Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner lite likadant... Är inte alls en sån där sprudlande och härlig person som barn brukar falla för, men ibland är nog det vinnande konceptet att bara vara sig själv, tråkigt laidback, och invänta barns initiativ. Idag var andra gången jag träffade F:s barn (denna gång utan att mitt barn var med) och efter en lite avvaktande start blev jag väldigt poppis och de ville visa mig saker, leka, sitta i knä osv. Känns bra!

Vad skönt :)

Barn brukar gilla mig, konstigt nog :p
Hade det varit ett aktivt, högljutt barn hade det aldrig gått. Nu är hen som tur är av den lugna, stillsamma typen som dessutom lyssnar på sin pappa.
 
Har båda barn och man kan låta bli att kramas och pussas hela tiden så är det nog enklare tänker jag? Som en förlängd playdate? Men ja inte helt enkelt ändå... Vad säger din avkomma om familjer och så, har hen någon känsla för att det kan se olika ut? Jag tycker att kärnfamiljsnormen är så himla stark, barnen blir verkligen matade från alla håll med att det är så en familj ser ut...
Tyvärr blir det inte så mycket playdates heller eftersom vi sällan har barnen samtidigt i vår dåliga schemasynk, men helt klart underlättar det, det var skönt att vi sågs så första gången. Nu pratar F:s barn om mig som "X:s mamma" i stället för "pappas kompis" och det känns lite lättsammare.
Jo, nog är familjenormen stark. Exakt hur stark den är för mitt barn vet jag inte riktigt. Han har pratat ibland om att han vill att jag och hans pappa ska bli kära och bo ihop igen, men släppt det ganska snabbt när vi förklarat. Jag tycker att han alltmer verkat börja uppskatta våra respektive tumanhandsmys och äventyr, den goda sidan av att vara ett växelvisbarn som får mycket uppmärksamhet. Hur det då blir när/om det på allvar kommer in fler i gemenskapen - ja vi får se.
 
Det är så himla märkligt. Antingen träffar jag ingen, inget händer och allt är döden. Så träffar jag någon och plötsligt dyker det upp män som svampar ur jorden.
De är överallt! Ryssen, kollegan, random snubbar på tåget, en annan kollega vill bjuda mig på kryssning och nu en kompis kompis som jag träffat ett antal gånger på fest och som aldrig varit mer än artigt trevlig har plötsligt börjat gilla och kommentera allt på Instagram 😂
 
På min front är det väldigt dött just nu. Har förstört det med D, sårade honom tyvärr och nu är det nog med största sannolikhet helt kört.
Har haft en period nu där det varit mycket att hantera, stress, flytt, vänja sig vid att bara ha barnen på helgerna istället för varannan helg m.m. Detta har tyvärr gått ut över honom. Har även börjar med p-piller igen som gjort mig helt knäpp.
Synd bara att när man faktiskt träffar en riktigt bra kille så är det en själv som är skitstöveln och förstör. Tråkigt man inte insåg det tidigare och behandlat honom bättre :cry:
 
På min front är det väldigt dött just nu. Har förstört det med D, sårade honom tyvärr och nu är det nog med största sannolikhet helt kört.
Har haft en period nu där det varit mycket att hantera, stress, flytt, vänja sig vid att bara ha barnen på helgerna istället för varannan helg m.m. Detta har tyvärr gått ut över honom. Har även börjar med p-piller igen som gjort mig helt knäpp.
Synd bara att när man faktiskt träffar en riktigt bra kille så är det en själv som är skitstöveln och förstör. Tråkigt man inte insåg det tidigare och behandlat honom bättre :cry:

Varför hade du barnen bara varannan helg? Jag menar, för det är väl jätteovanligt? :)
OT, men jag tycker det är intressant :)
 
Tyvärr blir det inte så mycket playdates heller eftersom vi sällan har barnen samtidigt i vår dåliga schemasynk, men helt klart underlättar det, det var skönt att vi sågs så första gången. Nu pratar F:s barn om mig som "X:s mamma" i stället för "pappas kompis" och det känns lite lättsammare.
Jo, nog är familjenormen stark. Exakt hur stark den är för mitt barn vet jag inte riktigt. Han har pratat ibland om att han vill att jag och hans pappa ska bli kära och bo ihop igen, men släppt det ganska snabbt när vi förklarat. Jag tycker att han alltmer verkat börja uppskatta våra respektive tumanhandsmys och äventyr, den goda sidan av att vara ett växelvisbarn som får mycket uppmärksamhet. Hur det då blir när/om det på allvar kommer in fler i gemenskapen - ja vi får se.
Minns han något av att du och pappan var ett par? Tror du att det påverkar? Jag och mitt barns pappa separerade så tidigt att han aldrig kommer ha något minne av oss tillsammans.
 
Minns han något av att du och pappan var ett par? Tror du att det påverkar? Jag och mitt barns pappa separerade så tidigt att han aldrig kommer ha något minne av oss tillsammans.
Ja, det var bara drygt ett år sen vi separerade så det minns han ju. Och det skulle nog kunna påverka rätt mycket tror jag, kan ju bli så att en ny kärlek "förstör" ett litet hopp om att mamma och pappa ska bli tillsammans igen. Eller så gör han inte alls den kopplingen.
Mor-Och far-föräldrar är skilda och har nya partners, så teoretiskt vet han ju att det kan hända, men finns nog inte i hans värld just nu (det är inget konstigt för honom att jag har en ny killkompis). Jag tänker att det kan vara bra att smyga in det så här, att det kanske underlättar att det redan finns en positiv relation till den nya personen när han förstår att vi är mer än vänner. Men skulle han fråga så kommer jag att vara ärlig.
Med ett mindre barn som dessutom inte minns det som varit tänker jag att det borde kunna vara lättare att de bara "hänger på" och gillar läget, men samtidigt kanske en mer krävande situation för den nya partnern, då de ju är mindre självständiga och behöver mer fokus. Fast vad vet jag egentligen. Man får väl försöka vara lyhörd och tänka så klokt man kan!
 
På min front är det väldigt dött just nu. Har förstört det med D, sårade honom tyvärr och nu är det nog med största sannolikhet helt kört.
Har haft en period nu där det varit mycket att hantera, stress, flytt, vänja sig vid att bara ha barnen på helgerna istället för varannan helg m.m. Detta har tyvärr gått ut över honom. Har även börjar med p-piller igen som gjort mig helt knäpp.
Synd bara att när man faktiskt träffar en riktigt bra kille så är det en själv som är skitstöveln och förstör. Tråkigt man inte insåg det tidigare och behandlat honom bättre :cry:

Det går inte att lösa tror du, om du förklarar?
 
Det går inte att lösa tror du, om du förklarar?
Jag har förklarat och han har svalt mycket. Men denna gången blev det för mycket. Vilket jag förstår. Jag har slutat med pillren nu och blir förhoppningsvis mig själv igen. Han sa att vi kanske kan ge ett försök med att först vara vänner när jag landat och hittat mig själv igen. Men ja det ser som sagt inte ljust ut att det går att reparera.. :(
 
Jag har förklarat och han har svalt mycket. Men denna gången blev det för mycket. Vilket jag förstår. Jag har slutat med pillren nu och blir förhoppningsvis mig själv igen. Han sa att vi kanske kan ge ett försök med att först vara vänner när jag landat och hittat mig själv igen. Men ja det ser som sagt inte ljust ut att det går att reparera.. :(

Ok :(. Men det kanske ändå är bättre att fokus läggs på att du själv ska må bra.
 
Kors i taket hörrni! Kanhända jag har en hp-dejt här framöver.... :) Vore kul, blir dock allra tidigast om en vecka då jag ska bort över helgen.

Och så en sak som jag funderar över nu när jag kan ^^. Asså det här med att som tjej fejka att man kommer... det känns ganska svårt? Jag menar det märks ju rätt tydligt down there vad som händer?^^ Det känns som om det går bara med oerfarna killar...? Eller tänker jag fel? Frågade min bästa vän och hon svarade att det var inte ssk svårt, killar är lättlurade o överskattar lätt sin egen förmåga... ?
 
Kors i taket hörrni! Kanhända jag har en hp-dejt här framöver.... :) Vore kul, blir dock allra tidigast om en vecka då jag ska bort över helgen.

Och så en sak som jag funderar över nu när jag kan ^^. Asså det här med att som tjej fejka att man kommer... det känns ganska svårt? Jag menar det märks ju rätt tydligt down there vad som händer?^^ Det känns som om det går bara med oerfarna killar...? Eller tänker jag fel? Frågade min bästa vän och hon svarade att det var inte ssk svårt, killar är lättlurade o överskattar lätt sin egen förmåga... ?

Jag har fejkat en gång, med mitt ex. Och jag tror faktiskt inte han märkte nåt. Jag knep åt lite extra och stönade typ :D
 
Kors i taket hörrni! Kanhända jag har en hp-dejt här framöver.... :) Vore kul, blir dock allra tidigast om en vecka då jag ska bort över helgen.

Och så en sak som jag funderar över nu när jag kan ^^. Asså det här med att som tjej fejka att man kommer... det känns ganska svårt? Jag menar det märks ju rätt tydligt down there vad som händer?^^ Det känns som om det går bara med oerfarna killar...? Eller tänker jag fel? Frågade min bästa vän och hon svarade att det var inte ssk svårt, killar är lättlurade o överskattar lätt sin egen förmåga... ?
Sen kan ju orgasmer te sig ganska annorlunda beroende på person, till "lättlurade" killars försvar.
 
Jag har som sagt börjat swipa på mina Toppval. Oftast tycks ju dom dyka upp iaf i flödet förr eller senare. Men lite kul att jag för första gången matchade med en med hjälp av en superlike! Hon ser ut som en fotomodell och gillar att fjällvandra. Samt hon svarade mig faktiskt ! Men som vanligt bor hon 20+ mil ifrån... så det kommer att rinna ut i sanden. Men men , man får roa sig för det lilla :).
 
Tydligen ska Tinder börja implementera att kvinnorna måste skriva först, ska bli intressant att se hur det påverkar. Kommer till Indien nu men det är tydligen meningen att det ska implementeras worldwide.

Edit: var en funktion som kan slås på om man vill så antagligen kommer ingenting förändras.
 
Tydligen ska Tinder börja implementera att kvinnorna måste skriva först, ska bli intressant att se hur det påverkar. Kommer till Indien nu men det är tydligen meningen att det ska implementeras worldwide.

Edit: var en funktion som kan slås på om man vill så antagligen kommer ingenting förändras.

Haha, den funktionen kommer inte många kvinnor att utnyttja :rofl:.
Med tanke på hur dåliga dom redan är på att skriva...

Tur att den inte blir obligatorisk dock. För i så fall skulle ett redan tufft klimat för män bli ändå tuffare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 204
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
70 387
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 952
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 917
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp