Dejtingtråden del 38

Tydligen kan man få meddelanden numer innan man matchat med varandra.
En som jag redan träffat. Tror jag skrivit om honom här redan. Skulle bjuda mig på middag men när jag kom dit hade han redan ätit 😂
Och var allmänt märklig.
Inte konstigt han fortfarande inte träffat någon än.
Tack men nej tack på den där.

Tycker du det även irl? Att det inte finns några som är snygga alltså?

Jag tycker att det blev klart knepigare några år över 30, helt klart, men de finns definitivt.

När jag dejtar swipear jag dock mest på vad de skriver, har man inte en presentation som jag känner att det här är en människa jag kan ha roligt ihop med så är det inte intressant. Har väldigt snäva preferenser för vilken typ av man jag tycker om att umgås med, och de allra flesta hamnar tyvärr utanför det. De flesta som matchar på den punkten är sisådär 10 år yngre än mig (dvs mellan 30-35).
Oerhört få snygga män ja. De finns, men de är oftast för unga. Jag träffar gärna yngre så det är inget problem, men de har oftast en annan vision för framtiden (barn nån gång osv).
Man behöver inte vara klassiskt snygg men det måste finnas "det" lixom. Och vad "det" är vet jag inte förrän jag egentligen har träffat någon irl. Det är ju så mycket som ska klaffa för att det ska finnas attraktion.

Jag har inga problem att dejta yngre. Men 27-åringar när jag är 42 så kommer det inte att bli något långvarigt.

Det beror helt på hur man är dom personer och vad man vill i livet.
Hade det varit omvänt hade knappt någon reagerat 😅

Jag är 40, min B är 28, det märks inte öht om vi inte pratar om typ vilka barnprogram vi växt upp med 😆
Annars är han på många sätt både lugnare och klokare än mig.

Det beror helt på hur man är dom personer och vad man vill i livet.
Hade det varit omvänt hade knappt någon reagerat 😅

Jag är 40, min B är 28, det märks inte öht om vi inte pratar om typ vilka barnprogram vi växt upp med 😆
Annars är han på många sätt både lugnare och klokare än mig.
Hmm…
Jag har ”dejtat” en sån med ålderskillnad åt ”fel” håll.
Genom gemensamma vänner. Han är iofs född i fel århundrade och går helst klädd i 1930-talskläder, har sån inredning hemma och lyssnar på tidsenlig musik. Golfnörd dessutom.
Det är ju mer som att umgås med någon betydligt äldre än yngre så :laugh:

Hmm…
Jag har ”dejtat” en sån med ålderskillnad åt ”fel” håll.
Genom gemensamma vänner. Han är iofs född i fel århundrade och går helst klädd i 1930-talskläder, har sån inredning hemma och lyssnar på tidsenlig musik. Golfnörd dessutom.
Det är ju mer som att umgås med någon betydligt äldre än yngre så :laugh:

Haha, ja 😅
Jag tänker också att mycket beror på ens umgänge i övrigt. Är det väldigt homogent så kan det antagligen bli svårt med en större åldersskillnad.
Mina vänner jag umgås är mellan 25 och 60 år, olika samhällsklasser, olika bakgrund och intressen.

Sen har jag haft lite issues med åldersskillnaden men det har mer varit av hänsyn till honom. Men nu när jag landat i att vi faktiskt är väldigt lika, vill leva våra liv på samma vis utan barn osv så känns det väldigt enkelt och naturligt.

Jag är 13 år yngre än sambon. Vi har varit tillsammans i 17 år. Varför är fel åt andra hållet?
Absolut inte fel, jag föredrar egentligen yngre män. Men faktum är ju ändå att de flesta vill nån gång ha barn och det är inte intressant för mig. Även om en 27-årig kille inte tänker på barn nu så kommer det sannolikt (rent statistiskt) att bli en fråga i framtiden. Så kan det såklart även bli om man är i samma ålder.
Som sagt, jag gillar yngre, de är generellt mer attraktiva och jag är väldigt ung i mitt sätt. Men jag lever ett hyfsat vuxet liv, annorlunda mot när jag var i den åldern.
Sen ska tilläggas att jag gillar att ha någorlunda liknande referensramar från uppväxten, musik, tv, filmer etc.
Upp till typ 8 år yngre är noll problem.
Äldre än mig befattar jag mig inte med… max 2-3 år och då får de vara FRÄSCHA😆

Jag har också råkat ut för några sådana den senaste tiden men tycker ändå att de märks relativt snabbt. Det är dessa DA män som lurar mig som är väldigt på och pratglada till en början och sedan blir rädda och flyr.

Jag frångick min egen regel att inte träffa nån i verkligheten ifall inte konversationen har bra flyt i text... och blev påmind om varför jag skaffat mig den regeln :crazy: Stel stel dejt och varken han eller jag har hört av sig efteråt. Synd att det inte kändes bättre än så i verkligheten, för vi är ute efter samma saker, jag tycker han är fin att titta på och han har varit tydlig med att han tycker detsamma. Oh well, jag är en erfarenhet rikare iallafall!

En liten uppdatering, eller nåt. En påminnelse om att kärlek kan se ut på så många olika sätt.

Mitt hjärta är taget av en person.
Vi kan aldrig bli ett par, men hon kallar mig och min son för familj. Det är så fint och just nu vill jag inte ha något annat.
Vi har något speciellt och det betyder så otroligt mycket.

Dejtingen är lagd på hyllan. Det är inget jag orkar med just nu i alla fall. Jag har det jag behöver, förut möjligtvis någon att somna med på kvällen. Men så får det vara.

Nu har jag och mitt kap träffats i tre månader och det känns så himla bra 😍
Han är otroligt fin, vår kommunikation och samspel är som om vi känt varandra i många år.
Har lyckats få till att ses iaf någon gång varje vecka även om det ibland bara blir några timmar, men hellre kvalité än kvantitet.

Hans liv är lite mer flexibelt än mitt så han har fått anpassa sig lite efter min häst, träningar och tävlingar går inte att flytta 😅
Men eftersom han tidigare haft problem med det motsatta, att hans ex tyckt att han är borta för mycket så är han än så länge bara glad över mitt tidskrävande intresse som ger utrymme för hans utan pip och gnäll.
Jag behöver mycket tid och ger självklart tillbaka lika mycket tid även åt andra hållet.

Idag har vi vandrat på förmiddagen, ätit lunch ute i solen på ett underbart konditori innan han åkte hem och jag for iväg några timmar med en vän. Sen till stallet för uteritt i solnedgången 😄
Känner att jag har en väldigt bra balans just nu mellan häst, partner och vänner och det är fint!

Liknande trådar

• Vänner - hur får man dem?
  • Behovet/Viljan av att kontrollera sin partner och att sluta
  • Min man var otrogen
  • Hur delar ni?

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat