Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinder här uppe är inte mycket att hurra för. (@Bison :D )
Det är inte många jag känner för att ens träffa, och de man kanske vill träffa bor för långt bort
Jag förstår. Jag sveper i Lund-Malmöområdet, här rasslar det till ordentligt!
 
Jag har aldrig listat ut det där med att gå från att dejta till att bli ihop... Det funkar liksom inte! Antingen så blir vi bara vänner, eller så rinner det ut i sanden efter typ fem-sex träffar. Och jag tror inte jag är speciellt tråkig eller ocharmig, jag verkar helt enkelt inte vara någon som funkar som flickvän av någon anledning.
 
Dressyrtjejen ville möjligtvis komma ner hitåt under helgen, om det blir av så ska vi ta en promenaddejt. Vore kul, så jag håller tummarna!

Har även börjat chatta med en trevlig kille på Tinder senaste dagarna som också är pepp på att ta en promenad någon dag.

I övrigt är jag rätt isolerat från omvärlden pga Covid-19 restriktionerna, så jag börjar känna på behovet av lite mer social kontakt. Även om det lär dröja med någon fysisk kontakt.... :cautious: (med mindre DB tänker om och vill lite mer av det samma som jag..)

Apråpå - hörde på BBC News i går att par som inte bodde ihop blev rekommenderade att flytta tillsammans pga smittorisken, eller låta bli att träffas fysiskt... Någon som börjat tänka den tanken?
 
Ny mark för mig och P....umgås lite längre och i vardagen.
Jag åkte till honom i Tisdags eftermiddag och stannar veckan ut. Han jobbar fortfarande hemmifrån pga Covid-19. Jag ömsom jobbar och ömsom har lediga dagar. Hittills funkar det jättebra :)
 
Jag mår så himla bra idag 😍

Hade sämsta dagen på jobbet på länge igår. Corona ger oss loads to do och jag försöker verkligen vara ödmjuk och tacksam för det 🙏 men jag mår inte bra av stressen det skapar med hög takt och snabba ändringar där det hugger en i ryggen att vara proaktiv. Efter första timmen hade jag så ont i mitt huvud och mina vanliga spänningsområden att min lika upprörda kollega bara sa åt mig att sitta kvar och dricka mitt vatten i lugn o ro efter vår paus 😅

Förvarnade killen och sa att jag vill INTE prata jobb när vi skulle ses framåt 22 då jag slutat. Han skämtade lite bort det och jag blev nästan irriterad haha. Sedan är det ändå bara som att allt rinner av mig när vi ses? Så jag kunde sakligt bara berätta vad som pågår o varför det var jobbigt och vi snackade lite om det helt utan att jag blev upprörd o sedan var det bra.

Sov där trots att det var mitt i veckan och kände mig bara 100 % tillfreds trots att jag tyckte förra gången vi sågs var ganska jobbig (pga mig själv enbart som vanligt 😠). Jag behövde nog mest bara påminna mig själv om att tuffa till mig lite och vara lite tydlig. Jag får ju dessutom alltid bara massa positiv respons när jag är det. Och då blir jag ju inte heller så obekväm och osäker. Att det ska vara så svårt att lära om 😅

Kaoset på jobbet känns som ett litet vitt fluffigt moln längst bort i horisonten på den lika klarblå, soliga himmeln som också är ett faktum här i Skåne ☀️
 
Apråpå - hörde på BBC News i går att par som inte bodde ihop blev rekommenderade att flytta tillsammans pga smittorisken, eller låta bli att träffas fysiskt... Någon som börjat tänka den tanken?
Vi är särbo och tänker så förbli. Men det betyder inte att vi sätter oss i karantän gentemot varandra så fort någon blir sjuk. Vi är ju bara en annan typ av familj liksom.
 
Det är så svårt att få orden ur munnen! Kapet och jag har börjat höras på telefon och pratar om allt utom oss. :cautious:

Hade laddat igår för att leda in samtalet på djupare saker, men då var han upptagen med annat så det blev inget alls och när han ringde imorse var jag inte beredd mentalt. (Det är ju rätt utlämnande det jag vill säga!! Och jag vill varken framstå som offer eller desperat! Hur går man från lättsamt och glatt snack över till att min kropp och hjärna är lite rädda för närhet och att visa känslor pga rädsla för vad man får tillbaka, utan att allt blir jättejobbigt?) Jag har ju en skavande känsla av att vi måste prata för att komma vidare. Jag vill ju bli insläppt 100% och våga ge detsamma. Mitt pirr i magen minskar när jag inte känner mig helhjärtat insläppt och jag börjar mentalt distansera mig. Och den processen är igång.

Jag vill så jävla gärna prova att gå all in med honom trots avstånd, men hans dubbla signaler har i princip dräpt mina känslor.:down: När vi ses är det både jättefint och mysigt, men varvas med en distans som om vi bara är vänner. Och då törs jag inte ta mer initiativ än jag redan gör

Jag vet inte hur jag ska lyckas hitta någon annan som min kropp (eller själ) inte får panik av. Men att ”liksom-ha” Kapet ett tag har hjälpt mig åt rätt håll iallafall. Jag lär säkert kunna ha honom som vän framöver även om det ger mig skador i hjärtat som andra Kap jag mist delvis pga mina issues. Och det kommer att göra ont som fasen att se honom med någon annan om det här tar slut och den dagen kommer.
 
Skidkillen ställde ju in senast, och har inte föreslagit ny dejt alls. Vi har ju dock "slöskrivit".
Nu skrev jag och frågade:

"Kommer du vilja ses igen? 😊
Tänker så jag inte lägger funderingar på det..."

Hans svar:
"Du verkar sjukt härligt, men det känns det inte rätt att ses igen.."

Nu slutar jag fan dejta. Kan ju uppenbarligen inte charma nån nykter förutom crazy F.
 
Läraren har sin dotter mer än vanligt då mamman är läkare så vi har inte lyckats ses igen men vi håller kontakten :)
Jag är inte så stressad och inte han heller, speciellt i dessa tider! Jag har en massa tid för min häst :D
Igår skrev han att han har en bra känsla för mig!

Jag har tagit bort mig från alla dejtingsajter mest för jag inte orkar med många män där.. Kommer ge den här killen en chans sen får vi se!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 715
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 819
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp