Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så härligt :love: Får man fråga ungefär hur gammal sonen är/när det börjar bli komplicerat tro? Noll koll på barn men det är imponerande av dig tycker jag.
Min är bara 2,5 så han är för liten. Kompisens 6-åring hade definitivt reagerat. Så någon gång däremellan? 4-5 beroende på barn kanske? Jag vet inte heller, och jag kan inte minnas att mina föräldrar hade nya partners hemma när jag var riktigt liten?

När han blir större så måste jag nog ha bestämt mig innan vad för sorts relation jag vill ha innan. Med Köpenhamn är det bestämt att det är ett "vi", men helt utan definition och helt utan framtidsplaner. Sånt flum kan jag nog inte hålla på med sen. Men det går ju inte heller att vänta tills man är redo att flytta ihop. Jag vet inte ens om jag har någon lust att bli sambo med någon igen. Jag vill nog helst vara särbo.
 
Min är bara 2,5 så han är för liten. Kompisens 6-åring hade definitivt reagerat. Så någon gång däremellan? 4-5 beroende på barn kanske? Jag vet inte heller, och jag kan inte minnas att mina föräldrar hade nya partners hemma när jag var riktigt liten?
.
Barnen till mig och F är i den åldern 4-7 år. Och det är klart att det bästa varit att ta det väldigt lugnt och bara ses barnfritt ett tag till men som det ser ut nu med vår osynk i scheman hade vi typ aldrig kunnat ses då, en vardagkväll på två veckor har vi som vi är båda lediga/barnfria. Han ska försöka byta barnhelg på sikt, men det blir inte än på ett tag. Så vi bestämde att vi börjar hänga med barnen ibland men på deras villkor, de måste vara i första rummet hela tiden, och vi kommer inte att visa/säga att vi är annat än kompisar om de inte frågar. Hans äldsta kommer säkert att fatta rätt snart tänker jag, vi får väl se hur det blir, och ta det därifrån. Känns lite nervöst såklart.
 
Jag är på väg mot dejt 5 och allt går fortsatt bra - var det dejt 7/8 som var någon slags brytpunkt enligt någon tidigare i tråden?

I nuläget vet jag inte om det blir mycket mer än friends with benefits, men det känns också helt ok.

(Typ) relaterad fråga - ser ni friends with benefits och kk som samma eller olika per av förhållanden?
I mitt huvud så är fwb att man kanske ses över ett par drinkar/middag först, men man träffas inte utan att ha sex, medans en kk är lite mer pang på rödbetan, typ tar kontakt mitt i natten efter utekväll etc.
Det var jag som snackade om det där vägskälet på sjunde dejten... Hade ju dejt7prat även med F och var säker på att vi skulle vara kk efter det, men sen blev det ändå inte så, så jag får nog revidera teorin lite.... :)

Jag säger nog kk om allt som ej har intention att bli en kärleksrelation, även om man gör annat än ligger. Och har under min dejtperiod insett att mig hade det (även om set bara är en kk-relation) inte passat att ha en relation som bygger bara på sex, det är viktigt med bra häng också, någorlunda liknande värderingar och nåt intresse gemensamt.
 
Jag är på väg mot dejt 5 och allt går fortsatt bra - var det dejt 7/8 som var någon slags brytpunkt enligt någon tidigare i tråden?

I nuläget vet jag inte om det blir mycket mer än friends with benefits, men det känns också helt ok.

(Typ) relaterad fråga - ser ni friends with benefits och kk som samma eller olika per av förhållanden?
I mitt huvud så är fwb att man kanske ses över ett par drinkar/middag först, men man träffas inte utan att ha sex, medans en kk är lite mer pang på rödbetan, typ tar kontakt mitt i natten efter utekväll etc.
Jag ser också skillnad på FWB och KK, och har ungefär samma tankesätt som du!
 
Barnen till mig och F är i den åldern 4-7 år. Och det är klart att det bästa varit att ta det väldigt lugnt och bara ses barnfritt ett tag till men som det ser ut nu med vår osynk i scheman hade vi typ aldrig kunnat ses då, en vardagkväll på två veckor har vi som vi är båda lediga/barnfria. Han ska försöka byta barnhelg på sikt, men det blir inte än på ett tag. Så vi bestämde att vi börjar hänga med barnen ibland men på deras villkor, de måste vara i första rummet hela tiden, och vi kommer inte att visa/säga att vi är annat än kompisar om de inte frågar. Hans äldsta kommer säkert att fatta rätt snart tänker jag, vi får väl se hur det blir, och ta det därifrån. Känns lite nervöst såklart.
Har båda barn och man kan låta bli att kramas och pussas hela tiden så är det nog enklare tänker jag? Som en förlängd playdate? Men ja inte helt enkelt ändå... Vad säger din avkomma om familjer och så, har hen någon känsla för att det kan se olika ut? Jag tycker att kärnfamiljsnormen är så himla stark, barnen blir verkligen matade från alla håll med att det är så en familj ser ut...
 
Har båda barn och man kan låta bli att kramas och pussas hela tiden så är det nog enklare tänker jag? Som en förlängd playdate? Men ja inte helt enkelt ändå... Vad säger din avkomma om familjer och så, har hen någon känsla för att det kan se olika ut? Jag tycker att kärnfamiljsnormen är så himla stark, barnen blir verkligen matade från alla håll med att det är så en familj ser ut...
Jag håller med. Min yngsta har aldrig upplevt kärnfamiljen och den äldsta nämner det aldrig. Ändå kan den yngsta spontant utbrista "Nu är vi en riktig familj" om vi typ äter mat tillsammans med pappan nån gång. Det är lite ledsamt tycker jag.
 
Nu har ju inte jag haft så många kk-relationer, men 17-åringen har varit tämligen ointresserad av de få män hon träffat. De har presenterat sig, sagt hej och sen har hon inte brytt sig så mycket mer eller frågat något speciellt om dem, men å andra sidan har vi inte varit speciellt fysiska framför ögonen på henne heller.
 
På väg hem från L.
Barnet avgudar mig 😅
L förstår inte vad jag gjort, barnet är vanligtvis blyg och osäker med vuxna. Men hen knöt an direkt, vill hålla mig i handen så fort vi är ute, sitta nära mig i soffan och vill att jag ska vara där nästa helg och sova över när hen är där.
Blev så stolt när hen fick ta över kopplet och gå med Ruben. Han är enmanshund deluxe och lyssnar bara på mina kommandon så vem som håller i snöret spelar ingen roll 😁

Jag och L var ute och åt på kvällen och har haft det så himla mysigt.
Ses en del under arbetstid i veckan och planen är att jag åker ner på söndag igen efter jobbet.

Hoppas det går bra för dig @pepp
 
På väg hem från L.
Barnet avgudar mig 😅
L förstår inte vad jag gjort, barnet är vanligtvis blyg och osäker med vuxna. Men hen knöt an direkt, vill hålla mig i handen så fort vi är ute, sitta nära mig i soffan och vill att jag ska vara där nästa helg och sova över när hen är där.
Blev så stolt när hen fick ta över kopplet och gå med Ruben. Han är enmanshund deluxe och lyssnar bara på mina kommandon så vem som håller i snöret spelar ingen roll 😁

Jag och L var ute och åt på kvällen och har haft det så himla mysigt.
Ses en del under arbetstid i veckan och planen är att jag åker ner på söndag igen efter jobbet.

Hoppas det går bra för dig @pepp

Haha, vad kul! :D Men hur känner du för barnet, då? Är det jobbigt att umgås med hen eller är det okej?

(Mvh swipar vänster automatiskt på alla med barn.... :p )
 
Haha, vad kul! :D Men hur känner du för barnet, då? Är det jobbigt att umgås med hen eller är det okej?

(Mvh swipar vänster automatiskt på alla med barn.... :p )

Haha!
Jo men det känns bra.
Eftersom jag är så reserverad och avståndstagande så underlättar det väldigt mycket att barnet är kontaktsökande och vill prata med mig. Då kan jag bara hänga med och det blir mer naturligt.
 
Är det bara för mig som Tinder är lite förvirrad över vart i landet man befinner sig?
Jag bor mitt i landet och matchade här om veckan med en tjej nere i skåne, och idag matchade jag med en tjej uppe i norrbotten. Ändå har jag maxgränsen i Tinder inställd på 80 km.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Är det bara för mig som Tinder är lite förvirrad över vart i landet man befinner sig?
Jag bor mitt i landet och matchade här om veckan med en tjej nere i skåne, och idag matchade jag med en tjej uppe i norrbotten. Ändå har jag maxgränsen i Tinder inställd på 80 km.

Folk som har maximal sökvidd inställd och drar höger på mig brukar jag få upp i mitt flöde.
 
Är det bara för mig som Tinder är lite förvirrad över vart i landet man befinner sig?
Jag bor mitt i landet och matchade här om veckan med en tjej nere i skåne, och idag matchade jag med en tjej uppe i norrbotten. Ändå har jag maxgränsen i Tinder inställd på 80 km.
Själv har jag fått upp tjejer som befinner sig utanför mitt sökområde, och som inte har dragit höger på mig. Något konstigt är det ibland.
 
Är det bara för mig som Tinder är lite förvirrad över vart i landet man befinner sig?
Jag bor mitt i landet och matchade här om veckan med en tjej nere i skåne, och idag matchade jag med en tjej uppe i norrbotten. Ändå har jag maxgränsen i Tinder inställd på 80 km.

Ett visst antal visar Tinder utanför ens sökkriterier. Kan det ha med det att göra?
 
Jag kan få upp personer på ställen jag tidigare befunnit mig på i början av nästa inloggning. Antar att detsamma kan hända andra men med mig då. Dvs ngn befann sig nära mig men vi swipade aldrig på varandra men låg i kö sas. Vid nästa inloggning finns kön kvar, åtminstone delvis, men vi kan ha flyttat på oss och därmed visas det aktuella avståndet.
Fick tex upp flera irländare i början när jag kommit hem från min semester på Irland. Samma när jag varit i Sthlm, Frankrike osv.
 
Haha!
Jo men det känns bra.
Eftersom jag är så reserverad och avståndstagande så underlättar det väldigt mycket att barnet är kontaktsökande och vill prata med mig. Då kan jag bara hänga med och det blir mer naturligt.
Jag känner lite likadant... Är inte alls en sån där sprudlande och härlig person som barn brukar falla för, men ibland är nog det vinnande konceptet att bara vara sig själv, tråkigt laidback, och invänta barns initiativ. Idag var andra gången jag träffade F:s barn (denna gång utan att mitt barn var med) och efter en lite avvaktande start blev jag väldigt poppis och de ville visa mig saker, leka, sitta i knä osv. Känns bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 486
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
73 74 75
Svar
1 484
· Visningar
77 239
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 986
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 979
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp