Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gk sa god natt för 1,5 timmar sen. pratar fortfarande i telefonen nu när klockan är 24:00. Tror inte hon vill sluta prata.
 
Vet inte om jag tycker det är att spela spel, just nu vet jag inte om jag vill ses heller.
För jag förstår ju att jag isf måste ta upp det (hade tänkt göra det redan förra helgen) men han avstyrde ju att ses 2 ggr då... och vet inte om jag orkar med det samtalet just nu.
Därav att jag menar att vänta (vänta ut kanske var ett dåligt ordval) om han hör av sig.
Men ja ganska mycket känslor åt alla håll just nu om jag vill fortsätta ses. Jag skulle inte direkt kunna umgås som vanligt utan att prata om det.

Det bästa är kanske att försöka ta tjuren vid hornen och helst ringa men annars skriva något lite längre o tydligare? För att vänta sådär är så himla plågsamt ❤

/ hon som fortfarande fastnar i att vänta och sedan skriva korta, griniga sms alldeles för ofta 🙈 det är skitsvårt
 
Börjar komma tillbaka till mig själv och må bättre, så känner att jag har lust och ork att lära känna någon ny person som kan bli speciell för mig 🙂 Men hur??
Läser här och blir inte direkt peppad till att ge mig ut i nätdejtingens underbara värld 🙈 Skannar igenom mitt nätverk, finns det någon jag ännu inte upptäckt där? Nej, ingen jag kan komma på. Träffar en del män både i arbete och via fritidsintressen. De jag tycker är attraktiva och trevliga är upptagna. Känns inte ok (för mig).
Så - kan ni komma med några solskenshistorier om nätdejting? Eller tips på hur en undviker se värsta stolpskotten?
 
Börjar komma tillbaka till mig själv och må bättre, så känner att jag har lust och ork att lära känna någon ny person som kan bli speciell för mig 🙂 Men hur??
Läser här och blir inte direkt peppad till att ge mig ut i nätdejtingens underbara värld 🙈 Skannar igenom mitt nätverk, finns det någon jag ännu inte upptäckt där? Nej, ingen jag kan komma på. Träffar en del män både i arbete och via fritidsintressen. De jag tycker är attraktiva och trevliga är upptagna. Känns inte ok (för mig).
Så - kan ni komma med några solskenshistorier om nätdejting? Eller tips på hur en undviker se värsta stolpskotten?

Jag träffade ju en vettig kille via Tinder ganska omgående jag installerat appen för ett gäng år sedan. Han stod ut direkt genom att han inte kommenterade mitt utseende och inte öht insinuerade minsta lilla om sex. Han var lika respektfull under hela tiden vi sågs och jag är glad för de månaderna :)
 
Börjar komma tillbaka till mig själv och må bättre, så känner att jag har lust och ork att lära känna någon ny person som kan bli speciell för mig 🙂 Men hur??
Läser här och blir inte direkt peppad till att ge mig ut i nätdejtingens underbara värld 🙈 Skannar igenom mitt nätverk, finns det någon jag ännu inte upptäckt där? Nej, ingen jag kan komma på. Träffar en del män både i arbete och via fritidsintressen. De jag tycker är attraktiva och trevliga är upptagna. Känns inte ok (för mig).
Så - kan ni komma med några solskenshistorier om nätdejting? Eller tips på hur en undviker se värsta stolpskotten?

Jag träffade min snubbe genom Tinder i februari förra året. Lika konstig och udda som jag och vi klickade direkt. Sen har våra likheter ställt till det också men det har vi kunnat lösa genom bättre kommunikation vilket är grunden till allt.
Vi har så himla roligt tillsammans och trivs verkligen i varandras sällskap. Han är fantastiskt fin och jag är väldigt glad över att han finns i mitt liv ❤️
 
Börjar komma tillbaka till mig själv och må bättre, så känner att jag har lust och ork att lära känna någon ny person som kan bli speciell för mig 🙂 Men hur??
Läser här och blir inte direkt peppad till att ge mig ut i nätdejtingens underbara värld 🙈 Skannar igenom mitt nätverk, finns det någon jag ännu inte upptäckt där? Nej, ingen jag kan komma på. Träffar en del män både i arbete och via fritidsintressen. De jag tycker är attraktiva och trevliga är upptagna. Känns inte ok (för mig).
Så - kan ni komma med några solskenshistorier om nätdejting? Eller tips på hur en undviker se värsta stolpskotten?
Jag gav mig in i nätdejting efter mycket vånda (hade öht aldrig dejtat eller haft någon relation innan). Hann med 1 dejt som var rätt dålig på att läsa signaler men som överlag var ok, 1 som introducerade mig till ett nytt fritidsintresse (klättrade på dejten, jättekul!) och så nummer 3 som jag sedan gifte mig med. Extremt lyckat alltså och jag är förstås enormt glad att jag vågade sätta igång! :)

Nu funkar ju sånt här olika för alla beroende på vad man är för person och så, men det jag tror gjorde att det blev lyckat för mig (förutom massor av tur förstås) var att jag sållade enormt hårt vilka jag träffade. Jag körde aldrig Tinder pga att det fanns för lite info om den andra där, utan träffade via OkCupid där man i regel skriver en halv uppsats om sig själv samt svarar på några hundra frågor.
 
Check på överlevt svärföräldrar. Iofs den minst ångestframkallande situationen för mig av någon oklar anledning. Kanske att jag oftast blivit väldigt bra omtyckt i den typen av situationer, jag vet inte faktiskt.

Haft en så himla fin helg tillsammans med honom det nu fallit på plats att kalla min pojkvän ❤ Jag är så tacksam för att min hjärna var så supertydlig emot mig där i början, att mina kollegor var så peppande när han var så avvaktande, att jag gjort allt detta svinsvåra jobbet med mig själv de senaste åren som intensifierats så sjukt mycket denna våren, att @Bison alltid räddar mig alla dagar jag inte lyckas bättre själv ❤

Och för bästa tråden att läsa så mycket klokheter om relationer och få så nyttig och bra respons genom åren, ni är så bra hela högen 😍
 
Har gjort ganska många justeringar i mitt liv nu. Har minskat ned från 100% studier, arvodering på 50% och 7 mer eller mindre ideella uppdrag under detta år, till "bara" studier på samma nivå och 2-3 ideella engagemang. Tanken är att typ hinna ha spontana kvällar som inte är uppbokade av kvällsmöten, kunna ha tid för kreativa utlopp men också bra sömn så att jag hinner och orkar träffa nya människor. Det tar ändå ganska mycket energi dejtingen, något jag hoppas kunna ha bättre ork och tid med från och med sommaren!
Kommer bli spännande att för första gången på 10-15 år inte ha en styrelse..
 
Ja nu har vi pratat och det är bekräftat, mina misstankar stämde. Han vill inte ses mer för han känner inte så för mig. Och så kan det ju vara, även om jag blir ledsen. Jag har ju själv känt så för vissa. Även om jag också börjat känna mig lite tveksam vad jag känner sista 2 veckorna känns det tråkigt när det för en gångs skull var någon jag träffade irl och som jag var väldigt attraherad av (iaf i början).

Han tyckte det kändes mer på kompis nivå och att han gillade att umgås med mig. Han föreslog flera gånger att vi ju kunde ses och hitta på något någon gång om jag vill. Men nej det kommer knappast hända.

Han hade tydligen tänkt höra av sig nu någon gång nästa vecka och säga att hem inte ville ses. Det sa han iaf när jag ifrågasatte varför han inte hört av sig och när jag undrade om han inte hade tänkt säga något om jag inte frågat...
 
Ush, får så hemska tankar, Om det inte funkar med GK så lägger jag av med att försöka hitta någon. börjar bli gubbe på alla sätt. så jag ska nog bara försvinna i sådana fall.
 
Ja nu har vi pratat och det är bekräftat, mina misstankar stämde. Han vill inte ses mer för han känner inte så för mig. Och så kan det ju vara, även om jag blir ledsen. Jag har ju själv känt så för vissa. Även om jag också börjat känna mig lite tveksam vad jag känner sista 2 veckorna känns det tråkigt när det för en gångs skull var någon jag träffade irl och som jag var väldigt attraherad av (iaf i början).

Han tyckte det kändes mer på kompis nivå och att han gillade att umgås med mig. Han föreslog flera gånger att vi ju kunde ses och hitta på något någon gång om jag vill. Men nej det kommer knappast hända.

Han hade tydligen tänkt höra av sig nu någon gång nästa vecka och säga att hem inte ville ses. Det sa han iaf när jag ifrågasatte varför han inte hört av sig och när jag undrade om han inte hade tänkt säga något om jag inte frågat...

Starkt av dig ❤

Jag hade inte heller velat ses som vänner men jag vill ju aldrig ha nya vänner så kanske inte heller kan föreställa mig hur det är. Men det hade inte känts bra ändå om någon är intresserad av mer tänker jag.
 
Börjar komma tillbaka till mig själv och må bättre, så känner att jag har lust och ork att lära känna någon ny person som kan bli speciell för mig 🙂 Men hur??
Läser här och blir inte direkt peppad till att ge mig ut i nätdejtingens underbara värld 🙈 Skannar igenom mitt nätverk, finns det någon jag ännu inte upptäckt där? Nej, ingen jag kan komma på. Träffar en del män både i arbete och via fritidsintressen. De jag tycker är attraktiva och trevliga är upptagna. Känns inte ok (för mig).
Så - kan ni komma med några solskenshistorier om nätdejting? Eller tips på hur en undviker se värsta stolpskotten?

Jag vågade mig ut i dejtingdjungeln igen för lite drygt två år sedan, ivrigt påhejad av tråden här. Matchade med en fantastisk kille redan första kvällen men hann dejta några stolpskott av varierande grad innan vi träffades på riktigt någon månad senare och på lördag gifter vi oss :heart Det är en solskenshistoria!
 
Starkt av dig ❤

Jag hade inte heller velat ses som vänner men jag vill ju aldrig ha nya vänner så kanske inte heller kan föreställa mig hur det är. Men det hade inte känts bra ändå om någon är intresserad av mer tänker jag.
Jag tänker ju inte att man måste hata varandra eller tycks illa om varandra. Det är ju inte omöjligt att vi springer på varandra på en dans och då är det så. Men att umgås, typ ut och cykla eller något som han föreslog, skulle kännas konstigt för mig.
Jag vet ingen som umgås med ex/någon de dejtat ett tag. Men det kan ju vara vanligare än vad jag tror såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 661
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 188
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 238
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 434
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp