Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig mest uppgiven över allt som har med relationer att göra.

L är verkligen fantastisk på så många sätt och det är så bra när vi ses.
Men vetskapen att det aldrig kommer bli mer än såhär tär så himla mycket på mig.
Att bara ses på jobbet och någon enstaka helg ibland.
Det känns inte som någon vidare framtid direkt 😒
 
Jag känner mig mest uppgiven över allt som har med relationer att göra.

L är verkligen fantastisk på så många sätt och det är så bra när vi ses.
Men vetskapen att det aldrig kommer bli mer än såhär tär så himla mycket på mig.
Att bara ses på jobbet och någon enstaka helg ibland.
Det känns inte som någon vidare framtid direkt 😒

Fast du - aldrig àr veldigt lenge.... vem vet hur det blir om 10 år?
Om han ar the one så kanske han ar vard att vanta på..?
 
Jag känner mig mest uppgiven över allt som har med relationer att göra.

L är verkligen fantastisk på så många sätt och det är så bra när vi ses.
Men vetskapen att det aldrig kommer bli mer än såhär tär så himla mycket på mig.
Att bara ses på jobbet och någon enstaka helg ibland.
Det känns inte som någon vidare framtid direkt 😒
Men vad är det för relation du vill ha som du ser en framtid med? Jag har inte riktigt uppfattat dig som en villa, Volvo, vovve-typ. Jag kan själv se jättemycket fördelar med att bara ses då och då, och göra det bästa med tiden man har tillsammans.
 
Men "vänta"? Vad betyder det i praktiken? Du tror väl inte att det finns EN Den Rätta och att den förblir rätt oavsett hur relationen ser ut?

Jag vet inte om det finns EN rätt - för någon kanske det är så, eller snarare att det beror på hur livet utartar sig - man får ju sällan chans att träffa alla jordens 7 miljarder människor.......

För mig och exmaken så var vi borta från varandra i 5 år under tiden jag pluggade, det kändes allt för länge att vänta så vi gjorde slut - men snackade i telefonen i timmar varje dag, och när jag flyttade hem så gjorde han slut med sin nya tjej och flyttade in hos mig. Nu känns de 5 åren som bara en kort bit av vår historia tillsammans.

I @Bison s fall så tänkte jag att det kanske är lättare att vara nöjd med att endast träffast då och då, om man vet att det faktiskt finns en möjlighet för "mer" i framtiden nån gång. :)
 
Köpenhamn i helgen igen. Vi ska på en tillställning tillsammans och det tror jag blir jätteskoj!

Hade en dipp i förrgår och bad om mer bekräftelse, och den kom med råge :love:. Jätteskönt att han förstod precis vad jag ville höra utan att jag behövde vara precis. Han bekräftar egenskaper och inte utseende, stort plus på det.

Nya kvinnan fortsätter att vara lite FÖR kärleksfull... Men det är kanske sån hon är? Det verkar inte ha någon effekt att jag aldrig skriver puss tillbaka i alla fall.
 
Men vad är det för relation du vill ha som du ser en framtid med? Jag har inte riktigt uppfattat dig som en villa, Volvo, vovve-typ. Jag kan själv se jättemycket fördelar med att bara ses då och då, och göra det bästa med tiden man har tillsammans.

Nä, det är inte riktigt jag.
Men jag vill kunna ses spontant, kunna göra saker ihop, mer än ta en glass på donken samtidigt som jag stirrar på klockan för att inte missa min påtid.
Jag behöver verkligen inte ses varje dag men jag vill ha tid tillsammans, bara han och jag.

För att vi ska kunna ses lite mer ordentligt nu krävs att någon tar ledigt, vilket jag gjorde i helgen.
I december har jag en övernattning där vecka 51. Kommer vid 20, lämnar 05. Det är allt vi kan ses på hela månaden.
Jag har bara rast där dagtid när han är på jobbet. Har ingen möjlighet att åka ner extra eftersom det hela tiden krockar med träningar och annat jag behöver göra lediga dagar.
Är jag ledig har han barnet, är han ledig jobbar jag.
Våra liv är inte alls synkade.
 
Nä, det är inte riktigt jag.
Men jag vill kunna ses spontant, kunna göra saker ihop, mer än ta en glass på donken samtidigt som jag stirrar på klockan för att inte missa min påtid.
Jag behöver verkligen inte ses varje dag men jag vill ha tid tillsammans, bara han och jag.

För att vi ska kunna ses lite mer ordentligt nu krävs att någon tar ledigt, vilket jag gjorde i helgen.
I december har jag en övernattning där vecka 51. Kommer vid 20, lämnar 05. Det är allt vi kan ses på hela månaden.
Jag har bara rast där dagtid när han är på jobbet. Har ingen möjlighet att åka ner extra eftersom det hela tiden krockar med träningar och annat jag behöver göra lediga dagar.
Är jag ledig har han barnet, är han ledig jobbar jag.
Våra liv är inte alls synkade.

Ni kan ju bo närmare varandra, och barnet blir större.
 
Ni kan ju bo närmare varandra, och barnet blir större.

Jag skjuter mig hellre i foten än flyttar till småland.
Har mitt liv här med mina vänner, ett jobb som jag verkligen tycker om, underbara kollegor, ett bra hästliv med tränare jag trivs med osv. Finns en fälttävlansbana där nere, en 😭😭😭😭
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag skjuter mig hellre i foten än flyttar till småland.
Har mitt liv här med mina vänner, ett jobb som jag verkligen tycker om, underbara kollegor, ett bra hästliv med tränare jag trivs med osv. Finns en fälttävlansbana där nere, en 😭😭😭😭

Jag förstår dig, jag menar bara att alternativet finns.
Ni kanske hittar en bättre struktur med tiden, eller så gör ni det inte. Du måste prioritera det du vill, och han också. Har ni tur kan ni mötas på vägen, eftersom ni verkar vilja så mycket saker på en gång.
Dygnet har ju bara ett visst antal timmar.
 
Jag förstår dig, jag menar bara att alternativet finns.
Ni kanske hittar en bättre struktur med tiden, eller så gör ni det inte. Du måste prioritera det du vill, och han också. Har ni tur kan ni mötas på vägen, eftersom ni verkar vilja så mycket saker på en gång.
Dygnet har ju bara ett visst antal timmar.

Jo, så är det ju.
Jag är ingen fighter, utom när det kommer till ridningen. Är det inte enkelt och okomplicerat struntar jag hellre i det. Känner att det tar mer energi än det ger.

Hade vi bott nära varandra och kunnat ses enkelt och spontant hade det antagligen fungerat hur bra som helst.
Nu känner jag mig mest stressad och uppviven.
 
Jo, så är det ju.
Jag är ingen fighter, utom när det kommer till ridningen. Är det inte enkelt och okomplicerat struntar jag hellre i det. Känner att det tar mer energi än det ger.

Hade vi bott nära varandra och kunnat ses enkelt och spontant hade det antagligen fungerat hur bra som helst.
Nu känner jag mig mest stressad och uppviven.
Trotts detta hänger ni ihop såpass som ni gör - inte tänkt på det?
Ansluter mig till dem som tror att ni löser det där bara att det krävs lite tålamod.
 
Trotts detta hänger ni ihop såpass som ni gör - inte tänkt på det?
Ansluter mig till dem som tror att ni löser det där bara att det krävs lite tålamod.

Jo, det har jag.
Men santidigt så vet båda två om att det aldrig kommer fungera i längden.
Även om det är bra när vi ses så tär avståndet väldigt mycket på mig. Det blir en enorm frustration när tiden inte räcker till, vi lever så olika liv och vill så olika saker.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
:(
Jo, det har jag.
Men santidigt så vet båda två om att det aldrig kommer fungera i längden.
Även om det är bra när vi ses så tär avståndet väldigt mycket på mig. Det blir en enorm frustration när tiden inte räcker till, vi lever så olika liv och vill så olika saker.

Jag förstår dig :(. Det räcker inte heller för mig att endast ses ibland när det är någon jag verkligen tycker om särskilt om man inte har nån bra plan för att va tillsammans i framtiden.
 
:(

Jag förstår dig :(. Det räcker inte heller för mig att endast ses ibland när det är någon jag verkligen tycker om särskilt om man inte har nån bra plan för att va tillsammans i framtiden.

Precis.
Jag är inte superneedy och vill ses varje dag men typ två gånger i veckan. En vardagskväll och en dag på helgen hade varit perfekt. Då hinner jag med både jobb, häst och andra kompisar.
Med fyra timmars enkelresa blir det inte lika enkelt och jag bygger upp en väldig massa frustration.
Okej om det var tillfälligt men det är det ju inte.
 
Jag kan absolut förstå din frustration @Bison hoppas verkligen det löser sig.

Imorgon ska jag och lämna en skål hos E som jag lånat, hade ni gett den personligen eller bara hängt på hans dörr?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 104
Svar
1 262
· Visningar
129 324
Senast: Bison
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
438
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp