Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför frågar ni inte vad hon gillar? Tänker ni att ni kommer läsa av det på hennes kroppsspråk eller tänker ni att hon kommer prata först? Hur kommunicerar ni vad ni gillar utan att prata? Lite nyfiken på hur ni tänker 😊
Tänker? ;) Generellt har jag haft alldeles för få partners för att öva mig på den typen av kommunikation, men generellt har jag under tiden frågat lite, men allmänt är jag kass på kommunikation.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Varför frågar ni inte vad hon gillar? Tänker ni att ni kommer läsa av det på hennes kroppsspråk eller tänker ni att hon kommer prata först? Hur kommunicerar ni vad ni gillar utan att prata? Lite nyfiken på hur ni tänker 😊
Jag vill aldrig besvära någon eller vara påtryckande eller dominerande. Jag kan ofta känna att jag är besvärande. detta är inlärt. Är mycket dåligt att läsa av andras kroppsspråk, nästan allt jag läser av är ögon, annars måste jag fundera på.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Har flera gånger upplevt att om jag försöker fråga vad som det vill att det ska göras så är det tydligen avtändande - så blir det inget mer.
Likaså om det är jag som inte vill just för tillfället - men fan ta en om man råkar vara pilsk när man kryper intill. -Tänk på nåt annat, heter det. Okejdå, vänder ryggen till för att fillifjongen inte ska besvära. Då heter det att man blivit sur.
Nån gång gått så långt att det så att säga fått lättats på locket innan - men bara för att man då inte vart pilsk på beställning så hette det att man varit otrogen - osv. Och detta är ett rätt normalt samtalsämne karlar emellan hur det kan vara - hörs det av vissa tjejer blir det ett jäkla liv.

Så ni tjejer som faktiskt har hittat en karl där takten på när ni vill stämmer överens, ni är nog rätt lyckligt lottade och det är inte självklart på något vis.
 
Har flera gånger upplevt att om jag försöker fråga vad som det vill att det ska göras så är det tydligen avtändande - så blir det inget mer.
Likaså om det är jag som inte vill just för tillfället - men fan ta en om man råkar vara pilsk när man kryper intill. -Tänk på nåt annat, heter det. Okejdå, vänder ryggen till för att fillifjongen inte ska besvära. Då heter det att man blivit sur.
Nån gång gått så långt att det så att säga fått lättats på locket innan - men bara för att man då inte vart pilsk på beställning så hette det att man varit otrogen - osv. Och detta är ett rätt normalt samtalsämne karlar emellan hur det kan vara - hörs det av vissa tjejer blir det ett jäkla liv.

Så ni tjejer som faktiskt har hittat en karl där takten på när ni vill stämmer överens, ni är nog rätt lyckligt lottade och det är inte självklart på något vis.
Men herregud. Vad är det för typer du har träffat? Avtändande att prata om sex? Hur pratar man då? Och otrogen för att man inte vill/kan ha sex jämt?

Sen kan ju biten med att vända sig lösas genom kommunikation. ”Den kommer att stå ett tag till. Vill du att jag ska vända mig?”. För personligen har jag verkligen inget emot att känna min partners erektion bara för att jag inte orkar ligga just då. Jag förutsätter faktiskt också att min partner inte har problem med att jag är tänd även när hen inte vill ligga. Men om hen bryskt vänder sig om av ett nej så hade jag nog tyckt att det var ganska obehagligt.

Jag tycker att det är rätt sällan man vill exakt lika ofta i en relation. Jag har varit både den som vill mest och minst. Men oftast varierar ju det där över tid, och man skiftas om att vilja mest.
 
Men herregud. Vad är det för typer du har träffat? Avtändande att prata om sex? Hur pratar man då? Och otrogen för att man inte vill/kan ha sex jämt?

Sen kan ju biten med att vända sig lösas genom kommunikation. ”Den kommer att stå ett tag till. Vill du att jag ska vända mig?”. För personligen har jag verkligen inget emot att känna min partners erektion bara för att jag inte orkar ligga just då. Jag förutsätter faktiskt också att min partner inte har problem med att jag är tänd även när hen inte vill ligga. Men om hen bryskt vänder sig om av ett nej så hade jag nog tyckt att det var ganska obehagligt.

Jag tycker att det är rätt sällan man vill exakt lika ofta i en relation. Jag har varit både den som vill mest och minst. Men oftast varierar ju det där över tid, och man skiftas om att vilja mest.
Jo - har ju liksom insett att jag haft otur i "början av karriären". Blivit bättre senare. Till saken hör att jag tycker det är mysigt att ligga med ryggen intill, och varför skulle detta vara den enes privilegium.
 
Var ute i barlivet igår. Första gången på länge jag drack på det sättet. Bartendern var oförskämt attraktiv men jag vågar mig ju inte på det där med att ge nummer som vissa gör. Men men... :p
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Min bästis skrev en så himla fin sak. Vi har båda känt oss lite ensamma och ynkliga såhär kring jul.

"Men jag tänkte på det. Jag har ingen pojkvän. Men jag har en flickvän. Du? Jag berättar typ min bekymmer åt dig. Vi äter middagar. Jag saknar dig när vi inte ses. Det är ju också en relation man bygger på. Hade inte varit samma om någon av oss hade haft kille."
😍😍
 
Jo - har ju liksom insett att jag haft otur i "början av karriären". Blivit bättre senare. Till saken hör att jag tycker det är mysigt att ligga med ryggen intill, och varför skulle detta vara den enes privilegium.
Naturligtvis så turas man om om båda gillar det. Men även här kan man ju prata. Jag är t ex något av en igel när jag sover. Snor allt täcke, flåsar i nacken, dreglar på folk och är allmänt jobbig för den som är lättväckt. Så jag kan ju inte bli sur när min partner vill att vi ska ha två täcken och puttar undan mig när jag blir för närgången. Men hade jag inte vetat orsaken hade det nog inte känts så bra...
 
Vad tusan ska man skriva i sin bio? Hade en bio tidigare som genererade i många konversationsstarter men så insåg jag att det kunde misstolkas också så då tog jag bort det.

Känns så svårt med presentationer alltså :laugh:
 
Vad tusan ska man skriva i sin bio? Hade en bio tidigare som genererade i många konversationsstarter men så insåg jag att det kunde misstolkas också så då tog jag bort det.

Känns så svårt med presentationer alltså :laugh:

Tjejer behöver ingen pres.
Precis, som du kanske märkt så kommer konversationsstarterna att handla om antingen dina bilder eller din pres. Det är vad jag brukar utgå ifrån iaf...
Så om du gillar att prata om hästar eller dina hundar. Skriv om dom :).
Spelar egentligen inte så stor roll...
Sen kan du ju fundera över vad du gillar för presentationer hos killar och då kanske efterlikna dessa ?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag tänker att det är sådant man bör vara tydlig med från start om det är något man inte gör (eller har starkt önskemål om att få). Skittråkigt att de inte frågar! Min upplevelse är att den absoluta majoriteten av män gillar att ge oralsex, så jag tror att du har haft otur.

+1 på den! Fast kanske också haft tur
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 071
Svar
1 175
· Visningar
121 253
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 845
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vänner som avbokar och ombokar
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp