Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast alltså, om han vet allt om dig så som du skriver, då vet han om allt det där. Då förstår han också fullt ut att det inte går att sätta krav och måsten på dig, att det aldrig kommer leda till en fungerande relation. Och nu när han vet det, så känner han att han vill testa att ha någon typ av förhållande med dig. Då är han alltså helt med på att det får bli så utan att det blir mer krav osv? Eller hur?

Men, eftersom ni nu kan prata med varandra om allt och känner varandra så otroligt bra, se till att prata med honom om just det här!

Jag hoppas (och tror) iaf att ni skulle få det hur fantastiskt som helst tillsammans, och att det vore jättedumt av dig att inte testa att se vad det här kan leda till!

Instämmer, prata med honom om detta du skriver @Fibusen och jag tror det kommer gå hur bra som helst ❤
 
Träffat kollegan en andra gång sedan jag gjorde slut. Kändes precis som innan minus min sista tidens stress och irritation från min sida om att jag anade att vi var för olika för att ett förhållande skulle kännas bekvämt för mig. Hade som vanligt förträngt och redan glömt allt annat som funkar så himla bra med honom. Kändes enkelt och fint och alldeles lagom för vad jag orkar hantera för tillfället. Träffade min häst för första gången också eftersom han behöver lite extra tillsyn ett tag och det gick bra.
 
Fast alltså, om han vet allt om dig så som du skriver, då vet han om allt det där. Då förstår han också fullt ut att det inte går att sätta krav och måsten på dig, att det aldrig kommer leda till en fungerande relation. Och nu när han vet det, så känner han att han vill testa att ha någon typ av förhållande med dig. Då är han alltså helt med på att det får bli så utan att det blir mer krav osv? Eller hur?

Men, eftersom ni nu kan prata med varandra om allt och känner varandra så otroligt bra, se till att prata med honom om just det här!

Jag hoppas (och tror) iaf att ni skulle få det hur fantastiskt som helst tillsammans, och att det vore jättedumt av dig att inte testa att se vad det här kan leda till!

Du har helt rätt! :confused: :idea: Klart han vet! :up:
Jag måste sluta noja så mycket! :cautious:

Ja, jag kommer absolut ge det en chans, det får bära eller brista, och skulle det brista så tror jag vänskapen består. Kanske gör lite ont ett tag och den sätts på paus, men jag har svårt att se att det skulle gå så fel så att allt vi har haft är totalt ovärt.
 
Jag försöker dejta, men ingen nappar... Sedan har jag upptäckt en sak som jag inte tänkt på innan. Sedan något år är jag typ osynlig känns det som, ingen man spanar liksom in mig när jag rör mig bland folk. Det är såklart skönt, men det är också en liten sorg, för längst där inne vill en ju ändå vara attraktiv i andras ögon. Sen vet jag såklart att jag fortfarande är attraktiv för män, men det är liksom inte lika tydligt nu, vilket jag antar beror på min ålder i kombination med att jag också blivit tjockare. Men det är lite konstigt ändå, för jag har nog aldrig varit så säker i mig själv som nu, och det borde ju märkas...
 
Usch, är betydligt mer ledsen över det här än vad jag borde vara. Pga. detta så har jag förlorat en del av min pyttelilla vänskapskrets. Men chansar man aldrig så kan det ju aldrig bli bra heller.
Vad himla tråkigt! Kan relatera tror jag. Idag skrev en av mina närmaste vänner och avbokade att vi skulle träffas idag. Hon har tidigare i vår berättat att hon är förälskad i mig, men inte vill göra något med det för hon är i en (ej öppen) relation och har barn. Nu vill hon inte ses för det blir så förvirrande och komplicerat för henne. Skit. Både hon och partnern är två av mina viktigaste människor. Vad göra liksom?
 
Vad himla tråkigt! Kan relatera tror jag. Idag skrev en av mina närmaste vänner och avbokade att vi skulle träffas idag. Hon har tidigare i vår berättat att hon är förälskad i mig, men inte vill göra något med det för hon är i en (ej öppen) relation och har barn. Nu vill hon inte ses för det blir så förvirrande och komplicerat för henne. Skit. Både hon och partnern är två av mina viktigaste människor. Vad göra liksom?
Det kan ju hända att känslorna lugnar ned sig efter ett tag så att det fungerar att umgås.
 
Vad himla tråkigt! Kan relatera tror jag. Idag skrev en av mina närmaste vänner och avbokade att vi skulle träffas idag. Hon har tidigare i vår berättat att hon är förälskad i mig, men inte vill göra något med det för hon är i en (ej öppen) relation och har barn. Nu vill hon inte ses för det blir så förvirrande och komplicerat för henne. Skit. Både hon och partnern är två av mina viktigaste människor. Vad göra liksom?

Åh jag hoppas verkligen att det lugnar sig. Det är liknande för mig nu, men jag tror att allt man kan göra är att ge det tid. :(
 
Jag vill bara uppmuntra alla ledsna dejtare därute som aldrig hittar någon, efter fem år av seriöst och målinriktat dejtande, och över 100 dejter (där jag sållat bort dem som har barn, varit kortare och saknat utbildning, som jag visste inte skulle vara intressanta i förlängningen) har jag NOG äntligen hittat en som tycker om mig, och jag honom. SOM jag har förtvivlat och letat och SOM jag har misströstat. Men en dag stod han där. På Tinder. Nu har vi hängt ihop ett halvår och jo, han var värd all väntan. Syster/Bror som letar, nöj dig inte med något halvdant och ge inte upp. Men herregud vad tid det kan ta...
 
Jag försöker dejta, men ingen nappar... Sedan har jag upptäckt en sak som jag inte tänkt på innan. Sedan något år är jag typ osynlig känns det som, ingen man spanar liksom in mig när jag rör mig bland folk. Det är såklart skönt, men det är också en liten sorg, för längst där inne vill en ju ändå vara attraktiv i andras ögon. Sen vet jag såklart att jag fortfarande är attraktiv för män, men det är liksom inte lika tydligt nu, vilket jag antar beror på min ålder i kombination med att jag också blivit tjockare. Men det är lite konstigt ändå, för jag har nog aldrig varit så säker i mig själv som nu, och det borde ju märkas...
Det är likadant för mig. När jag blev äldre än typ... 25? så slutade andra att titta på mig. Har dock konstaterat att de som innan tittade ändå aldrig var intressanta personer, och de jag träffat pga att vi råkat se varandra och attraheras har det aldrig blivit något vettigt med.

Han jag träffar nu fick jag kontakt med via gemensam vän. Mycket bättre så, plus att vännen är en otroligt snäll person så jag litar på att de i bekantskapskretsen är detsamma.
 
Jag försöker dejta, men ingen nappar... Sedan har jag upptäckt en sak som jag inte tänkt på innan. Sedan något år är jag typ osynlig känns det som, ingen man spanar liksom in mig när jag rör mig bland folk. Det är såklart skönt, men det är också en liten sorg, för längst där inne vill en ju ändå vara attraktiv i andras ögon. Sen vet jag såklart att jag fortfarande är attraktiv för män, men det är liksom inte lika tydligt nu, vilket jag antar beror på min ålder i kombination med att jag också blivit tjockare. Men det är lite konstigt ändå, för jag har nog aldrig varit så säker i mig själv som nu, och det borde ju märkas...
För mig är det tvärtom! Nu när jag är 30 och mer självsäker så har män börjat spana in mig. Ingen tittade på mig förut, så det är lite ovant och obehagligt nästan.
 
Igår blev en intressant kväll som slutade på ett vis jag verkligen inte hade trott 😅.

Har ju träffat en från dansen och dansat med en gång och vi sågs igår igen och dansade. Vilket från min sida inte var en tanke som invit till något (förutom dans). Iaf när vi dansat gick vi och käkade nära där jag bor. Väl där frågade han mig efter ett tag om jag trodde det var en bra idé att dejta någon från samma dansgrupp. Min första tanke var att han vet att jag och danskillen träffats, han jobbar på samma företag som danskillen och ja har ju dansat tillsammans, så det vet absolut om vilka varandra är.
Jag sa inget om att jag träffat danskillen, men sa väl att jag dejtat någon som jag dansat med och att det kan bli jobbigt om det inte slutar på ett bra sätt. Men att jag vet folk som träffats genom dansen. Diskuterade väl det lite att det nog kanske är dumt och att det kan bli jobbiga situationer.
Jag började nu misstänka at han kanske är intresserad av någon på dansen och ville ha råd. Kom sen in på något annat ämne.
Iaf sen när vi skulle säga hejdå tog han upp det igen om att dejta någon man dansar med, typ att det kanske är en dum idé men att ibland måste man ju få vara lite dum. Sen kysste han mig.
Blev att vi kysstes flera gånger.

Det var inte som att jag inte var med på det, jag gillar honom som person, men vet inte om det är så mycket mer och hur mycket attraktion jag känner.
Men ja framförallt hur smart det är att dejta någon jag dansar i grupp med regelbundet, det är ju typ det enda jag har nu under corona.
Vi pratade lite om det då att det inte behöver bli konstigt om det inte skulle fungera. Men ja vill ju eventuellt inte såra honom.

Såhär I efterhand har jag lite svårt att förstå att det hände 😅. Har någon gång funderat på om han varit lite intresserad av mig och jag var nog lite intresserad av honom i höstas, vi har hunnit åka mycket tunnelbana ihop efter dansen så har ju ändå lärt känna varandra lite.

Och programmeraren vill ses idag, vi sågs aldrig förra helgen jag kände inte för det och känner mig inte så sugen nu heller, redan innan allt som hände igår.
Känns som lite kaos i mitt huvud just nu 😅.
 
Varför har vissa tinderprofiler en blå markering ☑ vid namnet?

För att de verifierat sin profil. Det har funnits ett tag men precis kommit för svenska användare. Man tar olika selfies genom appen som jämförs med ens profilbilder tror jag, för att verifiera att man är på riktigt typ, alltså att det inte är en fejkprofil.
 
Vad är detta!!!
F skrev just och frågade hur jag mådde osv. Strax efter hörde killen från spelkvällen hos kollegan av sig O_o
 
Jag har också haft perioder där gamla ragg återkommer flera samtidigt. Det har de inget för, inte i mitt fall i alla fall!

Det slår tusan aldrig fel...

Det är enbart för att du träffar nån annan som du mår bra av att träffa. (lite Murphys sådär)
Säg det till till dom

Spelkvällskillen tyckte jag skulle bjuda på kaffe...
Svarade att jag träffar nån nu så det är nog ingen bra idé.
Han menade på att det inte var något bootycall, utan han ville bara prata lite :confused:

Jag och S är visserligen inte uttalat exklusiva, mem hade känts fel hursom :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 715
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 817
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp