Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det är inte riktigt jag.
Men jag vill kunna ses spontant, kunna göra saker ihop, mer än ta en glass på donken samtidigt som jag stirrar på klockan för att inte missa min påtid.
Jag behöver verkligen inte ses varje dag men jag vill ha tid tillsammans, bara han och jag.

För att vi ska kunna ses lite mer ordentligt nu krävs att någon tar ledigt, vilket jag gjorde i helgen.
I december har jag en övernattning där vecka 51. Kommer vid 20, lämnar 05. Det är allt vi kan ses på hela månaden.
Jag har bara rast där dagtid när han är på jobbet. Har ingen möjlighet att åka ner extra eftersom det hela tiden krockar med träningar och annat jag behöver göra lediga dagar.
Är jag ledig har han barnet, är han ledig jobbar jag.
Våra liv är inte alls synkade.
Kör på så länge det funkar och skippa framtidstänk. Njut av stunden istället, det är väl ändå inte så ofta man träffar någon man gillar på riktigt? Han vet ju om hur läget är?
 
Fikadejten (Kallar honom Ö i fortsättningen) fortsätter att vara svårläst.

När vi pratar så svarar han alltid snabbt, men där är väldigt lite frågor och sånt från hans sida. OBS att så här va det inte alls när vi träffades (för då hade jag inte varit intresserad mer) och det är bara jag som skrivit först. Så idag tänkte jag aja han vill väl inte prata mer men är för hövlig för att låta bli att svara på frågor så jag frågar om vi ska träffas igen och om han försöker ta sig ur det så kan vi skippa det liksom. Men nä han svarade direkt. "gärna det!" och sa att om inte denna helgen så nästa.

Han jobbar med datorer så jag vet inte om han helt enkelt tycker det är jävligt trist att chatta..
 
Kör på så länge det funkar och skippa framtidstänk. Njut av stunden istället, det är väl ändå inte så ofta man träffar någon man gillar på riktigt? Han vet ju om hur läget är?

Nej, det är ju det som är så surt.
Men jag behöver struktur och ordning, vill ha en plan och mål, kortsiktiga och långsiktiga.
Därför jag gillar mitt jobb, tidtabell, tydliga ramar osv. Skiter det sig är jag jättesnabb att organisera om, sätta upp en ny plan, nya riktlinjer eftersom jag hela tiden har ett mål.
Samma i ridningen.
Bästis säger ofta att jag är den mest anala människa han känner och han har väl inte helt fel i det.
 
Pratat lite i telefon med Nya ikväll, hon ska på en dejt och ville bara höra så det var okej... Och förklarade att det absolut inte var en romantisk dejt. Så jo hon lägger en helt annan värdering i vår relation än vad jag gör. Jag sa åt henne att jag absolut inte har några som helst invändningar om hon skulle träffa någon, och vad mer ska jag säga liksom? Hon vet om att jag åker hem till Köpenhamn i morgon och vi har sagt att vi hörs efter helgen. Det finns inget utrymme för att missa att han är nr 1. @bumpo visst har du lite erfarenhet av att ha flera parallella relationer? Help?
 
Nej, det är ju det som är så surt.
Men jag behöver struktur och ordning, vill ha en plan och mål, kortsiktiga och långsiktiga.
Därför jag gillar mitt jobb, tidtabell, tydliga ramar osv. Skiter det sig är jag jättesnabb att organisera om, sätta upp en ny plan, nya riktlinjer eftersom jag hela tiden har ett mål.
Samma i ridningen.
Bästis säger ofta att jag är den mest anala människa han känner och han har väl inte helt fel i det.
Är det verkligen helt omöjligt att en liten bit av livet är spontan och känslomässig, och utan mål eller mening? Man kan ändå inte planera känslor, varesig sina egna eller andras. Eller jo det kan man väl, men den typen av relation vill du väl inte ha?
 
Pratat lite i telefon med Nya ikväll, hon ska på en dejt och ville bara höra så det var okej... Och förklarade att det absolut inte var en romantisk dejt. Så jo hon lägger en helt annan värdering i vår relation än vad jag gör. Jag sa åt henne att jag absolut inte har några som helst invändningar om hon skulle träffa någon, och vad mer ska jag säga liksom? Hon vet om att jag åker hem till Köpenhamn i morgon och vi har sagt att vi hörs efter helgen. Det finns inget utrymme för att missa att han är nr 1. @bumpo visst har du lite erfarenhet av att ha flera parallella relationer? Help?

Haha, gud du är ju exakt som mig!
Har t.ex exakt tidsschema på jobbet, blir nåt ändrat så blir jag fucked up.. exempelvis.
 
Är det verkligen helt omöjligt att en liten bit av livet är spontan och känslomässig, och utan mål eller mening? Man kan ändå inte planera känslor, varesig sina egna eller andras. Eller jo det kan man väl, men den typen av relation vill du väl inte ha?

Tydligen så är det helt omöjligt eftersom det blir såhär hela tiden.
Jag fötsöker men det går verkligen inte. Det måste inte vara hugget i sten men helt planlöst gör mig så galet frustrerad.
Spontan och känslomässig är inte mina främsta egenskaper.
 
Pratat lite i telefon med Nya ikväll, hon ska på en dejt och ville bara höra så det var okej... Och förklarade att det absolut inte var en romantisk dejt. Så jo hon lägger en helt annan värdering i vår relation än vad jag gör. Jag sa åt henne att jag absolut inte har några som helst invändningar om hon skulle träffa någon, och vad mer ska jag säga liksom? Hon vet om att jag åker hem till Köpenhamn i morgon och vi har sagt att vi hörs efter helgen. Det finns inget utrymme för att missa att han är nr 1. @bumpo visst har du lite erfarenhet av att ha flera parallella relationer? Help?
Ja, jo jag har erfarenheter av parallella relationer. Mitt start-tips är kommunicera. Tala om vad du vill, vem du ser som nr 1, vad du har för förväntningar och ställ raka men ändå öppna frågor som kräver att motparten funderar på vad hen vill. Och kompromissa inte bort dig själv och vad du behöver/vill för att göra någon annan glad.
 
Pratat lite i telefon med Nya ikväll, hon ska på en dejt och ville bara höra så det var okej... Och förklarade att det absolut inte var en romantisk dejt. Så jo hon lägger en helt annan värdering i vår relation än vad jag gör. Jag sa åt henne att jag absolut inte har några som helst invändningar om hon skulle träffa någon, och vad mer ska jag säga liksom? Hon vet om att jag åker hem till Köpenhamn i morgon och vi har sagt att vi hörs efter helgen. Det finns inget utrymme för att missa att han är nr 1. @bumpo visst har du lite erfarenhet av att ha flera parallella relationer? Help?
Hur gick det med hans dejt?
 
Tydligen så är det helt omöjligt eftersom det blir såhär hela tiden.
Jag fötsöker men det går verkligen inte. Det måste inte vara hugget i sten men helt planlöst gör mig så galet frustrerad.
Spontan och känslomässig är inte mina främsta egenskaper.
Och du ser ingen poäng med att träna dig lite? Alltså en helt rak fråga, värderar inte.
 
Ja, jo jag har erfarenheter av parallella relationer. Mitt start-tips är kommunicera. Tala om vad du vill, vem du ser som nr 1, vad du har för förväntningar och ställ raka men ändå öppna frågor som kräver att motparten funderar på vad hen vill. Och kompromissa inte bort dig själv och vad du behöver/vill för att göra någon annan glad.
Jag har nog gjort allt det där utom att fråga vad hon vill för det är alldeles för tidigt för den diskussionen tycker jag... Men kanske inte?
 
Jag har nog gjort allt det där utom att fråga vad hon vill för det är alldeles för tidigt för den diskussionen tycker jag... Men kanske inte?
Med tanke på att du funderar på vad hon vill och misstänker att ni kanske vill olika så är det nog tvärt om hög tid att ta den diskussionen :) Det behöver nog inte bli konstigare än att redan innan man börjar dejta fråga om vad för typ av relation någon är ute efter, och det verkar ju de allra flesta göra.
 
Jag har nog gjort allt det där utom att fråga vad hon vill för det är alldeles för tidigt för den diskussionen tycker jag... Men kanske inte?
Jag tar de hör frågorna redan innan första dejten just för att inte skapa falska förhoppningar, för att se om motparten ens är på banan med vad JAG kan erbjuda och för att skydda mig själv. Men sen är kanske jag överdrivet försiktig med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
671
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 093
Svar
1 251
· Visningar
128 279
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp