Dejtingtråden del 38

En liten uppdatering, eller nåt. En påminnelse om att kärlek kan se ut på så många olika sätt.

Mitt hjärta är taget av en person.
Vi kan aldrig bli ett par, men hon kallar mig och min son för familj. Det är så fint och just nu vill jag inte ha något annat.
Vi har något speciellt och det betyder så otroligt mycket.

Dejtingen är lagd på hyllan. Det är inget jag orkar med just nu i alla fall. Jag har det jag behöver, förut möjligtvis någon att somna med på kvällen. Men så får det vara.
Är det kollegan eller någon annan du träffat?

Jag lät appen vara kvar över min period där jag inte är så förtjust i män.. och då dök 2 st intressanta upp.
Träffade ena i måndags och vi gick en sväng o det kändes riktigt bra! Härligt leende, verkar väldigt omtänksam och glad.
Inte min vanliga typ men tror faktiskt han är bättre än den.
Vi ska ses på lördag igen är tanken :)

Lördagen var väldigt bra. Han bjöd på mat, vi pratade massor om allt typ. Lite snabbt om mitt kaos i förra förhållandet men även han delade med sig av något privat då även så de kändes väldigt bra.
Han är väldigt inlyssnande och mjukare(?) generellt än killar jag nog dejtat innan. Han är 5 år yngre så vet inte om det är därför? Har endast dejtat äldre innan.
Han gjorde inga närmanden heller vilket nog var bra då jag är ganska stel med nya människor.
Men de var avslappnat och kul.

Sen tänker jag massor och spinner iväg.. är nog rädd så jag försöker verkligen bara ta en dag i taget.

Det är klart jag undrar lite vad han tycker om mig då han inte sagt något direkt men vi skrev endel igår och de känns bra.

Det går fortsatt väldigt bra, allt är enkelt och okomplicerat.
Den har helgen varit han här uppe fredag till söndag, var iväg på annat den tiden jag var i stallet.

Var ute med några vänner till mig i fredags. Känns bra att han träffat dem och sett hur jag är tillsammans med dem. Jag träffar mina vänner ganska mycket så är ju en fördel om han kan hänga på ibland lite beroende på vad vi ska göra. Han är väldigt lättsam och kommer bra överens med alla så det var inga problem.

De reagerade lite på att vi är väldigt olika, jämfört med mig så är han väldigt vanliga. Jag sticker ut mycket, både med mitt utseende och min personlighet 😅
Men det är kanske det som gör att vi fungerar så bra, jag gillar han obekymrat lugn och han gillar att jag inte är som alla andra, vågar sticka ut och vara annorlunda.
Han gav mig ett par örhängen, två blodiga knivar 😁
Helt i stil med det jag brukar använda, för mig är det halloween året runt.
Älskar kommentaren också, "du är ju lite sjuk i huvudet så tänkte att de skulle passa dig"

Träffade hans föräldrar i lördags, så himla fina och trevliga människor. Förstår vart han fått alla sina fina sidor ifrån.
De kändes väldigt öppna, inga reaktioner på åldersskillnaden eller att jag inte vill ha barn och föredrar djur framför människor.

Jag vet inte vad som händer för mig :D
Han hade sin dotter förra veckan och vi har hörts sporadiskt.. ja har väl kännt att de känns lite forcerat, typ "vad gör du" och sen spinner vi inte direkt vidare.
Nu är det tyst och det är jag nöjd med.. 🙈

Kommer lite för ofta in i rädslan över att allt bara ska bli jobbigt, mer att göra mm
Generellt alltså iom att dejta män.

Vi får se.

Tänker för mycket.
Borde jag höra av mig? Känns som "min tur"
Vill jag? Jag vet inte. Gillade att vara i hans närhet, vi hade roligt. Vi känner knappt varandra. Men sen är jag tyvärr livrädd.. jag borde slutat vara det. Men jag vill behålla min sinnesro som jag har nu.

Känns som jag borde söka det livet, med en partner för det är det "normala".
Jag är även väldigt ensam ofta. Därför borde jag anstränga mig mer, generellt.

Tänker för mycket.
Borde jag höra av mig? Känns som "min tur"
Vill jag? Jag vet inte. Gillade att vara i hans närhet, vi hade roligt. Vi känner knappt varandra. Men sen är jag tyvärr livrädd.. jag borde slutat vara det. Men jag vill behålla min sinnesro som jag har nu.

Känns som jag borde söka det livet, med en partner för det är det "normala".
Jag är även väldigt ensam ofta. Därför borde jag anstränga mig mer, generellt.

Borde? Men vad VILL du? Man måste inte anstränga sig, man måste inte vilja något särskilt, man måste inte vara eller vilja vara "normal". Så vad VILL du om du skalar bort allt du eller andra tycker att du "borde"?

Borde? Men vad VILL du? Man måste inte anstränga sig, man måste inte vilja något särskilt, man måste inte vara eller vilja vara "normal". Så vad VILL du om du skalar bort allt du eller andra tycker att du "borde"?

Ja jag vet det är det jag tycker är svårt. För iom att jag är rädd för kaos så har jag ändå hoppet uppe att hitta nått som inte blir det.
Jag skrev till honom nu och han svarade o då blev jag glad. Så tänker det är en bra indikation.

Och där var det över.
Jag levde på hoppet länge och det blev nästan ett halvår 💔❤️ mår skit. Får inte in mina linser i ögonen, de är så jävla svullna efter allt gråt.
Så jobbigt :(, men nu har du försökt i allafall och så vet du att det inte gick nu heller. Kan vara jobbigt med tvivel om man har känslor och liksom inte tar chansen. Men nu har du ju gjort det du har försökt och det gick inte. Så när du läkt efter detta kan du gå vidare. <3

Så jobbigt :(, men nu har du försökt i allafall och så vet du att det inte gick nu heller. Kan vara jobbigt med tvivel om man har känslor och liksom inte tar chansen. Men nu har du ju gjort det du har försökt och det gick inte. Så när du läkt efter detta kan du gå vidare. <3

Så är det ❤️
Känns som att han bara kastar bort det fina vi hade, för sin egen bekvämlighets skull.
Men men, det är hans förlust.

Alltså, jag sitter i en knivig situation nu. Vad gör jag? 🙈 Jag är 47 år gammal. Förra helgen var jag och några vänner ut på en spelning och hade superkul. Började prata och dansa med en kille som var lite yngre. Han var väldigt rolig, raggade öppet på mig trots att han visste min ålder och i slutet på kvällen hånglande vi lite. Vi la till varandra på snap. Hela söndagen och varje dag sen dess har han skickat massor. Är smart och rolig, men det visar sig att han är 20 år gammal. Jag trodde att han var äldre och han trodde nog från början att jag var yngre.

Nu vill han träffas igen och har förslag på vad vi ska hitta på. Men detta är väl inte okej? Hur är jag ens attraherad?! Men vi klickade verkligen superbra och det finns kemi. Säg åt mig att det inte ens är okej att ligga med denna killen!!

Alltså, jag sitter i en knivig situation nu. Vad gör jag? 🙈 Jag är 47 år gammal. Förra helgen var jag och några vänner ut på en spelning och hade superkul. Började prata och dansa med en kille som var lite yngre. Han var väldigt rolig, raggade öppet på mig trots att han visste min ålder och i slutet på kvällen hånglande vi lite. Vi la till varandra på snap. Hela söndagen och varje dag sen dess har han skickat massor. Är smart och rolig, men det visar sig att han är 20 år gammal. Jag trodde att han var äldre och han trodde nog från början att jag var yngre.

Nu vill han träffas igen och har förslag på vad vi ska hitta på. Men detta är väl inte okej? Hur är jag ens attraherad?! Men vi klickade verkligen superbra och det finns kemi. Säg åt mig att det inte ens är okej att ligga med denna killen!!
Jag skulle inte. Ledsen, men det där är en unge tycker jag. Hade han varit trettio och du femtiosju hade det känts annorlunda.

Liknande trådar

• Vänner - hur får man dem?
  • Behovet/Viljan av att kontrollera sin partner och att sluta
  • Min man var otrogen
  • Hur delar ni?

Allmänt, Dagbok

• Hiss & Diss - del 7
  • Bukes bokcirkel!
  • Tittar in i ditt kök del 27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur