Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så glaaaaaad 😍 Uppföljningssamtalet hos psykologen (som skulle leda till en remiss) spårade ur direkt så jag får mer tid till honom 😍 Det känns så fantastiskt skönt att hela tiden bli förstådd, även om han inte blir klar över vartåt det jag säger leder. Att bara kunna berätta helt fritt och känna att han inte missar något av det jag säger och inte heller känna press över att inte själv missa något för att jag vågar lita på (nåja, väldigt mycket för att vara mig iaf) att han ställer de relevanta frågorna han behöver få svar på.

Kanske lite fel tråd inser jag nu men det är ju till er jag gnällt om alla mina problem till så ville bara dela något positivt ❤
 
Skrev till killen från i fredags och frågade om han ville se film och mysa ikväll (ja, jag skriver mysa :D )

Hans svar:
"Hej. Nja jag tror jag inte vill det. Känns inge bra när du säger att du vill ses igen och jag inte vill hoppa in i nå seriöst"
Jag svarade att jag bara ville ligga och se film. Vet att han inte är min framtida kille...

Snark.
 
Liten uppdatering ang DB: Han verkar ha flyttat ihop med sin fru igen som jag misstänkt... Osäkert hurvida det är enbart pga ekonomi/praktiska skäl eller något "mer". Men ja, jag lär väl hålla mig undan oavsett.

Åker till Skåne snart på en lång "semester", känns bra - kommer använda Tinder där nere så kanske jag lyckas hitta "en anledning att stanna" som det heter så romantiskt.... :angel: Har även skickat in papperna på min skiljsmässa äntligen, och exet har träffat en ny, men det känns bra faktiskt. :)
 
Liten uppdatering ang DB: Han verkar ha flyttat ihop med sin fru igen som jag misstänkt... Osäkert hurvida det är enbart pga ekonomi/praktiska skäl eller något "mer". Men ja, jag lär väl hålla mig undan oavsett.

Åker till Skåne snart på en lång "semester", känns bra - kommer använda Tinder där nere så kanske jag lyckas hitta "en anledning att stanna" som det heter så romantiskt.... :angel: Har även skickat in papperna på min skiljsmässa äntligen, och exet har träffat en ny, men det känns bra faktiskt. :)
Ha inte för stora förhoppningar på männen här i Skåne, men välkommen :up:
 
Är det barnsligt beteende att vänta ut den andra ?
Inte skrivit något med danskille sedan slutet av förra veckan då han grattade mig. Men då inget om jag ville ses i närtid. Har man dejtat någon i 3 månader kan man väl förvänta sig något mer än ett grattis på Messenger?! Men han var ju off tidigare den långhelgen så kanske inte så oväntat.

Jävligt nära nu att droppa honom helt. Vilket vore tråkigt, men jag blir bara ledsen och det här suger bara massa energi just nu. Saker som slukar energi har jag nog med som det är just nu.
 
Är det barnsligt beteende att vänta ut den andra ?
Inte skrivit något med danskille sedan slutet av förra veckan då han grattade mig. Men då inget om jag ville ses i närtid. Har man dejtat någon i 3 månader kan man väl förvänta sig något mer än ett grattis på Messenger?! Men han var ju off tidigare den långhelgen så kanske inte så oväntat.

Jävligt nära nu att droppa honom helt. Vilket vore tråkigt, men jag blir bara ledsen och det här suger bara massa energi just nu. Saker som slukar energi har jag nog med som det är just nu.
Jag tycker det är jättebarnsligt 🤷‍♀️ Varför hålla på med en massa spel?
 
Är det barnsligt beteende att vänta ut den andra ?
Inte skrivit något med danskille sedan slutet av förra veckan då han grattade mig. Men då inget om jag ville ses i närtid. Har man dejtat någon i 3 månader kan man väl förvänta sig något mer än ett grattis på Messenger?! Men han var ju off tidigare den långhelgen så kanske inte så oväntat.

Jävligt nära nu att droppa honom helt. Vilket vore tråkigt, men jag blir bara ledsen och det här suger bara massa energi just nu. Saker som slukar energi har jag nog med som det är just nu.
Barnsligt vet jag inte men det leder inte riktigt någonstans.

Ring upp honom och fråga om han vill fortsätta träffas och ta det därifrån. Eller bara skicka ett mess och säg att du inte vill träffas mer och gå vidare. Ditt intryck är att han inte verkar så intresserad eller ger dig vad du vill ha och det är ju det som räknas. Du ska ju inte vara med någon som gör dig ledsen!

Jag har varit i ungefär samma situation nån gång och i backspegeln har det varit en befrielse att bryta och gå vidare även om det var väldigt jobbigt just då.
 
Är det barnsligt beteende att vänta ut den andra ?
Inte skrivit något med danskille sedan slutet av förra veckan då han grattade mig. Men då inget om jag ville ses i närtid. Har man dejtat någon i 3 månader kan man väl förvänta sig något mer än ett grattis på Messenger?! Men han var ju off tidigare den långhelgen så kanske inte så oväntat.

Jävligt nära nu att droppa honom helt. Vilket vore tråkigt, men jag blir bara ledsen och det här suger bara massa energi just nu. Saker som slukar energi har jag nog med som det är just nu.
Ja det är jättebarnsligt. Vill man ha kontakt så tar man kontakt annars är väl bara att gå vidare med sitt liv.
 
Är det barnsligt beteende att vänta ut den andra ?
Inte skrivit något med danskille sedan slutet av förra veckan då han grattade mig. Men då inget om jag ville ses i närtid. Har man dejtat någon i 3 månader kan man väl förvänta sig något mer än ett grattis på Messenger?! Men han var ju off tidigare den långhelgen så kanske inte så oväntat.

Jävligt nära nu att droppa honom helt. Vilket vore tråkigt, men jag blir bara ledsen och det här suger bara massa energi just nu. Saker som slukar energi har jag nog med som det är just nu.

Behöver man börja spela spel i en relation så är det nog dags att avsluta, det är inget sundhetstecken direkt.
 
Är det barnsligt beteende att vänta ut den andra ?
Inte skrivit något med danskille sedan slutet av förra veckan då han grattade mig. Men då inget om jag ville ses i närtid. Har man dejtat någon i 3 månader kan man väl förvänta sig något mer än ett grattis på Messenger?! Men han var ju off tidigare den långhelgen så kanske inte så oväntat.

Jävligt nära nu att droppa honom helt. Vilket vore tråkigt, men jag blir bara ledsen och det här suger bara massa energi just nu. Saker som slukar energi har jag nog med som det är just nu.

Eftersom jag och X är extremt olika i kontakt osv så har jag ju varit där några gånger. Det bästa är ju helt klart att höra av sig och vara ärlig. Jag har väl sagt typ "Nu upplever jag att du försvunnit igen och jag kan inte avgöra om det beror på ointresse eller att du bara behöver egentid och det gör mig otrygg." Typ.
 
Eftersom jag och X är extremt olika i kontakt osv så har jag ju varit där några gånger. Det bästa är ju helt klart att höra av sig och vara ärlig. Jag har väl sagt typ "Nu upplever jag att du försvunnit igen och jag kan inte avgöra om det beror på ointresse eller att du bara behöver egentid och det gör mig otrygg." Typ.
Precis så. Allt blir lättare av rak kommunikation!
 
Jag tycker det är jättebarnsligt 🤷‍♀️ Varför hålla på med en massa spel?
Barnsligt vet jag inte men det leder inte riktigt någonstans.

Ring upp honom och fråga om han vill fortsätta träffas och ta det därifrån. Eller bara skicka ett mess och säg att du inte vill träffas mer och gå vidare. Ditt intryck är att han inte verkar så intresserad eller ger dig vad du vill ha och det är ju det som räknas. Du ska ju inte vara med någon som gör dig ledsen!

Jag har varit i ungefär samma situation nån gång och i backspegeln har det varit en befrielse att bryta och gå vidare även om det var väldigt jobbigt just då.
Ja det är jättebarnsligt. Vill man ha kontakt så tar man kontakt annars är väl bara att gå vidare med sitt liv.
Behöver man börja spela spel i en relation så är det nog dags att avsluta, det är inget sundhetstecken direkt.
Eftersom jag och X är extremt olika i kontakt osv så har jag ju varit där några gånger. Det bästa är ju helt klart att höra av sig och vara ärlig. Jag har väl sagt typ "Nu upplever jag att du försvunnit igen och jag kan inte avgöra om det beror på ointresse eller att du bara behöver egentid och det gör mig otrygg." Typ.

Vet inte om jag tycker det är att spela spel, just nu vet jag inte om jag vill ses heller.
För jag förstår ju att jag isf måste ta upp det (hade tänkt göra det redan förra helgen) men han avstyrde ju att ses 2 ggr då... och vet inte om jag orkar med det samtalet just nu.
Därav att jag menar att vänta (vänta ut kanske var ett dåligt ordval) om han hör av sig.
Men ja ganska mycket känslor åt alla håll just nu om jag vill fortsätta ses. Jag skulle inte direkt kunna umgås som vanligt utan att prata om det.
 
Vet inte om jag tycker det är att spela spel, just nu vet jag inte om jag vill ses heller.
För jag förstår ju att jag isf måste ta upp det (hade tänkt göra det redan förra helgen) men han avstyrde ju att ses 2 ggr då... och vet inte om jag orkar med det samtalet just nu.
Därav att jag menar att vänta (vänta ut kanske var ett dåligt ordval) om han hör av sig.
Men ja ganska mycket känslor åt alla håll just nu om jag vill fortsätta ses. Jag skulle inte direkt kunna umgås som vanligt utan att prata om det.
Jag tycker inte att du är barnslig, och ordvalet spela spel gillar jag inte riktigt heller. Du som alla andra har dina anledningar till att du gör som du gör, det kan vara osäkerhet, rädsla att bli lämnad, att man behöver samla kraft för att ta tag i något jobbigt eller vad som. Sen är det ju såklart bäst för en själv om man vågar stå upp för vad man vill och vad man känner. Och du har ju en plan att prata med honom.

Men om jag hade varit i din situation hade jag ringt upp och fått det överstökat. Så länge du inte vet så håller det ju på och gnager. Jag tror att det kommer kännas bättre när ni har pratat förutsett att han är ärlig, oavsett vad utgången blir.
 
Är det barnsligt beteende att vänta ut den andra ?
Inte skrivit något med danskille sedan slutet av förra veckan då han grattade mig. Men då inget om jag ville ses i närtid. Har man dejtat någon i 3 månader kan man väl förvänta sig något mer än ett grattis på Messenger?! Men han var ju off tidigare den långhelgen så kanske inte så oväntat.

Jävligt nära nu att droppa honom helt. Vilket vore tråkigt, men jag blir bara ledsen och det här suger bara massa energi just nu. Saker som slukar energi har jag nog med som det är just nu.
Det beror väldigt mycket på tycker jag.
Med klättraren jag träffade massor tidigare så blev det till sist att jag bestämde mig för att vänta och se om han tänkte ta initiativ till något. Men, det var efter att ha förklarat för honom att jag inte trivdes med hur allt blev, efter att ha sagt att han måste ta initiativ till att ses för att det kändes dumt när jag fick försöka ordna sådant (trots att han ofta hade mer tidsbestämda saker för sig efter jobbet än vad jag hade) osv.

Att i ett sådant läge ha fortsatt försöka hålla igång allt hade bara varit självdestruktivt. Om man efter bästa förmåga försökt kommunicera och relationen ändå tar mer energi än den ger, då är det läge att lämna relationen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 715
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 819
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp