Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att läsa domarna måste man betala, men för att öht se om de finns med kostar det ingenting, och har aldrig gjort.
Aha, jag hade för mig att de slopade gratis när det blev väsen om dem i början.

Edit: jag sökte nu på en person som jag vet dömdes för ett par år sedan. Jag fick träff på hans namn, enbart, inget om dom eller brottsrubricering, och när jag klickade vidare kom jag till en sida där jag skulle registrera mig och betala 95 spänn.
Men jag gissar att dejtingkopplingen nu är så svag att någon moderator snart vaknar ;)
 
Senast ändrad:
Något har hänt med Tinder. Förut kunde jag (vänster-)swipa slut och få att det inte finns någon i närheten. Sedan en tid händer inte detta, det tar aldrig slut och jag får ingen ro.
 
Jag klarade inte av att inte kontakta grannen. Vi ska ses ikväll och snacka om vårt sista sms-bråk som slutade med att han blockade och ignorerade mig. Jag saknar honom så jag spricker, som vän. Vi var ju främst kompisar, va bara sista veckan det blev något mer.
Jag vill ha ett bättre avslut eller kanske bli vänner igen, som inte ses lika intensivt som vi har gjort. Vet inte om det är möjligt. Han är så speciell. Vill helst inte förlora honom ur mitt liv.
 
Jag klarade inte av att inte kontakta grannen. Vi ska ses ikväll och snacka om vårt sista sms-bråk som slutade med att han blockade och ignorerade mig. Jag saknar honom så jag spricker, som vän. Vi var ju främst kompisar, va bara sista veckan det blev något mer.
Jag vill ha ett bättre avslut eller kanske bli vänner igen, som inte ses lika intensivt som vi har gjort. Vet inte om det är möjligt. Han är så speciell. Vill helst inte förlora honom ur mitt liv.
Hoppas att det leder till något bra nu!
 
Idag har jag provat att swipa i en annan stad som normalt täcks in av det avstånd jag angett och konstigt nog får jag fortfarande en förvånadsvärd mängd personer på 70-nånting kilometers avstånd. Oerhört märkligt.
 
Dejten igår gick bra, och jag blev kvar hos tjejen tills i morse då jag for till jobbet. :)

Inser dock mer och mer att det inte kommer kunna bli seriöst med henne, hon är inte tillräckligt bright. För att jag inte ska tröttna på en person behöver jag intellektuell stimulans, jag behöver någon som kan utmana mig på ett intellektuellt plan. Vill inte utmåla mig själv som ett självupptaget geni, långt ifrån, men jag vill hitta någon som får mig att tänka ett steg längre, i nya banor. Vill ha någon som är allmänbildad, samhällsintresserad och allmänt smart och nytänkande, någon jag kan ha intellektuella samtal med som utvecklar mig som person och får mig nyfiken.
Min dejt är inte den personen, samtalen flyter på fint, men går på grund så fort vi går djupare in på något ämne. Hon är trevlig, snygg, får mig att skratta, men det stannar där.
Men ja, det går bra att ligga med henne trots detta. ;)
 
Fick upp en person på tinder som kag var jättebra vän med på gymnasiet och som var en av världens finaste människor. Ingen match än men hoppas så att det bara är att jag inte dykt upp i hans flöde. Vore kul att få säga hej bara liksom, om inte annat...
 
Dejten igår gick bra, och jag blev kvar hos tjejen tills i morse då jag for till jobbet. :)

Inser dock mer och mer att det inte kommer kunna bli seriöst med henne, hon är inte tillräckligt bright. För att jag inte ska tröttna på en person behöver jag intellektuell stimulans, jag behöver någon som kan utmana mig på ett intellektuellt plan. Vill inte utmåla mig själv som ett självupptaget geni, långt ifrån, men jag vill hitta någon som får mig att tänka ett steg längre, i nya banor. Vill ha någon som är allmänbildad, samhällsintresserad och allmänt smart och nytänkande, någon jag kan ha intellektuella samtal med som utvecklar mig som person och får mig nyfiken.
Min dejt är inte den personen, samtalen flyter på fint, men går på grund så fort vi går djupare in på något ämne. Hon är trevlig, snygg, får mig att skratta, men det stannar där.
Men ja, det går bra att ligga med henne trots detta. ;)
Sådan är jag också, att jag måste ha någon som utmanar mig lite mentalt. Tidigare idag tänkte jag att det nog lätt låter just som "hej, jag är ett självupptaget geni eller tror mig vara det", men så behöver det ju verkligen inte vara... Att jag kom att tänka på det är förövrigt just för att jag faktiskt träffat en sådan person nu :p Det tar emot f*n att konstatera det, att jag faktiskt tycker om den där människan, men det gör jag nog. Vi känner dock inte varandra så bra, har inte träffats tillräckligt mycket för det, men den personen har hittills gett ett fantastiskt gott intryck. Får se hur det blir framöver. Jag är extremskeptisk.
 
Vi har haft en väldigt trevlig kväll med middag och drinkar.
Jag ska jobba i morgon så blev inte så sent.
Var väldigt kul att ses igen. Känns som vi känt varandra hela livet, är alltid avslappnat och enkelt även om det går några månader mellan vi ses.

Tänkte att det skulle kännas lite bättre nu. Men jag saknar L ännu mer efter ikväll 😣
 
Alltså, vad skönt att höra ändå :D I min tunghäfta har jag lyckats med massa andra kärleksförklaringar den här veckan, många långa kyssar med efterföljande lång ögonkontakt som jag tänker ska leda till några viktiga ord men det är alltid något annat som kommer ut. "Jag är så glad att jag har dig", "Allt känns så bra med dig" osv. Han måste ju vara trögfattad om han inte fattar mina försök snart, men å andra sidan - det är han. MM är en person man måste tala klarspråk med för att han ska förstå. Igår kväll satt vi och larvade oss med personlighetstester och han läste högt "For all their social skills, ESTJs are especially bad at reading the emotional side of other people, and when it comes to their partners, it’s more important than ever to try to improve." Jag skrattade. Det är sant att han fattar noll av det som inte sägs ibland.
Alltså, jag kommer på mig med att tänka på din issue flera gånger om dagen. Jag fattar inte.

Att något symboliskt laddat blir svårt att säga, kan jag väl förstå.

Och att du inte bara rätt upp och ner säger ungefär vad du slrev i ditt tidigare inlägg till honom, kan jag med lite ansträngning förstå.

Vad jag verkligen inte begriper, är hur någon enda människa står ut i en relation där hen inte obehindrat kan pladdra om sina issues. Varför i all världen lever du med någon som du pratar ofriare med än du gör med buke?
 
Alltså, jag kommer på mig med att tänka på din issue flera gånger om dagen. Jag fattar inte.

Att något symboliskt laddat blir svårt att säga, kan jag väl förstå.

Och att du inte bara rätt upp och ner säger ungefär vad du slrev i ditt tidigare inlägg till honom, kan jag med lite ansträngning förstå.

Vad jag verkligen inte begriper, är hur någon enda människa står ut i en relation där hen inte obehindrat kan pladdra om sina issues. Varför i all världen lever du med någon som du pratar ofriare med än du gör med buke?

Därför att relationen är ny :) Är väl det enkla svaret på den frågan. Det är fortfarande lite trevande och nervigt med mycket. Men, problemet är också löst sedan i fredags och det gick jättebra :p

Att det är enklare att prata med er som är utomstående mitt liv än någon som är närstående, oavsett om vi pratar partner, vänner eller familj ser jag dock inte som något märkligt alls. Det är väl själva anledningen till att många hänger här, att få bolla med personer som är utomstående och lite på behörigt ”avstånd” de dilemman som diskuteras.
 
Därför att relationen är ny :) Är väl det enkla svaret på den frågan. Det är fortfarande lite trevande och nervigt med mycket. Men, problemet är också löst sedan i fredags och det gick jättebra :p

Att det är enklare att prata med er som är utomstående mitt liv än någon som är närstående, oavsett om vi pratar partner, vänner eller familj ser jag dock inte som något märkligt alls. Det är väl själva anledningen till att många hänger här, att få bolla med personer som är utomstående och lite på behörigt ”avstånd” de dilemman som diskuteras.
Närå, att det finns grejer som man gärna pratar med mer eller mindre främmande personer med, och att man då pratar på andra sätt, är nog rätt vanligt.

Men när det gäller den situation du beskrev, kan jag inte ens föreställa mig att HINNA skriva om det på förslagsvis buke, innan jag helt enkelt hade pladdrat om hur knäppt det hela kändes, med partnern. Och jag kan verkligen inte tänka mig annat än att jag hade tolkat just det som att relationen är rätt bra. Och motsatsen rätt mycket som "vad gör jag här?".
 
Närå, att det finns grejer som man gärna pratar med mer eller mindre främmande personer med, och att man då pratar på andra sätt, är nog rätt vanligt.

Men när det gäller den situation du beskrev, kan jag inte ens föreställa mig att HINNA skriva om det på förslagsvis buke, innan jag helt enkelt hade pladdrat om hur knäppt det hela kändes, med partnern. Och jag kan verkligen inte tänka mig annat än att jag hade tolkat just det som att relationen är rätt bra. Och motsatsen rätt mycket som "vad gör jag här?".

Ja, så tänker inte jag i alla fall :) Jag är väldigt nöjd med relationen och har inget emot att en del saker blir lite trevande såhär i början.
 
Vi har haft en väldigt trevlig kväll med middag och drinkar.
Jag ska jobba i morgon så blev inte så sent.
Var väldigt kul att ses igen. Känns som vi känt varandra hela livet, är alltid avslappnat och enkelt även om det går några månader mellan vi ses.

Tänkte att det skulle kännas lite bättre nu. Men jag saknar L ännu mer efter ikväll 😣

Det där händer ibland för mig också. Att jag vill ha en person som jag inte kan få, tänker att en dejt med någon snygging ska få mig på andra tankar. Istället slutar det med att jag bara vill byta ut personerna och saknaden blir 100x värre :(.
 
Jo, jag hade tänkt att jag skulle berätta om fredags men har inte haft en minut över. Passar på nu när jag sitter på en rastplats i Gränna och och ändå ska få i mig lite kaffe innan jag åker vidare. Vi var ute och käkade i fredags, hånglade på soffan och larvade runt hemma på kvällen i vanlig ordning. Sen när vi gick och la oss så tänkte jag bara att säg det då för bövelen din jävla fegis, så innan jag ens han ta ett djupt andetag så kom det bara. BLÖRP som en jäkla groda. Han sa ”Jag älskar dig också” och sen hånglade vi lite till. Sen sa jag ”Vilken tur!”
 
Det där händer ibland för mig också. Att jag vill ha en person som jag inte kan få, tänker att en dejt med någon snygging ska få mig på andra tankar. Istället slutar det med att jag bara vill byta ut personerna och saknaden blir 100x värre :(.

Det är svårt.
Jag kan få honom men jag vill inte ha hela paketet med barn osv.
Därför har jag backat och det är tufft när båda har känslor och vill vara med varandra.
 
Påväg hem från Köpenhamn. Bästa besöket hittills tror jag. Vi var ute och sprang en runda igår (utan att jag blev helt crazy tävlingsmänniska), hade riktigt häftigt sex och vi blev nog båda väldigt känslomässigt påverkade av det.

Nästa helg tar jag med sonen och besöker honom. Jag ska hem till min syster över helgen och åker förbi honom på hemvägen.

Men innan de så kommer jag träffa den där kvinnan som jag inte är säker på om vi träffas som vänner eller som dejt. Den här gången blir det inte dejt utan vi ska träffas i ett annat sammanhang, men hon hade inte anmält sig innan jag mailade och frågade om hon skulle dit så jag blir fortfarande inte riktigt klok på var vi står. Men jag mår bra i hennes sällskap, hon är otroligt kvicktänkt och underhållande. Så vi får se vad det leder till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 099
Svar
1 259
· Visningar
128 971
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
438
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp