Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang det här med att skriva i profilen vad man är ute efter - jag förstår att man för det om man bara är ute efter något seriöst och långvarigt.
Men att skriva - som tjej - att man bara är ute efter en kk. Är inte det likamed att bli mailbombad av alla möjliga killar som bara ser chansen till ett ligg? :o

Jag kan villigt erkänna att jag har fördomar. :angel:
Men för 8-10 år sedan när jag fanns på dejtingsidor sist, så fick man 10+ mail per dag, med standar fraser från killar. Minst ett par dickpicks varje vecka, och massor med frågor om man inte bara skulle ses och ha lite trevligt :sneaky: (och detta när jag sökte något seriöst).

Men, jag har också blivit positivt överraskad dessa dagarna jag lagt på tinder/match/HP. Inte en ända dickpick ännu :D, kanske något standardmail som är ivägskickat, men överlag ändå verkar det vara vettiga killar (har inte hunnit prata så mycket med dem ännu ;) )
Så det kanske hade gått att skriva ut i sin profil idag att man bara vill ha en kk?
 
Har väl ett par styckna på g, eller vad man säger. En som jag träffade i helgen som jag skulle kunna tänka mig att träffa igen. Det lutade åt det men vi får se om det blir av.

En annan som jag chattat med i nästan en vecka som jag verkligen gillade först, men intresset börjar svalna. Vi skulle setts imorgon men nu är hen sjuk så det blir väl flyttat på. Kan absolut tänka mig att ses senare.

Och sen en tredje som jag chattat lite med senaste dagarna. Varje gång telefonen låter hoppas jag att det är hen. Så det är väl ett gott tecken. Kan inte förklara varför dock, hen är svårchattad. Väldigt kort, men varje gång jag tänker att nu lägger jag ner så briljerar hen. Jag vet inte. Vi har pratat en del om att ses i helgen. vill ha helg.
 
Apropå det där med text och bild, jag gillar tinder och dess smidighet, men tror att jag ännu mer hade gillat en app som var som tinder fast "tvärtom". Att det första man ser och sveper på är bara presentationen, så kan man välja att trycka fram bilder på de presar man blir intresserad av. Jag sveper i stort sett aldrig bort personer bara utifrån bilden utan klickar alltid upp infon och blir less när det inte finns nån. Så det skulle vara smidigare att se den direkt.
 
Apropå det där med text och bild, jag gillar tinder och dess smidighet, men tror att jag ännu mer hade gillat en app som var som tinder fast "tvärtom". Att det första man ser och sveper på är bara presentationen, så kan man välja att trycka fram bilder på de presar man blir intresserad av. Jag sveper i stort sett aldrig bort personer bara utifrån bilden utan klickar alltid upp infon och blir less när det inte finns nån. Så det skulle vara smidigare att se den direkt.

Men ja så mycket snabbare det gått att swipea då!
 
Apropå det där med text och bild, jag gillar tinder och dess smidighet, men tror att jag ännu mer hade gillat en app som var som tinder fast "tvärtom". Att det första man ser och sveper på är bara presentationen, så kan man välja att trycka fram bilder på de presar man blir intresserad av. Jag sveper i stort sett aldrig bort personer bara utifrån bilden utan klickar alltid upp infon och blir less när det inte finns nån. Så det skulle vara smidigare att se den direkt.

Du kan ju ställa frågan till de som gjort Tinder om de skulle kunna tänka sig att lägga in det som ett alternativ i appen? Borde inte vara särskilt svårt rent tekniskt att erbjuda båda möjligheterna. :)
 
Usch det är så rörigt i mitt huvud. Från glad och sugen på massa dejting till ensam, tom och med ett oöverstigligt bagage på nolltid. Jag vet inte vad jag vill. Och vad jag klarar.
Jag har i alla fall konstaterat att jag har enorma problem med tillit, jag förstår ju varför.

Med den jag träffar lite då och då har vi kommit överens om kravlöst. Vilket jag verkligen vill, jag swajpar fortfarande tex. Men ändå:banghead: så blir jag så ledsen och nära på panikslagen, beredd att bara skita i allt, när jag ser att han har bytt bild på tinder tex. Det sitter så jäkla hårt det där med känslan av att bli ratad. Jag blir galen på det.

Nu har jag inte sovit alls i natt utan grubblat. Och ägnat mig åt den destruktiva sysslan att söka bakåt i min och exets konversationer till den riktigt jobbiga tiden. Blä.

Inga matcher får jag heller. Installerade tinder igen för någon vecka sen men det verkar dött.

Jag funderar på att kontakta J, som det rann ut i sanden med och som jag inte skrivit med på en månad. Men det är ju bara för eventuell egoboost/bekräftelse och jag vet inte om det egentligen är så bra just nu. Dessutom är jag (såklart) livrädd för att han inte ska vilja ha med mig att göra.

Så. Slutgnällt. Om några timmar åker jag till Portugal på konferens.
 
Senast ändrad:
Usch det är så rörigt i mitt huvud. Från glad och sugen på massa dejting till ensam, tom och med ett oöverstigligt bagage på nolltid. Jag vet inte vad jag vill. Och vad jag klarar.
Jag har i alla fall konstaterat att jag har enorma problem med tillit, jag förstår ju varför.

Med den jag träffar lite då och då har vi kommit överens om kravlöst. Vilket jag verkligen vill, jag swajpar fortfarande tex. Men ändå:banghead: så blir jag så ledsen och nära på panikslagen, beredd att bara skita i allt, när jag ser att han har bytt bild på tinder tex. Det sitter så jäkla hårt det där med känslan av att bli ratad. Jag blir galen på det.

Nu har jag inte sovit alls i natt utan grubblat. Och ägnat mig åt den destruktiva sysslan att söka bakåt i min och exets konversationer till den riktigt jobbiga tiden. Blä.

Inga matcher får jag heller. Installerade tinder igen för någon vecka sen men det verkar dött.

Jag funderar på att kontakta J, som det rann ut i sanden med och som jag inte skrivit med på en månad. Men det är ju bara för eventuell egoboost/bekräftelse och jag vet inte om det egentligen är så bra just nu. Dessutom är jag (såklart) livrädd för att han inte ska vilja ha med mig att göra.

Så. Slutgnällt. Om några timmar åker jag till Portugal på konferens.
Jag är lite för nyvaken för att kunna tänka ut något bra svar på allt, men hoppas såklart att du får ordning på dina tankebanor och ditt mående :( När det gäller att läsa konversationer med exet, om du känner att det bara är självdestruktivt att läsa dem, kan du inte radera allt? Ta bort allt(!) som har med exet att göra, så att du slipper må dåligt pga sådant. Sedan tillitsproblemen kanske det vore läge att snacka med psykolog om? eller skriv ner allt (för dig själv) och se om du kan ändra tankebanorna där på något vis.
 
Jag är lite för nyvaken för att kunna tänka ut något bra svar på allt, men hoppas såklart att du får ordning på dina tankebanor och ditt mående :( När det gäller att läsa konversationer med exet, om du känner att det bara är självdestruktivt att läsa dem, kan du inte radera allt? Ta bort allt(!) som har med exet att göra, så att du slipper må dåligt pga sådant. Sedan tillitsproblemen kanske det vore läge att snacka med psykolog om? eller skriv ner allt (för dig själv) och se om du kan ändra tankebanorna där på något vis.
Jo radera konversationen vore ju bra. Ta bort allt i övrigt kan jag inte eftersom vi har mycket samarbete kring barnen.

Jag har aldrig haft tillitsproblem innan och hoppas liksom att det går över om jag så sakteliga utmanar mig s.a.s. Får se om det funkar, jag vill inte gå till psykolog i dagsläget (har gjort det några vändor tidigare).

Tack!
 
Jag gillar Tinder Gold, väldigt praktiskt att se vilka som dragit på mig och bara välja där. Fascineras över hur många det är som använder Tinder, helt galet! Över 1000 potentiella matchningar på några dagar, var kommer alla människor ifrån?

Dock är jag inte så sugen på att träffa någon. Vill fortfarande ha L mest av allt 😒
Utan barn och närmare avstånd så hade det varit helt självklart. Nu är det mest bleh.
 
Kan ju uppdatera mitt icke-dejtande med att nämna att jag ev är stalkad av en jag skrivit med på tinder (men avslutade pga kändes inte bra och fick dåliga vibbar), samt att jag fortfarande är lite hemligt kär i italienaren på mitt jobb som nu inte är på mitt jobb längre för han har flyttat (:cry:). Har raderat tinder för länge sedan sam funderar på att konvertera till katolicism enbart för att kunna bli nunna...
 
Jag matchade just med en av misstag, skulle bara bläddra bland hans bilder. Han såg rätt okej ut men när jag gick in på hans insta så var det Trump och JÅ på ett icke-ironiskt vis. Så tog bort matchningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 047
Svar
1 121
· Visningar
112 264
Senast: Yeah but
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp