Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sålla bättre innan första dejten kanske? Jag vet inte om det är något mer jag kan göra för att öka chansen att jag kommer ha kul och att vi kommer klicka som personer på första dejten.

Jag tycker i sig inte det är kul att dejta, men det jag söker är någon som jag har trevligt med och att det finns någon slags attraktion.

Jag tror att jag tröttnat på långa förstadejter just nu. Under sommaren hade jag bara promenaddejter på 30min som första dejt. Det var perfekt! Klickade vi inte så hade jag iallafall gått en promenad och lärt mig något nytt om denna person jag träffat. Nu när vädret är kallare har dejterna varit på fik eller pubar och de har därför varat mellan 2-3h. Jag får lite panik i de situationerna. När vi inte klickar och jag känner mig obekväm och vill bara hem. Ett exempel var den sista dejten jag var på. Jag tänkte att aja vi tar väl ett glas vin på 1h och sen går jag hem, men han smuttade på vinet i 2h och stämningen kändes mest tryckt.

Vet inte var du bor, men varför inte köra på promenad fast det är kallt? Kan ju till och med skylla på kylan om personen inte alls passar, så behöver du inte ens en halvtimme ;)
 
Såhär blev det :D
Screenshot_20181012-204057_Tinder.jpg
 
Upplever ni att Tinder Plus är värt pengarna? Gold verkar ju vettigt genom att det visar vilka som gillar en, men plus låter ju som nästan exakt detsamma som gratisvarianten minus annonser? Gör det verkligen skillnad med plus?

Jag har samlat mod och bokat in diverse sociala aktiviteter igen under de kommande veckorna, typ föredrag med mingel och barhäng. Mestadels mol alena, vilket är lite jobbigt. Men jag har varit på två grejer redan och det var trevligt. Pratade med ett antal främlingar, men inget raggande.

Jag har swipat lite yvigare på Tinder än jag brukar också. Men inget har lett till date. (Ännu) Men jag är på en ”topp” och känner mig positivt inställd till dating just nu.

Jag har fått ett vansinnigt behov av att hångla och att hitta någon att vara nära. Kanske är det den biologiska klockan som vaknat. :)

Jag har också börjat snegla på en söt kollega som varierar mellan att vara supercharmig med världens bredaste leende och superintovert (fortfarande med ett brett leende). Det blir nog ingenting där, men jag tycker om att han fått ny plats snett emot mig så att jag kan se honom och småprata med honom när jag jobbar.

Men det stoppar nog där, vis av erfarenhet om hur jobbigt det blev sist jag föll för en kollega. Visserligen är min anställning på detta ställe tidsbegränsad. Men nja. Han är nog inte ”mr.Right” oavsett.

Men jag ser det som positivt att min hjärna reagerar på honom. :) Vilket kanske låter märkligt. Men periodvis är jag inte det minsta intresserad av någon.
 
Senast ändrad:
Är väldigt förtjust i en kille på jobbet...

Han har pratat en del med mig och nu två gånger under samtalet tagit mig på axeln/ryggen.. (Har mest snackat stress/utbrändhet så kanske är därför?)

Jag fattar ju ingenting p.g.a kan inte tolka saker.

Vet inte ens om han är singel.
Men, ett väldigt stort men, det är min bästis gamla KK. Varför bor jag i sån liten stad!
 
Är väldigt förtjust i en kille på jobbet...

Han har pratat en del med mig och nu två gånger under samtalet tagit mig på axeln/ryggen.. (Har mest snackat stress/utbrändhet så kanske är därför?)

Jag fattar ju ingenting p.g.a kan inte tolka saker.

Vet inte ens om han är singel.
Men, ett väldigt stort men, det är min bästis gamla KK. Varför bor jag i sån liten stad!

Äsch, det gör väl inget.
Se det som en kvalitetsstämpel, om han var bra vill säga 😁
Jag har ju delat kollegan med en av mina bästa kompisar.
 
Äsch, det gör väl inget.
Se det som en kvalitetsstämpel, om han var bra vill säga 😁
Jag har ju delat kollegan med en av mina bästa kompisar.

Haha. Verkar dock vara känsligt för henne då hon efter en fest inte gillade att jag pratade om honom så..

Vi ska promenera imorgon så får fråga :) tror dock inte att han är intresserad.

Vi har nån annan vi "delat" också, men det har ju varit mer ons.
 
Haha. Verkar dock vara känsligt för henne då hon efter en fest inte gillade att jag pratade om honom så..

Vi ska promenera imorgon så får fråga :) tror dock inte att han är intresserad.

Vi har nån annan vi "delat" också, men det har ju varit mer ons.

Ajdå. Men prata om det.
 
Alltså.. Det bästa med att dejta måste väl ändå vara timmen innan dejten. Att välja rätt kläder, fixa håret, sätta på sig läppstift och känna den lilla nervositeten i magen. Ska jag ha klänning? Ska jag ha de blå skorna? Ska jag ha det mörkare läppstiftet? Ska jag ha nagellack? osv. Helt underbart! :D

Nu är jag redo för dejt med tjejen i alla fall, hoppas det blir trevligt. :)


Hah, Mina dejter är typ alltid direkt efter jobbet, så på sin höjd fixar jag lite smink - för mig så blir det mer avslappnat - om jag är superfixad känner jag att det måste bli e kanonkväll, och han måste tycka jag är snygg etc. Men så klär jag typ aldrig upp mi, så hade bars känt mig obekväm -
 
Jo, ska försöka ta upp det imorgon :)

Hon har sagt att man kan ju inte rå för hur man känner, men att det var jobbigt när jag babbla om hur jag kände/tyckte.

Jag kan förstå det. Santidigt så är det ju svårt att ha ensamrätt på någon, speciellt när det är slut.
Jag och min kompis är ju likadana och pratar mer än gärna om kollegan 😅
Till hans stora förtret 😈
 
@Singoalla
Måste berätta att det blev skitkonstigt för mig och min sambo också första gången. Jag sa ”älskling” när vi låg i sängen och myste. Och han svarar ”jag älskar dig också” och ser mig i ögonen. Och jag bara glor tillbaka som en ko i världens längsta tystnad. Jag tror att han hörde fel, jag har inte frågar såhär typ 10 år senare :angel:
 
Alltså.. Det bästa med att dejta måste väl ändå vara timmen innan dejten. Att välja rätt kläder, fixa håret, sätta på sig läppstift och känna den lilla nervositeten i magen. Ska jag ha klänning? Ska jag ha de blå skorna? Ska jag ha det mörkare läppstiftet? Ska jag ha nagellack? osv. Helt underbart! :D

Nu är jag redo för dejt med tjejen i alla fall, hoppas det blir trevligt. :)
Jag är typ alltid den som får be om ursäkt för att jag kommer direkt från jobbet eller från flygplatsen typ ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 094
Svar
1 259
· Visningar
128 758
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp