat den här (tillfälliga) omställningen. Vad tänker du själv om avsaknaden av känslor, personlighetsdrag eller ogynnsamma omständigheter?
 
Jag börjar misstänka att min avtrubbighet och apati kan bero på att det helt enkelt blivit för mycket i perioder. Att någonting har känts jobbigt och i stället för att rida igenom stormen så stänger hjärnan helt enkelt av i stället. Jag är inte en person som brukar vara så kylig och apatisk som jag varit den här våren, varför jag också misstänker att det är omständigheterna som skapat den här (tillfälliga) omställningen. Vad tänker du själv om avsaknaden av känslor, personlighetsdrag eller ogynnsamma omständigheter?

Mycket personlighetsdrag men även som du att jag dejtat ganska mycket och blivit avtrubbad av det.
Folk kommer och går, ingen gör något större intryck.
 
Mycket personlighetsdrag men även som du att jag dejtat ganska mycket och blivit avtrubbad av det.
Folk kommer och går, ingen gör något större intryck.

Jag tror tyvärr att det är lite av nätdejtingens baksida. På den tiden man var tvungen att träffa någon ute i verkliga livet så krävdes det betydligt mer att få någon på tråden, och då upplever jag också att man värnade mer om den personen. Man hade hittat någon att dejta och det var tillräckligt stort för att ta personens mindre brister med en klackspark och ge henom flera chanser att göra ett djupare intryck. Så blev man liksom kär under resans gång. Nu är det lite "Neeh, blev inte head over heels på första dejten så skiter i honom och tar en ny Tinderdejt i övermorgon". För att dra det till sin spets. Samtidigt hade jag aldrig idag sett mellan fingrarna med de brister som mina ex hade, och borde kanske ha varit lite kräsnare på den tiden. "Kul att ha träffat någon" borde inte ha räckt för att inleda en seriös relation, så det är en svår balansgång det där.
 
Jag tror tyvärr att det är lite av nätdejtingens baksida. På den tiden man var tvungen att träffa någon ute i verkliga livet så krävdes det betydligt mer att få någon på tråden, och då upplever jag också att man värnade mer om den personen. Man hade hittat någon att dejta och det var tillräckligt stort för att ta personens mindre brister med en klackspark och ge henom flera chanser att göra ett djupare intryck. Så blev man liksom kär under resans gång. Nu är det lite "Neeh, blev inte head over heels på första dejten så skiter i honom och tar en ny Tinderdejt i övermorgon". För att dra det till sin spets. Samtidigt hade jag aldrig idag sett mellan fingrarna med de brister som mina ex hade, och borde kanske ha varit lite kräsnare på den tiden. "Kul att ha träffat någon" borde inte ha räckt för att inleda en seriös relation, så det är en svår balansgång det där.

Ja men precis.
Fördelen är att jag är mycket mer kräsen och bättre på att säga ifrån och sätta tydliga gränser. Om det inte passar så kan det vara, finns fler.
Risken är att det går för långt åt det hållet, minst lilla som inte passar och det är hejdå direkt.

L frågade mig vad jag vill med detta, han vet min inställning till kärlek och relationer.
Svarade bara att jag inte vill prata om det och att jag inte vill ha några krav på mig.
Han accepterade det men samtidigt kändes det inte riktigt fair mot honom.
 
Ja men precis.
Fördelen är att jag är mycket mer kräsen och bättre på att säga ifrån och sätta tydliga gränser. Om det inte passar så kan det vara, finns fler.
Risken är att det går för långt åt det hållet, minst lilla som inte passar och det är hejdå direkt.

L frågade mig vad jag vill med detta, han vet min inställning till kärlek och relationer.
Svarade bara att jag inte vill prata om det och att jag inte vill ha några krav på mig.
Han accepterade det men samtidigt kändes det inte riktigt fair mot honom.

Det är väl upp till honom att avgöra, men om du värnar om er relation så skulle jag rekommendera att åtminstone prata om det. Det behöver inte betyda att du måste möta honom i hans vilja, men det är nog fördelaktigt för er båda om han vet vart du står. "Jag uppskattar att umgås med dig men vill inte ha ett förhållande, och skulle tycka om att ses bara precis såhär. Hur känns det för dig?" - isch.
 
Det är väl upp till honom att avgöra, men om du värnar om er relation så skulle jag rekommendera att åtminstone prata om det. Det behöver inte betyda att du måste möta honom i hans vilja, men det är nog fördelaktigt för er båda om han vet vart du står. "Jag uppskattar att umgås med dig men vill inte ha ett förhållande, och skulle tycka om att ses bara precis såhär. Hur känns det för dig?" - isch.

Jo, jag vet.
Jag har bara så svårt för det. Har så himla lätt att känna mig trängd.
Nu längtar jag bara efter att få komma hem, åka till stallet och sen träffa en kompis i kväll. En kompis som alltid har så bra saker att säga, han är äldre och väldigt mycket klokare. Ska berätta för honom hur jag känner och vet att han kommer se det på ett annat sätt än jag och kan vägleda mig lite.
 
Idag jobbade jag på annan ort och lyckades väldigt spontant klämma in en tinderdejt på min rast. Skrev att jag var där till en jag skrivit lite med tidigare och han tyckte jag skulle följa med till en park och titta på några fåglar. Han var trevlig men lite mainstreamprydlig så jag fick för mig att han tyckte jag var en hippie med mina håriga ben och blev lite osäker. Vi sågs så kort också och hade nog behövt ett par öl. Men kul i alla fall!
Nu på väg hem till Filmnörden. Det känns typ... trevligt. Inget som helst pirr. Men ger det en chans.
 
L och jag har diskuterat vår relation lite under kvällen.
Jag är väldigt öppen med mina problem att knyta än till människor osv men vi har bestämt att vi fortsätter ses lika kravlöst som nu och så får vi se vart det leder.

Han tycker om Ruben, det är väldigt bra. Ruben vår väl inte så förtjust men det brukar ju sitta rätt långt inne med de flesta.
 
Jag tror tyvärr att det är lite av nätdejtingens baksida. På den tiden man var tvungen att träffa någon ute i verkliga livet så krävdes det betydligt mer att få någon på tråden, och då upplever jag också att man värnade mer om den personen. Man hade hittat någon att dejta och det var tillräckligt stort för att ta personens mindre brister med en klackspark och ge henom flera chanser att göra ett djupare intryck. Så blev man liksom kär under resans gång. Nu är det lite "Neeh, blev inte head over heels på första dejten så skiter i honom och tar en ny Tinderdejt i övermorgon". För att dra det till sin spets. Samtidigt hade jag aldrig idag sett mellan fingrarna med de brister som mina ex hade, och borde kanske ha varit lite kräsnare på den tiden. "Kul att ha träffat någon" borde inte ha räckt för att inleda en seriös relation, så det är en svår balansgång det där.

Jag känner igen mig, så avtrubbad! Måste nog ha en paus. Orkar inte hålla på att lära känna människor som ändå försvinner ur mitt liv efter max några dejter. Tar så mycket energi!
 
Det gör det, och det bör man nog ha i baktanken när man träffar människor på löpande band. Att man kan tappa bort sig lite i det.

Ja och jag är så trött på att berätta om mig själv om och om igen och ställa frågor om den andra. Blir ofta att jag frågar dejten "Har jag inte redan berättat det här?". Nej svarar dem. Då inser jag att det varit till nån annan dejt/person :cautious:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
275
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 951
Senast: Lingon
·
Svar
555
· Visningar
29 562
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp