Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar komma tillbaka till mig själv och må bättre, så känner att jag har lust och ork att lära känna någon ny person som kan bli speciell för mig 🙂 Men hur??
Läser här och blir inte direkt peppad till att ge mig ut i nätdejtingens underbara värld 🙈 Skannar igenom mitt nätverk, finns det någon jag ännu inte upptäckt där? Nej, ingen jag kan komma på. Träffar en del män både i arbete och via fritidsintressen. De jag tycker är attraktiva och trevliga är upptagna. Känns inte ok (för mig).
Så - kan ni komma med några solskenshistorier om nätdejting? Eller tips på hur en undviker se värsta stolpskotten?
Jag har haft många solsken under min 2,5 år långa nätdejtperiod. Nog har jag väl råkat på ett par tråkiga idioter men de är i stark minoritet. Bland alla trevliga möten har jag lärt känna ett tiotal riktigt bra personer som jag inte hade velat missa, även om jag inte har kontakt med alla längre.
Jag har lärt mig om bl.a. ölbryggning, arkitektur, teckenspråk, svampsorter, 70-tals dansband, konsthistoria, cykelbygge, kaniner, nya matkombinationer, geocaching, brittisk politik...
Jag har blivit introducerad för en ny jätterolig hobby som jag fortsätter med på egen hand, jag har lärt mig massor om kommunikation och hur olika sätt relationer kan vara på, jag har haft bra och dåligt sex och lärt mig av det, jag har fått chansen att besöka en massa restauranger/pubar jag inte varit på, jag har varit härligt pirrförälskad flera gånger, haft massor av mysiga sekunden innan första kyssen-ögonblick, jag har fått bättre självförtroende vad gäller att snacka med okända människor, jag har fått kliva in i folks liv för ett tag och fått inspireras och fascineras av den de är.

Att träffa någon där det stämmer för en långvarig kärleksrelation vore självklart fint, men jag tror det blir roligare att dejta om man även uppskattar allt annat som händer. :)

Mitt tips för att sålla bort en del av stolpskotten är att fokusera på de som har en utförlig och lovande presentation, var kräsen där. Tänk liknande för dig själv, fokusera mer på en bra presentation av dig än skitsnygga bilder, var inte rädd att låta dina värderingar komma fram tydligt. Då skräms en del bort tror jag och det är ju bara bra.
 
Jag tänker ju inte att man måste hata varandra eller tycks illa om varandra. Det är ju inte omöjligt att vi springer på varandra på en dans och då är det så. Men att umgås, typ ut och cykla eller något som han föreslog, skulle kännas konstigt för mig.
Jag vet ingen som umgås med ex/någon de dejtat ett tag. Men det kan ju vara vanligare än vad jag tror såklart.

Känner som du!
 
Liten uppdatering ang DB: Han verkar ha flyttat ihop med sin fru igen som jag misstänkt... Osäkert hurvida det är enbart pga ekonomi/praktiska skäl eller något "mer". Men ja, jag lär väl hålla mig undan oavsett.

Gissa vem som inte kunde hålla sig undan.... (på tal om beroende) :angel:
Men ah, jag ville inte bara låta det "rinna ut i sanden" utan att få veta vad som hänt på sistonde och varför. Visade sig att frun via advokat krävt att få flytta in iom att de äger huset tillsammans. Och han har inte råd med att köpa ut henne, eller lusst att sälja barnens hem.... En j**la soppa, m. a. o.

Så ja - hålla sig undan är nog rätt taktik. Försöker återgå till det.
 
Gissa vem som inte kunde hålla sig undan.... (på tal om beroende) :angel:
Men ah, jag ville inte bara låta det "rinna ut i sanden" utan att få veta vad som hänt på sistonde och varför. Visade sig att frun via advokat krävt att få flytta in iom att de äger huset tillsammans. Och han har inte råd med att köpa ut henne, eller lusst att sälja barnens hem.... En j**la soppa, m. a. o.

Så ja - hålla sig undan är nog rätt taktik. Försöker återgå till det.
Ehhhh... hur märkligt?? Undrar hur fredagsmyset ser ut där?!
 
Jag tänker ju inte att man måste hata varandra eller tycks illa om varandra. Det är ju inte omöjligt att vi springer på varandra på en dans och då är det så. Men att umgås, typ ut och cykla eller något som han föreslog, skulle kännas konstigt för mig.
Jag vet ingen som umgås med ex/någon de dejtat ett tag. Men det kan ju vara vanligare än vad jag tror såklart.
Jag är kompis med några ex.
En sambo jag hade för över 10år sedan umgås jag fortfarande med ibland. Jag och min pojkvän var där och bodde hos honom i vintras och åkte skidor. Jag är absolut noll intresserad av ett förhållande med exet, men han är glad och det är alltid trevligt att träffa honom.
Det är iaf två till av exen jag har sporadisk kontakt med. Jag har ju dejtat bra killar och har inget otalt med dem.
 
Jag tänker ju inte att man måste hata varandra eller tycks illa om varandra. Det är ju inte omöjligt att vi springer på varandra på en dans och då är det så. Men att umgås, typ ut och cykla eller något som han föreslog, skulle kännas konstigt för mig.
Jag vet ingen som umgås med ex/någon de dejtat ett tag. Men det kan ju vara vanligare än vad jag tror såklart.

jag har ett ex som jag gärna träffar - världens bästa snubbe.
Min sambo träffade gärna sin exfru (tyvärr har hon gått bort och vi sörjde båda två)
 
@Elektronen
Jag har ju kontakt med mitt ex genom barnen, men det händer att vi grillar, äter lunch eller åker och badar allihop.

Särbon är fortfarande vän med ett av sina ex, de bor i olika städer så träffas väl inte så ofta men har rätt tät kontakt via sociala medier.

Men då har det ju varit förhållanden som har pågått i flera år. Jag har kvar någon liten kontakt med tre av mina dejter. En jobbar numera med support på mitt jobb, så jag ber honom om hjälp rätt ofta via chatten. Två andra har jag bara via sociala medier och har inga planer på att träffa s.a.s.
Det finns väl inget rätt eller fel, var och en gör som känns bäst :)
 
Jag är kompis med några ex.
En sambo jag hade för över 10år sedan umgås jag fortfarande med ibland. Jag och min pojkvän var där och bodde hos honom i vintras och åkte skidor. Jag är absolut noll intresserad av ett förhållande med exet, men han är glad och det är alltid trevligt att träffa honom.
Det är iaf två till av exen jag har sporadisk kontakt med. Jag har ju dejtat bra killar och har inget otalt med dem.
jag har ett ex som jag gärna träffar - världens bästa snubbe.
Min sambo träffade gärna sin exfru (tyvärr har hon gått bort och vi sörjde båda två)
@Elektronen
Jag har ju kontakt med mitt ex genom barnen, men det händer att vi grillar, äter lunch eller åker och badar allihop.

Särbon är fortfarande vän med ett av sina ex, de bor i olika städer så träffas väl inte så ofta men har rätt tät kontakt via sociala medier.

Men då har det ju varit förhållanden som har pågått i flera år. Jag har kvar någon liten kontakt med tre av mina dejter. En jobbar numera med support på mitt jobb, så jag ber honom om hjälp rätt ofta via chatten. Två andra har jag bara via sociala medier och har inga planer på att träffa s.a.s.
Det finns väl inget rätt eller fel, var och en gör som känns bäst :)
Ja jag förstår ju att det kan fungera såklart.
Men ja jag vet inte jag har aldrig raggat/blivit tillsammans med någon kompis heller. För mig är det 2 olika kategorier killar typ 😅.
Har ju träffat på min exsambo via jobbet någon gång och det är inga problem. Men att vi skulle umgås privat ser jag inte.
Folk jag dejtat har det ju varit att jag kanske inser att vi inte har så mycket gemensamt, olika värderingar eller liknande, då känns det inte superaktuellt att fortsätta umgås.
Jag har aldrig varit i den sitsen att blogga känt att det ebbat ut i en kompisrelation. Då blir det såklart annorlunda 🙂.
 
Jag tog upp "the thing" med E när hon var här sist, dvs att jag inte träffar andra och inte kommer göra det så länge vi träffas, att det känns rätt för mig och rätt att berätta det men att jag inte har några förväntningar på samma från henne.

Hon sa direkt att hon inte heller träffar andra och inte har någon lust till det heller. Jag blev glad, hade inte förväntat mig något alls från hennes sida.

Så, vi är inte tillsammans men allt känns jättefint och bra! Jag önskar inget mer för tillfället. Kanske i så fall att vi skulle prata lite mer om hur vi känner, men jag vill inte skrämma bort henne så jag låter bli. Det känns inte jätteviktigt.
 
Jag tog upp "the thing" med E när hon var här sist, dvs att jag inte träffar andra och inte kommer göra det så länge vi träffas, att det känns rätt för mig och rätt att berätta det men att jag inte har några förväntningar på samma från henne.

Hon sa direkt att hon inte heller träffar andra och inte har någon lust till det heller. Jag blev glad, hade inte förväntat mig något alls från hennes sida.

Så, vi är inte tillsammans men allt känns jättefint och bra! Jag önskar inget mer för tillfället. Kanske i så fall att vi skulle prata lite mer om hur vi känner, men jag vill inte skrämma bort henne så jag låter bli. Det känns inte jätteviktigt.

Åh vad fint och härligt för dig! ❤
 
Jag fyllde år igår. En hemsk sak för mig bara kopplat till jobbig förväntan. Det blev så himla bra, jag är så orimligt glad just nu 😍 Att att känna sig lugn och fungerande i helt normala situationer kan kännas så befriande 😅🙈

Min favorittårta fick också mycket väl godkänt, viktigt och bra. Vi ska äta hela själva, ingen annan får tårta 😁
 
Jag fyllde år igår. En hemsk sak för mig bara kopplat till jobbig förväntan. Det blev så himla bra, jag är så orimligt glad just nu 😍 Att att känna sig lugn och fungerande i helt normala situationer kan kännas så befriande 😅🙈

Min favorittårta fick också mycket väl godkänt, viktigt och bra. Vi ska äta hela själva, ingen annan får tårta 😁

Grattis i efterskott! Låter som en toppendag!
 
Skrivit med DB hela dan.... :angel: Saker som "hur definerar man kärlek", "vad är egentligen lycka och bör man försöka hitta den" etc... Lite halvt relaterat till våra liv, men inte enbart det.

Jag har beslutat att skjuta upp "hålla sig undan" tills jag åker iväg om en vecka, kommer nog bli mkt lättare med typ 100 mil emellan oss... Dock så känns det nu som att jag insett att han faktiskt aldrig haft några liknande känslor för mig som jag haft för honom, och det gör det lite enklare att ge släpp och gå vidare.
 
Har träffat unga klättraren nästan varje dag nu senaste veckorna. Han är så otroligt lätt att umgås med och vill göra samma saker som mig hela tiden, så det blir lätt så :p Har även klättrat tillsammans med hans klättervänner, ett syskon och en förälder, alla supertrevliga och vi hade hur kul som helst ihop.

Meeen jag är trots det skeptisk till allt. Å andra sidan är jag alltid det under tiden jag lär känna någon. Just nu känns det som om vi visserligen umgåtts massor(!) men ändå bara när allt varit enkelt och bra osv. Skulle vilja se hur det blir när det väl kommer dåliga perioder, men det lär dröja eftersom allt närmsta tiden verkar bli lugnt och skönt och somrigt. Han tycker nog om mig lite för mycket, och jag är smått övertygad om att han inte kommer vara lika förtjust när han väl får se mig stressad, trött och på dåligt humör. Men ja, det går väl att umgås fram till dess och försöka njuta av att det är just enkelt och bra för stunden. Kanske. Eller så är det bara dumt mot honom just för att han verkar tycka om mig "för mycket".
 
Har träffat unga klättraren nästan varje dag nu senaste veckorna. Han är så otroligt lätt att umgås med och vill göra samma saker som mig hela tiden, så det blir lätt så :p Har även klättrat tillsammans med hans klättervänner, ett syskon och en förälder, alla supertrevliga och vi hade hur kul som helst ihop.

Meeen jag är trots det skeptisk till allt. Å andra sidan är jag alltid det under tiden jag lär känna någon. Just nu känns det som om vi visserligen umgåtts massor(!) men ändå bara när allt varit enkelt och bra osv. Skulle vilja se hur det blir när det väl kommer dåliga perioder, men det lär dröja eftersom allt närmsta tiden verkar bli lugnt och skönt och somrigt. Han tycker nog om mig lite för mycket, och jag är smått övertygad om att han inte kommer vara lika förtjust när han väl får se mig stressad, trött och på dåligt humör. Men ja, det går väl att umgås fram till dess och försöka njuta av att det är just enkelt och bra för stunden. Kanske. Eller så är det bara dumt mot honom just för att han verkar tycka om mig "för mycket".
Kan ni inte fortsätta att bara ses när förutsättningarna är enkla och bra då? Dvs när du inte är trött, stressad och på dåligt humör?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 715
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 826
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp