Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har roat mig med lite statistik igen. Har räknat ut att av de jag träffat via nätet så har jag i nästan 40% av fallen vetat redan inom de första 30 sekunderna på dejten att det inte kommer bli något mer än max vänner :cautious:. Om jag kommer ihåg det rätt så är det bara ca 10% jag känner någon eventuell attraktion till.
Känns lagom peppande att fortsätta nätdejta efter denna beräkning :down:.
 
Sup dig full till helgen så brukar det bli lättare att säga det ;)

Annars, om det är ord du har svårt att säga alltid så prata med honom om det. Vet du att det är lättare bara du sagt det en gång röstar jag nog på ett glas vin på fredag så att värsta spärren släpper ;)
Dålig idé! Tycker det låter fint att det tas sats och faktiskt menas istället för att vara nåt som bara hasplas ut för att det skas. Säg till grabben att det kommer så fort det känns rätt. Skulle misstänka att en sådan grabb förstår.
 
Jag har roat mig med lite statistik igen. Har räknat ut att av de jag träffat via nätet så har jag i nästan 40% av fallen vetat redan inom de första 30 sekunderna på dejten att det inte kommer bli något mer än max vänner :cautious:. Om jag kommer ihåg det rätt så är det bara ca 10% jag känner någon eventuell attraktion till.
Känns lagom peppande att fortsätta nätdejta efter denna beräkning :down:.
Äsch 10% är väl helt ok ändå skulle kunna vara mycket värre :)
 
Jag bläddrade faktiskt igenom mina matchningar och konversationer på Tinder. Nåja. Jag kollade iaf det som syns utan att scrolla. Tänkte ta mig i kragen och åtm skriva till någon. Resulterade i att jag tog bort enda konversationen jag klickade upp och tänkt jag tar det efter jul istället. Och insåg det inte ens är halva oktober och att det är ju bara oktober o november jag egentligen har lite tid. Stängde appen och var nöjd :D
 
Äsch 10% är väl helt ok ändå skulle kunna vara mycket värre :)

Fast för att få fram en av dessa personer behöver jag svipa varje dag, skriva, svara och hålla igång konversationer, många dör ut eller så märker man att man inte passar.
Sedan om det kommer till dejt så måste jag gå på 9 dejter med folk som jag inte är attraherade av och som i bästa fall ändå är kul att prata med. Allt detta för att gå på EN dejt med någon som vid första anblick är attraktiv, men som i de allra flesta fall ändå inte blir något mer med. Kanske 3-4 dejter max.
 
Fast för att få fram en av dessa personer behöver jag svipa varje dag, skriva, svara och hålla igång konversationer, många dör ut eller så märker man att man inte passar.
Sedan om det kommer till dejt så måste jag gå på 9 dejter med folk som jag inte är attraherade av och som i bästa fall ändå är kul att prata med. Allt detta för att gå på EN dejt med någon som vid första anblick är attraktiv, men som i de allra flesta fall ändå inte blir något mer med. Kanske 3-4 dejter max.
Det är väl så det är för alla?
 
Och @Singoalla :)

Precis så är det i min familj också. Min nätdejt som jag ville behålla hade liknande erfarenheter så det blev inte av att någon sade det förrän jag tyckte att det blev löjligt och pressade fram det när vi var vid bilen för att hämta lite saker mellan vigselceremonin och champagneminglet. Han sa det tillbaka så det var ju tur. :D

Alltså, vad skönt att höra ändå :D I min tunghäfta har jag lyckats med massa andra kärleksförklaringar den här veckan, många långa kyssar med efterföljande lång ögonkontakt som jag tänker ska leda till några viktiga ord men det är alltid något annat som kommer ut. "Jag är så glad att jag har dig", "Allt känns så bra med dig" osv. Han måste ju vara trögfattad om han inte fattar mina försök snart, men å andra sidan - det är han. MM är en person man måste tala klarspråk med för att han ska förstå. Igår kväll satt vi och larvade oss med personlighetstester och han läste högt "For all their social skills, ESTJs are especially bad at reading the emotional side of other people, and when it comes to their partners, it’s more important than ever to try to improve." Jag skrattade. Det är sant att han fattar noll av det som inte sägs ibland.
 
Ryssen är hemma och gav mig en superlike på Tinder, han är söt på sitt eget vis.
Hoppas vi hinner ses innan han åker tillbaka till Ryssland igen, var så länge sen nu.

Annars har jag tre son jag skulle kunna gå på dejt med.
Den mest intressant har samma namn som L och är ganska lik till utseendet, är nog ingen slump 😒
 
Ryssen är hemma och gav mig en superlike på Tinder, han är söt på sitt eget vis.
Hoppas vi hinner ses innan han åker tillbaka till Ryssland igen, var så länge sen nu.

Annars har jag tre son jag skulle kunna gå på dejt med.
Den mest intressant har samma namn som L och är ganska lik till utseendet, är nog ingen slump 😒

Jag hade glömt ryssen :D Trodde dessutom han var i något annat land :laugh:

Ägnade min gårdagkväll åt feminism o tänkte göra det samma ikväll, med sushi :d Kan dejta någon annan gång, så många ursäkter :angel:
 
Fast... Vad är alternativet liksom? Kanske läge med en paus om dejtandet tar mer än det ger. Det är ju meningen att det ska vara kul!

Sålla bättre innan första dejten kanske? Jag vet inte om det är något mer jag kan göra för att öka chansen att jag kommer ha kul och att vi kommer klicka som personer på första dejten.

Jag tycker i sig inte det är kul att dejta, men det jag söker är någon som jag har trevligt med och att det finns någon slags attraktion.

Jag tror att jag tröttnat på långa förstadejter just nu. Under sommaren hade jag bara promenaddejter på 30min som första dejt. Det var perfekt! Klickade vi inte så hade jag iallafall gått en promenad och lärt mig något nytt om denna person jag träffat. Nu när vädret är kallare har dejterna varit på fik eller pubar och de har därför varat mellan 2-3h. Jag får lite panik i de situationerna. När vi inte klickar och jag känner mig obekväm och vill bara hem. Ett exempel var den sista dejten jag var på. Jag tänkte att aja vi tar väl ett glas vin på 1h och sen går jag hem, men han smuttade på vinet i 2h och stämningen kändes mest tryckt.
 
Sålla bättre innan första dejten kanske? Jag vet inte om det är något mer jag kan göra för att öka chansen att jag kommer ha kul och att vi kommer klicka som personer på första dejten.

Jag tycker i sig inte det är kul att dejta, men det jag söker är någon som jag har trevligt med och att det finns någon slags attraktion.

Jag tror att jag tröttnat på långa förstadejter just nu. Under sommaren hade jag bara promenaddejter på 30min som första dejt. Det var perfekt! Klickade vi inte så hade jag iallafall gått en promenad och lärt mig något nytt om denna person jag träffat. Nu när vädret är kallare har dejterna varit på fik eller pubar och de har därför varat mellan 2-3h. Jag får lite panik i de situationerna. När vi inte klickar och jag känner mig obekväm och vill bara hem. Ett exempel var den sista dejten jag var på. Jag tänkte att aja vi tar väl ett glas vin på 1h och sen går jag hem, men han smuttade på vinet i 2h och stämningen kändes mest tryckt.

Kan du inte ”bara” de till att det blir en kortis då? Jag känner samma sak som du, och brukar förvarna innan att det bara blir en timme - ibland har jag sagt att det är just för att jag gillar att det första mötet ÄR kort, ibland dragit till med att jag ska vidare men har en timme, typ (ibland är det tom sant ;)).
 
Kan du inte ”bara” de till att det blir en kortis då? Jag känner samma sak som du, och brukar förvarna innan att det bara blir en timme - ibland har jag sagt att det är just för att jag gillar att det första mötet ÄR kort, ibland dragit till med att jag ska vidare men har en timme, typ (ibland är det tom sant ;)).

Bra idé! Jag får börja varna dem innan vi ses. En timme är ok.
 
Alltså.. Det bästa med att dejta måste väl ändå vara timmen innan dejten. Att välja rätt kläder, fixa håret, sätta på sig läppstift och känna den lilla nervositeten i magen. Ska jag ha klänning? Ska jag ha de blå skorna? Ska jag ha det mörkare läppstiftet? Ska jag ha nagellack? osv. Helt underbart! :D

Nu är jag redo för dejt med tjejen i alla fall, hoppas det blir trevligt. :)
 
Försöker gör ett nytt Facebookkonto för att fixa tinder igen, men det går ju inte?

Får en tummen upp i slutet. Men sen omdirigeras jag bara till mitt gamla konto..

Kanske måste göra ny e-post också?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 047
Svar
1 121
· Visningar
112 189
Senast: Yeah but
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp