Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har spenderat nästan en vecka med killen jag dejtade ganska intensivt förra hösten. Vi bröt (aka jag hade ett meltdown och sa att det här blir nog inget) typ i februari/mars någon gång och pga corona har vi inte setts eller knappt hörts sedan dess.
Tror vi båda två är så frustrerade över att vi inte har några känslor för varandra. Vi trivs bra i varandras sällskap, vi tycker om både samma saker och sånt som vi bara skakar huvudet åt varandra och har bra sex. Men där stannar det. Vi snackar om barn, husrenoveringar och sen skrattar vi åt att vi bara måste hitta personen att göra det med också.
Känns bra att vi verkligen kan vara friends with benefits utan att någon av oss riskerar att få romantiska känslor, och att vi båda mest hejar på varandra i att hitta en respektive på annat håll.
 
Pissig situation. Han tycker att jag är het, jag tycker att han är het. Men ett ex är en nära vän till honom så det blir för konstigt i hans ögon.
Men kan inte vuxna människor försöka börja PRATA istället för att anta att något blir konstigt. ;) Eller känns det väldigt fel för dig med? Och är det troligt att ditt ex kommer att ”komma i kläm” på något vis?
 
Men kan inte vuxna människor försöka börja PRATA istället för att anta att något blir konstigt. ;) Eller känns det väldigt fel för dig med? Och är det troligt att ditt ex kommer att ”komma i kläm” på något vis?
@Tonto Jag tänker lite samma, har han ens pratat med sin vän/ditt ex om detta? Exet kanske inte alls ser något problem i det hela. Och ni vet ju inte ens själva var det kan leda, kanske bara blir en engångsgrej liksom.
 
Pissig situation. Han tycker att jag är het, jag tycker att han är het. Men ett ex är en nära vän till honom så det blir för konstigt i hans ögon.

Ni är väl vuxna människor? Hur ska det bli konstigt?

Jag fyller år snart och då kommer givetvis mina barn med respektive, sonens ex är min kompanjon i katteriet så hon kommer också med sin nya...så det kommer finnas två ex och två nya. Ingen kommer orka bry sig
 
Ni är väl vuxna människor? Hur ska det bli konstigt?

Jag fyller år snart och då kommer givetvis mina barn med respektive, sonens ex är min kompanjon i katteriet så hon kommer också med sin nya...så det kommer finnas två ex och två nya. Ingen kommer orka bry sig

Alla ser inte lika på det. :) Så självklart måste jag respektera hans känslor. Mitt ex bryr sig inte. Men är någon obekväm så är det bara så.
 
Alltså, jag är ju inte direkt aktiv här, men efter öken har jag på något sätt träffat en kille som ska komma och hälsa på mig inom kort. Det var ett sådant moment där jag bara kände att jag måste få lära känna den här killen, och han kände uppenbarligen detsamma. Vi har väl båda pratat om att vara vänner och se vilken riktning det tar, men nu har jag lite ångest över vad vi ska hitta på. Jag jobbar mest, studerar eller umgås med min systerson, så har noll koll. Sundsvall är staden, men jag känner mig hemmablind. Vad gör man ens? Jag kan visst ta en fika, men är inte direkt någon som hänger på restauranger eller barer. Åker ju hellre till en fin sjö och dricker något gott och badar eller något. Kanske ska fråga om han vill tälta? 🤔😂

Vad har ni för förslag?
 
Alltså, jag är ju inte direkt aktiv här, men efter öken har jag på något sätt träffat en kille som ska komma och hälsa på mig inom kort. Det var ett sådant moment där jag bara kände att jag måste få lära känna den här killen, och han kände uppenbarligen detsamma. Vi har väl båda pratat om att vara vänner och se vilken riktning det tar, men nu har jag lite ångest över vad vi ska hitta på. Jag jobbar mest, studerar eller umgås med min systerson, så har noll koll. Sundsvall är staden, men jag känner mig hemmablind. Vad gör man ens? Jag kan visst ta en fika, men är inte direkt någon som hänger på restauranger eller barer. Åker ju hellre till en fin sjö och dricker något gott och badar eller något. Kanske ska fråga om han vill tälta? 🤔😂

Vad har ni för förslag?
Tar med fika, badkläder och går runt Sidsjön? Åker ut på Alnö och går en tur och badar? Kör lite söderut och går en tur med tält på kustleden?
 
Ja, han är verkligen fantastisk!:heart Men jag vet ju också hur jag är... Känner mig trängd, får panik, och är vill bara vara ifred. Det är så svårt att förklara hur jag tänker.... Tänk så har jag tyckt om att umgås med honom så mycket just för att vi inte haft några krav eller någon stämpel på oss, för att vi är just bara kompisar?

Om vi börjar dejta så kommer det kanske mer krav och måsten, sen känner jag mig trängd igen, får panik, avslutar allt, och lyckas såra den sista människan på jorden jag vill såra?
Fast alltså, om han vet allt om dig så som du skriver, då vet han om allt det där. Då förstår han också fullt ut att det inte går att sätta krav och måsten på dig, att det aldrig kommer leda till en fungerande relation. Och nu när han vet det, så känner han att han vill testa att ha någon typ av förhållande med dig. Då är han alltså helt med på att det får bli så utan att det blir mer krav osv? Eller hur?

Men, eftersom ni nu kan prata med varandra om allt och känner varandra så otroligt bra, se till att prata med honom om just det här!

Jag hoppas (och tror) iaf att ni skulle få det hur fantastiskt som helst tillsammans, och att det vore jättedumt av dig att inte testa att se vad det här kan leda till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 698
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 233
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 698
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp