Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bryr mig inte särskilt mycket om någon rökar, exmaken var rökare största delen av tiden vi var ihop. Tycker snus är bra mkt äckligare faktiskt! :p

Största problemet för mig med att ha en relation till en rökare
ar att människan sabbar sin egen hälsa, och om man blir glad i någon så är det ju trist att bevittna.
 
@Cherarriduracell @SaraXX @Bison hade jag haft astma osv så hade jag heller inte kunnat tänka mig att dejta en rökare.

Helt upp till var och en såklart! Jag bara tänker på risken att kravspecar eller deal breakers kan göra att man sorterar bort en fantastisk person.

Den risken tar jag gärna.
Tycker det är väldigt oattraktivt med rökning så det skulle aldrig fungera för mig.
 
Jag bryr mig inte särskilt mycket om någon rökar, exmaken var rökare största delen av tiden vi var ihop. Tycker snus är bra mkt äckligare faktiskt! :p

Största problemet för mig med att ha en relation till en rökare
ar att människan sabbar sin egen hälsa, och om man blir glad i någon så är det ju trist att bevittna.

Haha, jag klarar verkligen inte av lukten och smaken.

Snus är helt okej om det är portion.
Men jag snusar ju själv, godissnus utan tobak 😁
 
@Cherarriduracell @SaraXX @Bison hade jag haft astma osv så hade jag heller inte kunnat tänka mig att dejta en rökare.

Helt upp till var och en såklart! Jag bara tänker på risken att kravspecar eller deal breakers kan göra att man sorterar bort en fantastisk person.
Ja det är ju såklart en risk. Precis som när man sorterar bort någon pga barn, hund, inte vill ha barn, vill bo på landet, vill bo i stan, jobbar på sjön eller vad som. :)
 
Skriver under på rökning... Det går bort för mig också. Mest för att jag har en mamma som kedjeröker och jag blir tamefan tokig så fort vi ska ut nånstans. Det ska ju rökas heeela tiden! En helkväll på Gröna Lund har tex spenderats till väldigt stor del i en rökruta, åker vi tåg så ska det hittas rökruta så fort vi är framme, osv osv osv. Jag pallar inte att allt ska kretsa runt den där ciggen.
 
Helt upp till var och en såklart! Jag bara tänker på risken att kravspecar eller deal breakers kan göra att man sorterar bort en fantastisk person.
Även jag har rökning som dealbreaker. Men, det gäller alla osunda beroenden öht. Jag mår bäst med personer som försöker ta hand om sig, det smittar av sig på mig för det mesta och bildar en positiv spiral av allt.
 
Jag är själv fd rökare men skulle aldrig vilja dejta en rökare. Tycker att män(niskor) i min ålder borde ha blivit så förståndiga redan att de lagt av. Luktar vidrigt gör det också...eller inte själva röken, men en människa som precis rökt. Blä!
 
@Cherarriduracell @SaraXX @Bison hade jag haft astma osv så hade jag heller inte kunnat tänka mig att dejta en rökare.

Helt upp till var och en såklart! Jag bara tänker på risken att kravspecar eller deal breakers kan göra att man sorterar bort en fantastisk person.
Jag tar för givet att jag sveper bort mängder av fantastiska personer men nu ska jag ju hitta någon att attraheras av, då räcker det inte att vara "bara" fantastisk i övrigt
 
Har tydligen lätt att hitta intressanta personer nu för tiden iaf... Meeen den som jag träffat några gånger nu är så jäkla ung! Det stör mig. Han är definitivt inte ointresserad, är jätterolig, lätt att prata med, massor av annat positivt också och när han träffade mina hundar så blev båda tokigt glada. Unga dåren ville sedan inte ens gå ifrån honom när vi skulle åt olika håll, hon körde ner tassarna i marken och tittade efter honom. Så gör hon bara med några få nära vänner, och gjorde aldrig något liknande med klättraren.

@Bison säger åt mig att strunta i att han är ung och att det är bra om det känns bra, ungefär. Jag försöker tänka så, men fan, det ligger där och gnager i bakhuvudet ändå :grin:
 
Har tydligen lätt att hitta intressanta personer nu för tiden iaf... Meeen den som jag träffat några gånger nu är så jäkla ung! Det stör mig. Han är definitivt inte ointresserad, är jätterolig, lätt att prata med, massor av annat positivt också och när han träffade mina hundar så blev båda tokigt glada. Unga dåren ville sedan inte ens gå ifrån honom när vi skulle åt olika håll, hon körde ner tassarna i marken och tittade efter honom. Så gör hon bara med några få nära vänner, och gjorde aldrig något liknande med klättraren.

@Bison säger åt mig att strunta i att han är ung och att det är bra om det känns bra, ungefär. Jag försöker tänka så, men fan, det ligger där och gnager i bakhuvudet ändå :grin:

@Bison har faktiskt alltid rätt, det är en naturlag ❤
 
Utvärderade mina dryga 3 veckor som ickesingel igår. På frågan till honom hur det kändes fick jag "Spännande" till svar. Mycket oklart och ingen fortsättning på det 😅

Jag har också hittat en sak som rubbar hans totala tålamod och lugna humör - en dålig film. Ännu värre - en lång, dålig film. Värst - jag KAN inte stänga av en film (somna går utmärkt 😁) så han fick vackert titta klart. Och var lika lugn o glad samma sekund filmen var slut igen. Jag kommer gå i terapi resten av livet om det ger mig minsta chans att få en promille av det tålamodet och jämna humöret 🙈

Min egna utvärdering av att inte vara singel längre sammanfattades nog bäst av att jag trodde jag behövde vara helt fri för att jag var rädd att fastna i något dåligt igen men att jag inte var redo för så många saker på en gång. Bara att ha en ny människa i mitt liv är så klurigt att det känns som en behövlig normativ ram för min hjärna att ha bestämt att nu är det vi. Det har gett mig så mycket trygghet att inte hela tiden gå och fundera, jag är ju redan nojig och undvikande som fan. Och det ger mig så mycket välbehövlig trygghet i att hans beteende bara är helt konsekvent ända sedan första gången vi sågs oavsett hur stirrig jag är.

En annan sak som hänt är att jag nu ikväll faktiskt skickade in en ansökan till en ny tjänst. Det är verkligen en hemsk sak jag undvikit totalt i mitt liv (har bara fått jobb via kontakter innan) och var till och med det som gjorde att jag inte tog ut min examen. Jag totalvägrade ens läsa annonsen (en intern tjänst) i början, det är obehagligt för mig bara att läsa vilka krav som ställs helt orelaterat 😅 Men han tyckte redan från början att jag skulle visa mitt intresse (för av de praktiska uppgifterna är jag mycket intresserad) och söka. Jag vägrade såklart. På något vis, utan press och minsta tjat, har tydligen hans pepp och stöttning gjort att jag vant mig vid tanken. Nu ett gäng veckor senare (dagen innan sista ansökan...) hade jag till och med vågat be om hjälp med CV och personligt brev och kände mig nöjd med min ansökan och är knappt alls ångestfylld över att ha skickat in den (okej, jag fick 1 h pepp efter att jag klickar på send också vilket kan ha spelat in 😅). Det kändes faktiskt väldigt fint och äntligen lite ärligt från min sida att våga börja lita på att min väldigt starka känsla av att han bara vill mig väl stämmer. Hittills har jag mest passivt noterat det men inte vågat typ använda mig av det och börja på någon sorts positiv spiral utan mer skeptiskt väntat på att bli motbevisad.

Vilken utläggning 😅 Och jag är väl egentligen portad, dejtar ju inte ens längre 💔
 
Har tydligen lätt att hitta intressanta personer nu för tiden iaf... Meeen den som jag träffat några gånger nu är så jäkla ung! Det stör mig. Han är definitivt inte ointresserad, är jätterolig, lätt att prata med, massor av annat positivt också och när han träffade mina hundar så blev båda tokigt glada. Unga dåren ville sedan inte ens gå ifrån honom när vi skulle åt olika håll, hon körde ner tassarna i marken och tittade efter honom. Så gör hon bara med några få nära vänner, och gjorde aldrig något liknande med klättraren.

@Bison säger åt mig att strunta i att han är ung och att det är bra om det känns bra, ungefär. Jag försöker tänka så, men fan, det ligger där och gnager i bakhuvudet ändå :grin:
Hur många år är det vi pratar om? Intellektuellt vet säkert du också att det inte behöver spela någon roll. Men det kanske behövs lite tillvänjning ändå ;) Det är så mycket "hur det ska vara" som snurrar i luften, även fast man inte vill.

Det låter härligt!
 
Har tydligen lätt att hitta intressanta personer nu för tiden iaf... Meeen den som jag träffat några gånger nu är så jäkla ung! Det stör mig. Han är definitivt inte ointresserad, är jätterolig, lätt att prata med, massor av annat positivt också och när han träffade mina hundar så blev båda tokigt glada. Unga dåren ville sedan inte ens gå ifrån honom när vi skulle åt olika håll, hon körde ner tassarna i marken och tittade efter honom. Så gör hon bara med några få nära vänner, och gjorde aldrig något liknande med klättraren.

@Bison säger åt mig att strunta i att han är ung och att det är bra om det känns bra, ungefär. Jag försöker tänka så, men fan, det ligger där och gnager i bakhuvudet ändå :grin:
Vad är det som stör? Hon jag träffar är ju 16 år yngre och jag tycker fortfarande efter 5 månader att det är lite jobbigt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Såg på fb igår att min exsambo har ett nytt förhållande, det har jag misstänkt sen i höstas.
Men lite hårt att se det så svart på vitt på fb, även om jag inte vill ha tillbaka honom eller har såna känslor.
Men det som störde mig mest är att hon har samma förnamn som mig :confused:, inte råka riskera att säga fel namn eller vadå ?

Med danskillen är det som "vanligt" börjar bli mer och mer tveksam på att det är något som kommer fungera i längden. Jag börjar nog distansera mig lite grann...
 
Såg på fb igår att min exsambo har ett nytt förhållande, det har jag misstänkt sen i höstas.
Men lite hårt att se det så svart på vitt på fb, även om jag inte vill ha tillbaka honom eller har såna känslor.
Men det som störde mig mest är att hon har samma förnamn som mig :confused:, inte råka riskera att säga fel namn eller vadå ?

Med danskillen är det som "vanligt" börjar bli mer och mer tveksam på att det är något som kommer fungera i längden. Jag börjar nog distansera mig lite grann...

Varför stör det dig att ni har samma förnamn?

Blir ju lite knöligt att be den nya byta namn 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 662
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 190
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 265
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 434
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp